Senna - Ratzenberger

Gestart door Arthur, 26 april 2014 - 23:46:28

« vorige - volgende »

Was Ayrton Senna de beste aller tijden?

Ja zeker
4 (23.5%)
Nee
6 (35.3%)
Misschien
7 (41.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: 14 mei 2014 - 05:25:37

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 28 april 2014 - 08:27:56
Aan de ene kant kun je je afvragen waarom Ratzenberger vaak 'vergeten' wordt, maar aan de andere kant: waarom wordt Senna zo intensief herdacht? Niks mis mee hoor, maar Ascari of Clark waren bijna even grote legendes maar die werden echt 20 jaar na hun dood niet groots herdacht.

De vader van Ratzenberger zegt het ook zelf in het artikel op de pits. Senna was drievoudig kampioen Ratzenberger een nieuwkomer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dit is hoe Ratzenberger zijn teamgenoot erover denkt:

Some see Ratzenberger as the 'forgotten man' of that tragic weekend, but the Australian disagrees.
"There's looking at it that way or the other way, which I prefer," said Brabham, who had been exchanging letters with Ratzenberger's parents up until recently.
"Would we still be talking about Roland 20 years on if only Roland had died? The fact he died on the same weekend as Senna means he will always be remembered."

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/27068212

Wallie

Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Wings

Senna wordt zo wel in de vergeethoek geplaatst. ;)


Perton

Senna. Reed een paar jaar terug nog voor HRT, Lotus en Williams.

Sabai

Even genieten met Senna  8)






FolkertE

De regen race van Monaco 84 net gezien, wat een gave had die man zeg. En dan ook Bellof. Jammer dat Prost destijds die race vroeg tijdig wilden laten eindigen.

SDG

Citaat van: Perton op 30 april 2014 - 23:35:55
Senna. Reed een paar jaar terug nog voor HRT, Lotus en Williams.

Ah juist, die teamgenoot van Maldonado, is het niet?

rafael25

"Winnen maakt me beter""- Ayrton Senna
Ik was 9 jaar, toen... ik zal aan mijn kinderen, kleinkinderen........ vertellen!!

Maikel0230

Ik ben van augustus '94 dus ik heb het nooit meegemaakt maar omdat het gebeurt is in mijn geboortejaar is het eigenlijk nooit ver weg.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

#41
Citaat van: Maikel0230 op 01 mei 2014 - 22:38:23
Ik ben van augustus '94 dus ik heb het nooit meegemaakt maar omdat het gebeurt is in mijn geboortejaar is het eigenlijk nooit ver weg.

Ik herinner me alles van die dag nog: welk weer het was, welke cd ik beluisterde voor de race, wat ik die middag gegeten heb. Eigenlijk best wel bizar. Vraag me bijvoorbeeld dezelfde zaken over de dag dat mijn moeder gestorven is - in 2002 - en ik moet je alle antwoorden schuldig blijven.

FolkertE

Citaat van: SDG op 02 mei 2014 - 07:35:02
Citaat van: Maikel0230 op 01 mei 2014 - 22:38:23
Ik ben van augustus '94 dus ik heb het nooit meegemaakt maar omdat het gebeurt is in mijn geboortejaar is het eigenlijk nooit ver weg.

Ik herinner me alles van die dag nog: welk weer het was, welke cd ik beluisterde voor de race, wat ik die middag gegeten heb. Eigenlijk best wel bizar. Vraag me bijvoorbeeld dezelfde zaken over de dag dat mijn moeder gestorven is - in 2002 - en ik moet je alle antwoorden schuldig blijven.
Dat is nog niet eens zo heel gek. Je moeder staat toch dichter bij je en je moeder heb je direct mee gemaakt en echt gekend. Die klap is vele malen groter.

SDG

#43
Citaat van: F1fan2987 op 02 mei 2014 - 08:00:22
Citaat van: SDG op 02 mei 2014 - 07:35:02
Citaat van: Maikel0230 op 01 mei 2014 - 22:38:23
Ik ben van augustus '94 dus ik heb het nooit meegemaakt maar omdat het gebeurt is in mijn geboortejaar is het eigenlijk nooit ver weg.

Ik herinner me alles van die dag nog: welk weer het was, welke cd ik beluisterde voor de race, wat ik die middag gegeten heb. Eigenlijk best wel bizar. Vraag me bijvoorbeeld dezelfde zaken over de dag dat mijn moeder gestorven is - in 2002 - en ik moet je alle antwoorden schuldig blijven.
Dat is nog niet eens zo heel gek. Je moeder staat toch dichter bij je en je moeder heb je direct mee gemaakt en echt gekend. Die klap is vele malen groter.

Dat zou een mogelijke oorzaak kĂșnnen zijn, maar er spelen toch nog andere zaken mee, denk ik. Mijn grootvader stierf in de week voor Imola - de begrafenis was op zaterdag, toen Ratzenberger verongelukte, waardoor ik het nieuws pas 's avonds voor het eerst hoorde - en daar herinner ik me ook nauwelijks nog iets van. Misschien was het de schok van opnieuw een dode in de Formule 1 te hebben - en dan nog de beste coureur van allemaal - die ervoor zorgde dat alles mij zo bijgebleven is? Mijn moeder en grootvader waren allebei terminaal ziek, waardoor we hun dood al een tijdje op voorhand hadden zien aankomen. Senna daarentegen was zo maar van het ene moment op het andere weg...

Matthijs

Mijn herinneringen van Imola 1994 zijn vermengd met de beelden van Youtube. Met andere woorden, ik weet niet meer precies wat ik me herinner en wat ik later gezien heb. Ik weet dat ik de beelden van bovenaf via de helicopter kan herinneren, want ik voelde me heel erg bedrukt. Volgens mij verwachtte ik ook dat hij dood was. Ratzenberger heb ik destijds nooit iets van meegekregen anders dan mededelingen.