Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Jozef

Klopt, dat is ook oprecht wat ik dacht/denk gezien te hebben, maar een dag later heb ik echt lang gezocht naar het volledige interview maar niet kunnen vinden. Die zoektocht deed ik voor de post waarin ik die link postte naar de Duitse krant en naar het Youtube-filmpje.

Daarom wil ik die eerdere post van mij bijstellen en ben ik nu minder zeker van mijn stuk, want de harde feiten heb ik niet gevonden. Toch herinner ik het me zo, en het feit dat niemand in de ganse F1-mediawereld op dit moment in staat is om mijn ongelijk te bewijzen, zegt toch al veel (maar niet alles).

Ik had eerder duidelijk moeten maken dat ik nu minder zeker ben van mijn stuk dan bij mijn post op 22 november, sorry.

Kootje


Wings

Toch wel bijzonder dat nu de buit binnen is (voor Hamilton) Rosberg ineens weer snelheid heeft. Hele seizoen schiet hij tienden te kort, zowel in training als in races, nu is het klaar en prompt staat hij daar weer. Niet raar dat wordt gedacht dat Mercedes Rosberg een auto gaf die goed genoeg is voor P2 zodat Hamilton onbedreigd de titel kon pakken.

Pancake Shield

Nu wil ik niet meteen dat denken (wat eigenlijk best goed mogelijk zou kunnen zijn), maar zou het ook kunnen dat doordat Hamilton wereldkampioen is een van de twee van een soort druk bevrijd is? Ik bedoel Rosberg leek daadwerkelijk een gebroken man na de race in Austin, maar heeft zich enorm opgericht en lijkt eigenlijk niet te kloppen op dit moment, terwijl Hamilton juist de laatste twee races een beetje staat aan te dweilen. Bijna zo'n idee van: "Ik ben wereldkampioen, het hoeft niet echt meer"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Bij de Beeb geven ze de schuld aan het bandendruk verhaal. Lewis zou sindsdien de auto minder goed voelen, minder feedback krijgen. Vind ik opzich ook wel 'n logische redenering. Want toeval of niet, sinds de regels daarin aangescherpt zijn, voert Nico de boventoon.

Wings

Dat zou inderdaad een plausibele verklaring kunnen zijn.

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 29 november 2015 - 12:20:55
Nu wil ik niet meteen dat denken (wat eigenlijk best goed mogelijk zou kunnen zijn), maar zou het ook kunnen dat doordat Hamilton wereldkampioen is een van de twee van een soort druk bevrijd is? Ik bedoel Rosberg leek daadwerkelijk een gebroken man na de race in Austin, maar heeft zich enorm opgericht en lijkt eigenlijk niet te kloppen op dit moment, terwijl Hamilton juist de laatste twee races een beetje staat aan te dweilen. Bijna zo'n idee van: "Ik ben wereldkampioen, het hoeft niet echt meer"

Zou kunnen maar ik denk ie gisteren toch wel graag ff weer keer had gewonnen zo voor de winter.  :)

Fietser

Wat mij in Abu Dhabi opviel was de bandenstrategie van Hamilton. Ik hoorde hem m.b.t. zijn laatste stint overleggen met zijn engineer. Ik begreep daaruit dat men in de pits had besloten om met de harde primes te eindigen. De verslaggevers van de BBC (en ik ook) vonden dit een vreemde beslissing, want waarom niet 'zacht'? Later werd Toto Wolff geïnterviewd door dezelfde BBC. Hij verklaarde nadrukkelijk dat het Hamiltons beslissing was om voor 'hard' te gaan. Kortom: het leek me geheel in tegenspraak met het radiocontact. En kennelijk was ik daarin niet de enige. De BBC verslaggevers zeiden tegen elkaar en niet zonder gevoel voor understatement: 'Now that's an interesting story..!'
Inderdaad een heel vreemd verhaal. Is dat anderen ook opgevallen en/of door iemand nader te verklaren?

Robbert65

Ja, ik heb dat ook meegekregen; Vettel en anderen waren op rode banden 2 seconden sneller dan de gele. Als Hamilton naar binnen ging moest hij wel op rood gaan rijden om nog een kansje te hebben Rosberg weer in te halen. Rijdt-ie wel op geel, ik viel bekant van m'n stoel. Verder werden Wolff en Lauda even in beeld gebracht kort daarna, beide met een grote grijns op het gezicht. Zou het kunnen, dat het met geld te maken heeft? :-D dat er een bonusdingetje bij een bepaald aantal punten of overwinningen inzat? en dat Hamilton dat nou nét niet heeft gehaald? Da's grof speculeren, daar hóu ik heelsnie van...  ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Speculaas of niet, ik zou er dit keer niet van opkijken. Kijk ... dat hij tegen zijn wens in nog eens naar binnen ,oest was nog te begrijpen, maar hoe ze hem dan wederom op de langzamere band konden zetten begreep niemand volgens mij. Tenminste ... ik niet, en Olaf, Suzi, Eddy en David ook niet.

Robbert65

Op autosport.com wordt een verklaring gegeven: Hamilton zou geen ongebruikte rode bandjes meer hebben en had daardoor geen keus. Maar hij moest wel naar binnen, omdat zijn banden inmiddels zo slecht werden, dat hij het einde zeer waarschijnlijk niet ging halen.
CitaatAnother option open to Hamilton was to return to super-softs at his late final stop, with 14 laps remaining, but with no fresh sets remaining the decision was taken to use new softs instead.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122069/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Waar het mij om ging was wie die beslissing nam. Toto Wolff beweerde keihard dat het Hamiltons keuze was (hij zei in datzelfde interview met de BBC zelfs dat iedereen dat kon horen via de boordradio), terwijl iedereen juist kon horen dat die beslissing niet aan Hamilton werd overgelaten. Dat was het lachwekkende in deze kwestie. Was T. Wolff wel op de hoogte van de gang van zaken?

Robbert65

zeker wel, want die zat te grinniken achter de monitor met Nikki Lauda...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Volgen mij had hij geen nieuwe set super softs meer toch? Nou ja, vaag verhaal inderdaad.  :)

Perton

http://www.motorsport.com/f1/news/wolff-driver-tension-may-force-line-up-change/

Dit klinkt alsof Rosberg volgend jaar zijn laatste seizoen bij Mercedes rijdt (of hij moet plotseling wél een heel seizoen beter dan Hamilton weten te presteren, maar dat moet ik nog maar zien). Lijkt me dan ook niet dat Verstappen de meest geschikte kandidaat is om voor 2017 achteraan te gaan.