Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

FolkertE

Citaat van: Jozef op 01 februari 2015 - 10:21:01
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 22:05:46
Citaat van: Jozef op 31 januari 2015 - 21:48:55
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 19:36:18
Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2015 - 18:31:13
Een plekje op een F1 wagen is dan ook pakken duurder dan een kleine F3. Denk niet dat Jumbo en HSF Logistics zo'n kost kunnen verantwoorden aan de raad van bestuur.

Zou kunnen, maar dat heeft die twee toch ook rond de miljoen gekost, denk ik. Voor dat geld krijg je toch wel een sticker op de auto? Of zie ik dat verkeerd.

Een miljoen?? In de F3? Kom op zeg...

In de F1 zou ik niet weten wat je voor een miljoen krijgt, maar als je weet dat de teambudgetten voor de grote teams een paar honderd miljoen bedragen, krijg je voor 1 miljoen misschien een stickertje op de front wing end plate? :P

Wat denk jij dan? 10000 euro?  Daar rijdt een F3 niet  voor rond hoor, Wat ik heb gehoord van een chauffeur van HSF zou dat bedrijf tonnen hebben gesponsord. Andere coureurs die ze geld geven zijn Yelmer Buurman, van Lagen, en wat Dakar races met crossers. Die Simon Frederiks (een vd grote bazen)schijnt prive in de Porsche Super Cup te hebben gereden samen met Paul van Splunteren. Dus alle F1 evenementen in Europa. HSF feestje qua kosten. Die Frederiks schijnt nu in een nieuwe AMG te rijden. Kosten een ton of twee/drie.

"Tonnen" is inderdaad waar ik aan dacht, 200-300k lijkt me een logisch bedrag voor een jaar F3-sponsoring. En daarmee ga je het in de F1 echt niet redden.
Ik denk dat je met 2 of 3 ton best een plekje op een formule 1 auto kunt kopen, alleen word het dan geen prominent plekje  op een Ferrari of Mercedes. Ik denk dat als je 2 of 3 ton aan Marussia had geboden, ze dat maar al te graag hadden aan genomen, want voor hun is elke cent 5 dubbele waard. Ik denk dat ze meer moesten gaan betalen om hun plek op de auto/helm te behouden en dat dat voor hun te veel werd.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 10:29:03
Citaat van: Jozef op 01 februari 2015 - 10:21:01
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 22:05:46
Citaat van: Jozef op 31 januari 2015 - 21:48:55
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 19:36:18
Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2015 - 18:31:13
Een plekje op een F1 wagen is dan ook pakken duurder dan een kleine F3. Denk niet dat Jumbo en HSF Logistics zo'n kost kunnen verantwoorden aan de raad van bestuur.

Zou kunnen, maar dat heeft die twee toch ook rond de miljoen gekost, denk ik. Voor dat geld krijg je toch wel een sticker op de auto? Of zie ik dat verkeerd.

Een miljoen?? In de F3? Kom op zeg...

In de F1 zou ik niet weten wat je voor een miljoen krijgt, maar als je weet dat de teambudgetten voor de grote teams een paar honderd miljoen bedragen, krijg je voor 1 miljoen misschien een stickertje op de front wing end plate? :P

Wat denk jij dan? 10000 euro?  Daar rijdt een F3 niet  voor rond hoor, Wat ik heb gehoord van een chauffeur van HSF zou dat bedrijf tonnen hebben gesponsord. Andere coureurs die ze geld geven zijn Yelmer Buurman, van Lagen, en wat Dakar races met crossers. Die Simon Frederiks (een vd grote bazen)schijnt prive in de Porsche Super Cup te hebben gereden samen met Paul van Splunteren. Dus alle F1 evenementen in Europa. HSF feestje qua kosten. Die Frederiks schijnt nu in een nieuwe AMG te rijden. Kosten een ton of twee/drie.

"Tonnen" is inderdaad waar ik aan dacht, 200-300k lijkt me een logisch bedrag voor een jaar F3-sponsoring. En daarmee ga je het in de F1 echt niet redden.
Ik denk dat je met 2 of 3 ton best een plekje op een formule 1 auto kunt kopen, alleen word het dan geen prominent plekje  op een Ferrari of Mercedes. Ik denk dat als je 2 of 3 ton aan Marussia had geboden, ze dat maar al te graag hadden aan genomen, want voor hun is elke cent 5 dubbele waard. Ik denk dat ze meer moesten gaan betalen om hun plek op de auto/helm te behouden en dat dat voor hun te veel werd.
dat ligt er natuurlijk ook aan wat er met andere sponsoren is afgesproken. Het is natuurlijk niet zo dat ze die hele auto zo maar vol kunnen plakken.

FolkertE

Ook dat natuurlijk. Maar ik doelde meer op het feit dat met 2 ton je wel een plekje kunt kopen.

Sabai

#288





En dit is de nieuwe RBR. Vette livery al zal die maar tijdelijk zijn.

robbert

er zit geen kleur in. De meeste fans willen toch meer kleurige wagens ;)

FolkertE

Ja, maar Sabai is Vettel/RBR fan, dus smaak had hij al nooit :P

De auto doet me een beetje denken aan zo'n test ook. Bewegen de lijnen of niet.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 10:48:00
Ook dat natuurlijk. Maar ik doelde meer op het feit dat met 2 ton je wel een plekje kunt kopen.
voor een heel seizoen?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 februari 2015 - 10:57:56
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 10:48:00
Ook dat natuurlijk. Maar ik doelde meer op het feit dat met 2 ton je wel een plekje kunt kopen.
voor een heel seizoen?
Ja, dat denk ik wel. Niet op Ferrari, maar op een achterhoede team of FI misschien. Die kunnen echt wel elke cent gebruiken die word geboden. Zal geen grote plek zijn en ook niet op een plek die je vaak en goed ziet.

