Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

rafael25


Grand Prix van Monaco - Monte Carlo



Banden compounds van Pirelli: Supersoft en Soft

donderdag 21 mei
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

zaterdag 23 mei
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

zondag 24 mei
Race   14:00

0634

Sja, één van de meest vervelende races in het jaar. Hopelijk valt er een bak water naar beneden misschien wordt het dan aardig. We gaan het beleven.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2015 - 06:15:08
Sja, één van de meest vervelende races in het jaar. Hopelijk valt er een bak water naar beneden misschien wordt het dan aardig. We gaan het beleven.
Net als Catalunya. Toch is er bij Monaco altijd meer kans dat er iets geks gebeurt, waardoor de hele race op z'n kop staat.

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 21 mei 2015 - 08:34:09
Citaat van: Jeroen op 21 mei 2015 - 06:15:08
Sja, één van de meest vervelende races in het jaar. Hopelijk valt er een bak water naar beneden misschien wordt het dan aardig. We gaan het beleven.
Net als Catalunya. Toch is er bij Monaco altijd meer kans dat er iets geks gebeurt, waardoor de hele race op z'n kop staat.

Dit eigenlijk met name. Er hoeft er maar eentje op net het verkeerde moment in de muur te rijden en de hele race kan zo veranderen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

En toch vind ik Monaco altijd leuk!

En Verstappen maakt indruk in de VT1. Eerste training ooit in Monaco voor hem en meteen de 2e tijd.
Ik weet het, it's only friday, maar toch  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 21 mei 2015 - 11:47:26
En toch vind ik Monaco altijd leuk!

En Verstappen maakt indruk in de VT1. Eerste training ooit in Monaco voor hem en meteen de 2e tijd.
Ik weet het, it's only friday, maar toch  :)
De tijden zullen nog seconden omlaag gaan, dus de tijd van Verstappen zegt nog niks over zijn quali-tijd (wel van zijn kwaliteit ;)). Maar plek 2 en maar liefst 42 rondjes zullen goed zijn voor zijn zelfvertrouwen!

rafael25


Zeeuw

Tijden die gereden worden zullen nog maar net goed genoeg zijn voor Q3 gok ik, maar Verstappen en ook Sainz vallen toch weer positief op hoor. Geeft toch net wat extra gevoel bij een VT.

rafael25

Mooi resultaat, nog even herhalen in de kwalificatie, dat zou mooi wezen!!!

janke

Was wel mooi om te zien. Verstappen de hele ochtend bij de top tien. Ben benieuwd wat dit geeft in de qualificatie.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Ik hoop dat ze dit vast kunnen houden. En dat Verstappen Sainz weer voor kan blijven. Dat heeft hij nodig  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Als STR de kwalificatie van Spanje kan herhalen, kan het nog een heel mooi weekend worden voor de 2. Podiumpje zou toch wel erg gaaf zijn, hoe onrealistisch dan ook.

Jehoentelaar

Nah, die Renaults gaan toch wel stuk. ;) Zonder gekheid, het is een mooie mogelijkheid inderdaad.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 21 mei 2015 - 13:28:49
Nah, die Renaults gaan toch wel stuk. ;) Zonder gekheid, het is een mooie mogelijkheid inderdaad.
Precies. Goede kwalificatie en je bent al een heel eind. Zelfs 6de starten is een mooi begin.
En laten we hopen op een super mooie race, kan ik mijn nieuwe TV goed in kijken hahaha ;D

Matthijs

Doorgaans gaan de Toro Rosso's sneller over 1 rondje dan over een hele race, maar een goede kwalificatie in Monaco is al meer dan het halve werk. Komop Max!

Wat wel gezegd moet worden is dat FP1 altijd op de hardste van de twee compounds wordt gereden en de kwalificatie op de zachtste band. Max houdt vooralsnog niet van de zachte banden.