WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 08:21:05
Citaat van: Kootje op 04 juli 2014 - 23:39:15
@Perton,

In dit geval mag je ook best wat tegen de scheids hebben hoor. Die is ook echt niet best en neigt naar partijdigheid. Die vrije trap waar de 2-0 uit viel sloeg al nergens op en die gele kaart voor James al net zomin. Het is dat hij nu die penalty geeft, maar toch ... geel? Volgens mij hoor je hier rood te geven. Gevalletje doorgebroken speler enzo? ???
Ik vind het allemaal wat overdreven. Die vrije trap was gewoon een overtreding in mijn ogen. Okee, geel was overdreven, maar wél gewoon een vrije trap. Hij trek zijn benen weliswaar terug, maar kwam erg wild aanglijden. Geen gekke vrije trap.Die penalty, dat was geen doorgebroken speler. Luis liep er nog tussenin. Geel en een penalty is alleszins een goede straf.

Verder wordt er geel gegeven aan Silva, die hem een schorsing oplevert, terwijl hij dat daar niet had hoeven doen. Neymar wordt gewoon uit de wedstrijd geschopt, maar er volgt nog geen reprimande. Het enige waar ik over twijfel was of die goal van Colombia wel buitenspel was of niet. Ik heb maar één herhaling gezien en het leek mij op één lijn.

Al met al slecht gefloten, maar ik had niet het gevoel dat het alleen maar pro-Brasil was, al wil de (social) media ons dat doen geloven.
met die vrije trap ben ik het eens. Wat betreft die doorgebroken speler weet ik niet precies hoe de regels zijn, maar normaal ben je toch doorgebroken als je nog slechts 1 speler/keeper voor je hebt. Had wat mij betreft dus rood moeten zijn.

Maikel0230

#436
Sorry als het wat hard overkomt maar die match van gisterenavond was ronduit schandalig, Brazilië begon tegen de vijfde minuut aan met dat vechtvoetbal en Columbia ging er gewoon mee in, die scheidsrechter had er daar en toen een einde aan moeten stellen maar dat deed ie niet dus kon hij ook niks anders meer dan dan laten begaan.

Sorry, maar dat was geen voetbal, hoop dat we dit vanaf nu af aan niet meer te zien krijgen.

En terwijl Brazilië de match heeft gewonnen zijn zij als grootste verliezers uit deze match gekomen, gebroken ruggenwervel voor wonderkind neymar, ik denk niet dat ze er nog zo een op de bank hebben zitten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dat roep ik ook al jaren over Portugal - Nederland destijds. Als die Ivanov voor die actie van Bouhlarouz meteen rood had gegeven, had je wellicht een heel andere wedstrijd gehad. Misschien ook niet.

Niet om het gedrag van Colombia goed te praten verder, maar ik kan me heel goed voorstellen dat men door frustraties wat harder wordt als kaarten telkens uitblijven en James bij de eerste de beste overtreding, waarvan de halve wereld het niet eens een overtreding vindt, wél geel krijgt. En nogmaals: ik vind het terecht dat Colombia verloren heeft, maar de scheidsrechter was gewoon heel belabberd, naar beide landen toe. Dan krijg je inderdaad dit soort wedstrijden. Ik wil het Braziliaanse team dan ook verder niet beschuldigen van het laten escaleren van de wedstrijd.

Qua Braziliaans publiek kan ik er verder ook niet zo mee zitten dat Neymar kapot is getrapt (voor Neymar vind ik het uiteraard wel een klein beetje vervelend). Dat was namelijk exact de tactiek van Brazilië vier jaar geleden tegen Robben. Gelukkig liep dat zonder blessures af, maar Brazilië deed destijds met het hele team wat Zúñiga nu met één actie deed. Ik heb de video nog eens terug bekeken en ik kan eigenlijk niet heel veel raars aan de actie ontdekken. Hij komt een beetje dom in, maar het is geen karatetrap ofzo. Hij raakt Neymar vervolgens (zo bleek in het ziekenhuis) behoorlijk ongelukkig. Als ie nog geschorst wordt op basis van beelden... het zou me persoonlijk verbazen - en niet omdat ie Colombiaan is. Ik zie er oprecht vrij weinig verkeerds in, in die actie. Ik zie dit soort acties een paar keer per wedstrijd waarbij wat onbezonnen spelers tegen elkaar opknallen. Nu ging het mis.

0634

Dat is niet normaal inkomen. Rood had niet gehoeven maar je neemt een risico te blesseren en dat is imo geel. Nu w as het niet eens een overtreding.

Perton

Geel had ik ook niet erg gevonden, maar alsnog wordt er door sommigen gedaan alsof hij de grootste doodtrap aller tijden heeft gegeven en dat is simpelweg onzin. Het was onbezonnen, dat zeg ik ook, en daarbij zal inderdaad een risico tot blesseren zitten, en daar had hij dan van mij best geel voor mogen krijgen, maar meer ook niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 16:58:33
Dat is niet normaal inkomen. Rood had niet gehoeven maar je neemt een risico te blesseren en dat is imo geel. Nu w as het niet eens een overtreding.
na een paar herhalingen te hebben gezien vind ik het toch echt wel een dikke rode kaart. Maar kan me ook voorstellen dat de scheids het op dat moment niet zo beoordeeld heeft.

0634

Ik vind het iig niet 'normaal' inkomen zoals die jongen zelf beweert.

Perton

Neuh maar er is hier ook verder niemand die dat met hem eens is.

Wings

Magere overwinning van Argentinië op België die toch aardig dicht bij de 1-1 kwamen (na de kans van Messi, die zelfs ik nog erin zou hebben geschoten). Maar Argentinië door naar de halve finale.

0634

Wel terecht. Belgen hoeven niet te vrezen. Deze ploeg is over 2 en 4 jaar pas klaar. Dit was een generale. Wel missen ze een topspits.

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 juli 2014 - 19:53:43
Magere overwinning van Argentinië op België die toch aardig dicht bij de 1-1 kwamen (na de kans van Messi, die zelfs ik nog erin zou hebben geschoten). Maar Argentinië door naar de halve finale.
t is toch vooral België dat erg tegenviel, ze hebben het nooit echt spannend kunnen maken. Eén kopbal van Fellaini, verder zijn ze in de verste verte niet in de buurt van een doelpunt geweest. En dat terwijl ze de vorige wedstrijd wel 20 kansen hebben gehad. Jammer voor België, want in deze helft van het schema hadden ze zo maar de finale kunnen halen. Maar ja, dan moet je er zelf wel in geloven.

0634

Nou ja, zomaar... Dan hadden ze van Argentinie en (hopelijk) Nederland moeten winnen en dat zijn op voetbalgebied toch wel behoorlijke ploegen tov Belgie. Dit was eigenlijk de eerste serieuze tegenstander voor de Belgen. Dan schieten ze tekort. Maar geef ze nog een jaar of twee, vier, en dan zijn ze verder en kunnen ze het wel (denk ik).

Overigens, die Kompany spoort natuurlijk niet helemaal. 'Of we er nu uitgaan of over twee weken'. Wat is dat nou voor uitspraak? En dan nog zeggen 'We hebben ons best gedaan, dat is het belangrijkste'. Tja, dat is dan de aanvoerder.




Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 20:43:55
Nou ja, zomaar... Dan hadden ze van Argentinie en (hopelijk) Nederland moeten winnen en dat zijn op voetbalgebied toch wel behoorlijke ploegen tov Belgie. Dit was eigenlijk de eerste serieuze tegenstander voor de Belgen. Dan schieten ze tekort. Maar geef ze nog een jaar of twee, vier, en dan zijn ze verder en kunnen ze het wel (denk ik).

Overigens, die Kompany spoort natuurlijk niet helemaal. 'Of we er nu uitgaan of over twee weken'. Wat is dat nou voor uitspraak? En dan nog zeggen 'We hebben ons best gedaan, dat is het belangrijkste'. Tja, dat is dan de aanvoerder.
ja ok, maar Nederland heeft echt angst voor België, dat zou in mijn ogen gewoon 50-50 zijn. Argentinië is echt heel matig, België mist dan misschien ervaring, maar in mijn ogen hebben ze wel een veel beter elftal. Alleen geen Messi, maar dat was vandaag ook geen onoverkomelijk probleem, zeker de 2e helft niet. Over 2 of 4 jaar kan het natuurlijk ook, dan zijn ze misschien wel beter, maar ja, je moet je kansen wel pakken. De loting was vrij gunstig, dan moet je gewoon toeslaan. Het gaat om nu, niet om 2016 of 2018.

0634

Naja, Argentinie is echt heel matig? Mwah. Het is gewoon Nederland. Defensief nogal stug. Terughoudende tactiek. Voorin gokken ze op Messi en in mindere mate Di Maria of Higuain.

Bij ons is Messi dan Robben en die anderen zijn dan Sneijder en Van Persie of zo, maar zoiets is het dan. Zwaartepunt zit bij beide teams heel duidelijk voorin, is wereldtop bij beiden. Als team is Belgie misschien wel uitgebalanceerder, maar die hebben geen spelers die het verschil kunnen maken.

Als Argentinie matig is is NL dat ook in mijn ogen. En misschien is dat ook wel zo. Maar beiden wel lastig te verslaan en met wereldtop voorin blijven het linke ploegen voor iedere tegenstander.

Wings

En toch schat ik Nederland hoger in dan Argentinië. Het spel van Argentinië is om Messi gebouwd. Als je daarin kunt storen is het grootste gevaar gesust. Nederland heeft v. Persie, Robben en Depay (en in mindere mate Kuyt en Huntelaar) die scoorkrachig zijn en een prima alternatief voor elkaar zijn. Het is bij Nederland niet zo dat als Robben wegvalt het spel ineen zakt. Bij Argentinië heb ik dat idee wel. Daar staat tegenover dat als de verdediging niet alert genoeg is of Mess slimmer er een andere wind waait. Al met al zijn ze zeker aan elkaar gewaagd maar zou ik mijn maandsalaris zetten op de Nederlanders. Maar dan moeten ze zo meteen wel Costa Rica verslaan.