Afl.13 - Pitspraat: Formule 1 Italië en meer...

Gestart door gloudiesaurus, 10 september 2014 - 21:08:39

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

René Hoogterp en Robin de Jong kijken op eigen wijze terug naar het Formule 1 weekend in Italië...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Nu vind ik toch dat de heren een paar keer de bal misslaan.

Rosberg die niet omkijkt naar Hamilton was juist helemaal andersom, op de beelden staat Hamilton lekker alleen wat met zijn handschoenen te frunniken aan dat tafeltje.. Dacht even dat het sarcastisch was maar zo klonk het uiteindelijk toch niet.

Sergio Pérez is zowat de meest succesvolle Mexicaanse F1-coureur (in elk geval de enige die enigszins succesvol was sinds Pedro Rodriguez 50 jaar geleden) en in Texas zitten veel Mexicanen, dat lijkt me dus een goed marketingplan in Austin. In Rusland moeten ze hun GP promoten en Kvyat is toch een beetje een wonder boy. Bovendien zijn het slechts tribunes die naar hen vernoemd worden, niet eens bochten.

Nyck de Vries uitlachen, gemakkelijk nu Max een F1-stoeltje heeft.

362 km/h valt tegen?? Is een klap sneller dan de voorbije jaren... ::) Alleen in de laatste V10-jaren werd dit overtroffen.


Het Caterham-stukje was anderzijds inderdaad hilarisch. ;D

Sabai

Ik vond het ook een beetje jammer om de prestatie van de Vries een beetje te bagatelliseren. Maar weet nou niet of ze het grappig bedoelden. Kon er niet om lachen  :P

Figge

Tuurlijk was het grappig bedoeld. Ik kon er wel om lachen. Ik vind de cycische ondertoon altijd erg geestig. Ik heb wel een maar. Ik vind de "for sure" echt een must. Dan maar een 1tje uit de oude doos. Schumachers stopwoordje was altijd "Nevertheless". Kon ik ook altijd om lachen.

Sphinx

Citaat362 km/h valt tegen?? Is een klap sneller dan de voorbije jaren...

Kan zijn dat ze verwachten dat Mercedes hier ook bovenaan zou staan, maar Ricciardo had een paar keer een goede tow richting Parabolica.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

het is natuurlijk allemaal cynisch bedoeld.
Ik kan er wel om lachen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Cynisch bedoeld is natuurlijk geen excuus om onzin te verkondigen. Ik heb het filmpje verder nog niet gezien, dus ik reageer niet specifiek op de punten die Jozef aanhaalt, ik bedoel het meer in algemene zin. Ik wil dus ook niet beweren dat de heren onzin verkondigen, mijn punt is alleen dat je niet alles kan afschuiven op "het is cynisch bedoeld".

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 12:03:48
Cynisch bedoeld is natuurlijk geen excuus om onzin te verkondigen. Ik heb het filmpje verder nog niet gezien, dus ik reageer niet specifiek op de punten die Jozef aanhaalt, ik bedoel het meer in algemene zin. Ik wil dus ook niet beweren dat de heren onzin verkondigen, mijn punt is alleen dat je niet alles kan afschuiven op "het is cynisch bedoeld".

Nou je moet natuurlijk wel de humor ervan in zien en het met een korreltje zout nemen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Natuurlijk is het cynisch bedoeld, ze zeggen "gefeliciteerd Nyck" en ze menen het niet. Dat cynisme is juist waar ik een "probleem" mee heb (probleem is een groot woord hoor, zo erg stoor ik me er ook niet aan). Die jongen is in die klasse neergezet door McLaren, dan moet je niet lacherig doen als hij ook kampioen wordt, want als Max er niet was geweest dan was het nu waarschijnlijk allemaal hoera voor Nyck de Vries. Daarom noem ik het gemakkelijk scoren.

Ik wil overigens ook niet zeggen dat de heren verder hun bek moeten houden of zo, over het algemeen zijn het leuke filmpjes, alleen deze keer was ik het met een paar dingen niet eens. Ik hoop dat ze ook precies de bedoeling hebben om een beetje discussie uit te lokken. ;)

Figge

Tuurlijk is dat discussie uitlokken. Zeker bij van die druiven als wij. Wij doen immers niks anders dan met elkaar bakkeleien met interpretaties over hetzelfde nieuws of beelden. Bovendien vind ik dat ze best een puntje hebben. Volgens mij proberen ze op komische wijze te brengen dat hij als McLaren talent in 2 jaar tijd een titel heeft gepakt in een niet megasterk formule renault kampioenschap.

0634

Ik vind er eigenlijk niks verkeerds aan. Bochten vernoemen naar Kvyat of Perez is ook raar. Bochten vernoem ja naar Clark of Fittipaldi, maar toch niet naar dit soort jongens. Rodriguez had nog gekund, legendarisch figuur, maar Perez?

Verder was het toch niet zo erg wat ze over De Vries zeiden? Okee, ze maakten de klasse waarin hij rijdt wat belachelijk maar ook weer niet heel erg.

Perton

Uiteraard is een bocht naar Kvyat vernoemen raar, maar aan de andere kant... We klagen altijd massaal dat de F1 naar landen gaat zonder race-historie. Sommige van die landen doen hun best hun eigen historie te creëren, omdat ze de F1 toch wel (proberen te) ontarmen. Rusland doet dat op deze manier. Zo schokkend vind ik dat allemaal ook weer niet. Ik prefereer dit boven 'bocht 1', en 'willekeurige sponsor'.

Figge


0634

Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 20:15:52
Uiteraard is een bocht naar Kvyat vernoemen raar, maar aan de andere kant... We klagen altijd massaal dat de F1 naar landen gaat zonder race-historie. Sommige van die landen doen hun best hun eigen historie te creëren, omdat ze de F1 toch wel (proberen te) ontarmen. Rusland doet dat op deze manier. Zo schokkend vind ik dat allemaal ook weer niet. Ik prefereer dit boven 'bocht 1', en 'willekeurige sponsor'.

Mij boeit het verder ook niet, al noemen ze de bochten in Rusland Poetin 1 t/m Poetin 8. Maar de boys in het filmpje vinden dat Perez en Kvyat eigenlijk nog te weinig gepresteerd hebben voor een eigen bocht en daar kan ik me iets bij voorstellen.