Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Dat snap ik dus ook niet van deze theorie. Waarom zou Vettel een jaar sabbatical prefereren boven nog een jaar Red Bull?

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.

Ik bedoel dit niet vervelend Jeroen maar jij bent niet onder de indruk van Bianchi en daarom acht je het onmogelijk dat hij naar Ferrari komt (uiteraard dateert dit van voor zijn ongeluk). Echter strookt dit niet met de verhalen. Op internationale sites werd alleen gespeculeerd over zijn komst, Italiaanse sites vroegen zich niet af of hij zal instappen maar wanneer hij instapt. Volgend jaar of in 2016? Luca di Montezemo heeft dit zelfs recent bevestigd in een interview dus ik begrijp niet helemaal waarom je blijft ontkennen dat Bianchi een optie is. Omdat jij niet onder de indruk bent? Want meer is er niet.

Ik heb een vertaling in het Duits gevonden.

http://www.spox.com/de/sport/formel1/1410/News/luca-di-montezemolo-ferrari-hat-mit-jules-bianchi-geplant-horror-unfall-in-suzuka-japan-grand-prix.html


Wings

Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:47:28
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 10:41:13
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:29:28
ik denk dat Vettel (gedwongen)een sabatical neemt. Dom om zonder contract op zak, RBR vaarwel te zeggen. ;)

Sommige kunnen zich dat prima permitteren. Of hij heeft meerderen op zijn bureau alleen ontbreekt de handtekening. Niet alles is altijd zwart of wit.
Hij kan het zich ook wel permiteren, maar waarom wacht ie dan ook niet nog even met het opzeggen van zijn huidige contract?

Waarom zou je als je meerdere opties hebt?

Wings

Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:44:05
euh, Vettel en Alonso willen zelf weg ondanks dat ze beiden hadden kunnen blijven. Bij de Mercedes coureurs zal dat anders liggen, tenzij er nog rare dingen gaan gebeuren. Dus verwacht niet dat daar een stoeltje vrij gaat komen.

Wie zegt dat Hamilton niet weg wilt? 

Lees ook: http://frontpage.fok.nl/nieuws/671998/1/1/50/upd-hamilton-naar-mclaren-alonso-naar-mercedes.html

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 10:57:20
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:47:28
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 10:41:13
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:29:28
ik denk dat Vettel (gedwongen)een sabatical neemt. Dom om zonder contract op zak, RBR vaarwel te zeggen. ;)

Sommige kunnen zich dat prima permitteren. Of hij heeft meerderen op zijn bureau alleen ontbreekt de handtekening. Niet alles is altijd zwart of wit.
Hij kan het zich ook wel permiteren, maar waarom wacht ie dan ook niet nog even met het opzeggen van zijn huidige contract?

Waarom zou je als je meerdere opties hebt?
omdat je dan nog net ff meer zekerheid hebt en ook nog eens een sterkere onderhandelingspositie

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:00:09
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:44:05
euh, Vettel en Alonso willen zelf weg ondanks dat ze beiden hadden kunnen blijven. Bij de Mercedes coureurs zal dat anders liggen, tenzij er nog rare dingen gaan gebeuren. Dus verwacht niet dat daar een stoeltje vrij gaat komen.

Wie zegt dat Hamilton niet weg wilt? 

Lees ook: http://frontpage.fok.nl/nieuws/671998/1/1/50/upd-hamilton-naar-mclaren-alonso-naar-mercedes.html
heb je de laatste alinea ook gelezen?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52
Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.
Wel als Alonso perse weg zou willen. Ook al doet Kimi het niet bijster goed dit jaar, hij blijft nog steeds een kampioen en 1 van de beste van de laatste jaren.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 11:05:04
Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 10:40:52
Natuurlijk zou Bianchi nooit Alonso hebben vervangen. Dat zou totaal on-Ferrari-achtig zijn geweest.
Wel als Alonso perse weg zou willen. Ook al doet Kimi het niet bijster goed dit jaar, hij blijft nog steeds een kampioen en 1 van de beste van de laatste jaren.

Je kan toch onmogelijk volhouden dat Raikkonen een waardig opvolger van Alonso zou zijn? Je ziet hem toch ook rijden dit jaar? Als mensen menen dat Button over de top is, dan kan er niet anders worden geconcludeerd dat Raikkonen ook niet meer als volwaardig kopman van een topteam kan worden gezien.

Als Alonso gaat, komt er een andere relatief grote naam bij Ferrari en geen doorstroming vanuit de jeugd. Dat hebben ze nog nooit gedaan en ik kan me niet voorstellen dat ze er ter vervanging van een grootheid als Alonso ineens meer zullen beginnen.

