Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

#1845
Nog 'n reden waarom ik de komst van Fernando naar Mercedes uitsluit: Hij heeft 'n ambitieus plan in zijn hoofd. Naar mijn gevoel is er niets ambitieus aan om bij het meest dominante team op de grid in te stappen.

Oh ... en dan vergeet ik nog bijna de allerbelangrijkste reden. Naar eigen zeggen zal hij volgend jaar niet in 'n door Mercedes aangedreven auto rijden. Nu weet jij wellicht meer dan ik, maar volgens mij rijdt Mercedes AMG Petronas toch echt met Mercedes krachtbronnen.

Wings

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 11:38:46
Nog 'n reden waarom ik de komst van Fernando naar Mercedes uitsluit: Hij heeft 'n ambitieus plan in zijn hoofd. Naar mijn gevoel is er niets ambitieus aan om bij het meest dominante team op de grid in te stappen.

Alonso riep ook dat hij bij Ferrari zou blijven: http://frontpage.fok.nl/nieuws/667117/1/1/50/alonso-blijft-bij-ferrari.html

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 10:56:17
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.

Ik bedoel dit niet vervelend Jeroen maar jij bent niet onder de indruk van Bianchi en daarom acht je het onmogelijk dat hij naar Ferrari komt (uiteraard dateert dit van voor zijn ongeluk). Echter strookt dit niet met de verhalen. Op internationale sites werd alleen gespeculeerd over zijn komst, Italiaanse sites vroegen zich niet af of hij zal instappen maar wanneer hij instapt. Volgend jaar of in 2016? Luca di Montezemo heeft dit zelfs recent bevestigd in een interview dus ik begrijp niet helemaal waarom je blijft ontkennen dat Bianchi een optie is. Omdat jij niet onder de indruk bent? Want meer is er niet.

Ik heb een vertaling in het Duits gevonden.

http://www.spox.com/de/sport/formel1/1410/News/luca-di-montezemolo-ferrari-hat-mit-jules-bianchi-geplant-horror-unfall-in-suzuka-japan-grand-prix.html

Luca di Montezemolo is eruit gewerkt, nu is Marchionne de CEO van Ferrari. Dit heeft te maken met de Ferrari aandelen die aan het einde van dit jaar verhandeld worden. Zie o.a. :

http://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-gaat-ferrari-afstoten-van-fca-concern-71480

Groet,

C.G.

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:32:32
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 11:04:39
heb je de laatste alinea ook gelezen?

Ja. Deze heb ik bewust geplaatst omdat ik mij afvraag of je oprecht op de inhoud reageert of de confrontatie met mij opzoekt. Ik heb namelijk sterk het idee dat je met one-liners mijn standpunten probeert uit balans te halen zonder echt te lezen wat ik bedoel. Dit artikel vond ik de ultieme test om dat boven water te krijgen. Dat je nu mij probeert vast te zetten door te wijzen naar de laatste alinea onderstreept mijn vermoeden (tenzij je totaal niet leest wat ik schrijf natuurlijk. Dat kan natuurlijk ook).
Verder alles goed?

Kootje

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:41:45
Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 11:38:46
Nog 'n reden waarom ik de komst van Fernando naar Mercedes uitsluit: Hij heeft 'n ambitieus plan in zijn hoofd. Naar mijn gevoel is er niets ambitieus aan om bij het meest dominante team op de grid in te stappen.

Alonso riep ook dat hij bij Ferrari zou blijven: http://frontpage.fok.nl/nieuws/667117/1/1/50/alonso-blijft-bij-ferrari.html

Deze uitspraak is echter wat recenter, dus daar hecht ik meer waarde aan dan aan iets dat hij 'n x-aantal maanden terug riep.

Daarbij had ik m'n reactie nog iets aangepast met:

Oh ... en dan vergeet ik nog bijna de allerbelangrijkste reden. Naar eigen zeggen zal hij volgend jaar niet in 'n door Mercedes aangedreven auto rijden. Nu weet jij wellicht meer dan ik, maar volgens mij rijdt Mercedes AMG Petronas toch echt met Mercedes krachtbronnen.

