Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Arthur

Rosberg moet gewoon op het asfalt het gevecht aangaan, geen woorden maar daden! Enkel achter Lewis aanrijden zal weinig voldoening geven maar hij is het zelf die zich daar [op de baan] bij neer lijkt te leggen. Toon eens wat lef en doe een poging i.p.v. van bandenmanagement! En als hij het Lewis niet moeilijk maakt... tja, het zal Lewis worst wezen!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Tuesday

#77
er was wel wat aan de hand ja en dat is allemaal uitgesproken. Hamilton zegt, voordat Rosberg de vraag krijgt, dat ie alleen met zichzelf bezig was en Rosberg zegt dat ie dat interessant vind om te horen. En kom op zeg, dit is vrij kort na de race, dan mag er toch ook wel een beetje emotie inzitten. Meestal is Rosberg heel politiek correct, nu iets minder. Wat betreft de publieke opinie, dat is al in Spa begonnen natuurlijk. Lewis fans moeten niet veel van m hebben en andere mensen willen vooral zien dat ie het Lewis lastig maakt, maar dat lukt m eigenlijk al sinds de zomer niet meer. Dus ja, veel mensen hebben het wel een beetje gehad met Rosberg en nu kan ie blijkbaar weinig goeds meer doen. Hij is nooit een mediagenie geweest, zoals dat voor wel meer sporters geld, maar dat is niet waar ie op afgerekend moet worden. Die jongen doet gewoon zn stinkende best en rijdt ook gewoon goed, maar komt er gewoon steeds net ff niet aan te pas. Als het een andere coureur was geweest, dan was die ook niet te genieten geweest. Wat dat betreft valt het met Rosberg zelfs nog wel mee. Wat mij betreft hoeven coureurs daar niet zo op aangevallen te worden en ook niet op radioberichten als men de achtergrond daarvan niet eens kent. Als Raikkonen iets over de radio roept is het geniaal en bij Rosberg is het miepen oid. Nou kan ik me daar ook nog wel enigzins in vinden, maar het hoort bij hun manier van racen en hun racebeleving.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Het is dan misschien naar buiten toe wel afgekoeld. Maar binnenin zal Rosberg nog inwendig hard koken. En door zijn uitspraken zullen hij en het hele Mercedes-team sowieso wel onder de loep liggen in Bahrein (nog verder dan dat ze al deden).

Nja en wat Tuesday zegt klopt ook wel enigzins de publieke opinie. Ook zeker na deze race is meer tegen Rosberg dan voor Hamilton om het zo maar te zeggen. Rosberg heeft gewoon geblunderd destijds in Spa door toe te geven dat hij misschien wel bewust instuurde. Dat heeft hem wel van zijn opgebouwde respect vanuit de fans gekost denk ik zomaar. Doet mij een beetje denken aan het gedoe tussen Webber en Vettel na de crash in Turkije. Toen ook deed Vettel wat boute uitspraken (gevolgd door zijn beschermheer vanuit Red Bull) en dat zorgde ervoor dat een groot gedeelte van het publiek achter Webber ging staan. Is nu ook wel enigzins met Rosberg. Die had natuurlijk al zijn incidentje in Monaco erop zitten, kreeg Belgie erover heen en tsja, hoeveel races is hij destijds uitgefloten? Drie of vier voordat er ingegrepen werd?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Vorige keer dat Hamilton riep dat zijn wil om te winnen groter was, begon Rosberg aan een vrij sterke periode die de titelstrijd interessant maakte. Ik hoop dat dit de oppepper was die hij nodig heeft.

Hamilton#44

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 17:01:18
Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.

Ja dat zeg ik ook.  :)

Maar dat moet Rosberg bij zijn teambaas aankaarten, niet bij Hamilton op TV. Hamilton rijdt zijn eigen race.

