Round 15: Japanese Grand Prix, Suzuka Circuit, Suzuka

Gestart door Maikel0230, 29 september 2014 - 23:51:47

« vorige - volgende »

Perton

Ik weet niet of er dubbel geel had gemoeten. Dubbel geel betekent namelijk: pas je snelheid aan en houd er rekening mee dat de baan geblokkeerd is waardoor je tot een full stop moet komen. Beetje zoals Alonso zijn crash in Brazilië 2003, waarvan ik nog steeds vind dat hij daar bestraft had moeten worden, ondanks dat ie zelf gewond werd afgevoerd.

In feite was enkel geel dus voldoende, het punt is alleen dat coureurs tegenwoordig nooit echt inhouden maar alleen minimaal afremmen om te laten zien dat ze de gele vlag hebben laten zien. Dus ja, dan kan het sneller misgaan. In die zin, hoe cru ook, liggen dit soort ongevallen vaak ook deels bij de verantwoordelijkheid van de coureurs. Het feit dat je onder geel van de baan spint, betekent namelijk dat je de auto dus niet onder controle had - wat absoluut wel zou moeten onder geel.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niet direct een safety car had moeten komen op dat moment, maar de schuld volledig bij de wedstrijdleiding leggen, vind ik (hoe treurig de afloop van Bianchi ook moge zijn) niet terecht.

Pancake Shield

Ik heb net nog een andere foto gezien. Ik twijfel ff of ik hem erop moet zetten...

Nja, voor degene die willen doorklikken:

https://twitter.com/Sport_360/status/518687055824441344
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 10:40:50
Waarom mag er in één van de snelste bochten trouwens een tonnenwegende hijskraan voorbij de bandenstapel komen zonder dat er een SC rond rijdt?

Dat was mijn eerste gedachte toen ik alleen de gele vlag zag.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 05 oktober 2014 - 11:10:59
Ik heb net nog een andere foto gezien. Ik twijfel ff of ik hem erop moet zetten...

Nja, voor degene die willen doorklikken:

https://twitter.com/Sport_360/status/518687055824441344
Lijkt een beetje mijn eerdere post te bevestigen, dat hij onder die kraan door is gegaan, als ik die achterkant zo zie.

Rosberg zou nu ook tegen Kai Ebel gezegd dat het niet best is, maar dat ie geen details wil geven

Kootje

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 11:09:54
Kom op Kootje, de SC had daar móeten zijn op het moment dat de kraan voorbij de bandn kwam. Enkel geel is niks, dat is 0,2 sec langzamer gaan. En dat onder die omstandigheden in een onoverzichtelijke en razendsnelle bocht. Bigge vette faal voor de wedstrijdleiding hier

Zie Perton's reactie

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 11:10:40
Ik weet niet of er dubbel geel had gemoeten. Dubbel geel betekent namelijk: pas je snelheid aan en houd er rekening mee dat de baan geblokkeerd is waardoor je tot een full stop moet komen. Beetje zoals Alonso zijn crash in Brazilië 2003, waarvan ik nog steeds vind dat hij daar bestraft had moeten worden, ondanks dat ie zelf gewond werd afgevoerd.

In feite was enkel geel dus voldoende, het punt is alleen dat coureurs tegenwoordig nooit echt inhouden maar alleen minimaal afremmen om te laten zien dat ze de gele vlag hebben laten zien. Dus ja, dan kan het sneller misgaan. In die zin, hoe cru ook, liggen dit soort ongevallen vaak ook deels bij de verantwoordelijkheid van de coureurs. Het feit dat je onder geel van de baan spint, betekent namelijk dat je de auto dus niet onder controle had - wat absoluut wel zou moeten onder geel.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niet direct een safety car had moeten komen op dat moment, maar de schuld volledig bij de wedstrijdleiding leggen, vind ik (hoe treurig de afloop van Bianchi ook moge zijn) niet terecht.


Hoe wrang ook, maar zo denk ik er dus ook over.

Maikel0230

Wat een fout van de wedstrijdleiding, als er een voertuig bezig is met een wagen te verwijderen moet die SC onder de omstandigheden (toenemende regen, verminderd daglicht) gewoon de baan op, en al zeker voor zo'n bocht.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Bianchi schijnt niet met de helikopter te hebben gevlogen omdat dit druk op zijn hoofd zou brengen, ivm mogelijke hersenschade wordt dit niet gedaan.
Ik hoop echt dat hij oké is, maak me er ernstig zorgen over.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 05 oktober 2014 - 11:17:34
Wat een fout van de wedstrijdleiding, als er een voertuig bezig is met een wagen te verwijderen moet die SC onder de omstandigheden (toenemende regen, verminderd daglicht) gewoon de baan op, en al zeker voor zo'n bocht.