0634

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:37:49
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:34:54
Bianchi zou een optie kunnen zijn geweest ter vervanging van Raikkonen, nooit van Alonso. Dat is Vettel.

Alonso vertrekt. Kimi niet.

Dus dat is jouw antwoord. Althans, wat mij betreft.

Pancake Shield

#1851
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:34:54
Bianchi zou een optie kunnen zijn geweest ter vervanging van Raikkonen, nooit van Alonso. Dat is Vettel.

Dat weet je niet, wat als ze met Bianchi en Raikkonen een tussenjaar hadden willen inbouwen om dan vervolgens met Bianchi als kopman in 2016 en een betere structuur aan de start te staan? Ferrari heeft in het verleden wel vaker van dat soort dingen gedaan.

Bovendien zolang noch Ferrari noch Vettel iets bevestigen van zijn komst, is Vettel nog geen toekomstig Ferrari-coureur. In mijn ogen dan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:37:25

Dat bespreken we toch in dit topic? Of wat bedoel je precies. Ik geef alleen aan dat er talloze scenario's te bedenken zijn en nog niks concreet is. En Helmut Marko heeft geen patent op de waarheid. Tot die tijd ga ik geen dingen uitsluiten. Honda schijnt een buitenproportioneel bedrag te hebben geboden aan Vettel: waarom zou hij dit per definitie naast zich neerleggen? Ik kan een hunkering om voor Ferrari te rijden best plaatsen en ook Ferrari tast diep in de buidel maar als het klinkklaar was, wat houd een bevestiging dan tegen? Bij mij wekt het de indruk dat dingen nog niet zijn afgerond en zolang dat niet is, is er ruimte voor speculatie. En die benut ik dan ook.

Het was ook verre van kritisch bedoelt vwb de plaatsing, excuus als ik daar wat onduidelijk in was, maar doordat er een overkill is aan dit soort geruchten zijn de artikelen op zich nauwelijks meer als argumentatie te gebruiken. Dat was meer mijn ding. Dit jaar lijkt iedereen helemaal los te gaan op silly season, meer dan ooit.

Wings

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 11:44:58
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:41:45
Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 11:38:46
Nog 'n reden waarom ik de komst van Fernando naar Mercedes uitsluit: Hij heeft 'n ambitieus plan in zijn hoofd. Naar mijn gevoel is er niets ambitieus aan om bij het meest dominante team op de grid in te stappen.

Alonso riep ook dat hij bij Ferrari zou blijven: http://frontpage.fok.nl/nieuws/667117/1/1/50/alonso-blijft-bij-ferrari.html

Deze uitspraak is echter wat recenter, dus daar hecht ik meer waarde aan dan aan iets dat hij 'n x-aantal maanden terug riep.

Daarbij had ik m'n reactie nog iets aangepast met:

Oh ... en dan vergeet ik nog bijna de allerbelangrijkste reden. Naar eigen zeggen zal hij volgend jaar niet in 'n door Mercedes aangedreven auto rijden. Nu weet jij wellicht meer dan ik, maar volgens mij rijdt Mercedes AMG Petronas toch echt met Mercedes krachtbronnen.

Begin september riep hij dat hij bij Ferrari zou blijven, even later werd hij zelfs kwaad dat de media bleef zeuren en ontkende hij een vertrek, een week later werd zijn vertrek bevestigd. Dus hoeveel gewicht wil je hangen aan de uitspraak dat hij een ambitieus plan heeft? Bovendien wordt ook beweerd dat hij zich voor slechts 1 seizoen aan McLaren wilt verbinden. Echt ambitieus vind ik dat niet overkomen als ik eerlijk ben. Dus zeg het maar? Ik vind dit soort uitspraken te zweverig om er conclusies aan te verbinden en zeker niet uitstijgen boven uitspraken van Ron Dennis die roept dat nog niks getekend is. Dat is concreet en dus helder.

