Round 12: Grand Prix van België, Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Maikel0230, 08 augustus 2014 - 19:47:54

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 23 augustus 2014 - 13:31:43
Ik heb het vermoeden dat de kwalificatie wel ff uitgesteld zal worden met die regen
denk het niet, maar wel kans dat de coureurs lang binnen blijven (tenzij er meer regen voorspeld wordt voor Q1).

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 13:32:48
Citaat van: Pancake Shield op 23 augustus 2014 - 13:31:43
Ik heb het vermoeden dat de kwalificatie wel ff uitgesteld zal worden met die regen

Maar de waterski wedstrijd gaat wel gewoon door.
Heb ik wat gemist? Regen?

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 13:32:03
omdat het geen hogere wiskunde is. Iemand die daar al jaren komt moet zijn wagen af kunnen stellen.  Kom op zeg.

Dus jij bent op je werk nog nooit tegen 'n probleem opgelopen waar je ondanks je jarenlange ervaring niet uit kon komen en de frisse kijk van 'n collega uitkomst bood? Of waar je wel uitkwam, maar dan via de moeilijke weg en die frisse blik van 'n collega je deed beseffen: Och ja, dat was idd beter/makkelijker geweest. Hoe goed je je vak ook verstaat en hoeveel ervaring je ook hebt, soms zie je iets gewoon niet of maak je de verkeerde keuzes. Dat geld voor jou, voor mij en ook voor F1 coureurs, dat is namelijk heel normaal.

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 13:51:31
Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 13:32:48
Citaat van: Pancake Shield op 23 augustus 2014 - 13:31:43
Ik heb het vermoeden dat de kwalificatie wel ff uitgesteld zal worden met die regen

Maar de waterski wedstrijd gaat wel gewoon door.
Heb ik wat gemist? Regen?

En niet zo'n klein beetje ook. Er schijnt zelfs hagel te vallen/gevallen te zijn.

Pancake Shield

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 13:54:12
Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 13:51:31
Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 13:32:48
Citaat van: Pancake Shield op 23 augustus 2014 - 13:31:43
Ik heb het vermoeden dat de kwalificatie wel ff uitgesteld zal worden met die regen

Maar de waterski wedstrijd gaat wel gewoon door.
Heb ik wat gemist? Regen?

En niet zo'n klein beetje ook. Er schijnt zelfs hagel te vallen/gevallen te zijn.

Ja, en wat ik begrijp van de teamradio van Perez komt er nog meer regen aan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Mercedes 3 seconde sneller in de regen? Dat kan niet kloppen toch? Dat is echt gigantisch. het is misschien Q1 pas, maar toch.
Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 13:54:12
Citaat van: F1fan2987 op 23 augustus 2014 - 13:51:31
Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 13:32:48
Citaat van: Pancake Shield op 23 augustus 2014 - 13:31:43
Ik heb het vermoeden dat de kwalificatie wel ff uitgesteld zal worden met die regen

Maar de waterski wedstrijd gaat wel gewoon door.
Heb ik wat gemist? Regen?

En niet zo'n klein beetje ook. Er schijnt zelfs hagel te vallen/gevallen te zijn.
Ja hoorde het net ook. Was boodschappen doen nog voor de kwalificatie ;D.

Lol, BBC neemt pastor beetje in de maling. Yes, I have made have made it 90% of the track.


Wings

Geweldige prestatie weer van Rosberg. Het hele weekend leunt hij in de trainingen, lijkt hij niet maximaal te gaan maar zodra de knikkers verdeeld worden zet hij een tandje bij en verslaat hij Lewis. Goed gedaan, Nico, zo wordt je kampioen!

Kootje

Mwah .... het was vooral Lewis die Lewis versloeg. Die stapelde fout op fout op fout in z'n hotlaps. Rosberg deed niets fout en profiteerde daardoor maximaal en onder de omstandigheden was dat zeker knap, maar om nu te zeggen dat het zijn verdienste is dat hij Lewis versloeg ... nee, absoluut niet. Dat heeft Lewis toch echt aan zichzelf te danken.

TheDoc

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 15:10:56
Mwah .... het was vooral Lewis die Lewis versloeg. Die stapelde fout op fout op fout in z'n hotlaps. Rosberg deed niets fout en profiteerde daardoor maximaal en onder de omstandigheden was dat zeker knap, maar om nu te zeggen dat het zijn verdienste is dat hij Lewis versloeg ... nee, absoluut niet. Dat heeft Lewis toch echt aan zichzelf te danken.

