Presentatie nieuwe auto's 2015!

Gestart door Sabai, 30 december 2014 - 11:25:58

« vorige - volgende »

Welke vinden jullie de mooiste?

Mercedes
1 (10%)
RBR
0 (0%)
Ferrari
2 (20%)
McLaren
0 (0%)
Force India
2 (20%)
Williams
2 (20%)
Torro Rosso
2 (20%)
Lotus
1 (10%)
Sauber
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 04 maart 2015 - 21:19:43

0634

Citaat van: Sabai op 31 januari 2015 - 19:28:31


Als deze kleuren in de livery gaan terug komen dan word rood wit dus....

Button had altijd al een roodwitte helm vanwege de union jack. Lijkt me niet dat we daar conclusies uit kunnen trekken.

0634

Best irritant trouwens da t beeld zo. Kunnen we niet even opletten met foto's plaatsen?

Jehoentelaar

Enerzijds klopt dat over die helm, anderzijds is de nadruk nu meer gelegd op rood/wit dan wat het origineel ooit was. Nog steeds niet iets om conclusies aan te verbinden uiteraard, maar wel een detail dat mij opviel.

janke

Citaat van: Kootje op 31 januari 2015 - 20:08:14
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 19:36:18
Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2015 - 18:31:13
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 18:18:02
Is Jumbo en HSF Logistics geen sponsor meer van Max? Vooral die laatste was prominent op zijn F3 racewagen aanwezig. Front en rearwing, sidepods enz.



Een plekje op een F1 wagen is dan ook pakken duurder dan een kleine F3. Denk niet dat Jumbo en HSF Logistics zo'n kost kunnen verantwoorden aan de raad van bestuur.

Zou kunnen, maar dat heeft die twee toch ook rond de miljoen gekost, denk ik. Voor dat geld krijg je toch wel een sticker op de auto? Of zie ik dat verkeerd.

Weet ik niet, maar die vlieger gaat sowieso niet op. Althans ... niet voor Jumbo. Zij hebben er namelijk bewust voor gekozen om wel Max, maar niet Sauber te sponseren. Zij zullen dus ongetwijfeld op z'n helm prijken. Wat HSF Logistics doet weet ik niet. Wellicht dat ook zij persoonlijke sponsor blijven, wellicht dat ze daarmee gestopt zijn. Ik heb geen idee.

Ik heb eens even gekeken naar HSF, da's geen kleine jongen in het koel en vlees transport. Meer dan 800 auto's, rond de 950 trailers en aanhangwagens. Ruim 1300 man aan medewerkers.Zit ook in Marokko, Denemarken enz. Phoe, en dat voor een Hollandse transporteur.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Nu we het over liveries en helmen hebben bedacht ik me het volgende. Elke keer als ik de Benetton van 1994, de Simtek van 1995, de Tyrrell van 1997 of de Arrows van 2000 of 2001 zie, dan krijg ik een warm gevoel want dan zie ik de auto van Jos Verstappen. Deze auto's waren (in mijn ogen) iconisch, zeker in combinatie met onze driekleur in Jos' helm. De Toro Rosso van Max is zeker niet iconisch, want hij is qua livery bijna identiek aan alle andere Toro Rosso's. Ook de helm van Max vind ik niks bijzonders (smaak). Dat vind ik wel erg jammer.

janke

En dan een oranje helm met een leeuw? Of rood, wit, blauw als vlag op de helm? Vraag.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 31 januari 2015 - 20:42:54
Enerzijds klopt dat over die helm, anderzijds is de nadruk nu meer gelegd op rood/wit dan wat het origineel ooit was. Nog steeds niet iets om conclusies aan te verbinden uiteraard, maar wel een detail dat mij opviel.

Voorheen had hij het blauw van de Union Jack nog doorlopen naar voren, nu zit dat alleen nog achterop. Maar het blijven dezelfde kleuren als dat hij altijd gebruikte. Dus denk ik niet dat we daar conclusies over sponsor- of liveryuitingen aan kunnen verbinden.

0634

Citaat van: Matthijs op 31 januari 2015 - 20:54:01
Nu we het over liveries en helmen hebben bedacht ik me het volgende. Elke keer als ik de Benetton van 1994, de Simtek van 1995, de Tyrrell van 1997 of de Arrows van 2000 of 2001 zie, dan krijg ik een warm gevoel want dan zie ik de auto van Jos Verstappen. Deze auto's waren (in mijn ogen) iconisch, zeker in combinatie met onze driekleur in Jos' helm. De Toro Rosso van Max is zeker niet iconisch, want hij is qua livery bijna identiek aan alle andere Toro Rosso's. Ook de helm van Max vind ik niks bijzonders (smaak). Dat vind ik wel erg jammer.

Ik vind Max' helm ook een van de minst fraaie. Schreeuwend Red Bull ontwerp. Zijn vader had inderdaad altijd een mooie. Giedo vd Garde had ook een fraaie.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 31 januari 2015 - 19:45:31
Jongens, let even op brede afbeeldingen.

Mooie auto verder. Zelfde als altijd qua livery, maar ik vind 'm wel leuk.

Apart, op de telefoon doet hij het goed, maar op de laptop doet hij het inderdaad heel erg groot en breed. Ik zal er volgende keer even goed op letten.

