Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Overigens is de chicane bij het zwembad wel wat veranderd:



En natuurlijk wordt het circuit nog sneller. Zeker na de support races als er meer rubber op de baan komt.
Maar dat Verstappen nu al heel snel is zeker een goed teken  :)
Het zal voor Toro Rosso ook schelen dat motor vermogen hier wat minder belangrijk is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

inderdaad, die auto hadden ze vorig jaar nog niet ;D.
Maar inderdaad het is een mooi begin voor een eventueel mooi weekend, 1 super rondje die je de hele race never nooit meer zal herhalen kan je als nog een mooi podium opleveren.
Maar ik moet Jeroen wel gelijk geven dat het eigenlijk een super saai Circuit is, maar toch sta ik het hele jaar er op te wachten. Het heeft wel wat, maar spanning is er vaak niet echt.

Jehoentelaar


Kootje

@Matthijs en Zeeuw,

Tijden zullen idd nog wel omlaag gaan, maar dat geld dan ook voor de tijd van Max. en als zijn tijd evenredig omlaag gaat, dan staat hij straks mooi op P2. ;) :P



Oke, das uiteraard wishfull thinking, maar 'n hoge top 10 kwalificatie (P4-6) lijkt er voorlopig toch echt wel in te zitten en dan heb je 'n mooie uitgangspositie voor de race. Dus ... wishfull thinking of niet, ik ruik 'n kansje. ;D

Zeeuw

Citaat van: Matthijs op 21 mei 2015 - 13:45:38
Doorgaans gaan de Toro Rosso's sneller over 1 rondje dan over een hele race, maar een goede kwalificatie in Monaco is al meer dan het halve werk. Komop Max!

Wat wel gezegd moet worden is dat FP1 altijd op de hardste van de twee compounds wordt gereden en de kwalificatie op de zachtste band. Max houdt vooralsnog niet van de zachte banden.
Dat is me ook al opgevallen. Het verschil in tijd tussen de harde en zachte compound lijkt bij MV kleiner te zijn dan bij veel andere coureurs.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 21 mei 2015 - 17:05:38
@Matthijs en Zeeuw,

Tijden zullen idd nog wel omlaag gaan, maar dat geld dan ook voor de tijd van Max. en als zijn tijd evenredig omlaag gaat, dan staat hij straks mooi op P2. ;) :P



Oke, das uiteraard wishfull thinking, maar 'n hoge top 10 kwalificatie (P4-6) lijkt er voorlopig toch echt wel in te zitten en dan heb je 'n mooie uitgangspositie voor de race. Dus ... wishfull thinking of niet, ik ruik 'n kansje. ;D
Dat gevoel heb ik ook. En als je ziet dat ze in Barcalona toch mooi 5 en 6de kwalificeren, zou dat hier ook zeker een mogelijkheid zijn. En als de uitspraken van vorig jaar waar zijn en Verstappen echt zo goed en fel verdedigd als Senna, dan word dat moeilijk inhalen op hem.

Wat ik wel interessant vind is dat de undercut hier minder goed gaat werken dus. Ik ben benieuwd.

Perton

Ik volgde alles vanaf college, maar ik moest hier wel een beetje om gniffelen, je zou bijna denken dat ie het expres deed:

12:14 Rosberg's 'moment' at Mirabeau last year makes every lock-up down there slightly more amusing this season. Hamilton had a lock-up and did a very good job of staying on track.

0634

Citaat van: Matthijs op 21 mei 2015 - 13:45:38
Doorgaans gaan de Toro Rosso's sneller over 1 rondje dan over een hele race, maar een goede kwalificatie in Monaco is al meer dan het halve werk. Komop Max!

Wat wel gezegd moet worden is dat FP1 altijd op de hardste van de twee compounds wordt gereden en de kwalificatie op de zachtste band. Max houdt vooralsnog niet van de zachte banden.

Max moet voor Sainz kwalificeren. Dat heeft hij echt even nodig. Wordt lastig.

Sphinx

Voordeel is dat max een affiniteit met stratencircuits heeft: in Pau vorig jaar vergeleek Dave Addison hem met een bmx-rijder omdat hij met de F3 nogal woest over de kerbs stuiterde en zich ermee leek te amuseren (jammer alleen dat Ocon hem in de muur ramde). In het centrum van Nürnberg had hij nog nooit gereden maar toen het ging hozen was hij ineens seconden sneller dan de rest. Macau ging ook best aardig in de race, hij maakte alleen een kostbare fout in de kwali. Enige nuance die ik nog wil aanbrengen is dat Max' 2e plek op de harde band werd gereden en daar is ie tot nu toe een ster in gebleken. Volgens mij heeft hij in vt2 maar een paar minuten op die supersoft gereden, dus dat is helaas een onbekende variabele.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Dus.... kunnen we nu stellen dat het toch niet geheel onmogelijk is dat Rosberg precies een jaar geleden inderdaad een oprechte fout maakte?

Zou zo maar kunnen...

janke

Wel leuk dat Jaap van Lagen morgen in de Porsche SuperCup van pole gaat.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 18:14:45
Dus.... kunnen we nu stellen dat het toch niet geheel onmogelijk is dat Rosberg precies een jaar geleden inderdaad een oprechte fout maakte?

Zou zo maar kunnen...
Naja, vandaag stond ie niet eerste en kon die wél doorrijden na een fout, dus..... 1+1 = 2..


Voor de mensen die wat traag van begrip zijn: dit was dus een grapje.

Kootje

Maar dan wel eentje met 'n vleugje waarheid. ;)

0634

Nou, dat denk ik niet. Maar goed, dit is een nieuw jaar. Laten we het daar maar over hebben ;).

Twee fouten in Q is wel wat veel van het goede. Is blijkbaar wel erg aan het pushen.

0634

Williams ging trouwens ook lekker... wat was daar aan de hand zeg. Die wagen gaat echt niet over Monaco.