Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Nou, noem mij gek, maar als er 1 weggaat denk ik juist dat Hamilton het is. Rosberg is de ideale coureur voor Mercedes, netjes beleefd en in het gareel, prototype Mercedes coureur. Hamilton is de vreemde eend in de bijt en ook veruit de duurste eend.  ;)

Perton

Je weet dus helemaal niet hoe Rosberg is, want Wolff heeft het erover dat er achter de schermen van alles is voorgevallen. Dat hoeft niet per se Hamilton te zijn. Dat kan ook gewoon Rosberg zijn, die naar verluidt pissig is dat er geen gesprek kwam n.a.v. bocht 1 in Amerika.

Niet dat ik stellig wil beweren dat dit is waar zijn uitspraken vandaan komen.

Hamilton#44

Dat zou ook kunnen, ik zeg ook niet dat Rosberg intern niet lastig zou kunnen zijn, naar buiten toe is hij altijd wel correct. Hamilton draagt altijd zijn hart op de mouw, ook naar buiten toe.

Ik weet het niet maar op de 1 of andere manier heb ik niet de indruk dat Rosberg 1e genomineerde is om te vertrekken.

Mickey

Lewie heeft een contract dat loopt tot 2018. Afkopen zal ook niet gaan voor een kilo peren, me dunkt. Denk dat ze beiden braaf hun contract uitzitten. Toto doet gewoon nog een keer de vuist op tafel; ... en nu luisteren naar de baas, snotneuzen!

Robbert65

Precies, da's een dreigement voor de bühne, om de heren de oren te wassen en te zorgen dat het volgend jaar wat rustiger verloopt denk ik. Die gasten hebben allebei meer dan een hand vol grand prix gewonnen, die blijven denk ik wel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Villeneuve97

Blijf het toch een beetje vreemd vinden dat Hamilton niet meer sneller was dan Rosberg in de laatste races. Normaal geproken is Lewis gewoon de snellere van de 2. De 4 tienden verschil in de kwalificatie in Abu Dhabi vond ik zeer merkwaardig. Misschien is het concentratie of motivatie maar het verschil is wel erg groot. Het blijft natuurlijk speculatie maar ik heb het idee dat ze bij Mercedes geprobeerd hebben Rosberg tevreden te houden. En Hamilton is daar terecht niet blij mee. Rosberg heeft voor mij afgedaan toen hij vorig jaar bewust Hamilton eraf drukte in Spa. Dat soort acties doen mij erg denken aan Schumacher op zijn slechtst. Zeer naar.

Matthijs


Perton

Hamilton heeft ook in een interview gezegd dat er vanaf Singapore veranderingen in de set-up zijn + nieuwe onderdelen waar hij zich niet lekker bij voelde, en dat hij wel wist wat er anders moest, maar dat niet met de buitenwereld wilde delen.

Dat zou natuurlijk ook kunnen, de bandenspanning kan ook, een combinatie kan ook.

Matthijs

#458
Citaat van: Perton op 03 december 2015 - 23:50:05
Dat zou natuurlijk ook kunnen, de bandenspanning kan ook, een combinatie kan ook.
Zeker, maar vanaf wanneer had Mercedes gezeik met de FIA over bandenspanning? Vanaf Monza. Wanneer scoorde Hamilton zijn laatste pole position? Op Monza. 1 plus 1 is niet altijd 2, maar hier lijkt toch wel een verband. Ik denk dat door de hogere bandenspanning Hamilton een paar tienden absolute snelheid is kwijtgeraakt en Rosberg kreeg gaandeweg de overhand.

Waarbij ik overigens niet zeg dat Hamilton op illegale wijze kampioen is geworden. Tot aan Monza waren ze legaal, daarna zijn de regels aangepast.

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2015/9/mercedes-under-investigation-over-starting-tyre-pressures.html


Edit: of het nu bandenspanning is of afstelling: het laat nogmaals zien hoe een klein verschil in gevoel een groot verschil op de baan kan maken. Idem met Webber in 2013, Vettel in 2014 en misschien wel Raikkonen in 2014 en 2015. Snelheid en talent is niet een gegeven, je bent erg afhankelijk van de reglementen en of de auto je wel 'past'.

Wings

Citaat van: Perton op 02 december 2015 - 23:17:20
http://www.motorsport.com/f1/news/wolff-driver-tension-may-force-line-up-change/

Lijkt me dan ook niet dat Verstappen de meest geschikte kandidaat is om voor 2017 achteraan te gaan.

Ik hoop het niet. Glorietijd voor Mercedes is nu. Bovendien vind ik Mercedes een muisgrijs team. Verschrikkelijk steriel en diplomatiek. Iedereen kleurt keurig binnen de lijnen in de basis. Ik krijg allergische reacties van Mercedes.

Jehoentelaar

Even langs Kruidvat gaat voor een zalfje.

Wings

Citaat van: Mickey op 03 december 2015 - 20:33:50
Lewie heeft een contract dat loopt tot 2018. Afkopen zal ook niet gaan voor een kilo peren, me dunkt. Denk dat ze beiden braaf hun contract uitzitten. Toto doet gewoon nog een keer de vuist op tafel; ... en nu luisteren naar de baas, snotneuzen!

Niemand die er verder naar luistert. ;)

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 06 december 2015 - 12:01:48
Even langs Kruidvat gaat voor een zalfje.

De allergische reactie slaat op de longen met kortademigheid als gevolg. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het inhaleren van zalf niet het gewenste effect zal geven. Maar bedankt voor de tip.

Jehoentelaar

In dat geval gewoon even een lijntje doen, dus. ;)

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 03 december 2015 - 16:10:08
Je weet dus helemaal niet hoe Rosberg is, want Wolff heeft het erover dat er achter de schermen van alles is voorgevallen. Dat hoeft niet per se Hamilton te zijn. Dat kan ook gewoon Rosberg zijn, die naar verluidt pissig is dat er geen gesprek kwam n.a.v. bocht 1 in Amerika.

Niet dat ik stellig wil beweren dat dit is waar zijn uitspraken vandaan komen.

Nee, dat weet ik niet maar jij ook niet.  :)

Op basis van wat ik zie van buitenaf lijkt Hamilton mij veel emotioneler dan Rosberg dus ik ga er dan ook vanuit dat het meest bij Hamilton weg zal komen. Je ziet nu al dat hij meteen naar de auto wijst als Rosberg een paar races achter elkaar wint. Dat heb ik altijd al een minpunt van Hamilton gevonden.  :)