WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Iedereeen mag voor NL juichen. Chauvinisme is een gezonde eigenschap hoor :).

Ik snap wat behoudendere accenten ook best. Alleen is dat wel wat anders dan afbraakvoetbal. Het slaat wat door zeg maar, met slechts drie aanvallend ingestelde spelers, waarbij Sneijder dan ook nog eens halverwege de eigen helft staat en we geen enkel ander idee zien dan 'we rossen de bal naar voren en Robben zet de brommer aan'.

Perton

Het aantal goede passes van Sneijder in drie wedstrijden is ook op één hand te tellen en als ie een keer voor de goal komt, glijdt ie uit of verneukt ie het op een andere manier wel. Al heeft ie wel een paar goede vrije trappen gehad. Ik vind Sneijder (die van nu tenminste) nou niet echt een argument om aanvallender te spelen als ik eerlijk ben ;).

Verder ben ik het wel met je eens dat er van alles op het Nederlandse spel aan te merken is, maar ik kan daar blijkbaar wat beter mee leven. Dat kan uiteraard.

0634

Mja, het ligt er ook aan wat je hem laat doen natuurlijk. ALs je Sneijder twee jaar lang vol propt met 'passes of niet, het gaat erom dat je fit, fitter, fitst bent', dan krijg je fitheid zonder gogme natuurlijk.

Maar het gaat niet om Sneijder. Het gaat erom dat je de intenties laat zien met hoe (en waar) je hem laat spelen.

Kootje

Toch grappig dat ik me eigenlijk best in deze discussie wil mengen, maar Jeroen steeds precies zegt wat ik denk. Heb gewoonweg niets toe te voegen op deze manier. ;D

Maikel0230

Suarez doet het weer!!!



Wat een gek, voor mijn part mag ie naar huis gestuurd worden, dit kan gewoon niet, al knalt ie er 100 binnen voor Uruguay

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Tsja .... it's a fine line between brilliance and insanity :D

Perton

Mooi. Uruguay is altijd lastige tegenstander voor colombia, maar zonder hem wordt het een stuk kansrijker. Ik ben dus wel blij dat Italië én Suárez klaae zijn dit toernooit

Jozef

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2014 - 18:05:42Hier wordt je ook geen WK mee. En dan? Wat blijft er dan nog over? Kutvoetbal met 0,0 vermaak.

Ik ben blij als NL wint, dat is het dubbele gevoel, maar het voetbal wat we gisteren zagen sloeg helemaal nergens op. We zijn compleet doorgeslagen in afbraakvoetbal, onder het mom dat we Strootman missen.

Strootman he, niet Messi. Een leuke waterdrager van een subtopclub in Europa, die na Strootman's blessure weinig problemen kende.

Ik snap allemaal best dat we proberen zo ver mogelijk te komen door iets degelijker te spelen. Maar als je Sneijder opstelt en je laat hem 60 minuten lang 10 meter voor je eigen strafschopgebied hangen, met als opdracht lekker te buffelen, dan slaat het dus door.

Iedere bal achterin wordt teruggespeeld op Cillessen die een blinde peer naar voren hijst. Voorin gokken we op snelheid, want wij zakken lekker ver terug zodat zij enorm veel ruimte in de rug hebben. We laten hen zo spelen dat zij vaker de bal hebben dan mijn zoontje in de ballenbak van Ikea. Wij hoeven dat ding niet meer.

Er zit geen enkel idee meer achter, niet tegen Australie en ook niet tegen Chili. Met Robben hebben we zo'n beetje de beste speler van het toernooi, het wachten is op zijn heerlijke acties. Voor de rest is er niks.

Na afloop hoor ik Robben zeggen dat iedereen hard heeft gewerkt, dat er overtuiging was, en dat de we het iedereen lastig kunnen maken, maar ik hoor hem niets zeggen over het voetbal. Ik hoor niets over het gebrek aan passing of creativiteit. Nee, 'we geven niks weg', dat is het tegenwoordig. We geven niks weg. Dus was het blijkbaar goed.

In 98 werden we door Brazilie uitgeschakeld nadat we een heerlijk toernooi speelden. We zien nog regelmatig beelden. We weten nog precies hoe het ging. Straks worden we in de kwartfinale uitgeschakeld. Over drie jaar zijn we dit toernooi alweer vergeten.

Niet om aan te gluren. En nog steeds geen prijs. Hiep hoi.

Toch klopt de stelling van Perton ook. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Als je die riemen van Nederland bekijkt, dan zie je twee wereldspelers (Robben en van Persie) en voor de rest een allegaartje tweederangsspelers of ex-wereldspelers die niet meer kunnen wat ze ooit konden (Sneijder, Kuijt, ...). Met de luxe van Robben en van Persie die allebei in vorm zijn voorin, kun je gewoon zeggen: we spelen de bal vaak naar die twee en dan komen er per wedstrijd wel 1 of 2 goals uit. Geen enkel ander land op dit WK heeft deze luxe, Nederland heeft de beste voorlinie ter wereld.

Maar de rest van de ploeg, met name de verdediging, is gewoon geen wereldtop. Dus zet je een mannetje extra achterin. En je pakt het wat behoudender aan. Want die twee vooraan, die zorgen wel voor de doelpunten. De rest van de ploeg kan zich focussen op het voorkomen van tegendoelpunten.

Ik begrijp dat je dat jammer vindt, maar de taak van Louis van Gaal is zo ver mogelijk komen op dit WK en hij haalt echt het maximum uit de spelers waarover hij beschikt. Hij heeft de spelers niet om dat voetbal te spelen dat jij wil zien, toch niet op het allerhoogste niveau.