Tuurlijk wel is het Rosberg zijn verdienste dat hij Hamilton versloeg, namelijk door géén fouten te maken  ;)

Pancake Shield

Wat zijn eigenlijk de weersverwachtingen voor morgen?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 15:10:56
Mwah .... het was vooral Lewis die Lewis versloeg. Die stapelde fout op fout op fout in z'n hotlaps. Rosberg deed niets fout en profiteerde daardoor maximaal en onder de omstandigheden was dat zeker knap, maar om nu te zeggen dat het zijn verdienste is dat hij Lewis versloeg ... nee, absoluut niet. Dat heeft Lewis toch echt aan zichzelf te danken.
Die foutjes kwamen voornamelijk door een klein probleem met iets in de auto wat er voor zorgde dat de auto naar links of naar rechts trok. Rosberg maakten zelf ook behoorlijk wat fouten.

Edit: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315126/hamilton-kampt-met-remproblemen-tijdens-natte-kwalificatie/ Er waren kennelijk toch wat remproblemen voor Hamilton. In hoe verre dit waar is en hoeveel het hem gekost heeft is natuurlijk onduidelijk, maar het lijkt er op dat de Mercedes weer niet bullit proof is.

@Wings: Het zijn juist de foutjes van Rosberg in de race die er voor zorgen dat hij geen Wereld kampioen word.
Maar natuurlijk erg goed gedaan van Rosberg, maar heb ook het idee dat dit niet echt de verdienste is van Rosberg. En Rosberg is altijd een ontzettend goede kwalificeerder geweest. De knikkers worden morgen verdeeld.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2014 - 13:32:03
Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 09:53:31
Waarom niet?

Ik heb zelf al bijna 30 jaar ervaring in mijn vak, maar loop soms ook tegen 'n probleem aan waar ik wel 'n oplossing voor vind, maar m'n collega 'n andere en soms ook betere oplossing voor aan kan dragen. Als je eenmaal 'n bepaalde weg in geslagen bent is het heel lastig om daar zelf vanaf te wijken, terwijl die frisse kijk dat verschil wel kan maken.

Ik bedoel ... hoe vaak gebeurd het wel niet dat coureurs elkaars afstelling kopiëren omdat ze er zelf niet uitkomen? Heb dat soort verhalen al vaak genoeg gehoord, ook van ervaren coureurs die echt wel in staat zijn zelf 'n auto af te stellen. Waarom zou data anders gedeeld worden?

omdat het geen hogere wiskunde is. Iemand die daar al jaren komt moet zijn wagen af kunnen stellen.  Kom op zeg.
Elke rijder heeft andere rijstijl en andere wensen voor zijn afstelling en concentreert zich daar op en kan daarom nog wel eens dingen over het hoofd zien of de setup op een andere manier willen afstellen. Het is geen hogere wiskunde, maar iedereen denkt anders. Er zijn zoveel variabelen dat je niet op alles berekend kan zijn. Met alle respect, maar je kan niet aan alles tegelijk denken en de kans dat je iets anders opvat of wilt oplossen is immens groot. Heeft ook niks met hogere wiskunde te maken.

Sabai

Heb de kwalificatie helaas gemist.Maar goed om te zien dat Vettel ondanks alle tegenslag toch best of the rest is. Hoop dat er morgen veel regen valt of in elk geval geen droge race.

Wings

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 15:10:56
Mwah .... het was vooral Lewis die Lewis versloeg. Die stapelde fout op fout op fout in z'n hotlaps. Rosberg deed niets fout en profiteerde daardoor maximaal en onder de omstandigheden was dat zeker knap, maar om nu te zeggen dat het zijn verdienste is dat hij Lewis versloeg ... nee, absoluut niet. Dat heeft Lewis toch echt aan zichzelf te danken.

Wat een onzin toch altijd: toegeven dat Rosberg iets beter doet lijkt hier wel Nederlands voor gevorderden. Kom nou! Is het niet pech is het wel weer wat anders om vooral niet toe te geven dat Rosberg de zaken beter voor elkaar heeft. Zo lust ik er nog wel een paar.