Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 15:54:40
Ik ben het er ook niet mee eens. Zelf denk ik meer aan 86,3%.

Hooguit.

;D

Dat bedoel ik. ;)

Wings

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 15:46:54
@Wings,

Je acht de waarschijnlijkheid groot en je vind het aannemelijk dat Alonso naar McLaren gaat, maar toch val je over die fictieve, of beter gezegd spreekwoordelijke, 90% zekerheid die ik daaraan verbonden heb. Waarom eigenlijk? Blijkbaar ben je het er namelijk gewoon mee eens, het percentage verschilt hooguit.

Echt erover vallen doe ik toch niet? Zie mijn reactie:

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 09:42:53
Hoe kom je erbij dat Alonso 90% zeker is? Is een vraag hé, geen kritiek. Natuurlijk is de waarschijnlijkheid groot maar noch Alonso, noch McLaren hebben bevestigd dat Alonso instapt bij McLaren. Wat ik vooral lees is conclusies op basis van speculatie. En hoe aannemelijk ze ook zijn, ik ga pas spreken van zoveel procent zeker als officieus bekend wordt gemaakt dat rijder X instapt bij rijder Y. Ondertussen zou Vettel zomaar kunnen instappen bij McLaren. Of bij Mercedes en Hamilton naar McLaren.

-edit-

Lees ook: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/mercedes-en-mclaren-hengelen-naar-vettel/
De vraag waarom Vettel niet bij McLaren staat vind ik logischer als samenvatting op mijn post. De kans dat hij daar terecht komt acht ik even groot zo niet groter, dan de kans dat Stoffel daar komend jaar racet. Ik denk dus niet in getallen maar in mogelijkheden. ;)

0634

Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 15:56:04
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:28:56
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 11:05:04
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52
Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.
Wel als Alonso perse weg zou willen. Ook al doet Kimi het niet bijster goed dit jaar, hij blijft nog steeds een kampioen en 1 van de beste van de laatste jaren.

Je kan toch onmogelijk volhouden dat Raikkonen een waardig opvolger van Alonso zou zijn? Je ziet hem toch ook rijden dit jaar? Als mensen menen dat Button over de top is, dan kan er niet anders worden geconcludeerd dat Raikkonen ook niet meer als volwaardig kopman van een topteam kan worden gezien.

Als Alonso gaat, komt er een andere relatief grote naam bij Ferrari en geen doorstroming vanuit de jeugd. Dat hebben ze nog nooit gedaan en ik kan me niet voorstellen dat ze er ter vervanging van een grootheid als Alonso ineens meer zullen beginnen.
Dat is ook niet wat ik zeg. Alonso vertrekt en ik heb het idee dat het wederzijds is. Kimi is ook niet de opvolger van Alonso, maar van Massa. Biachi zou de vervanger moeten zijn van Alonso, theoretisch gezien. Kimi zou de nieuwe, ervaren kopman zijn en Bianchi zou de nieuweling zijn. Kimi doet het dit jaar dramatisch, maar heeft ook een aantal malen goed gepresteerd en de nodige pech gehad. Dat hij niet (meer) op het niveau Alonso zit, zie ik ook wel. Maar wie is "groot" genoeg om Alonso te vervangen? Hamilton is bezet en Vettel was op het moment dat Jules nog in de running was ook vast gelegd bij RBR.
Andere grote namen zie ik op dit moment niet. Met alle respect voor de Button's en Rosbergs, maar die zijn goed, maar niet absolute wereld top.

Doen niet onder voor Raikkonen.

Tuesday

Wat betreft Vettel en Ferrari; naast dat het al door diverse RBR kopstukken is bevestigd, wijst ook vooral de volgende quote op het feit dat ie al getekend heeft.

Citaat van: Sebastian Vettel
No update really. I hope I will be able to make an announcement soon and once the announcement is out I think you are probably clever enough to draw the conclusion why I had to wait.

http://f1today.net/nl/nieuws/alonso-houdt-ferrari-mclaren-en-lotus-in-zijn-greep

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 16:51:11
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 15:56:04
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:28:56
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 11:05:04
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52
Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.
Wel als Alonso perse weg zou willen. Ook al doet Kimi het niet bijster goed dit jaar, hij blijft nog steeds een kampioen en 1 van de beste van de laatste jaren.