Alonso heeft inderdaad geroepen dat hij niet door een Mercedes aangedreven auto gaat rijden. Kort daarna werd hij gelinkt aan Lotus. Datzelfde Lotus heeft even later een contract getekend met....euhm, juist ja, Mercedes. Even tussendoor hé! Vond ik wel grappig. Maar de uitspraak van Alonso dat hij volgend jaar niet met een door een Mercedes aangedreven auto gaat rijden beperkt inderdaad wel de mogelijkheden. Dat ben ik wel met je eens. Vandaar dat ik die waarschijnlijkheid ook groot acht maar hoe zeker het is, staat niet in de sterren geschreven. Stel Hamilton verkast naar McLaren, Alonso naar Mercedes, dan roept Alonso, als hij met de uitspraak wordt geconfronteerd, dat de wind vanuit een andere hoek kwam aanwaaien. Verandering van inzichten, verandering van mogelijkheden. Even los van het feit dat ik gewoon meega met het standpunt dat Alonso naar McLaren gaat. Alleen ben ik er iets terughoudender in en sluit ik andere opties niet (of minder) uit.

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:51:09Het was ook verre van kritisch bedoelt vwb de plaatsing, excuus als ik daar wat onduidelijk in was, maar doordat er een overkill is aan dit soort geruchten zijn de artikelen op zich nauwelijks meer als argumentatie te gebruiken. Dat was meer mijn ding. Dit jaar lijkt iedereen helemaal los te gaan op silly season, meer dan ooit.

Dan begrijp je dus ook mijn vraag aan het adres van Kootje waaruit blijkt dat Alonso zo goed als zeker heeft getekend bij McLaren? Net als jou heb ik het idee dat zoveel verhaallijnen en mogelijkheden open staan dat we door de bomen het bos niet meer zien. Als je een rode draad eruit haalt is het inderdaad aannemelijk dat Hamilton bij Mercedes blijft, Vettel bij Ferrari instapt en Alonso terugkeert naar McLaren. Helemaal mee eens. Maar dan vraag ik mij af waarom de teams en rijders dit doodzwijgen? Is het juist om die media-aandacht te genereren of is er meer aan de hand? Eist Vettel dingen die Ferrari niet kan bieden? Komen Alonso en McLaren wel uit de tijdsduur van hun contract? En zo nee, wat is het gevolg? Heeft McLaren Honda contacten met Vettel en Hamilton? En zo ja, als Hamilton vertrekt, wie stapt er dan in bij Mercedes? Is het toch die duivelse Vettel die zich onsterfelijk kan maken door te excelleren met Mercedes en misschien daar wel een baan voor het leven heeft? Er zijn teveel scenario's mogelijk om nu al deuren dicht te gooien. En ergens ook goed ook want deze overkill, zoals jij dat omschrijft, houdt het wel spannend en geeft genoeg ruimte om het erover te hebben.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 02 november 2014 - 11:32:51
Ik denk dat de optie Bianchi & Ferrari niet zo'n hele rare is. Ik heb al eerder aangegeven dat ik verwachtte dat Bianchi naar Ferrari zou gaan, dat hij toen crashte in Suzuka en dat daardoor Ferrari op zoek moest naar een ander om zijn plaats op te vullen. En ik denk dat, dat ook de reden is dat er nog geen bericht is over de rijdersbezetting van McLaren/Ferrari. Vergeet ook even niet dat Force India Nico Hulkenberg niet wilde bevestigen, omdat ze moesten wachten op Ferrari. Waarom zouden ze daar op moeten wachten als bijna iedereen denkt dat de line-up volgend jaar Raikkonen-Vettel wordt?

Exactly my thoughts. Ik las een tijd geleden dat Vettel een soort van 'escape-clausule' heeft geëist dat als Ferrari hem niet binnen twee seizoenen een winnende auto kan aanbieden, hij vrij is om te gaan. Datzelfde stond naar mijn weten in het contract met Red Bull waarvan hij dankbaar gebruik heeft gemaakt. Ik kan me best voorstellen dat Ferrari het risico te groot vind om binnen twee jaren opzoek te moeten naar een andere kartrekker.


