Jack Brabham overleden

Gestart door Breaktest, 19 mei 2014 - 08:47:40

« vorige - volgende »

Matthijs

Mwah, Lotus rijdt nu al jaren weer heel verdienstelijk in de F1 rond, maar ik heb verder geen warme gevoelens met de naam Lotus. Als ik oude foto's zie van Clark of Fittipaldi dan associeer ik dat niet met het huidige team Lotus. Idem met Brabham vrees ik.

Jozef

Lotus rijdt verdienstelijk rond omdat ze de kennis en faciliteiten van Renault overgenomen hebben. Instappen door een team over te kopen is wat anders dan instappen door vanaf nul iets uit de grond te stampen. Dus zou de naam Brabham een mooie wedergeboorte kunnen meemaken? M.i. alleen als ze een team overnemen. En dan niet Caterham of Marussia.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 20 mei 2014 - 08:22:41
Mwah, Lotus rijdt nu al jaren weer heel verdienstelijk in de F1 rond, maar ik heb verder geen warme gevoelens met de naam Lotus. Als ik oude foto's zie van Clark of Fittipaldi dan associeer ik dat niet met het huidige team Lotus. Idem met Brabham vrees ik.

Ik heb hetzelfde...
Helemaal na dat "Lotus-gevecht" met Caterham.
Met Brabham zou voor mij hetzelfde gelden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Een team dat alleen in naam terugkeert, zoals Lotus bv, heeft voor mij geen enkele meerwaarde. Ik vond het leuk dat ze het in 2012 goed deden en hoop dat dit in de toekomst ook weer zo zal zijn, maar de link met het Lotus uit de jaren '70 zal er voor mij nooit komen. Van dat team was ik fan, van het huidige Lotus zal ik dat nimmer worden. En zo zou ik die gevoelens ook nooit voor  'n hernieuwd Brabham ontwikkelen.

Perton

Same here. Of David Brabham moet echt de teambaas gaan worden, dan is in ieder geval die connectie met de familie er nog. Dan  zou ik het nog wel als herstart kunnen zien.

Kootje

Citaat van: Perton op 20 mei 2014 - 18:43:34
Same here. Of David Brabham moet echt de teambaas gaan worden, dan is in ieder geval die connectie met de familie er nog. Dan  zou ik het nog wel als herstart kunnen zien.

Dat zou de zaken idd veranderen. Maar 'n willekeurig iemand die 'n nostalgische naam nieuw leven inblaast hoeft niet op mijn sympathie te rekenen. Tenminste niet waar het de naamsvoering betreft, voor de rest ben ik sympathisant van ieder team dat niet in Maranello gevestigd is. ;)

Maikel0230

Nou Lotus krijgt wel de steun van de familie Chapman en de fabrikant Lotus dus in dat opzicht is er een duidelijke link met verleden.

Ik ben er wel mee akkoord, gewoon een oude naam kopen en die nieuw leven inblazen kan ook bij mijn op niet veel sympathie rekenen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Kootje op 20 mei 2014 - 18:47:08
Citaat van: Perton op 20 mei 2014 - 18:43:34
Same here. Of David Brabham moet echt de teambaas gaan worden, dan is in ieder geval die connectie met de familie er nog. Dan  zou ik het nog wel als herstart kunnen zien.

Dat zou de zaken idd veranderen. Maar 'n willekeurig iemand die 'n nostalgische naam nieuw leven inblaast hoeft niet op mijn sympathie te rekenen. Tenminste niet waar het de naamsvoering betreft, voor de rest ben ik sympathisant van ieder team dat niet in Maranello gevestigd is. ;)
Heel goed Kootje.

0634

Nou ja, ik ben ook geen uitgesproken Ferrari-fan, maar als we het hier hebben over grote namen met een band naar het verleden is Ferrari wel de nummer 1 en McLaren de nummer 2. De rest is dan bijna niet-bestaand.

Kootje

Maar daar had ik het niet over.
Daarbij vind ik het eigenlijk schandalig dat je Williams niet als nummer 3 noemt alvorens je de rest als bijna niet bestaand bestempeld.
Hun verleden gaat weliswaar niet zo ver terug als dat van McLaren en Ferrari, maar zijn er toch al lang genoeg bij om tot 'n vaste waarde gerekend te mogen worden.

0634

Oo, Williams is zeker een nummer 3, gewoon niet aan gedacht, Kootje. En de rest doet er ook toe, maar als je het steeds hebt over namen zonder hang naar het verleden, valt het me op dat Ferrari dan tegelijk je minst favoriete team (dat bedoel ik niet lullig, ben zelf ook geen Ferrarifan, maar vond het gewoon opvallend).

Kootje

Of 'n team al lang of pas kort bestaat is voor mij geen reden om ze te supporteren. Een hang naar het verleden heb ik dan ook niet. Zo was ik, toen ik F1 begon te kijken, Lotus fan. Niet omdat ze de beste waren, waren ze wel trouwens, maar omdat ze de mooiste auto's hadden. Nadat Lotus de F1 verliet ben ik om diezelfde reden Williams supporter geworden, al telde toen wel al mee dat ze ook gewoon goed waren. Nu Lotus "terug gekeerd" is, ga ik niet ineens weer Lotus supporter worden. Dit Lotus heeft imo namelijk helemaal niets van doen met het Lotus waar ik fan van was en eigenlijk staat het me juist tegen dat ze de naam Lotus dragen. Daarom heb ik niets met dat team en zou ik ook niets met 'n nieuw Brabham team gehad hebben. Enige reden dat ik voor hen gejuigd heb was de aanwezigheid van Kimi.

