Column: zet Hamilton in een Sauber?

Gestart door gloudiesaurus, 08 april 2015 - 14:29:51

« vorige - volgende »

sjakie

Citaat van: Perton op 14 april 2015 - 18:17:01
Ik snap de essentie heel goed.

Dus jij vindt blijkbaar dat bij een gelijke stand 5 minuten voor tijd dat het team met de minste hoekschoppen (indicator voor aanvallendheid) een 3 rode kaarten krijgt zodat het meer aanvallende team meer kans krijgt om te scoren

CitaatIedereen mag het inzetten. Als je het niet kán inzetten nadat je ingehaald bent, komt dat omdat je dus blijkbaar te langzaam bent. Maar als je gewoon snel genoeg bent, dan ben je (tenzij je Nico Rosberg heet) prima in staat om binnen een seconde van je tegenstander te blijven en zelf een inhaalactie te plaatsen. En voor die eerste situatie is DRS bedoeld.

Dus mag niet iedereen het inzetten. als er iemand voor ligt en er zit iemand op minder dan een seconde, dan mag het ingezet worden door de achterste maar niet door de voorste. Dat is dus in dit geval 50%  en dat is volgens mij niet iedereen.

Citaattweede geval: daar heb ik al iets over gezegd, ga ik niet nog een keer doen.

Nou, dan zeg je het toch lekker niet. Ik ben hier wel over uitgesproken. DRS is een ordinaire inhaalknop. Daar heb ik nog niet eens zoveel moeite mee, zolang die knop er maar voor iedereen, ten allen tijden, is. Om aan te vallen en om te verdedigen .

Jehoentelaar

Citaat van: sjakie op 14 april 2015 - 21:04:41
Dat jij die tijd niet meegemaakt hebt betekent niet dat die tijd niet heeft bestaan. Ik keek al F1 toe jij nog niet eens een zaadje was dus ik weet wel waar ik het over heb, laat dat vooral duidelijk zijn. Dat ik zelden kijk betekent niet dat ik nooit kijk en dat betekent ook niet dat ik niet weet waar ik het over heb. Ik kan een interstate pass wel onderscheiden van een echte inhaalpoging en ja, daarvan is eentje mij al teveel. Verder stuit het instrument mij tegen de borst omdat de achterligger er wel gebruik van mag (van DRS) maken en de voorganger niet. Heeft geen bal met sport te maken maar blijkbaar zie ik dat als enige zo... But if it makes your day, veel plezier.

Als ik een tijd niet heb meegemaakt betekent dat niet dat ik er niets van weet. Al in de latere fase van de basisschool kreeg ik te maken met het fenomeen 'geschiedenis', een vakgebied waarin je leert over historische gebeurtenissen en de context waarin deze plaatsvonden. Dit is prima toepasbaar op de geschiedenis van de Formule 1. Verder klopt het dat een Interstate-actie anders is dan een gewone inhaalactie, de kritiek van een paar jaar geleden was geheel terecht en ik was ook behoorlijk tegen het systeem in eerste instantie. Nu de zaak zich echter de goede kant ontwikkelt ontstaan er meer gevechten met dank aan DRS zonder dat er automatisch wordt ingehaald. Lang niet altijd, maar steeds vaker wel. En dat is waar het systeem voor bedoeld is. Of het wel of niet met de sport te maken heeft is een andere discussie.

CitaatIk lees te vaak het argument dat in het verleden er ook weinig in te halen was. Impliciet is hier dus in te lezen dat het blijkbaar nu ook niet je-van-het is dus ik snap niet echt wat nu het probleem is met mijn opmerkingen. Het zal wel het feit zijn dat ik F1 aanval en dan zijn mensen wel vaker meteen ontsteld, dat was in de jaren 80 en 90 al zo, nu dus ook. Die kritiekloosheid jegens F1 heeft mij altijd al verbaasd, nu dus ook.
Ik ben nooit kritiekloos op de Formule 1, dus nu ook niet. Zie daarvoor vele van mijn iets meer dan vierduizend andere berichten op dit forum.

