WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Wings

Ja oké. Maar het kan ook niet alle dagen kerst zijn. Al met al een nette score in een (ben het wel met je eens hoor) matige wedstrijd.

Jozef

Citaat van: Wings op 23 juni 2014 - 20:22:44
Wat wil je als je opponent continue de snelheid uit de wedstrijd haalt door de poeper tegen de grasmat te gooien?

Oranje deed anders ook niet echt zijn best om snelheid in de wedstrijd te brengen, of was er niet toe in staat.

0634

Wat Gijp zegt: we kotsen een jaar lang op Mourinho en zijn speelstijl, maar juichen als we er zelf mee winnen.

De lol gaat er zo wel een beetje af voor mij.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 20:04:53
Draak van een wedstrijd, on-Nederlands. Beschamend. En iedereen maar in de polonaise omdat we winnen als Italianen. We zijn onze identiteit volkomen kwijt.

Wat maakt het uit Jeroen? Jarenlang hebben we mooi voetbal gespeeld en niets gewonnen.
Laten we het dan maar eens op deze manier proberen.
En tegen Chili is het nu eenmaal moeilijk voetballen, het is niet elke wedstrijd feest  ;)

Ik vind het een knappe prestatie!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik denk dat Nederland ook zo'n beetje het enige land ter wereld is waar er nog allemaal zure gezichten te vinden zijn bij het behalen van een wereldtitel :P


Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juni 2014 - 00:32:47
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 20:04:53
Draak van een wedstrijd, on-Nederlands. Beschamend. En iedereen maar in de polonaise omdat we winnen als Italianen. We zijn onze identiteit volkomen kwijt.

Wat maakt het uit Jeroen? Jarenlang hebben we mooi voetbal gespeeld en niets gewonnen.
Laten we het dan maar eens op deze manier proberen.
En tegen Chili is het nu eenmaal moeilijk voetballen, het is niet elke wedstrijd feest  ;)

Ik vind het een knappe prestatie!

Niets gewonnen, ze stonden verdorie in de WK-finale vier jaar geleden. Als je daar al geen vrede mee kunt nemen. :-/

Perton

Als het doel de titel is, is dat niets gewonnen nee ;)

Jozef

Je moet dan ook niet als dwergstaat als Nederland de illusie hebben dat een wereldtitel in het voetbal een realistisch doel is...

Kootje

Citaat van: Jozef op 24 juni 2014 - 02:32:19
Je moet dan ook niet als dwergstaat als Nederland de illusie hebben dat een wereldtitel in het voetbal een realistisch doel is...

Als je als dwergstaat 3x de finale haalt is de titel wel degelijk 'n realistisch doel. Niet een die zomaar ff bereikt wordt, dat dan weer niet, maar ook niet ondenkbaar.


Voor de rest ben ik het met Jeroen eens. Het voetbal dat we nu laten zien is walgelijk. Tuurlijk ben ik blij met iedere overwinning en vier ik straks ook feest als we onverhoopt die titel pakken, wat ik overigens niet verwacht. Maar dat maakt het voetbal dsat wij vertonen niet ineens leuk ofzo. Het is niet om aan te zien.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juni 2014 - 00:32:47
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 20:04:53
Draak van een wedstrijd, on-Nederlands. Beschamend. En iedereen maar in de polonaise omdat we winnen als Italianen. We zijn onze identiteit volkomen kwijt.

Wat maakt het uit Jeroen? Jarenlang hebben we mooi voetbal gespeeld en niets gewonnen.
Laten we het dan maar eens op deze manier proberen.
En tegen Chili is het nu eenmaal moeilijk voetballen, het is niet elke wedstrijd feest  ;)

Ik vind het een knappe prestatie!


Jarenlang hebben we mooi voetbal gespeeld en van alles gewonnen. Dat vind ik. Moet je kijken wat een resultaten. De hele NLse voetbalidentiteit is te grabbel gezet.

De resultaten zijn mooi, maar als we er straks uitliggen hebben we niets om op terug te kijken.

gloudiesaurus

En de wedstrijd tegen Spanje dan?
Dat was toch prachtig voetbal.

Ook de wedstrijd tegen Australie was prachtig om te zien.

Sorry hoor maar ik vind het gezeik. Eerst zeikt half Nederland dat het WK niks word, nu presteren we en is het voetbal weer niet om aan te zien.
Gisteren was Nederland gewoon effectief met enkele prachtige aanvallen.

Nederland maakt met eredivisie-spelers nu juist internationaal indruk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 24 juni 2014 - 02:12:10
Citaat van: gloudiesaurus op 24 juni 2014 - 00:32:47
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2014 - 20:04:53
Draak van een wedstrijd, on-Nederlands. Beschamend. En iedereen maar in de polonaise omdat we winnen als Italianen. We zijn onze identiteit volkomen kwijt.

Wat maakt het uit Jeroen? Jarenlang hebben we mooi voetbal gespeeld en niets gewonnen.
Laten we het dan maar eens op deze manier proberen.
En tegen Chili is het nu eenmaal moeilijk voetballen, het is niet elke wedstrijd feest  ;)

Ik vind het een knappe prestatie!

Niets gewonnen, ze stonden verdorie in de WK-finale vier jaar geleden. Als je daar al geen vrede mee kunt nemen. :-/

Dat was ook een hele knappe prestatie!
Maar het doel is de titel  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik begin er ook onderhand een beetje moe van te worden, dat iedereen klaagt dat we zo lelijk voetballen. Ik denk dat iedereen dan liever heeft dat we mooi voetballen en er al uit gelegen hadden. Met alle respect hoor, maar de enige reden dat we door zijn is juist, omdat we op deze manier spelen. Kwalitatief is Nederland echt niet zo gek, als dat sommigen van de supporters denken hoor.

En Perton heeft gelijk. Als we bijvoorbeeld met deze speelstijl wereldkampioen worden dan nog gaat het halve land lopen klagen dat we geen mooi voetbal gezien hebben.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

Het kan me eerlijk gezegd geen lor schelen. We hebben al zo vaak lof gehad voor het spel, maar iedere keer gingen we er in de achtste of kwartfinales uit. Of we nu lelijk of mooi spelen, als er maar gewonnen wordt. En dat lukt vooralsnog goed, dus ga zo door!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

#254
Ik vond deze wedstrijd de beste van NL tot nu toe dit wk. Verdediging stond als een huis en er is niks wegegeven. Omschakeling mag nog iets beter maar ik vind het prima zo zolang ze maar winnen. En vorig wk speelden ze ook counter voetbal en heb ik ook genoten.Fuck de Hollandse school want daar word je geen wk mee.