Je kan toch onmogelijk volhouden dat Raikkonen een waardig opvolger van Alonso zou zijn? Je ziet hem toch ook rijden dit jaar? Als mensen menen dat Button over de top is, dan kan er niet anders worden geconcludeerd dat Raikkonen ook niet meer als volwaardig kopman van een topteam kan worden gezien.

Als Alonso gaat, komt er een andere relatief grote naam bij Ferrari en geen doorstroming vanuit de jeugd. Dat hebben ze nog nooit gedaan en ik kan me niet voorstellen dat ze er ter vervanging van een grootheid als Alonso ineens meer zullen beginnen.
Dat is ook niet wat ik zeg. Alonso vertrekt en ik heb het idee dat het wederzijds is. Kimi is ook niet de opvolger van Alonso, maar van Massa. Biachi zou de vervanger moeten zijn van Alonso, theoretisch gezien. Kimi zou de nieuwe, ervaren kopman zijn en Bianchi zou de nieuweling zijn. Kimi doet het dit jaar dramatisch, maar heeft ook een aantal malen goed gepresteerd en de nodige pech gehad. Dat hij niet (meer) op het niveau Alonso zit, zie ik ook wel. Maar wie is "groot" genoeg om Alonso te vervangen? Hamilton is bezet en Vettel was op het moment dat Jules nog in de running was ook vast gelegd bij RBR.
Andere grote namen zie ik op dit moment niet. Met alle respect voor de Button's en Rosbergs, maar die zijn goed, maar niet absolute wereld top.

Doen niet onder voor Raikkonen.
Button misschien niet, maar Rosberg( met alle respect voor zijn prestaties dit jaar) is toch niet zo goed als Kimi in mijn ogen. Hoe graag ik Rosberg ook mag en altijd een boon voor hem heb gehad, kampioen zie ik hem niet worden en in een gelijk veld, zie ik hem ook niet strijden om de titel.

Kootje

#1865
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 16:12:11
Echt erover vallen doe ik toch niet?

Dat hoop ik toch niet voor je, kan je nare blessures aan overhouden. ;D

Maar serieus: Het is ook maar 'n "figure of speech" hè, je moet niet alles letterlijk nemen natuurlijk. Maar goed ... om je te plezieren zal ik het anders formuleren: Je stelt er wel je vraagtekens bij. ;)
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 09:42:53
Hoe kom je erbij dat Alonso 90% zeker is? Is een vraag hé


CitaatDe vraag waarom Vettel niet bij McLaren staat vind ik logischer als samenvatting op mijn post. De kans dat hij daar terecht komt acht ik even groot zo niet groter, dan de kans dat Stoffel daar komend jaar racet. Ik denk dus niet in getallen maar in mogelijkheden. ;)

Daarop is mijn antwoord vrij simpel, namelijk omdat zijn komst naar McLaren slechts gebasseerd is op de uitspraak van Dennis dat hij hem of Alonso graag in 2015 onder contract zou willen hebben, én op het feit dat hij maanden geleden 'n keer in Woking is geweest. Dat dit de speculatie voed is begrijpelijk, maar ik hecht dan toch meer waarde aan de woorden van Horner en Marko die zeggen dat Vettel hen zelf heeft verteld naar Ferrari te gaan.

Wat Stoffel betreft ga ik wel met je mee. Die geef ik idd ook weinig tot geen kans op het 2e McLaren stoeltje, maar toch .... hij word genoemd, is onderdeel vd McLaren opleiding en heeft deze in principe naar tevredenheid voltooid. Echt gek is de gedachte dan ook weer niet, hoe onwaarschijnlijk ook.

Wings

Ik heb nergens gelezen dat één van beiden hebben gezegd 'Vettel told me' en heb dan ook meer het idee dat hun het aannemen. En ja, dat kan volledig gegrond zijn, maar daarom niet minder discutabel.