CitaatEn hoe je inhalen kan bevorderen zonder DRS weet ik ook niet, ik ben geen aerospecialist. Ik weet wel dat tijdelijk iemand een voordeel gunnen die oplossing niet is, althans, niet voor mij.
Heel letterlijk genomen betekent dit dat je ook geen downforcevoordeel zou moeten hebben aangezien dit ook een tijdelijk voordeel is, maar ik snap je punt in dezen dus dat is weer flauw van mijn kant. Niet dat ik het er geheel mee eens ben, maar dat is inmiddels wel helder. :)

sjakie

dan snap ik de opmerking dat "verlangen naar races met veel DRS loze duels verlangen is naar tijden die nooit hebben bestaan" niet. Daarvoor heb ik teveel DRS-loze races mogen aanschouwen waar wel veel duels in zaten en die spannend bleven tot het eind. En uiteraard zaten er ook draken van races tussen waar niets in gebeurde.
En ik zie dit wel als sport, daar zijn gelijke middelen nodig.


0634

Ik kijk ook al zolang F1. Vroeger was F1 niet beter dan nu. Werd er niet meer of beter ingehaald. Was het niveau van de rijders niet hoger of lager dan nu. F1 was anders toen. Dat kan je leuker vinden of minder leuk, maar zo was het.

Leroy

Leeftijd:Niet aanwezig

Sjakie... hoe oud ben je dan?

Door andere te kleineren met leeftijd en ze een klein zaadje te noemen vind ik eigenlijk dat je de sweer bederft door mensen persoonlijk aan te vallen...

Wat ik hier lees is jou mening... Die je heel graag wilt geven... Daar zijn dit soort forums voor... Dat is ook heel erg gezellig... Maar vind je niet... Dat je misschien jou mening te graag op wil dringen bij andere forum gebruikers? Helaas delen hier een hoop forum bezoekers jou meningen niet... Het DRS verhaal is denk ik nodig om een team zoals een mercedes dat gewoon echt Oppermachtig is... bij te kunnen benen... als dat regeltje er niet zou zijn ... dan zou Lewis veel vaker meer dan een minuut in de races over de streep komen dan hij nu al doet...

Tevens spreek jij over tijden in de geschiedenis van de Formule 1 waar de verschillen tussen de constructeurs nog niet zo verschrikkelijk groot waren...

Mocht je mij nu ook persoonlijk willen aanvallen in een bericht ... bijvoorbeeld om mijn leeftijd ... doe het dan even prive   8)

gloudiesaurus

Jongens we gaan hier niemand persoonlijk aanvallen (dus ook niet in PM), we houden het gezellig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: sjakie op 14 april 2015 - 21:15:06
Citaat van: Perton op 14 april 2015 - 18:17:01
Ik snap de essentie heel goed.

Dus jij vindt blijkbaar dat bij een gelijke stand 5 minuten voor tijd dat het team met de minste hoekschoppen (indicator voor aanvallendheid) een 3 rode kaarten krijgt zodat het meer aanvallende team meer kans krijgt om te scoren
Je moet niet dom gaan doen. Jij begon te zeggen dat er een tijdelijk voordeel was. Het enige wat ik heb gezegd is dat dat bij een rode kaart ook net zo goed aan de orde is. Ik vind "een tijdelijk voordeel" dan ook geen argument tegen DRS. Als jij hier nu compleet ridicule opmerkingen tegenin gaat brengen, dan is (het rode kaart-deel althans) voor mij afgesloten.

CitaatDus mag niet iedereen het inzetten. als er iemand voor ligt en er zit iemand op minder dan een seconde, dan mag het ingezet worden door de achterste maar niet door de voorste. Dat is dus in dit geval 50%  en dat is volgens mij niet iedereen.
Je negeert nog steeds compleet mijn voorbeelden en uitleggen waarom ook de voorste coureur geen hinder hoeft te ondervinden van DRS. Dat per concreet geval "niet iedereen" DRS mag inzetten, dat snapt een klein kind van 2 ook nog wel. Over een hele race genomen is het alleen pure onzin. Als je snel genoeg bent, kan je namelijk binnen een seconde blijven en een tegenaanval plaatsen. Kan je dat niet, dan ben je terecht ingehaald.