Jozef

Erg jammer dat Uruguay door is, na de actie van Suarez hoopte ik heel hard dat ze naar huis gingen. Nu moeten ze zonder hem verder (ik hoop dat hij voor een jaar geschorst wordt) waardoor ze toch alweer veel minder kans maken om nog verder door te stoten. En het valt ook maar te bekijken of Uruguay überhaupt een doelpunt had gemaakt als Suarez gewoon rood had gekregen. ::)

0634

De Jong is ook wereldtop, Jozef.

Voor de rest: ik snap de argumenten, onderschrijf ze niet en vind het persoonlijk jammer, overdreven en ik had het liever anders gezien. Ook met deze spelers.

Maar ik ga er verder niet te veel over uit wijden, voor je het weet ben ik de zure oude vent ;).

En Suarez... tja... dat kan natuurlijk echt niet. Niet drie keer.

Jehoentelaar

Ik snap beide kanten van het verhaal heel goed. Het is precies wat er bij ADO Den Haag in de tweede seizoenshelft is gebeurd. Het voetbal is niet om aan te zien en het is bijna een marteling om erover te praten en de boel te analyseren, maar er worden wel punten gepakt en dat is wat telt. In het uitzonderlijke geval dat we inderdaad die gouden beker mee naar huis nemen zal iedereen het uiteindelijk een fantastische zorg zijn op welke wijze dat is gebeurd.

Voor mij is de boel sowieso al behoorlijk geslaagd, want groepswinnaar worden als de verwachtingen zo rond nul graden Kelvin liggen mag best een wereldprestatie genoemd worden.

0634

Grappig: dezelfde discussie bij VIOranje. Gijp verdedigt mijn punt met hand en tand. Derksen is de scorebordjournalist die orakelt over anderen het voetbal onmogelijk maken.


0634

Klopt het dat we na Mexico in de kwartfinale tegen de winnaar van Costa Rica tegen Griekenland moeten? Dan heeft die Luuis echt een gouden pik.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2014 - 06:05:33
Klopt het dat we na Mexico in de kwartfinale tegen de winnaar van Costa Rica tegen Griekenland moeten? Dan heeft die Luuis echt een gouden pik.
Thats right!

Wings

Citaat van: Jozef op 24 juni 2014 - 21:00:10
Erg jammer dat Uruguay door is, na de actie van Suarez hoopte ik heel hard dat ze naar huis gingen. Nu moeten ze zonder hem verder (ik hoop dat hij voor een jaar geschorst wordt) waardoor ze toch alweer veel minder kans maken om nog verder door te stoten. En het valt ook maar te bekijken of Uruguay überhaupt een doelpunt had gemaakt als Suarez gewoon rood had gekregen. ::)

Ik vond de arbitrage sowieso 'thuisfluiten'. En veel te veel aandacht schenken aan pietluttige overtredingen gevolgd door mooi toneelspel op de grasmat. Marco Rodriguez mag een voorbeeld nemen aan Bakary Papa Gassama (scheidsrechter Nederland - Chili) die niet gevoelig was voor theatrale snoekduiken en appelleren en zo voetballen afdwong. Zeker voor een Gambiaanse arbiter had ik dat niet verwacht en vond ik zijn acteerwerk super! Van de Mexicaan was ik stukken minder onder de indruk. Niet alleen het continue bovenop de kleinste overtredingen zitten stoorde mij, ook al het geven van een vrije trap aan Uruguay nadat twee spelers tegen elkaar botste (waarvan ik overigens vond dat de Uruguayaan wel erg lomp doorstapte en het er meer op aan liet komen dat de Italiaans, maar oké, daarover kunnen meningen verschillen) vond ik discutabel. Ik zou daar niemand een vrije trap voor hebben gegeven.

De rode kaart die volgde vond ik ook niet helemaal in de lijn van het acteerwerk van Marchisio. Natuurlijk trekt hij daar wat onhandig zijn been op en mag je als arbiter zijnde daar op reageren en van mijn part de ernst onderstrepen met een gele kaart maar rood vond ik wel erg veel gewicht. Zeker omdat Marchisio sowieso geen trol is (geen speler die gaat liggen en appelleert of continue treitert en irriteert), geen speler die dit soort overtredingen achter zijn naam (in seizoen 2013, 2014, in de Champions Leage, Coppa, en Serie A, slechts twee gele kaarten) en verder een behouden wedstrijd speelde. Ik vond de strafmaat op z'n minst discutabel. Wat daarna gebeurd met Suárez is al helemaal lachwekkend. Dat uit die verkeerde beslissing ook nog een cruciaal doelpunt voortvloeit vind ik persoonlijk onacceptabel.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben doorgaans geen voorstander van anti-voetbal. Tijdrekken, toneelspelen, met 11 man verdedigen, verschrikkelijk. Ook heb ik geen Italië gezien dat een plek in de kwartfinales afdwong. Dat ze eruit liggen vind ik prima alleen de manier waarop is wat van te zeggen en betreur ik. Enfin, ze mogen aantreden tegen de Colombianen en gezien mijn collega Colombiaans is en ik het Uruguay niet gun supporter ik zaterdag Colombia. Wel maar eenmalig (want gezien Perton laat doorschemeren blij te zijn dat sterke teams -onterecht- eruit liggen en andere niet op hun sterkst zijn, geeft dat weer dat het geen kampioenwaardig team is, die ieder land weerstand kan bieden. Genoeg om het toernooi te winnen).