Kootje

#1867
Over Marko heb ik dat wel degelijk gelezen, al kun je daar natuurlijk altijd je vraagtekens bij stellen want hoe betrouwbaar is de auteur van desbetreffend artikel? Quote deze letterlijk of trekt hij/zij zelf conclusies?
Maar van Horner heb ik het gewoon gehoord. Hij zei dat in 'n interview met de Beeb tijdens de voorbeschouwing in, als ik me niet vergis, Japan. Nu betekend dat ook niet gelijk dat het dan ook maar zo is, maar toch ...



In mijn zoektocht naar het Marko artikel kwam ik deze van Horner tegen:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/317029/horner-vettel-is-volgend-jaar-een-ferrari-coureur/
En nog eentje van Marko:
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/marko-vettel-gaat-voor-de-ferrari-mythe/
Nu staat hierin niet letterlijk dat Vettel hem zei naar Ferrari te gaan, maar je kunt mij niet wijsmaken dat hij het Horner en Marko niet verteld heeft toen hij z'n vertrek bekend maakte.

En om het af te leren nog eentje van spraakwaterval Kimi die het volgende te zeggen heeft:
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/raikkonen-zou-vettel-verwelkomen-als-teamgenoot/
Nu houd hij hierin nog 'n slag om de arm, maar Kimi kennende (van tv en overige media) zou hij dit soort uitspreken nooit doen als er geen waarheid achter stak. Dan zou hij naar mijn idee gewoon iets in de trant van: "Dit is niet aan de orde", gezegd hebben.

Tuesday

eigenlijk vind ik dat je Vettel wel op 99% mag zetten ;)

Kootje


0634

Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 17:17:41

Button misschien niet, maar Rosberg( met alle respect voor zijn prestaties dit jaar) is toch niet zo goed als Kimi in mijn ogen. Hoe graag ik Rosberg ook mag en altijd een boon voor hem heb gehad, kampioen zie ik hem niet worden en in een gelijk veld, zie ik hem ook niet strijden om de titel.

Kimi ook niet. Net als Rosberg een prima coureur, maar niet iemand die in een gelijk veld de titel naar zich toetrekt. Dat zie je dit jaar ook. Wordt gewoon overklast aan alle kanten. Meer dan Rosberg door Lewis. En dan heb ik het niet alleen over punten, maar ook over verschil op de baan. Zie ook gisteren weer.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 18:31:03
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 17:17:41

Button misschien niet, maar Rosberg( met alle respect voor zijn prestaties dit jaar) is toch niet zo goed als Kimi in mijn ogen. Hoe graag ik Rosberg ook mag en altijd een boon voor hem heb gehad, kampioen zie ik hem niet worden en in een gelijk veld, zie ik hem ook niet strijden om de titel.

Kimi ook niet. Net als Rosberg een prima coureur, maar niet iemand die in een gelijk veld de titel naar zich toetrekt. Dat zie je dit jaar ook. Wordt gewoon overklast aan alle kanten. Meer dan Rosberg door Lewis. En dan heb ik het niet alleen over punten, maar ook over verschil op de baan. Zie ook gisteren weer.
Kimi in 2007 won de titel in een aardig gelijk veld. Die Kimi had veel betere kans gehad tegen Alonso nu. Of de Kimi van 2002-2006. Dit jaar is dramatisch en ik heb zelden zo'n slechte Kimi gezien. Zelfs met de pech die hij heeft, valt dat niet goed te praten. Echter denk ik wel dat de auto Kimi totaal niet ligt. Is natuurlijk wel iets om op aan te merken, maar het kan een geldig excuus zijn. Maar de Mercedes is zo dominant, dat Rosberg makkelijker vooraan kan blijven rijden, de Ferrari is lastig en soms snel, vaak niet. Het is makkelijker met een goede en snelle auto te rijden dan met een slechte langzame auto. Als RBR, Williams en/of Ferrari even snel als de Mercedes geweest, had Rosberg nu ook geen 2de gestaan en was het verschil met Hamilton ook groter.
Maar dat Kimi het dit jaar slecht doet ben ik het helemaal mee eens, wat de reden daarvoor ook is. Maar Rosberg had de titel van 2007 niet gewonnen.

