Man vd race: Sochi Rusland

Gestart door Kootje, 12 oktober 2014 - 15:33:28

« vorige - volgende »

Wie vond jij de beste?

Hamilton
6 (35.3%)
Rosberg
5 (29.4%)
Bottas
4 (23.5%)
Button
0 (0%)
Magnussen
1 (5.9%)
Alonso
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
iemand van buiten de top 10
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

rafael25


0634

Wat jij noemt is gewoon het verschil in wagen. Tussen de 0,5 en 0,8 in racetrim is normaal. Ik zie weinig verschil in performance. Je ziet het ook aan Rosberg en Massa. Beiden van achteraf en zie het verschil.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:35:39
Wat jij noemt is gewoon het verschil in wagen. Tussen de 0,5 en 0,8 in racetrim is normaal. Ik zie weinig verschil in performance. Je ziet het ook aan Rosberg en Massa. Beiden van achteraf en zie het verschil.
het verschil in auto en het verschil in strategie en band. Massa deed een 2 stopper, met 2x een stint op zacht. Rosberg heeft maar 1 rondje op zacht gereden, Massa maar 1tje op hard.

0634

Verschil in auto dus ook. Merc gaat er beter mee om zonder dat het invloed heeft op laptimes. Boven dien zat Massa ervoor zn tweede stop al een endje achter, iets van achtse ofzo, en dat terwijlhij niet hoefde te sparen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:17:10
Maar als ik dan ook een vraag mag stellen: wat deed Hamilton precies beter dan Bottas of Button?

(en het antwoord is niet 'winnen', want als Bottas in de Merc had gereden op de manier zoals hij vandaag in de Williams reed had hij ook gewonnen)

Het antwoord is dus wel WINNEN. En ja ... waarschijnlijk hadden Bottas of Button dat in 'n Merc ook gedaan, net als zoveel anderen die foutloos reden, maar zij hadden nu eenmaal die Merc niet. Maar je hebt gelijk, Lewis deed niets bijzonders. Echter deed de rest dat dus ook niet. In dat geval kan wat mij betreft alleen de winnaar maar de beste zijn.

0634

Overigens deed Lewis in mijn ogen ook alles goed hoor, begrijp me goed. Meer kan je niet doen dan wat hij deed.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 17:40:49
Verschil in auto dus ook. Merc gaat er beter mee om zonder dat het invloed heeft op laptimes. Boven dien zat Massa ervoor zn tweede stop al een endje achter, iets van achtse ofzo, en dat terwijlhij niet hoefde te sparen.
Volgens mij reed Massa de hele tijd redelijk in het kielzog van Rosberg mee, tot dat ze bij Perez kwamen. Volgens mij was dat ook redelijk in de buurt van Massa zn 2e stop. Maar goed, ik vind sowieso niet dat de vergelijking met Massa gemaakt moet worden. Afgezien van de inhaalactie op Bottas leken alle inhaalactie s me vrij eenvoudig, volgens mij ook allemaal met DRS. En zo n beetje de hele top 10 pakte hij tijdens de pitstops. Natuurlijk allemaal keurig en knap dat hij een hele race op 1 setje kon uitrijden van achteren en als het niet zn eigen schuld was geweest dat ie (bijna) helemaal achteraan terecht kwam was het ook mijn man van de race geweest.

0634

Okee, naja, verder ook niet belangrijk.

Wings

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 16:14:08
Rosberg. Vanaf allerlaatst naar ergens halverwege alweer op het podium. Goed gereden, met dank aan Pirelli en Mercedes. Massa liet zien dat het ook weer niet heel erg eenvoudig was.

Agree. Het verbaasd me sowieso dat men hier niet massaal op Rosberg stemt. Vaak zie ik forummers de loftrompet afsteken omdat een rijder 10 plaatsen wint door een strategie, nu wint Rosberg er 18, bijna allemaal op de baan in rechtstreekse duels, en heeft het ineens geen naam?

Tegenargumenten:

1. Ja maar Rosberg rijdt wel met een auto die dat kan! Wings: Hamilton ook.
2. Maar Rosberg maakt een fout. Wings: klopt. Staat los van zijn inhaalrace. Daardoor kon hij juist de race rijden die hij reed terwijl de rest juist enkel en alleen de strategie afwerkte.

Wings

Citaat van: Arthur op 12 oktober 2014 - 16:48:00
Voor mij Hamilton hier. Helemaal niets fout gedaan en strak naar de streep gereden.

Button ook. En Button heeft niet de luxe die Hamilton bezit. Lijkt mij dat het huzarenstukje 'uitrijden' makkelijker wordt als je auto snel genoeg is om niet voluit te hoeven gaan. Een luxe die Button, Magnussen, Vettel, Ricciardo en Alonso niet bezitten. En die kunnen elkaar dan ook nog eens bedreigen in positie waar de enige concurrent van Hamilton een stuurfout maakt en hem niet kan bedreigen.

Arthur

Citaat van: Wings op 12 oktober 2014 - 20:22:02
Citaat van: Arthur op 12 oktober 2014 - 16:48:00
Voor mij Hamilton hier. Helemaal niets fout gedaan en strak naar de streep gereden.

Button ook. En Button heeft niet de luxe die Hamilton bezit. Lijkt mij dat het huzarenstukje 'uitrijden' makkelijker wordt als je auto snel genoeg is om niet voluit te hoeven gaan. Een luxe die Button, Magnussen, Vettel, Ricciardo en Alonso niet bezitten. En die kunnen elkaar dan ook nog eens bedreigen in positie waar de enige concurrent van Hamilton een stuurfout maakt en hem niet kan bedreigen.

Eens Wings! Maar die hebben niet de 'druk' van het kampioenschap. In dit geval ging ik voor Hamilton alhoewel Bottas of Button ook goed gekund konden hebben...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Hamilton ook niet. De enige concurrent was uitgeschakeld en alles om hem heen kan hem in de verre verste niet bedreigen. Bovendien hebben Button en Magnussen (wellicht) te maken met een hele andere druk: hun positie en toekomst veiligstellen.

0634

Dat bedoelde ik eerder dus ook te zeggen. Vooropgesteld: Lewis doet dus echt alles goed. Helemaal niks mis mee. Zo win je races, meer kan je gewoon niet doen.

Maar ik zie om eerlijk niet veel verschil met de races die Bottas of Button reden. Ja, ze waren trager, maar dat in de auto. Alledrie reden ze het grootste deel van de race alleen, met weinig druk van achter of voren. Alledrie soms controlerend, soms pushend. Ook zij deden maximaliseren in mijn ogen.

Arthur

En nogmaals [nu anders] een vakje Hambottus is er niet ;D Compliment aan alle drie!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 20:32:42
Dat bedoelde ik eerder dus ook te zeggen. Vooropgesteld: Lewis doet dus echt alles goed. Helemaal niks mis mee. Zo win je races, meer kan je gewoon niet doen.

Maar ik zie om eerlijk niet veel verschil met de races die Bottas of Button reden. Ja, ze waren trager, maar dat in de auto. Alledrie reden ze het grootste deel van de race alleen, met weinig druk van achter of voren. Alledrie soms controlerend, soms pushend. Ook zij deden maximaliseren in mijn ogen.

Precies. En dan is het ook nog eens zo dat Hamilton de beste auto heeft van allen die gelijk presteren.