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 14 april 2015 - 10:39:21
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 17:01:18
Citaat van: Hamilton#44 op 13 april 2015 - 16:46:19
Dat van Hamilton snap ik op zich wel, Rosberg had ook te maken met Vettel achter zich houden. Maar goed, dat moet hij bij de teamleiding aankaarten in de briefing, niet bij Hamilton op de persco. Dat zal Hamilton een zorg zijn.  ;D
de interviewer begon erover nav de teamradio. Dergelijke scenario's waren vantevoren ook besproken, dus ik kan me de frustratie van Rosberg wel enigzins voorstellen. Dat Hamilton niet zou weten dat Vettel er zo kort achterzat is natuurlijk dikke onzin. Ik vind het prima dat Lewis het (al dan niet met opzet) doet hoor, vind ik juist mooi, maar het is niet meer dan logisch dat dat Rosberg irriteert.

Ja dat zeg ik ook.  :)

Maar dat moet Rosberg bij zijn teambaas aankaarten, niet bij Hamilton op TV. Hamilton rijdt zijn eigen race.
dat kaartte ie ook niet aan bij Hamilton op TV. Hij kaartte het aan via de teamradio bij zn team. Hamilton reed langzamer dan afgesproken was. Op het podium hield ie er zn mond over, op de persco reageerde hij er pas op nadat Hamilton er zn mening over had gegeven en hem daarna zelf de vraag werd gesteld.

Perton

#83
Hoe kom je er bij dat Hamilton langzamer reed dan afgesproken was? Van te voren hebben hij en Rosberg afgesproken dat ie de gehele stint 1.43.laag zou rijden of wat?

-edit- Hmm als ik het zo teruglees kan het worden geïnterpreteerd als een flauwe opmerking, maar ik bedoelde het als serieuze vraag.

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 april 2015 - 18:18:12
Hoe kom je er bij dat Hamilton langzamer reed dan afgesproken was? Van te voren hebben hij en Rosberg afgesproken dat ie de gehele stint 1.43.laag zou rijden of wat?

-edit- Hmm als ik het zo teruglees kan het worden geïnterpreteerd als een flauwe opmerking, maar ik bedoelde het als serieuze vraag.
uit het artikel dat ik eerder heb gepost en uit het radioverkeer. Hamilton werd gevraagd om minimaal 1:43.7 te gaan rijden ipv de lage 1:44ers die ie daarvoor reed. Aan die opdracht via de radio gaf ie overigens wel gehoor, door de 5 ronden daarna gemiddeld iets boven de 1:43.7 te rijden.

Perton

Dat weet ik. Maar die 1.44ers waren toch niet tegen een bepaalde afspraak in?

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 april 2015 - 19:17:56
Dat weet ik. Maar die 1.44ers waren toch niet tegen een bepaalde afspraak in?
Wolff heeft het over dat Hamilton niet ver af zat van wat m gevraagd was, maar bij nader inzien gaat dat denk ik over wat m tijdens de race gevraagd is.  Maar goed, het gaat mij er verder ook niet om of Hamilton iets verkeerds deed, het kwam Rosberg niet goed uit en Rosberg was natuurlijk op de hoogte van de afspraak om het tempo te bepalen aan de hand van de situatie, dus dan lijkt mij zijn input via de radio toch wel van belang. Het zou dan juist raar zijn als ie dan gaat aanvallen terwijl de afspraak was om (iig in die middelstint) de banden zo lang mogelijk goed te houden. Ze zouden als team het tempo bepalen, niet alleen Hamilton.

Hamilton#44

OK als dat zo is, heeft Rosberg een punt en zat Hamilton fout.

Leroy

klopt... maar toch zeg ik : het is geen teamsport...

ik citeer niki lauda : topsporters zijn klootzakken... egoïstische eikels... soms moet je zulk soort dingen doen om te winnen...

FolkertE

Ik heb het nog nergens gelezen( en ook niet naar gezocht) maar ik hoorde dat de vrouw van Rosberg nog al wat last heeft met de zwangerschap. En dat gaat je natuurlijk ook niet in de koude kleren zitten. Nog steeds niet slim om je frustraties publiekelijk te uiten, snap ik het wel. Je gaat makkelijker over de schreef als je zelf ook gestrest bent door factoren buiten je werk.