Mijn hekel aan Ferrari is begonnen buiten de F1. In het leven moet je soms belachelijke keuzes maken. Het is vaak het een of het ander, alletwee kan niet al weet ik niet waarom. Zo was je vroeger Beatles of Stones fan, reed je Kreidler of Puch en zo was die "keuze" er ook tussen Porsche en Ferrari. Ik heb altijd 'n voorliefde voor Porsche gehad en tot op de dag van vandaag ontgaat de schoonheid van de meeste Ferrari's me volledig. Zelfs nu ik wel toe mag geven de Beatles en de Stones beide goed te vinden, vind ik Ferrari doorgaans geen mooie auto's bouwen. Maar goed, ik dwaal af. Waar het F1 betreft is het dan ook nooit geen optie geweest om Ferrari te gaan supporteren. De hekel die ik aan dat merk had werd dankzij de politiek en de voorkeursbehandeling die zij krijgen alleen maar groter in de loop der jaren. Helaas geld ook hier hetzelfde als met het huidige Lotus, soms rijd er 'n coureur waar je dan wel 'n zwak voor hebt. Nu is dat Kimi, en in het verleden waren dat 'n Villeneuve, Lauda en Mansell. En ja, dan moet je soms toch voor ze juichen, helaas.

Breaktest

Citaat van: Kootje op 21 mei 2014 - 09:50:46
Of 'n team al lang of pas kort bestaat is voor mij geen reden om ze te supporteren. Een hang naar het verleden heb ik dan ook niet. Zo was ik, toen ik F1 begon te kijken, Lotus fan. Niet omdat ze de beste waren, waren ze wel trouwens, maar omdat ze de mooiste auto's hadden. Nadat Lotus de F1 verliet ben ik om diezelfde reden Williams supporter geworden, al telde toen wel al mee dat ze ook gewoon goed waren. Nu Lotus "terug gekeerd" is, ga ik niet ineens weer Lotus supporter worden. Dit Lotus heeft imo namelijk helemaal niets van doen met het Lotus waar ik fan van was en eigenlijk staat het me juist tegen dat ze de naam Lotus dragen. Daarom heb ik niets met dat team en zou ik ook niets met 'n nieuw Brabham team gehad hebben. Enige reden dat ik voor hen gejuigd heb was de aanwezigheid van Kimi.

Mijn hekel aan Ferrari is begonnen buiten de F1. In het leven moet je soms belachelijke keuzes maken. Het is vaak het een of het ander, alletwee kan niet al weet ik niet waarom. Zo was je vroeger Beatles of Stones fan, reed je Kreidler of Puch en zo was die "keuze" er ook tussen Porsche en Ferrari. Ik heb altijd 'n voorliefde voor Porsche gehad en tot op de dag van vandaag ontgaat de schoonheid van de meeste Ferrari's me volledig. Zelfs nu ik wel toe mag geven de Beatles en de Stones beide goed te vinden, vind ik Ferrari doorgaans geen mooie auto's bouwen. Maar goed, ik dwaal af. Waar het F1 betreft is het dan ook nooit geen optie geweest om Ferrari te gaan supporteren. De hekel die ik aan dat merk had werd dankzij de politiek en de voorkeursbehandeling die zij krijgen alleen maar groter in de loop der jaren. Helaas geld ook hier hetzelfde als met het huidige Lotus, soms rijd er 'n coureur waar je dan wel 'n zwak voor hebt. Nu is dat Kimi, en in het verleden waren dat 'n Villeneuve, Lauda en Mansell. En ja, dan moet je soms toch voor ze juichen, helaas.
Alweer heel goed Kootje. Ik denk er precies hetzelfde over, al is voor mij vooral die misselijkmakende voorkeursbehandeling (van grote teams en Ferrari in het bijzonder)  een grotere steen des aanstoots dan de straatauto's die ze maken. Op de beurs geldt: prestaties uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Waarom moet dat team jaarlijks een vette bonus van 50 miljoen krijgen voor prestaties waarvoor ze al eerder betaald zijn - en waarom met hetzelfde recht geen strafkorting voor wanprestaties uit het verleden?  Waarom een exclusief veto-recht op reglementswijzigingen voor Ferrari? Waarom vele miljoenen "chantage" bonus om in de formule 1 te blijven terwijl ze in feite nergens anders heen kunnen?
Waarom een topbonus over de afgelopen 4 jaar berekenen, zodat de topteams zich een uitglijder kunnen veroorloven en toch blijven vangen en de middenmotors effectief buiten de deur gehouden worden? Het paardje zorgt extreem goed voor zichzelf. Hoe kan een weldenkend mens daar een oprecht fan van zijn?

Maikel0230

Ik ben zelf ook geen fan van deze bonus tacktieken maar recent kwam er wel in een column van Dieter Rencken op Autosport iets interesants aan het licht.

Zowel McLaren als Williams ontvangen net zoals Ferrari elk jaar die befaamde bonus op het geld dat ze van FOM ontvangen omdat ze een 'historisch' team zijn.

Dus volgens die logica zou Kootje ook geen fan meer mogen zijn van Williams Breaktest?

Laten we eerlijk zijn er gebeurt in deze sport vanalles achter de schermen wat niet door de beugel kan en de rooien zijn niet de enigen die zich door dit hypocriete spelletje laten verleiden, laten we daar niet naief in zijn.

Ik stel voor dat we dit gesprek voort zetten in het Formule 1 in de toekomst - topic - daar waar het beter thuishoort, als jullie willen kan ik alle berichten hierover verplaatsen naar dat topic?

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11248.2520.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Citaat van: Breaktest op 21 mei 2014 - 12:12:11Hoe kan een weldenkend mens daar een oprecht fan van zijn?

Die opmerking lijkt me niet echt nodig Breaktest. Beetje jammer.

Iedere fan maakt zijn eigen keuzes, en niet iedereen maakt die op basis van politieke voor of nadelen.