CitaatOok iets wat mij heeft doen nadenken, is het feit dat Alonso iedere keer zegt, dat zijn keuze het beste is voor Ferrari. Als hij zou vertrekken bij Ferrari, waarom zou hij dat dan zeggen? Misschien denkt hij wel dat Vettel/Raikkonen (of wat het ook wordt) een betere combo is voor het team. Maar ik betwijfel of hij dan referend aan zijn eigen keuze, dan zegt dat dit het beste voor Ferrari is. Wat het dan wel betekent? Geen idee. 

De Mercedes/Alonso-geruchten doen ook al heel lang de ronde, maar de waarheid daarvan trek ik ernstig in twijfel. Niet alleen, omdat het nieuws gepublicieerd is door 'De Telegraaf' van de F1-nieuwssites, maar ook omdat zowel Hamilton als Rosberg nog een doorlopend contract hebben.  De contractbesprekingen met Hamilton zijn natuurlijk ff op koud ijs gezet ivm met de wereldtitel. Als hij die haalt, kan hij natuurlijk meer geld vragen als van te voren.

Er was ook nog iets met een sabbatical en Alonso die in 2016 naar Mercedes komt. Niet dat ik geloof dat Alonso een jaar gaat niksen maar het zou wel betekenen dat Hamilton op papier na 2015 geen stoel meer heeft. Kan ik mij niet voorstellen als potentieel kampioen tenzij hij serieus een vertrek overweegt.

0634

Volgens Olav Mol is het probleem dat Sutil nog een contract heeft voor 2015 met Sauber, maar het team wil Giedo vd Garde binnenhalen (lees: men wil Boekhoorn binnenhalen)

Kootje

@Wings,

Je acht de waarschijnlijkheid groot en je vind het aannemelijk dat Alonso naar McLaren gaat, maar toch val je over die fictieve, of beter gezegd spreekwoordelijke, 90% zekerheid die ik daaraan verbonden heb. Waarom eigenlijk? Blijkbaar ben je het er namelijk gewoon mee eens, het percentage verschilt hooguit.

0634

Ik ben het er ook niet mee eens. Zelf denk ik meer aan 86,3%.

Hooguit.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:28:56
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 11:05:04
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52
Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.
Wel als Alonso perse weg zou willen. Ook al doet Kimi het niet bijster goed dit jaar, hij blijft nog steeds een kampioen en 1 van de beste van de laatste jaren.

Je kan toch onmogelijk volhouden dat Raikkonen een waardig opvolger van Alonso zou zijn? Je ziet hem toch ook rijden dit jaar? Als mensen menen dat Button over de top is, dan kan er niet anders worden geconcludeerd dat Raikkonen ook niet meer als volwaardig kopman van een topteam kan worden gezien.

Als Alonso gaat, komt er een andere relatief grote naam bij Ferrari en geen doorstroming vanuit de jeugd. Dat hebben ze nog nooit gedaan en ik kan me niet voorstellen dat ze er ter vervanging van een grootheid als Alonso ineens meer zullen beginnen.
Dat is ook niet wat ik zeg. Alonso vertrekt en ik heb het idee dat het wederzijds is. Kimi is ook niet de opvolger van Alonso, maar van Massa. Biachi zou de vervanger moeten zijn van Alonso, theoretisch gezien. Kimi zou de nieuwe, ervaren kopman zijn en Bianchi zou de nieuweling zijn. Kimi doet het dit jaar dramatisch, maar heeft ook een aantal malen goed gepresteerd en de nodige pech gehad. Dat hij niet (meer) op het niveau Alonso zit, zie ik ook wel. Maar wie is "groot" genoeg om Alonso te vervangen? Hamilton is bezet en Vettel was op het moment dat Jules nog in de running was ook vast gelegd bij RBR.
Andere grote namen zie ik op dit moment niet. Met alle respect voor de Button's en Rosbergs, maar die zijn goed, maar niet absolute wereld top.