WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 24 juni 2014 - 12:46:17
Ik vond deze wedstrijd de beste van NL tot nu toe dit wk. Verdediging stond als een huis en er is niks wegegeven. Omschakeling mag nog iets beter maar ik vind het prima zo zolang ze maar winnen. En vorig wk speelden ze ook counter voetbal en heb ik ook genoten.Fuck de Hollandse school want daar word je geen wk mee.

Helemaal mee eens  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#256
Bovendien moet je het ook doen met de spelers die je hebt. Nu heb ik daar niet zo heel veel verstand van, want ik volg alleen Champions League en de grote landentoernooien, dus van al die Eredivisiespelers heb ik geen verstand :P Je kan wel aanvallend WILLEN spelen, als je selectie daar niet toe in staat is.. je moet aan de hand van je selectie het beste systeem verzinnen. Nu heb je gelukkig Blind, maar wat als je een back hebt die totaal niet kan opkomen.. dan kan je wel heel leuk "de Hollandse school" willen spelen, maar dat werkt niet. Goed spelen/coachen is je ook aanpassen aan wat je spelers kunnen. En blijkbaar zijn de huidige spelers niet dusdanig goed dat je het je kan veroorloven vol in de aanval te gaan.

Als je alleen klimmers in je wielrenteam hebt, ga je je tenslotte ook niet op de groene trui richten.

-edit- uiteraard mag er best worden gezegd dat er veel balverlies is en dat soort zaken. Maar dat de Hollandse School zou zijn verlaten of wat dan ook.. uiteindelijk is die ook maar verzonnen als tactiek om te kunnen winnen. Het lijkt me niet dat Michels en zijn voorgangers dachten: we gaan een systeem verzinnen waar we leuk voetbal mee laten zien en het zou een bonus zijn als dat systeem succesvol zou zijn. Nu was het dat toevallig wel en heeft iedereen veertig jaar hosanna kunnen roepen.

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 24 juni 2014 - 11:01:55
Ik begin er ook onderhand een beetje moe van te worden, dat iedereen klaagt dat we zo lelijk voetballen. Ik denk dat iedereen dan liever heeft dat we mooi voetballen en er al uit gelegen hadden. Met alle respect hoor, maar de enige reden dat we door zijn is juist, omdat we op deze manier spelen. Kwalitatief is Nederland echt niet zo gek, als dat sommigen van de supporters denken hoor.

En Perton heeft gelijk. Als we bijvoorbeeld met deze speelstijl wereldkampioen worden dan nog gaat het halve land lopen klagen dat we geen mooi voetbal gezien hebben.


Ies Koeltoer... ;D

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juni 2014 - 10:37:47
Citaat van: Jozef op 24 juni 2014 - 02:12:10
Citaat van: gloudiesaurus op 24 juni 2014 - 00:32:47
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 20:04:53
Draak van een wedstrijd, on-Nederlands. Beschamend. En iedereen maar in de polonaise omdat we winnen als Italianen. We zijn onze identiteit volkomen kwijt.

Wat maakt het uit Jeroen? Jarenlang hebben we mooi voetbal gespeeld en niets gewonnen.
Laten we het dan maar eens op deze manier proberen.
En tegen Chili is het nu eenmaal moeilijk voetballen, het is niet elke wedstrijd feest  ;)

Ik vind het een knappe prestatie!

Niets gewonnen, ze stonden verdorie in de WK-finale vier jaar geleden. Als je daar al geen vrede mee kunt nemen. :-/

Dat was ook een hele knappe prestatie!
Maar het doel is de titel  ;)

Als dat je doel is, zul je in 99% van de gevallen teleurgesteld uitkomen. Dat 4 jaar geleden de finale gehaald werd, was al een topprestatie waar het nodige geluk bij kwam kijken. Daar nog maar in de buurt van komen zou al geweldig zijn, dan moet het echt weer meezitten. Een halve finale bereiken is al lastig.

Perton

Het lijkt me voor zich spreken dat je dan in 99% van de gevallen teleurgesteld zult raken, er kan immers maar één kampioen per 4 jaar zijn. Ik neem dan ook aan dat Red Bull, Ferrari en McLaren dit jaar teleurgesteld zullen zijn.

Overigens was het officiële doel van de KNVB voor dit jaar de halve finale bereiken, maar ik denk dat ze daar ook stiekem toch liever de titel hebben.

Jozef

Van een topteam in de F1 kun je wel verwachten dat ze eens in de 5 jaar de titel pakken en dan is de titel dus ook een mooi doel te stellen. Wat ik letterlijk zeg met mijn uitspraak over 99% kans, is dat Nederland misschien eens in de 400 jaar wereldkampioen kan worden. ;)

0634

Citaat van: Sabai op 24 juni 2014 - 12:46:17
Ik vond deze wedstrijd de beste van NL tot nu toe dit wk. Verdediging stond als een huis en er is niks wegegeven. Omschakeling mag nog iets beter maar ik vind het prima zo zolang ze maar winnen. En vorig wk speelden ze ook counter voetbal en heb ik ook genoten.Fuck de Hollandse school want daar word je geen wk mee.

