Man vd race: Sochi Rusland

Gestart door Kootje, 12 oktober 2014 - 15:33:28

« vorige - volgende »

Wie vond jij de beste?

Hamilton
6 (35.3%)
Rosberg
5 (29.4%)
Bottas
4 (23.5%)
Button
0 (0%)
Magnussen
1 (5.9%)
Alonso
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
iemand van buiten de top 10
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

Kootje

Mijn stem gaat uit naar Lewis. Niet omdat hij zoveel bijzonders deed, maar puur omdat er voor de rest ook niemand bovenuit stak. En ja .... dan is er imo maar één de beste en dat is de winnaar.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 12 oktober 2014 - 15:33:28
Mijn stem gaat uit naar Lewis. Niet omdat hij zoveel bijzonders deed, maar puur omdat er voor de rest ook niemand bovenuit stak. En ja .... dan is er imo maar één de beste en dat is de winnaar.
helemaal mee eens, ik kan afgezien van Lewis niet echt iemand aanwijzen. Ze reden bijna allemaal foutloos en afgezien van Magnussen heb ik weinig actie gezien in de uiteindelijke top 10,dus dan maar gewoon de winnaar.

Jozef

Niemand deed wat bijzonders. Omdat ik al zo vaak op Lewis heb gestemd dit seizoen, ga ik een keer voor Magnussen. Slechte weekends achter de rug, kwalificatie zat gisteren ook weer tegen, toch van 11 naar 5 gereden. Natuurlijk plaatsen gewonnen door de slechte stop van Alonso, de strategie van Vettel etc., maar Alonso kon ook niet meer in de buurt komen na de stop.

En de beste race van McLaren sinds Australië, blijkbaar hebben ze hun auto beter door en hebben ze plots wat stapjes kunnen zetten in de ontwikkeling. De Mac heeft altijd al goede tractie uit langzame bochten gehad, dat belooft voor Austin.

Pancake Shield

Hamilton is een beetje de meest verwachte keuze, maar daarom kies ik eigenlijk iemand anders een keertje. Ik ga voor Esteban Gutierrez. Heeft dit jaar in meer races hele domme dingen laten zien, maar reed heel lang door op zijn banden en eigenlijk nog vrij netjes ook. Hij werd uiteindelijk vijftiende. Maar hij heeft gewoon strak gereden, geen domme dingen gedaan. Ik begin meer het gevoel te krijgen, dat als er iemand punten pakt voor Sauber hij het gaat zijn.

Dit is puur een gevoelskeuze, want ik had tijdens de race al van: hij reed wel echt heel netjes en strak.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Hier ook Hamilton. Die reed em gewoon op de cruisemodus uit, heb geen moment gedacht dat Bottas nog iets zou kunnen uitrichten, en later in de race Rosberg.

Jehoentelaar

Hamilton, weggereden van de rest en niet meer gezien. Verder nog kudo's aan de heren van McLaren.

0634

Rosberg. Vanaf allerlaatst naar ergens halverwege alweer op het podium. Goed gereden, met dank aan Pirelli en Mercedes. Massa liet zien dat het ook weer niet heel erg eenvoudig was.

Jozef

Hij komt allerlaatst door zijn eigen fout en verkwist daarmee een kans om de overwinning te pakken en nu 3 punten achter te staan in plaats van 17. Hoe kan hij nu man van de race zijn? ???

0634

Door op het vakje voor zijn naam te klikken.

Arthur

Voor mij Hamilton hier. Helemaal niets fout gedaan en strak naar de streep gereden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Maar als ik dan ook een vraag mag stellen: wat deed Hamilton precies beter dan Bottas of Button?

(en het antwoord is niet 'winnen', want als Bottas in de Merc had gereden op de manier zoals hij vandaag in de Williams reed had hij ook gewonnen)

Arthur

Tja, ik kan maar op 1 vakje klikken.... Hamiltas stond er niet bij...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat klopt ook wel maar toch kiest iedereen voor Lewis.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:17:10
Maar als ik dan ook een vraag mag stellen: wat deed Hamilton precies beter dan Bottas of Button?

(en het antwoord is niet 'winnen', want als Bottas in de Merc had gereden op de manier zoals hij vandaag in de Williams reed had hij ook gewonnen)

Niets. Daarom zei ik ook: niemand deed wat speciaals, alleen Magnussen vond ik er dan enigszins bovenuit steken.

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:17:10
Maar als ik dan ook een vraag mag stellen: wat deed Hamilton precies beter dan Bottas of Button?

(en het antwoord is niet 'winnen', want als Bottas in de Merc had gereden op de manier zoals hij vandaag in de Williams reed had hij ook gewonnen)
Tsja in het geval van Bottas denk ik dan toch: als je echt uitermate sterk had gereden, had je in je eerste stint zoveel moeten uitlopen, dat Rosberg nooit meer kans had gemaakt op de tweede plek. Uiteraard is dat niet gebeurd, omdat de Mercedes gewoon veel sneller is, maar daarom vind ik de prestatie van Bottas eerder 'normaal' dan 'goed'.

Nu kan je de prestatie van Hamilton ook normaal noemen, maar hij was zo snel (wederom, uiteraard dankzij Mercedes) dat hij nul moeite hoefde te doen om ook maar een gat te maken, laat staan het gat te behouden. Dan vind ik de dertig seconden achterstand van Button alsnog wel een beetje veel. Tenzij Hamilton wel echt flink heeft lopen stampen, dan zou Button inderdaad een logischere keus zijn geweest. Maar volgens mij heeft Hamilton dat niet gedaan.