Wat me overigens wel opvalt is dat sommige teams (Ferrari, Mclaren, Sauber en STR) geopteerd hebben voor lange(re)  neuzen en andere teams( Mercedes, Williams, RBR, Lotus) voor een kortere neus hebben gekozen.

Tuesday

#293
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 11:02:40
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2015 - 10:57:56
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 10:48:00
Ook dat natuurlijk. Maar ik doelde meer op het feit dat met 2 ton je wel een plekje kunt kopen.
voor een heel seizoen?
Ja, dat denk ik wel. Niet op Ferrari, maar op een achterhoede team of FI misschien. Die kunnen echt wel elke cent gebruiken die word geboden. Zal geen grote plek zijn en ook niet op een plek die je vaak en goed ziet.
ik betwijfel het. Die kleine teams hebben ook een begroting van 60 of 70 miljoen, dan zet 200.000 euro niet echt zoden aan de dijk en het geeft ook een verkeerd signaal af aan andere mogelijke sponsoren.
Heb ff gegoogled en ik kwam dit tegen; http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/sponsorship_guide/default.stm
je kunt op diverse delen van de auto klikken om te zien wat een plaatsje daar ongeveer kost. Zo te zien begint het ongeveer vanaf 1 miljoen dollar.
Edit: t is trouwens wel een redelijk gedateerd plaatje.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 februari 2015 - 11:15:59
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 11:02:40
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2015 - 10:57:56
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 10:48:00
Ook dat natuurlijk. Maar ik doelde meer op het feit dat met 2 ton je wel een plekje kunt kopen.
voor een heel seizoen?
Ja, dat denk ik wel. Niet op Ferrari, maar op een achterhoede team of FI misschien. Die kunnen echt wel elke cent gebruiken die word geboden. Zal geen grote plek zijn en ook niet op een plek die je vaak en goed ziet.
ik betwijfel het. Die kleine teams hebben ook een begroting van 60 of 70 miljoen, dan zet 200.000 euro niet echt zoden aan de dijk en het geeft ook een verkeerd signaal af aan andere mogelijke sponsoren.
Heb ff gegoogled en ik kwam dit tegen; http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/sponsorship_guide/default.stm
je kunt op diverse delen van de auto klikken om te zien wat een plaatsje daar ongeveer kost. Zo te zien begint het ongeveer vanaf 1 miljoen dollar.
Ik heb ook geen idee of het ook echt zo is hoor, maar ik kan me voorstellen dat een team liever 2 of 3 ton heeft dan helemaal niks. Maar misschien is 2 of 3 ton inderdaad wat weinig, maar met 6 of 7 ton zou het nog wel kunnen. Denk ik.

Interessante guide, maar hoe hebben ze die op gesteld? En geld dat voor alle teams dan?

Fietser

Wat mooi! Dat geel op de banden van de 2015 Red Bull.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 11:23:14
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2015 - 11:15:59
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 11:02:40
Citaat van: Tuesday op 01 februari 2015 - 10:57:56
Citaat van: FolkertE op 01 februari 2015 - 10:48:00
Ook dat natuurlijk. Maar ik doelde meer op het feit dat met 2 ton je wel een plekje kunt kopen.
voor een heel seizoen?
Ja, dat denk ik wel. Niet op Ferrari, maar op een achterhoede team of FI misschien. Die kunnen echt wel elke cent gebruiken die word geboden. Zal geen grote plek zijn en ook niet op een plek die je vaak en goed ziet.
ik betwijfel het. Die kleine teams hebben ook een begroting van 60 of 70 miljoen, dan zet 200.000 euro niet echt zoden aan de dijk en het geeft ook een verkeerd signaal af aan andere mogelijke sponsoren.
Heb ff gegoogled en ik kwam dit tegen; http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/sponsorship_guide/default.stm
je kunt op diverse delen van de auto klikken om te zien wat een plaatsje daar ongeveer kost. Zo te zien begint het ongeveer vanaf 1 miljoen dollar.
Ik heb ook geen idee of het ook echt zo is hoor, maar ik kan me voorstellen dat een team liever 2 of 3 ton heeft dan helemaal niks. Maar misschien is 2 of 3 ton inderdaad wat weinig, maar met 6 of 7 ton zou het nog wel kunnen. Denk ik.

Interessante guide, maar hoe hebben ze die op gesteld? En geld dat voor alle teams dan?
de hoogste en laagste bedragen per categorie worden steeds gegeven. Maar goed, het zijn geen exacte cijfers en t plaatje is al vrij oud, maar het zal er vast niet goedkoper op zijn geworden de laatste 10 jaar. De budgetten van de kleinere teams zijn volgens mij behoorlijk omhoog gegaan.

FolkertE

Ach ja, het maakt ook niet zo veel uit ook. Het is hoe dan ook net iets te veel wat ik me kan permitteren op dit moment.

rafael25

Gruner van AMuS zegt trouwens dat zowel Ferrari, McLaren als Red Bull in Australie met een kortere neus willen starten, maar dat ze daarmee nog niet door de crashtest gekomen zijn. Of ze dat uberhaupt hebben geprobeerd of nog moeten doen is me onduidelijk.

Jozef

Trouwens, ben ik de enige die de namen van de laatste auto's van Ferrari koppig leest als Fiat en Fist? De Ferrari S-fist, wat een naam. ;D