Senna - Ratzenberger

Gestart door Arthur, 26 april 2014 - 23:46:28

« vorige - volgende »

Was Ayrton Senna de beste aller tijden?

Ja zeker
4 (23.5%)
Nee
6 (35.3%)
Misschien
7 (41.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 14 mei 2014 - 05:25:37

Perton

#60
Hoe the hell is dat een lijst van favoriete nummers van Senna?  Het is een door Jeroen van Inkel samengestelde lijst van liedjes ter ere van Senna. Alsof Senna Saudade (een lied opgenomen na zijn dood om hem te herdenken) überhaupt heeft meegemaakt, of graag naar Goodbye My Friend (door Van Inkel al een keer eerder gebruikt in een Senna-hommage) luisterde.

Senna is fan van Tina Turner, dat weet ik. Of ie fan van Queen was, geen idee, maar die link bewijst dat net zo erg als dat ik nu een link plaats naar een random playlist van YouTube en zeg "Dit is Tom Coronel zijn favoriete muziek."

Ik weet niet wie Bart Oostvogels is, maar als ik mijn opstelboekje uit groep 6 een keer terug zou vinden, zouden daar meer zinnige dingen instaan dan het domme stuk dat hij heeft geschreven.

-edit- Prima CD verder, ik luisterde er vroeger erg graag naar (ding ligt inmiddels een paar jaar ergens in een verhuisdoos), maar het is overduidelijk dat Oostvogels het CD-hoesje nooit heeft open geslagen.

Wings

We gaan je niet alles verklappen, Perton. ;)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 04 mei 2014 - 14:17:34
Citaat van: Sabai op 04 mei 2014 - 10:34:44
http://autolifestyle.nl/auto/heritage/de-muziek-die-ayrton-senna-luisterde/


Toch zijn jullie niet helemaal off topic.  Raad eens wat er bij Senna op nummer 1 staat?

;D ;D ;D Scherp! (al staat ie niet op 1, want het is geen ranglijst, maar soit)

Verder wel baggermuziek hoor. Lisa Stansfield? Alsjeblieft zeg.. :-[

Dat nummer van Pink Floyd kan ik wel waarderen maar de rest zegt me niks. Ik weet ook niet hoe waarheids getrouw het is maar vond het wel toepassend op jullie gesprek  :)

0634

Citaat van: Breaktest op 04 mei 2014 - 10:06:50
Voor we weer op het rechte pad komen, ook nog even een duit in het zakje doen: Mijn Queen top 3 zijn toch wel hun drie grote doorbraakplaten A Night at the opera, A Day at the races en News of the world. Daarna was ik er heel snel klaar mee, maar dankzij  Queen kwam ik bij hun grote voorbeeld terecht, Led Zeppelin.

Sheer Heart Attack. Bijna vergeten plaat, maar verdomd goed.

Okee, excuus, nu ga ik weer ontopic ;)

Franky R.

Een polletje erop losgelaten...Was Ayrton Senna de beste aller tijden?

Wings

Ja. Voor mij wel. Ik zal er in het weekend desgewenst uitgebreider op terugkomen.

0634

Weet niet of hij de beste aller tijden was, (Clark?) maar hij was by far de beste die ik ooit heb mogen zien.

Figge

Of Senna de beste was?, was hij beter dan Prost? Hij was wel anders als mens, maar echt beter. Zou ik niet durven zeggen. Hij had wel dat speciale in de regen. Maar dat had Schumacher ook. Tuurlijk is hij als de grote superster verongelukt en hij was als laatste van zijn generatie nog actief. Maar dat maakt hem niet de beste ooit voor mij.

Makke

Misschien. Zo'n beweringen (de beste ooit) lees ik sowieso niet graag in een sportcontext. Wat zijn de referentiepunten? Hoe vergelijk je de heren Fagnio, Lauda, Senna, Schumacher en Vettel? Dat is totaal onmogelijk. Zelfs al zouden ze van dezelfde generatie zijn, dan nog. Hoe vergelijk je Vettel, Alonso en Hamilton? Het materiaal is een veel te grote factor om écht te kunnen zeggen wie de allerbeste is.

Dat Senna bij de beste ter wereld hoort? Sowieso. Is hij de beste ooit? Misschien.

Matthijs

Ik heb ooit eens in Excel een overzicht gemaakt van allerlei criteria die een coureur goed maakt (titels en overwinningen, maar ook resultaten tov teamgenoot, kwaliteit van de auto waarmee het gedaan is, dominantie, kwaliteit van concurrentie in die periode etc) en toen kwam Fangio op nummer 1. Maar ik besef ook wel dat mijn benadering beperkingen heeft.

Kootje

Een van mijn eerste topics op dit forum was Beste coureur aller tijden. Daar was de algehele tendens dat dit tussen Schumacher en Senna gaat, al was Vettel toen nog 'n broekie. Maar goed ... mijn stem ging toen uit naar JM Fangio en daar sta ik nog steeds achter.

Maar zoals eerder aangegeven, hoe maak je 'n vergelijk tussen coureurs uit verschillende era? Mijn keuze is gebasseerd op dat bewuste era. De circuits, afgezet met strobalen en publiek direct naast de baan. De auto's die op veredelde fietsbandjes reden. Dat maakt wat Fangio deed imo 'n stuk knapper dan wat Schumi deed. Maar ja, wie zegt ons dat Schumi dit niet ook had gekund, zoals we in 'n ander topic al bespraken?

Het blijft daarom 'n lastig vraagstuk, want wat Senna deed was ook ongekend en was Schumi wel zo groot geworden als Senna nog geleefd had. Z'n eerste titel had hij naar eigen zeggen iig niet in '94 al behaald. Eigenlijk is de vraag dus niet te beantwoorden, maar doe het toch. NEE, SENNA WAS NIET DE BESTE ALLER TIJDEN.

Sabai

Ik ken Senna alleen van een tiental oude races die ik gezien heb en de documentaires. En van wat ik daaruit opmaak vind ik hem niet de beste ooit maar wel heel goed, Ik denk dat ik ook geen fan van hem zou zijn geweest maar eerder van Prost maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Edwin90

Het eerste wat ik me van de Formule 1 kan herinneren is de crash van Senna. Ik heb hem dus nooit actief zien racen. Toch had ik altijd een poster van hem op m'n kamerdeur en was ik toch bovengemiddeld geïnteresseerd in hem als coureur. Ergens ben ik dus toch wel fan van hem, ook al heb ik hem nooit écht zien racen.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 07 mei 2014 - 05:26:20
Een polletje erop losgelaten...Was Ayrton Senna de beste aller tijden?
Nee. Er is niet één coureur de beste.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 07 mei 2014 - 17:01:44
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2014 - 05:26:20
Een polletje erop losgelaten...Was Ayrton Senna de beste aller tijden?
Nee. Er is niet één coureur de beste.

Mwah, dat zou ik zeker niet zo durven stellen. Misschien was er wel eentje de beste ooit.

Alleen zullen we nooit weten wie, hooguit kunnen we het denken te weten.