Jep als je dat materiaal ziet had er misschien gewoon een SC moeten komen.

De impact van een Formule1-bolide op dit soort materiaal is enorm. Daar zijn ze niet op gebouwd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 11:10:40
Ik weet niet of er dubbel geel had gemoeten. Dubbel geel betekent namelijk: pas je snelheid aan en houd er rekening mee dat de baan geblokkeerd is waardoor je tot een full stop moet komen. Beetje zoals Alonso zijn crash in Brazilië 2003, waarvan ik nog steeds vind dat hij daar bestraft had moeten worden, ondanks dat ie zelf gewond werd afgevoerd.

In feite was enkel geel dus voldoende, het punt is alleen dat coureurs tegenwoordig nooit echt inhouden maar alleen minimaal afremmen om te laten zien dat ze de gele vlag hebben laten zien. Dus ja, dan kan het sneller misgaan. In die zin, hoe cru ook, liggen dit soort ongevallen vaak ook deels bij de verantwoordelijkheid van de coureurs. Het feit dat je onder geel van de baan spint, betekent namelijk dat je de auto dus niet onder controle had - wat absoluut wel zou moeten onder geel.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niet direct een safety car had moeten komen op dat moment, maar de schuld volledig bij de wedstrijdleiding leggen, vind ik (hoe treurig de afloop van Bianchi ook moge zijn) niet terecht.

In Brazilië 2003 was er als ik me goed herinner ook een kraan bezig auto's weg te slepen in de Senna 'S' toen Michael Schumacher daar van de baan vloog. Had toen ook veel slechter kunnen aflopen, want hij miste die kraan ook maar op een haartje.

0634

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 11:10:40
Ik weet niet of er dubbel geel had gemoeten. Dubbel geel betekent namelijk: pas je snelheid aan en houd er rekening mee dat de baan geblokkeerd is waardoor je tot een full stop moet komen. Beetje zoals Alonso zijn crash in Brazilië 2003, waarvan ik nog steeds vind dat hij daar bestraft had moeten worden, ondanks dat ie zelf gewond werd afgevoerd.

In feite was enkel geel dus voldoende, het punt is alleen dat coureurs tegenwoordig nooit echt inhouden maar alleen minimaal afremmen om te laten zien dat ze de gele vlag hebben laten zien. Dus ja, dan kan het sneller misgaan. In die zin, hoe cru ook, liggen dit soort ongevallen vaak ook deels bij de verantwoordelijkheid van de coureurs. Het feit dat je onder geel van de baan spint, betekent namelijk dat je de auto dus niet onder controle had - wat absoluut wel zou moeten onder geel.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat er niet direct een safety car had moeten komen op dat moment, maar de schuld volledig bij de wedstrijdleiding leggen, vind ik (hoe treurig de afloop van Bianchi ook moge zijn) niet terecht.

Niet mee eens. Je moet ook rekening houden met de hevige regenval, de snel verslechterende omstandigheden, het slechte overzicht, de snelheid van de bocht en het feit dat niemand serieus afremt voor enkel geel.

Zoals Lammers en Doornbos zeiden: Kraan vóór de banden = SC. Nooit anders. Als de bandenstapel beschadigd is, komt er ook een SC, omdat er een plek is waar je niet meer veilig kan crashen. MEt een kraan voor de banden heb je precies hetzelfde.

Perton

Citaat van: SDG op 05 oktober 2014 - 11:18:53

In Brazilië 2003 was er als ik me goed herinner ook een kraan bezig auto's weg te slepen in de Senna 'S' toen Michael Schumacher daar van de baan vloog. Had toen ook veel slechter kunnen aflopen, want hij miste die kraan ook maar op een haartje.
Ik weet niet meer of het Schumacher was, maar sowieso één coureur is inderdaad van de baan gevlogen daar ja.

Maikel0230

Sorry maar Charlie Whiting zijn kop moet hier voor rollen, bedankt voor de vele jaren dienst maar dit is onacceptabel

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

#254
Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 11:20:18
Citaat van: SDG op 05 oktober 2014 - 11:18:53

In Brazilië 2003 was er als ik me goed herinner ook een kraan bezig auto's weg te slepen in de Senna 'S' toen Michael Schumacher daar van de baan vloog. Had toen ook veel slechter kunnen aflopen, want hij miste die kraan ook maar op een haartje.
Ik weet niet meer of het Schumacher was, maar sowieso één coureur is inderdaad van de baan gevlogen daar ja.

Hier: