Info via boordradio beperkt

Gestart door Sabai, 11 september 2014 - 18:54:22

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 september 2014 - 22:56:38
Ik denk dat het in het voordeel is van rijders als Alonso, Button, Rosberg, maar zoals gezegd zal het voordeel minimaal zijn. Ik verwacht echt geen gekke dingen. Misschien een keer een iets vroegere pitstop of zoiets. Maar deze jongens zijn geen malloten, ze kennen hun materiaal wel.
Ik verwacht net andere rijders, maar zoals gezegd zal het verschil in beide richtingen minimaal zijn en zal de verhouding gewoon het zelfde blijven.

Kootje

Ik ga met F1fan mee in deze. Niet omdat Hamilton en Räikkönen in dat andere groepje vallen, maar welk omdat ik denk dat de "gevoelsrijders" juist veel minder afhankelijk zijn van al die info dan de "verstandsrijders".  Voor die laatste groep lijkt mij het gebrek aan info daarom 'n groter verlies dan voor die eerste groep. die gebruikten die info toch al niet of nauwelijks.

Sabai

http://mobile.f1today.nl/nl/nieuws/fia-stelt-verbod-op-communicatie-deels-uit-tot-2015/

Het verbod is voor dit seizoen alweer deels aangepast.  Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat er teams zijn die hun stuur niet zomaar kunnen aanpassen.

Maikel0230

#48
Nou dit is goed, dan hebben de teams voldoende tijd om zich aan te passen.

Zoals ik het begrijp mogen berichten over de performance van de wagen wel nog maar een coureur mag niet gecoacht worden

Citaat
    Driving lines on the circuit
    Contact with kerbs
    Car set up parameters for specific corners
    Comparative or absolute sector time detail of another driver
    Speeds in corners compared to another driver
    Gear selection compared with another driver
    Gear selection in general
    Braking points
    Rate of braking compared to another driver
    Rate of braking or application of brakes in general
    Car stability under braking
    Throttle application compared to another driver
    Throttle application in general
    Use of DRS compared with another driver
    Use of any overtake button
    Driving technique in general

Mag allemaal niet meer

Maar berichten over performance van de wagen worden per 2015 toch verboden?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Het eerste commentaar op het verbod op pit-instructies is binnen. Christian Horner: "Als het gaat over het managen van de aandrijflijn is het voor de betrouwbaarheid en veiligheid belangrijk om contact met de rijder te houden." Krokodillentranen als je het mij vraagt. Volgens mij blijft: "Zet de auto aan de kant" best toegestaan.