Jouw ideale rijdersduo 2015

Gestart door Jozef, 28 februari 2015 - 14:28:26

« vorige - volgende »

Wie wil je in je team?

Hamilton
5 (27.8%)
Rosberg
0 (0%)
Ricciardo
5 (27.8%)
Kvyat
0 (0%)
Bottas
2 (11.1%)
Massa
0 (0%)
Vettel
5 (27.8%)
Räikkönen
3 (16.7%)
Alonso
7 (38.9%)
Button
0 (0%)
Verstappen
3 (16.7%)
Magnussen
0 (0%)
Iemand anders, nl...
0 (0%)
Nog iemand anders, nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 12 maart 2015 - 14:28:26

Jozef

Naar aanleiding van iets dat ik net las op Autosport, en dat ik niet ga delen zodat degenen die het nog niet hebben gezien ook niet beïnvloed worden (:P), heb ik deze eenvoudige vraag: als jij teambaas was en het teambudget was niet echt je grootste zorg, wie zou je dan in 2015 als rijders in je team willen hebben?

Je kunt twee coureurs selecteren, helaas worden de resultaten niet weergegeven als rijdersduo's dus leg vooral uit welke combinatie jij kiest en waarom!

De poll sluit voor de eerste trainingen in Melbourne.

Kootje

Hoewel deze combinatie eerder niet echt vlekkeloos verliep, kies ik toch voor Hamilton en Alonso. Dat zijn imo gewoon de 2 beste coureurs op de grid, dus is die keuze snel gemaakt.

Sphinx

Ik kies de twee aanstormende talenten van vorig jaar: Bottas en Ricciardo. Hopelijk kunnen ze allebei de goede lijn naar dit jaar doortrekken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Ik zou zelf altijd Ricciardo erbij nemen omdat hij op dit moment de meest veelbelovende coureur is voor de nabije toekomst. En omdat hij populair is bij de fans en binnen het team.

Toch weet ik niet of hij al klaar is om het verschil te maken in een titelstrijd en dus zou ik, als ik een topteam run tenminste, iemand willen die bewezen heeft dat wel te kunnen. Dat moet dan Alonso, Hamilton of Vettel zijn. Vind ik een moeilijke keuze want Alonso is de beste maar ik vind hem naast de baan een eikel (van wat wij als buitenstaanders kunnen zien natuurlijk). Hamilton kan de beste zijn, maar alleen als hij in een goede periode zit. Vettel was bij Red Bull bij momenten ongenaakbaar, maar heeft niet de goede houding wanneer het eens niet meezit.

Dus deze drie heren hebben allemaal hun voor- en nadelen. Ik volg dan toch mijn hart en ga voor Hamilton+Ricciardo.

Als ik zou weten dat ik een team heb dat niet voor titels kan strijden, zou ik overigens waarschijnlijk voor Ricciardo als kopman gaan en Max Verstappen ernaast willen zetten (of Bottas).

FolkertE

Ik ga voor Hamilton en verstappen. 1 bewezen kampioen en 1 van de best rijders van de afgelopen jaren en de andere een mega talent en Nederlander.

Tuesday

Vettel en Hamilton. En dan zou ik Vettel een enorme voorkeursbehandeling geven ;) Nee, ik zou denk ik voor Vettel en Verstappen gaan, al zou ik dan als teambaas wel wat meer inside info  willen hebben dat de potentie van Verstappen bevestigd. Die schijnt er wel de zijn. Anders wordt de gok wellicht wat te groot. Verder ben ik het wel eens met beide posts hierboven alleen vervang ik Hamilton door Vettel en Ricciardo door Verstappen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 28 februari 2015 - 15:51:37
Vettel en Hamilton. En dan zou ik Vettel een enorme voorkeursbehandeling geven ;) Nee, ik zou denk ik voor Vettel en Verstappen gaan, al zou ik dan als teambaas wel wat meer inside info  willen hebben dat de potentie van Verstappen bevestigd. Die schijnt er wel de zijn. Anders wordt de gok wellicht wat te groot. Verder ben ik het wel eens met beide posts hierboven alleen vervang ik Hamilton door Vettel en Ricciardo door Verstappen.
Heeft hij wel nodig, anders verliest hij dik ;). Sorry, kon het niet laten.