Wings

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 17:38:38In mijn zoektocht naar het Marko artikel kwam ik deze van Horner tegen: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/317029/horner-vettel-is-volgend-jaar-een-ferrari-coureur/

Grappig. Eerste wat ik lees: "Red Bull-teambaas Christian Horner gaat ervan uit dat Sebastian Vettel volgend jaar voor Ferrari uitkomt. Zaterdagochtend werd bekend dat de viervoudig wereldkampioen het team na dit seizoen verlaat." Dat snijdt natuurlijk geen hout. Marko denkt dus dat Vettel naar Ferrari gaat.....

CitaatNu houd hij hierin nog 'n slag om de arm, maar Kimi kennende (van tv en overige media) zou hij dit soort uitspreken nooit doen als er geen waarheid achter stak. Dan zou hij naar mijn idee gewoon iets in de trant van: "Dit is niet aan de orde", gezegd hebben.

Verwacht wordt dat...
Als Vettel naar Ferrari komt...

Je onderstreept gewoon wat ik zeg. De waarschijnlijkheid is groot maar nog niks is bevestigd dus nog niet zeker.

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 18:43:25
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 18:31:03
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 17:17:41

Button misschien niet, maar Rosberg( met alle respect voor zijn prestaties dit jaar) is toch niet zo goed als Kimi in mijn ogen. Hoe graag ik Rosberg ook mag en altijd een boon voor hem heb gehad, kampioen zie ik hem niet worden en in een gelijk veld, zie ik hem ook niet strijden om de titel.

Kimi ook niet. Net als Rosberg een prima coureur, maar niet iemand die in een gelijk veld de titel naar zich toetrekt. Dat zie je dit jaar ook. Wordt gewoon overklast aan alle kanten. Meer dan Rosberg door Lewis. En dan heb ik het niet alleen over punten, maar ook over verschil op de baan. Zie ook gisteren weer.
Kimi in 2007 won de titel in een aardig gelijk veld. Die Kimi had veel betere kans gehad tegen Alonso nu. Of de Kimi van 2002-2006. Dit jaar is dramatisch en ik heb zelden zo'n slechte Kimi gezien. Zelfs met de pech die hij heeft, valt dat niet goed te praten. Echter denk ik wel dat de auto Kimi totaal niet ligt. Is natuurlijk wel iets om op aan te merken, maar het kan een geldig excuus zijn. Maar de Mercedes is zo dominant, dat Rosberg makkelijker vooraan kan blijven rijden, de Ferrari is lastig en soms snel, vaak niet. Het is makkelijker met een goede en snelle auto te rijden dan met een slechte langzame auto. Als RBR, Williams en/of Ferrari even snel als de Mercedes geweest, had Rosberg nu ook geen 2de gestaan en was het verschil met Hamilton ook groter.
Maar dat Kimi het dit jaar slecht doet ben ik het helemaal mee eens, wat de reden daarvoor ook is. Maar Rosberg had de titel van 2007 niet gewonnen.
Zonder afbreuk te doen aan de titel won Raikkonen natuurlijk ook door de onervarenheid van Hamilton. En als McLaren een kopman had gehad, denk ik dat Raikkonen überhaupt niet in de buurt van een titel was gekomen (is uiteraard een aanname). Dus ik denk niet dat de Raikkonen van toen een veel betere kans had gehad tegen Alonso.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 18:43:25
Maar Rosberg had de titel van 2007 niet gewonnen.

Als Rosberg langzamer dan Kimi is, die gelijk in prestatie met Massa staat, vraag ik mij af hoe matig Hamilton is. Puntenverschil is zo marginaal dat je je bijna kunt afvragen of Hamilton het dan wel had gered. Niet erg handig om Rosberg neer te halen aangezien het contrast met Hamilton niet heel groot is. Dan neem je Hamilton dus mee de diepte in.