Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 april 2015 - 06:10:15
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 23:24:04
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 22:57:54
Soms? Hij valt nooit aan.
je kent de 2 seconden regel wel toch? als je daar binnen gaat rijden heb je iig de intentie om aan te vallen. Dat wil niet zeggen dat het ook lukt. In de eerste stint lukte dat niet en verknalde hij zn banden, dus bleef hij in de 2e stint op afstand. Rosberg is gewoon zeer matig in duels en blijkbaar weet hij dat zelf ook. Als hij net zo snel is als Hamilton, gaat ie er nooit voorkomen. Het is saai, maar voor zn team haalt ie op deze manier iig wel altijd maximaal resultaat. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar dit is gewoon Rosberg ten voeten uit. Eerlijk gezegd zie ik dat toch liever dan die rare capriolen die hij vorig jaar af en toe uithaalde.

Mwah, als hij serieus meent dat hij kampioen wil/kan worden - en dat meent hij getuige zijn uitspraken in de winter - is wat hij nu doet simpelweg niet genoeg. Het klopt dat hij niet goed is in de duels, maar hij ziet zichzelf wél als titelkandidaat. Dan zal je dus uit een ander vaatje moeten tappen.

In de winter zei hij dat hij veel had geanalyseerd waarom het vorig jaar mis ging en dat hij wist waar het aan lag en het ging verbeteren. Nou, ik zie nog weinig veranderingen. Natuurlijk kan hij rijden zoals jij zegt, en dat is misschien ook beter voor het team, maar dan moet hij wel besefffen dat hij de tweede rijder is en nooit kampioen zal worden zolang hij naast een toprijder rijdt. En dat besef heeft hij helemaal niet.
hij zit er qua racepace dichterbij als een jaar geleden in het begin van het seizoen. En zn starts zijn ook veel beter geworden. Hij laat het vooral op zaterdag afweten, al zat ie er afgelopen zaterdag wel erg dichtbij. Vorig jaar pakte Rosberg ook pas zn eerste poles in Bahrein en verderop in het Europese seizoen, als ie dat dit jaar weer kan (wat ik wel betwijfel overigens) en hij blijft goed starten (wat vorig jaar echt een probleem was) dan zie ik m (mathematisch gezien) nog wel heel lang in de strijd blijven.
Wat betreft het besef; dat heeft hij misschien idd niet, maar hij heeft ook niet de overtuiging dat ie Hamilton wel van de titel af kan houden, tenminste, dat straalt ie niet uit. Dus diep van binnen heeft ie dat besef dan misschien toch wel.

Zeeuw

Rosberg mist vooral de gunfactor in mijn ogen.

Franky R.

#47
Citaat van: Zeeuw op 13 april 2015 - 16:03:09
Rosberg mist vooral de gunfactor in mijn ogen.

Tja, eerst Vettel irriteren met een 'uitnodiging' om de briefing bij Mercedes bij te wonen en nu met dat gezeur over Hamilton die 'te traag' zou rijden...Let op het gezicht van HAM in 1:11 minuut, hahaha!

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 16:10:45
Citaat van: Zeeuw op 13 april 2015 - 16:03:09
Rosberg mist vooral de gunfactor in mijn ogen.

Tja, eerst Vettel irriteren met een 'uitnodiging' om de briefing bij Mercedes bij te wonen en nu met dat gezeur over Hamilton die 'te traag' zou rijden...Let op het gezicht van HAM in 1:11 minuut, hahaha!

zo hè, wat was Vettel geirriteerd. Die Rosberg moet het wel ontgelden de laatste tijd zeg. Hij had dat gedoe met Hamilton gisteren misschien beter intern kunnen houden alleen is dat nogal lastig met een openbare teamradio. Mercedes was het zowel met de Vettel uitnodiging als gisteren met het te langzaam rijden gewoon eens met Rosberg. Dat zegt mij meer dan al dat geklaag op de diverse F1 fora.

Hamilton#44

Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 17:01:18
Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.


Hoe moest Hamilton weten dat Vettel kort achter Rosberg zat? Wat een onzin! Als Lewis te langzaam zou zijn, waarom hem dan niet ingehaald?

Tuesday

#52
Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 17:11:25
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 17:01:18
Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.


Hoe moest Hamilton weten dat Vettel kort achter Rosberg zat? Wat een onzin! Als Lewis te langzaam zou zijn, waarom hem dan niet ingehaald?
spiegels misschien? als er een felrode bolide 4 seconden achter je zit dan kun je dat niet missen volgens mij. En als je zo controlerend voorop rijdt, dan kijk je 100% zeker heel veel in je spiegels.
En waarom niet ingehaald?  dat is hier al vaker langsgekomen.

Sabai

Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 16:10:45
Citaat van: Zeeuw op 13 april 2015 - 16:03:09
Rosberg mist vooral de gunfactor in mijn ogen.

Tja, eerst Vettel irriteren met een 'uitnodiging' om de briefing bij Mercedes bij te wonen en nu met dat gezeur over Hamilton die 'te traag' zou rijden...Let op het gezicht van HAM in 1:11 minuut, hahaha!


Ik krijg niks op die link

Sabai

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 17:01:18
Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.