Perton

Citaat van: Leroy op 15 april 2015 - 08:42:37
als dat regeltje er niet zou zijn ... dan zou Lewis veel vaker meer dan een minuut in de races over de streep komen dan hij nu al doet...
Ik denk dat het vooral komt door bandenmanagement en de brandstofregels ;) Als DRS invloed zou hebben op Mercedes zou Hamilton juist zorgen dat ie op een minuut zou komen, dan hoeft ie in ieder geval niet bang te zijn dat ie na een pitstop of na een foutje in DRS-gevaar zou komen.

Leroy

Citaat van: Perton op 15 april 2015 - 12:08:25
Citaat van: Leroy op 15 april 2015 - 08:42:37
als dat regeltje er niet zou zijn ... dan zou Lewis veel vaker meer dan een minuut in de races over de streep komen dan hij nu al doet...
Ik denk dat het vooral komt door bandenmanagement en de brandstofregels ;) Als DRS invloed zou hebben op Mercedes zou Hamilton juist zorgen dat ie op een minuut zou komen, dan hoeft ie in ieder geval niet bang te zijn dat ie na een pitstop of na een foutje in DRS-gevaar zou komen.

jup klopt helemaal... enkel kan hamilton extra gas gaan geven als er mensen in zijn DRS zone zitten... want de mercedes heeft nog power over...

dus als er uitdagers komen hebben ze meer kans MET DRS dan zonder...

sjakie

#69
Citaat van: Perton op 15 april 2015 - 12:06:12


Je moet niet dom gaan doen. Jij begon te zeggen dat er een tijdelijk voordeel was. Het enige wat ik heb gezegd is dat dat bij een rode kaart ook net zo goed aan de orde is. Ik vind "een tijdelijk voordeel" dan ook geen argument tegen DRS. Als jij hier nu compleet ridicule opmerkingen tegenin gaat brengen, dan is (het rode kaart-deel althans) voor mij afgesloten.

Dit is niet ridicuul, ik zet alleen in perspectief wat je zegt. Als jij mij dom vindt is dat een beetje jammer maar dat is jouw zaak, niet de mijne.

CitaatJe negeert nog steeds compleet mijn voorbeelden en uitleggen waarom ook de voorste coureur geen hinder hoeft te ondervinden van DRS. Dat per concreet geval "niet iedereen" DRS mag inzetten, dat snapt een klein kind van 2 ook nog wel. Over een hele race genomen is het alleen pure onzin. Als je snel genoeg bent, kan je namelijk binnen een seconde blijven en een tegenaanval plaatsen. Kan je dat niet, dan ben je terecht ingehaald.

Ik negeer inderdaad je voorbeelden omdat ze alles weergeven van wat ik aan DRS veracht. Wat een kind van 2 hier mee te maken heeft weet ik niet en wat je als pure onzin betitelt komt ook niet naar voren in je bijdrage

Perton

Ok. Negeren is makkelijker dan weerleggen inderdaad. Fijne dag nog. Ik vind de zon iets te lekker vandaag om me daar druk over te maken.

sjakie

sorry, ik denk helaas totaal anders over DRS dan jij en anderen. Ik kan jouw argumenten proberen te weerleggen met mijn mening, maar ook niet met meer dan dat. Net zo min dat jij mijn  argumenten kan proberen te weerleggen met iets dat meer is dan een mening, jouw mening. En daar hou ik het op.

Daarbij mag er wat over mijn forumgedrag worden gezegd, maar mij dom noemen, nou ja, dan laat je jezelf wel erg kennen..... Maar dat is nog altijd jouw zaak, niet de mijne.

Perton

Ik heb je nergens dom genoemd. Misschien moet je leren lezen. Ik zei dat je dom deed. Rosberg is ook geen domme jongen, maar ik vind zijn gedrag de afgelopen races wel dom. Zie je het verschil?

sjakie

goh, nou moet ik ook al leren lezen. Zie je een patroon verschijnen?

Dit was mijn laatste reactie, het is wel goed zo. Ongetwijfeld heb je een reactie. Veel plezier ermee.

Perton

Het patroon dat je keer op keer argumenten negeert en dat afdoet met "Ik ben het er gewoon niet mee eens" en "Ik kijk langer Formule 1 dan jullie"? Ja, dat patroon heb ik al zien verschijnen.