Hier wordt je ook geen WK mee. En dan? Wat blijft er dan nog over? Kutvoetbal met 0,0 vermaak.

Ik ben blij als NL wint, dat is het dubbele gevoel, maar het voetbal wat we gisteren zagen sloeg helemaal nergens op. We zijn compleet doorgeslagen in afbraakvoetbal, onder het mom dat we Strootman missen.

Strootman he, niet Messi. Een leuke waterdrager van een subtopclub in Europa, die na Strootman's blessure weinig problemen kende.

Ik snap allemaal best dat we proberen zo ver mogelijk te komen door iets degelijker te spelen. Maar als je Sneijder opstelt en je laat hem 60 minuten lang 10 meter voor je eigen strafschopgebied hangen, met als opdracht lekker te buffelen, dan slaat het dus door.

Iedere bal achterin wordt teruggespeeld op Cillessen die een blinde peer naar voren hijst. Voorin gokken we op snelheid, want wij zakken lekker ver terug zodat zij enorm veel ruimte in de rug hebben. We laten hen zo spelen dat zij vaker de bal hebben dan mijn zoontje in de ballenbak van Ikea. Wij hoeven dat ding niet meer.

Er zit geen enkel idee meer achter, niet tegen Australie en ook niet tegen Chili. Met Robben hebben we zo'n beetje de beste speler van het toernooi, het wachten is op zijn heerlijke acties. Voor de rest is er niks.

Na afloop hoor ik Robben zeggen dat iedereen hard heeft gewerkt, dat er overtuiging was, en dat de we het iedereen lastig kunnen maken, maar ik hoor hem niets zeggen over het voetbal. Ik hoor niets over het gebrek aan passing of creativiteit. Nee, 'we geven niks weg', dat is het tegenwoordig. We geven niks weg. Dus was het blijkbaar goed.

In 98 werden we door Brazilie uitgeschakeld nadat we een heerlijk toernooi speelden. We zien nog regelmatig beelden. We weten nog precies hoe het ging. Straks worden we in de kwartfinale uitgeschakeld. Over drie jaar zijn we dit toernooi alweer vergeten.

Niet om aan te gluren. En nog steeds geen prijs. Hiep hoi.

0634

Misschien klink ik zuur, excuus daarvoor dan maar, maar ik was altijd trots op onze avontuurlijke speelstijl. Op onze eigen identiteit, zoals veel grote voetballanden die hebben, en dat is er nu gewoon niet meer. We zijn Italiaanser dan de Italianen. Zonde. Eeuwig zonde. Want kampioen wordt je nu ook niet.

Pancake Shield

Met een avontuurlijke stijl ligt Nederland er in de eerste ronde uit. Dan is het een afgang, Nederland zakt nog een aantal plaatsen op de ranglijst en de internationals krijgen minder aanzien.

Met deze stijl is Oranje een ronde verder. Wat niemand verwacht had, in het buitenland zijn ze lovend geweest over het elftal. Plus een aantal van de Nederlandse internationals worden nu al genoemd bij grote Europese clubs (niet dat ze er al spelen he). Maar Nederland doet na de afgang op het EK weer eventjes mee op het wereldtoneel.

Mja, wat het Nederlands elftal ook doet ze krijgen een shitload aan kritiek over zich heen. Spelen ze avontuurlijk en liggen ze er in de eerste ronde uit staat. De fans en de media: "Ja, we spelen wel mooi voetbal, maar winnen doen we niet. Als we nu eens een keer wat verdedigender spelen zou het beter zijn". Speelt Oranje verdedigend en winnen ze met een zakelijk stijl een aantal wedstrijden: "Schande! Dit is geen mooi voetbal, alles is verlaten. We moeten avontuurlijker spelen" (dit is niet persoonlijk naar iemand gericht hier, gewoon wat ik  op verschillende site lees)

Ik vraag mij wel eens af hoe in een ander land zo'n WK beleefd wordt. Als ik kijk dat ze nu in Engeland het hoofd van Hogdson al eisen, snap ik soms wel waarom coaches zo geirriteerd reageren op media.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Pancake Shield op 24 juni 2014 - 18:52:15
Met een avontuurlijke stijl ligt Nederland er in de eerste ronde uit. Dan is het een afgang, Nederland zakt nog een aantal plaatsen op de ranglijst en de internationals krijgen minder aanzien.

Je roept wat, maar je hebt geen idee. Je roept iets dat niemand kan weten.