Maar dat is toch Rosberg zijn probleem dat hij geïrriteerd en gefrustreerd is door zijn eigen tekortkomingen op race gebied.  Ik vind het dan echt volkomen onterecht dat hij Hamilton van iets beschuldigd van iets wat hem totaal niet aangaat. Zoals Hamilton al zei "het is niet zijn taak om te zorgen dat Rosberg een goed resultaat haalt " Het is een teamsport tot een bepaalde hoogte.Rosberg is een directe concurrent dus waarom moet hij het makkelijk maken voor hem? Eerst zit Rosberg in Melbourne te vertellen dat hij hoopt dat Hamilton nog uitvalt zodat hij extra punten heeft en nu verwacht hij dat hij hem helpt. Nou Rosberg kan beter bij zichzelf te rade gaan ipv de schuld bij een ander te leggen.

Sabai


Tuesday

Citaat van: Sabai op 13 april 2015 - 18:00:55
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 17:01:18
Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.


Maar dat is toch Rosberg zijn probleem dat hij geïrriteerd en gefrustreerd is door zijn eigen tekortkomingen op race gebied.  Ik vind het dan echt volkomen onterecht dat hij Hamilton van iets beschuldigd van iets wat hem totaal niet aangaat. Zoals Hamilton al zei "het is niet zijn taak om te zorgen dat Rosberg een goed resultaat haalt " Het is een teamsport tot een bepaalde hoogte.Rosberg is een directe concurrent dus waarom moet hij het makkelijk maken voor hem? Eerst zit Rosberg in Melbourne te vertellen dat hij hoopt dat Hamilton nog uitvalt zodat hij extra punten heeft en nu verwacht hij dat hij hem helpt. Nou Rosberg kan beter bij zichzelf te rade gaan ipv de schuld bij een ander te leggen.
het is niet Hamilton zn taak om Rosberg een goed resultaat te bezorgen, maar in het teambelang moet ie ook niet de strategie van zn teamgenoot in de war gaan schoppen. Het is ook niet voor niks dat het team Hamilton opdracht gaf om sneller te gaan rijden. Dat geeft iig aan dat Rosberg een valide punt maakte. En ja, geen 1 coureur die het erg vind als zn teamgenoot uitvalt, zo egoistisch zijn ze allemaal wel, maar dat wil niet zeggen dat je desondanks wel beiden op moet stellen als een teamplayer (voor zover mogelijk).

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:19:48

het is niet Hamilton zn taak om Rosberg een goed resultaat te bezorgen, maar in het teambelang moet ie ook niet de strategie van zn teamgenoot in de war gaan schoppen. Het is ook niet voor niks dat het team Hamilton opdracht gaf om sneller te gaan rijden. Dat geeft iig aan dat Rosberg een valide punt maakte. En ja, geen 1 coureur die het erg vind als zn teamgenoot uitvalt, zo egoistisch zijn ze allemaal wel, maar dat wil niet zeggen dat je desondanks wel beiden op moet stellen als een teamplayer (voor zover mogelijk).


Je bent nu wel heel erg aan het overdrijven...als Hamilton zo traag was, dan had Rosberg hem moeten inhalen. Punt. Al het andere is gewoon quatsch...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 13 april 2015 - 18:37:19
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 18:19:48

het is niet Hamilton zn taak om Rosberg een goed resultaat te bezorgen, maar in het teambelang moet ie ook niet de strategie van zn teamgenoot in de war gaan schoppen. Het is ook niet voor niks dat het team Hamilton opdracht gaf om sneller te gaan rijden. Dat geeft iig aan dat Rosberg een valide punt maakte. En ja, geen 1 coureur die het erg vind als zn teamgenoot uitvalt, zo egoistisch zijn ze allemaal wel, maar dat wil niet zeggen dat je desondanks wel beiden op moet stellen als een teamplayer (voor zover mogelijk).


Je bent nu wel heel erg aan het overdrijven...als Hamilton zo traag was, dan had Rosberg hem moeten inhalen. Punt. Al het andere is gewoon quatsch...
dan zou Hamilton uiteraard  gaan versnellen en zou ie Vettel alleen maar meer in de kaart spelen door zn banden te vernaggelen. Rosberg legt keurig uit waarom hij niet wilde aanvallen. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar ik vind het wel een plausibele verklaring. Het feit dat Hamilton op het eind van zn stint 2 seconden sneller reed dan in het begin van die stint geeft iig wel aan dat Hamilton veel langzamer reed dan hij en Rosberg op dat moment konden. Niet meer dan logisch dat Rosberg daar, iig via de teamradio, zijn beklag over deed.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 13 april 2015 - 13:56:10
Then again is het wel klasse hoe Rosberg met zijn video-boodschappen reageert. Aan de andere kant... hij zoekt de media (of in ieder geval de openbaarheid) wel heel erg op de laatste tijd, misschien kan die het ook wel beter laten rusten een keertje.

Ik heb het idee dat hij hoopt dat hij de media/fans aan zijn kant krijgt. Hamilton en zijn team neerzetten als de bad guys, terwijl hij alles doet uit teambelang en geen 'beloning' krijgt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock