WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Dat rood van Marchisio was natuurlijk 200% terecht. Dwaze benenbreker. Dat goedpraten slaat nergens op.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 24 juni 2014 - 20:11:24
Suarez doet het weer!!!



Wat een gek, voor mijn part mag ie naar huis gestuurd worden, dit kan gewoon niet, al knalt ie er 100 binnen voor Uruguay

Wat moeten we nou eigenlijk op die foto zien? Een schouder?

Wings

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2014 - 20:56:51
Dat rood van Marchisio was natuurlijk 200% terecht. Dwaze benenbreker. Dat goedpraten slaat nergens op.

Mijn diepste verontschuldigingen dat ik het oneens ben met de grote almachtige alles wetende Jeroen.


Perton

#289
Citaat van: Wings op 25 juni 2014 - 18:36:42
Wel maar eenmalig (want gezien Perton laat doorschemeren blij te zijn dat sterke teams -onterecht- eruit liggen en andere niet op hun sterkst zijn, geeft dat weer dat het geen kampioenwaardig team is, die ieder land weerstand kan bieden. Genoeg om het toernooi te winnen).
Huh wat? Dat doe ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik blij ben dat ze tegen een Uruguay zonder Suárez moeten. Net als dat ik blij zou zijn als Nederland tegen een Duitsland zonder Müller zou spelen of een Argentinië zonder Messi. Ik zei inderdaad dat Uruguay altijd een lastige tegenstander is, maar onder druk (eerste wedstrijd van Pékerman) won Colombia in de kwalificatie bijvoorbeeld 4-0. Colombia kan Uruguay prima aan, kan Chili prima aan. Maar op een slechte dag kunnen ze er ook heel makkelijk van verliezen. Maar dat geldt voor elke Zuid-Amerikaanse ploeg. Tenslotte wint Bolivia ook wel eens een wedstrijd.

Maar net als dat men in Nederland massaal blij is aan de rechterkant van het knock out-schema te zitten, ben ik blij dat Colombia tegen een Uruguay zonder Suárez moet. Hoe ik dan aangeef dat Colombia geen kampioenwaardig team is, is mij een volkomen raadsel ??? Niet dat ik Colombia verder zie komen dan de kwartfinale, maar ik vind je commentaar zacht gezegd nogal frappant. Ik heb je namelijk ook niet zien posten dat Nederland een kampioenonwaardig team is, omdat men blij is met de potentiële tegenstanders in de achtste en kwartfinale.

0634

Misschien wel verder ook. Colombia is een erg sterke ploeg. Na Brazilie en Argentinie het sterkste Zuid Amerikaanse land. Sterker ook dan Uruguay mét Suarez, al snap ik prima dat je liever gewoon wint en dat gaat makkelijker zonder Suarez.

Perton

Misschien wel verder inderdaad, maar dan moet Colombia écht heel perfect gaan spelen, en Colombia heeft er nogal een geschiedenis van het te mooi willen doen als ze goed presteren om het dan vervolgens compleet te verneuken. Nu hamert de huidige selectie er telkens op dat ze er nog lang niet zijn (beetje het beeld dat Nederland ook na de overwinning tegen Spanje gaf), dus in dat aspect lijkt Colombia eindelijk een keer normaal te zijn geworden, maar ik blijf toch een beetje huiverig. Het WK onder 20 zit nog altijd in mijn hoofd. Toen werden ze weliswaar door het Argentinië van Messi (de latere kampioenen) uitgeschakeld, dus het lag niet alleen aan het te mooi willen doen. Maar toch, het zat er toen wel in bij die jonge jochies.

0634

Okee tja,  zo goed ken ik de voetbal geschiedenis van Colombia niet. Alleen Valderama,  Hiquita en Cordoba. Oh en Andres Escobar natuurlijk. De man die in eigen doel schoot.

Perton

Dat is ook zo'n beetje de hele geschiedenis.

Jehoentelaar

Het is voor Colombia in een keer ook een heel ander soort tegenstander dan waar ze in de groepsfase mee te maken kregen. Niks mis met die landen, maar Uruguay is wel van een ander kaliber, ook zonder Suárez.

Wat was van tevoren eigenlijk de doelstelling van Colombia? Gewoon de tweede ronde halen en dan zien ze wel verder?

Perton


Wings

Citaat van: Perton op 25 juni 2014 - 22:05:29
Citaat van: Wings op 25 juni 2014 - 18:36:42
Wel maar eenmalig (want gezien Perton laat doorschemeren blij te zijn dat sterke teams -onterecht- eruit liggen en andere niet op hun sterkst zijn, geeft dat weer dat het geen kampioenwaardig team is, die ieder land weerstand kan bieden. Genoeg om het toernooi te winnen).
Huh wat? Dat doe ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik blij ben dat ze tegen een Uruguay zonder Suárez moeten. Net als dat ik blij zou zijn als Nederland tegen een Duitsland zonder Müller zou spelen of een Argentinië zonder Messi. Ik zei inderdaad dat Uruguay altijd een lastige tegenstander is, maar onder druk (eerste wedstrijd van Pékerman) won Colombia in de kwalificatie bijvoorbeeld 4-0. Colombia kan Uruguay prima aan, kan Chili prima aan. Maar op een slechte dag kunnen ze er ook heel makkelijk van verliezen. Maar dat geldt voor elke Zuid-Amerikaanse ploeg. Tenslotte wint Bolivia ook wel eens een wedstrijd.

Maar net als dat men in Nederland massaal blij is aan de rechterkant van het knock out-schema te zitten, ben ik blij dat Colombia tegen een Uruguay zonder Suárez moet. Hoe ik dan aangeef dat Colombia geen kampioenwaardig team is, is mij een volkomen raadsel ??? Niet dat ik Colombia verder zie komen dan de kwartfinale, maar ik vind je commentaar zacht gezegd nogal frappant. Ik heb je namelijk ook niet zien posten dat Nederland een kampioenonwaardig team is, omdat men blij is met de potentiële tegenstanders in de achtste en kwartfinale.

I forgot the wink. ;)

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 25 juni 2014 - 23:11:47
Het is voor Colombia in een keer ook een heel ander soort tegenstander dan waar ze in de groepsfase mee te maken kregen. Niks mis met die landen, maar Uruguay is wel van een ander kaliber, ook zonder Suárez.

Wat was van tevoren eigenlijk de doelstelling van Colombia? Gewoon de tweede ronde halen en dan zien ze wel verder?

Winnen toch?

0634

Citaat van: Perton op 25 juni 2014 - 23:09:38
Dat is ook zo'n beetje de hele geschiedenis.

Okee. Tja, dan ben ik dus blijkbaar toch een hele expert op het gebied van Colombiaans voetbal ;D.

Perton

Nuja ze hebben in 1962 ook nog een 4-1 achterstand weggewerkt naar een 4-4 tegen de Sovjetunie, dat is volgens mij nog altijd een record. En in die wedstrijd is vooralsnog de enige keer ooit op een WK uit een corner gescoord - als in: direct uit de corner de goal in.

Nu weet je écht alles van de Colombiaanse geschiedenis :P