Matthijs

Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 21:07:55
En dan een oranje helm met een leeuw? Of rood, wit, blauw als vlag op de helm? Vraag.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar ik vond de helm van Jos Verstappen altijd schitterend. Herkenbaar en eenvoudig en rood, wit, blauw. Ik hoopte dat Max met dezelfde helm zou rijden maar helaas is het blauw gesneuveld. Kijken wat het wordt dit jaar.

Jozef

Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 19:36:18
Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2015 - 18:31:13
Een plekje op een F1 wagen is dan ook pakken duurder dan een kleine F3. Denk niet dat Jumbo en HSF Logistics zo'n kost kunnen verantwoorden aan de raad van bestuur.

Zou kunnen, maar dat heeft die twee toch ook rond de miljoen gekost, denk ik. Voor dat geld krijg je toch wel een sticker op de auto? Of zie ik dat verkeerd.

Een miljoen?? In de F3? Kom op zeg...

In de F1 zou ik niet weten wat je voor een miljoen krijgt, maar als je weet dat de teambudgetten voor de grote teams een paar honderd miljoen bedragen, krijg je voor 1 miljoen misschien een stickertje op de front wing end plate? :P

Jehoentelaar

Zodra Max aan de slag ging met Red Bull wisten we dat er voor enige uitingen van identiteit geen plaats zou zijn. Het F1-programma is en blijft een (vrij prijzige) marketingtool voor de blikjes suikerwater, hoe je het ook wendt of keert.

janke

#282
Citaat van: Jozef op 31 januari 2015 - 21:48:55
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 19:36:18
Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2015 - 18:31:13
Een plekje op een F1 wagen is dan ook pakken duurder dan een kleine F3. Denk niet dat Jumbo en HSF Logistics zo'n kost kunnen verantwoorden aan de raad van bestuur.

Zou kunnen, maar dat heeft die twee toch ook rond de miljoen gekost, denk ik. Voor dat geld krijg je toch wel een sticker op de auto? Of zie ik dat verkeerd.

Een miljoen?? In de F3? Kom op zeg...

In de F1 zou ik niet weten wat je voor een miljoen krijgt, maar als je weet dat de teambudgetten voor de grote teams een paar honderd miljoen bedragen, krijg je voor 1 miljoen misschien een stickertje op de front wing end plate? :P

Wat denk jij dan? 10000 euro?  Daar rijdt een F3 niet  voor rond hoor, Wat ik heb gehoord van een chauffeur van HSF zou dat bedrijf tonnen hebben gesponsord. Andere coureurs die ze geld geven zijn Yelmer Buurman, van Lagen, en wat Dakar races met crossers. Die Simon Frederiks (een vd grote bazen)schijnt prive in de Porsche Super Cup te hebben gereden samen met Paul van Splunteren. Dus alle F1 evenementen in Europa. HSF feestje qua kosten. Die Frederiks schijnt nu in een nieuwe AMG te rijden. Kosten een ton of twee/drie.



Foto met dank aan een vriend.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

#283
http://cdn.images.autosport.com/editorial/1422779785.jpg
De Red Bull Vandaag. Ziet er gaaf uit. Jammer dat het maar tijdelijk is. Kan niet echt goed zien hoe het er uit ziet eigenlijk. Maar wel mooie wagen geloof ik.

Ik stoorde me vorig jaar absoluut niet aan de designs en lelijke neuzen van de auto's, maar ik moet zeggen dat het dit jaar echt ongelovelijk mooi is geworden. Sauber, Ferrari, Mclaren. Allemaal mooie auto's. Al heb ik nog geen foto's gezien van de nieuwe Mclaren.

Jozef

Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 22:05:46
Citaat van: Jozef op 31 januari 2015 - 21:48:55
Citaat van: janke op 31 januari 2015 - 19:36:18
Citaat van: Maikel0230 op 31 januari 2015 - 18:31:13
Een plekje op een F1 wagen is dan ook pakken duurder dan een kleine F3. Denk niet dat Jumbo en HSF Logistics zo'n kost kunnen verantwoorden aan de raad van bestuur.

Zou kunnen, maar dat heeft die twee toch ook rond de miljoen gekost, denk ik. Voor dat geld krijg je toch wel een sticker op de auto? Of zie ik dat verkeerd.

Een miljoen?? In de F3? Kom op zeg...

In de F1 zou ik niet weten wat je voor een miljoen krijgt, maar als je weet dat de teambudgetten voor de grote teams een paar honderd miljoen bedragen, krijg je voor 1 miljoen misschien een stickertje op de front wing end plate? :P

Wat denk jij dan? 10000 euro?  Daar rijdt een F3 niet  voor rond hoor, Wat ik heb gehoord van een chauffeur van HSF zou dat bedrijf tonnen hebben gesponsord. Andere coureurs die ze geld geven zijn Yelmer Buurman, van Lagen, en wat Dakar races met crossers. Die Simon Frederiks (een vd grote bazen)schijnt prive in de Porsche Super Cup te hebben gereden samen met Paul van Splunteren. Dus alle F1 evenementen in Europa. HSF feestje qua kosten. Die Frederiks schijnt nu in een nieuwe AMG te rijden. Kosten een ton of twee/drie.

"Tonnen" is inderdaad waar ik aan dacht, 200-300k lijkt me een logisch bedrag voor een jaar F3-sponsoring. En daarmee ga je het in de F1 echt niet redden.