Perton

Ik snap je ook wel, dus je hoeft van mij je excuses niet aan te bieden. Maar De Vrij en Martins Indi zijn nou eenmaal geen spelers waarmee je een goede aanval kan opbouwen, en Cillessen ook niet. Die lui raken een bal amper goed zodra die naar voren moet. Dat heeft verder vrij weinig met de speelstijl van Nederland te maken, maar met hun talent. Daarom zeg ik: met de spelers die je tot je beschikking hebt moet je iets verzinnen. En ja, ik vind het ook jammer dat het dan niet is zoals Nederland 'hoort' te doen. En ik erger me ook als Lens weer als een of andere amateur totaal op de verkeerde plek staat. Maar we hebben nou eenmaal geen Frank de Boer en Giovanni van Bronckhorst meer in de verdediging.

Sabai

Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 19:04:19
Ik snap je ook wel, dus je hoeft van mij je excuses niet aan te bieden. Maar De Vrij en Martins Indi zijn nou eenmaal geen spelers waarmee je een goede aanval kan opbouwen, en Cillessen ook niet. Die lui raken een bal amper goed zodra die naar voren moet. Dat heeft verder vrij weinig met de speelstijl van Nederland te maken, maar met hun talent. Daarom zeg ik: met de spelers die je tot je beschikking hebt moet je iets verzinnen. En ja, ik vind het ook jammer dat het dan niet is zoals Nederland 'hoort' te doen. En ik erger me ook als Lens weer als een of andere amateur totaal op de verkeerde plek staat. Maar we hebben nou eenmaal geen Frank de Boer en Giovanni van Bronckhorst meer in de verdediging.

En zo is het. Ik vind het al super knap wat ze presteren met deze eredivisie gasten.  En Lens   ::) wat een kluns vind ik dat.

0634

Citaat van: Perton op 24 juni 2014 - 19:04:19
Ik snap je ook wel, dus je hoeft van mij je excuses niet aan te bieden. Maar De Vrij en Martins Indi zijn nou eenmaal geen spelers waarmee je een goede aanval kan opbouwen, en Cillessen ook niet. Die lui raken een bal amper goed zodra die naar voren moet. Dat heeft verder vrij weinig met de speelstijl van Nederland te maken, maar met hun talent. Daarom zeg ik: met de spelers die je tot je beschikking hebt moet je iets verzinnen. En ja, ik vind het ook jammer dat het dan niet is zoals Nederland 'hoort' te doen. En ik erger me ook als Lens weer als een of andere amateur totaal op de verkeerde plek staat. Maar we hebben nou eenmaal geen Frank de Boer en Giovanni van Bronckhorst meer in de verdediging.

Maar daar heeft het toch niks mee te maken? Want De Vrij, Martins Indi en Cillessen konden ook al niet opbouwen toen Strootman er nog was. Maar pas na diens blessure zijn we ineens achteruit gaan lopen en lange peren naar voren gaan geven. Zonder hem moest ineens het hele systeem om.

0634

Citaat van: Sabai op 24 juni 2014 - 19:10:47
En zo is het. Ik vind het al super knap wat ze presteren met deze eredivisie gasten.  En Lens   ::) wat een kluns vind ik dat.

Nogal ja ;).

Ik juich overigens gewoon voor NL. Ik hoop ten zeerste dat ze kampioen worden (maar dat is onmogelijk). Ik geniet van Robben, ik geniet van de pass van Blind en de zweefduikpanenka van Van Persie.

Maar tegelijkertijd vind ik dat ze afbraakvoetbal spelen. Dat mag toch ook gewoon gezegd worden? Het is toch niet erg als er mensen zijn die het liever anders zouden zien? Het meest opvallende vind ik dat iedereen Mourinho uitkotst, maar wij juichen als we zijn speelstijl kopieren.

Tegen Spanje vond ik het te billijken (en speelden we ragfijne counters), maar tegen Australie en Chili was het gewoon heel, heel erg mager.

Perton

Dat klopt. Daar zal Van Gaal dan wel zijn redenen voor hebben gehad, die weet ik ook niet. Misschien had ie al veel eerder met 5-3-2 moeten beginnen, zodat men al veel eerder ingespeeld was en het lelijke randje er af was. Misschien was Van Gaal met een 4-3-3 met Strootman niet zo bang voor balverlies, en zonder Strootman wel. Ik heb daar geen idee van.

Verder gaat het me ook niet specifiek om het 5-3-2-systeem van Nederland, hoor. Het gaat mij er alleen om dat je niet altijd aanvallend voetbal kan verwachten als je die spelers niet hebt. Blijkbaar probeerde Van Gaal dat in eerste instantie wel, en daar is hij later op teruggekomen. Dat kan. Ik heb de kwalificatiewedstrijden niet gezien, dus ik weet niet of het voetbal toen mooi was of niet.

Het kan ook dat Van Gaal al langer over dit systeem heeft nagedacht en de kwestie Strootman als excuus gebruikte om het te verantwoorden. Want ik gok dat hij in een 5-3-2 anders wel op de plek van De Guzman had kunnen spelen.

Ik weet het allemaal niet, alleen Van Gaal weet het.

P.S. ik kots Mourinho niet uit, dus ik mag gewoon voor Nederland juichen :D