0634

Alonso en Ricciardo. Eentje met een ego. Zet je Hamilton of Vettel naast Alonso gaat het mis. Dit is een prima duo.

Fabian

Verstappen en Bottas. Een beetje chauvinisme gecombineerd met een echte racer. Is Verstappen overigens ook.

gloudiesaurus

Hamilton en Alonso

In mijn ogen 2 beste coureurs in de huidige Formule 1
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 18:27:44
Alonso en Ricciardo. Eentje met een ego. Zet je Hamilton of Vettel naast Alonso gaat het mis. Dit is een prima duo.

Ik opende dit topic naar aanleiding van iets dat voorbijkwam op Autosport. Iemand stelde dezelfde vraag aan Karun Chandhok, en die kwam ook met Alonso-Ricciardo, een keuze die er zeker mag zijn. Zijn redenering was: de beste coureur van dit moment gecombineerd met een jongere wolf die nu nog mag bijleren en later wereldkampioen kan worden, plus zijn werkethiek en eeuwige glimlach die een goede bijdrage zijn voor het team.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 01 maart 2015 - 13:11:31
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 18:27:44
Alonso en Ricciardo.Eentje met een ego. Zet je Hamilton of Vettel naast Alonso gaat het mis. Dit is een prima duo.

Ik opende dit topic naar aanleiding van iets dat voorbijkwam op Autosport. Iemand stelde dezelfde vraag aan Karun Chandhok, en die kwam ook met Alonso-Ricciardo, een keuze die er zeker mag zijn. Zijn redenering was: de beste coureur van dit moment gecombineerd met een jongere wolf die nu nog mag bijleren en later wereldkampioen kan worden, plus zijn werkethiek en eeuwige glimlach die een goede bijdrage zijn voor het team.
Ik heb dat ook gelezen idd. IS ook een goede keuze. Al komen er laatste tijd steeds meer berichten over Alonso en zijn werk ethiek. En daar word wel vaak gewezen naar Alonso die niet zo heel vriendelijk is naar zijn monteurs toe.
Al was ik het niet helemaal met Karun eens dat Alonso echt de beste op dit moment is. Maar dat is een andere discussie.

0634

Citaat van: Jozef op 01 maart 2015 - 13:11:31
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 18:27:44
Alonso en Ricciardo. Eentje met een ego. Zet je Hamilton of Vettel naast Alonso gaat het mis. Dit is een prima duo.

Ik opende dit topic naar aanleiding van iets dat voorbijkwam op Autosport. Iemand stelde dezelfde vraag aan Karun Chandhok, en die kwam ook met Alonso-Ricciardo, een keuze die er zeker mag zijn. Zijn redenering was: de beste coureur van dit moment gecombineerd met een jongere wolf die nu nog mag bijleren en later wereldkampioen kan worden, plus zijn werkethiek en eeuwige glimlach die een goede bijdrage zijn voor het team.

Dat is ook een beetje mijn gedachte. De beste van allemaal plus iemand die dat worden kan. Plus dat ik denk dat Hamilton of Vettel naast Alonso niet werkt.  Teveel ego's.

Enzo

Ik ga dan toch voor Alonso met Vettel, hoewel je wel een punt hebt Jeroen...dat gaat zeker knetteren.
Ze zijn toch een beetje de Senna en Schumacher van deze tijd.

FolkertE

Citaat van: Enzo op 01 maart 2015 - 17:08:12
Ik ga dan toch voor Alonso met Vettel, hoewel je wel een punt hebt Jeroen...dat gaat zeker knetteren.
Ze zijn toch een beetje de Senna en Schumacher van deze tijd.
Senna? Dan zou ik eerder voor de Prost en Schumacher van deze tijd gaan.
Alonso de Prost.
Vettel de Schumacher.

Hamilton zou ik eerder als Senna aan wijzen en Kimi als Mansel. Senna net als Hamilton geroemd om zijn aanvallende houding en razend snel en racend met het hart.
Zowel Alonso, Prost, Schumacher en Vettel reden meer berekend, voorzichtiger.