Kootje

#1838
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 10:38:44
Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 10:32:51
Daarom dus ook 90% ipv 100% ;)

Daar reageerde ik ook op.

Dan snap ik niet waarom je doet alsof ik het als 'n zekerheidje neerzet en iets anders uitsluit. ???


Citaat
CitaatVettel of Alonso of wie dan ook naar Mercedes sluit ik overigens wel uit. Niet alleen staan beide rijders daar nog onder contract voor volgend jaar, maar ook zijn beiden inmiddels allang bevestigd door Toto Wolff. Daarnaast is er, tot zover ik weet, door beide coureurs ook nooit aanleiding gegeven tot speculatie over 'n voortijdig vertrek. Die geruchten komen louter voort uit Alonso's ogenschijnlijke wens om voor de Silberpfeilen uit te komen.

Alonso staat onder contract van Ferrari en Vettel (tot voor kort) van Red Bull. Beetje onhandig om net dit argument eruit te pikken. Want als je de lijn van de contracten zou volgen zou Vettel bij Red Bull racen en Alonso bij Ferrari.

Tsja ... als je alleen dat argument eruit pikt wel ja, maar volgens mij ging ik nog iets verder. ::)

0634

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:00:09
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:44:05
euh, Vettel en Alonso willen zelf weg ondanks dat ze beiden hadden kunnen blijven. Bij de Mercedes coureurs zal dat anders liggen, tenzij er nog rare dingen gaan gebeuren. Dus verwacht niet dat daar een stoeltje vrij gaat komen.

Wie zegt dat Hamilton niet weg wilt? 

Lees ook: http://frontpage.fok.nl/nieuws/671998/1/1/50/upd-hamilton-naar-mclaren-alonso-naar-mercedes.html

Met alle respect, maar we kunnen wel linkjes blijven plaatsen hier. Van iedere potentiele transfer is wel een artikel te vinden dat op basis van een natte vinger of een hersenspinsel is geschreven.

Wings

Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 11:04:39
heb je de laatste alinea ook gelezen?

Ja. Deze heb ik bewust geplaatst omdat ik mij afvraag of je oprecht op de inhoud reageert of de confrontatie met mij opzoekt. Ik heb namelijk sterk het idee dat je met one-liners mijn standpunten probeert uit balans te halen zonder echt te lezen wat ik bedoel. Dit artikel vond ik de ultieme test om dat boven water te krijgen. Dat je nu mij probeert vast te zetten door te wijzen naar de laatste alinea onderstreept mijn vermoeden (tenzij je totaal niet leest wat ik schrijf natuurlijk. Dat kan natuurlijk ook).

Waarmee de discussie begint:

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 09:42:53
Hoe kom je erbij dat Alonso 90% zeker is? Is een vraag hé, geen kritiek. Natuurlijk is de waarschijnlijkheid groot maar noch Alonso, noch McLaren hebben bevestigd dat Alonso instapt bij McLaren. Wat ik vooral lees is conclusies op basis van speculatie. En hoe aannemelijk ze ook zijn, ik ga pas spreken van zoveel procent zeker als officieus bekend wordt gemaakt dat rijder X instapt bij rijder Y. Ondertussen zou Vettel zomaar kunnen instappen bij McLaren. Of bij Mercedes en Hamilton naar McLaren.

Citaat Ron Dennis: "Zoals Ron Dennis al zei in Suzuka, heeft McLaren voor 2015 nog geen enkele coureur definitief vastgelegd."

Daarom dat ik dus kanttekeningen plaats bij een lijst waarin Alonso opstaat als, een zo goed als zeker, McLaren-coureur. Kennelijk wordt her en der onderhandeld en kan er nog een verschuiving plaatsvinden die men nu niet verwacht. Dat is wat ik al de hele tijd probeer te zeggen. Rest mij je te vragen wat er zo onwaar aan is? Waar ben je het mee oneens? Is Alonso wel al bevestigd? Is Vettel door Ferrari bevestigd? Heeft Hamilton al bijgetekend waar Toto Wolff al een heel seizoen mee bezig is *lees*? Natuurlijk zijn er best wat dingen aannemelijk en zal het niemand verbazen als Vettel bekend maakt dat hij naar Ferrari verkast en zal het niemand verbazen als Alonso bekend maakt dat hij bij McLaren Honda instapt, maar zolang de deuren niet zijn dichtgetimmerd en zo links en rechts onderhandelingen plaatsvinden, kan die situatie veranderen. Neem Kimi maar als voorbeeld. Iedereen dacht dat hij bij Red Bull zou racen...niemand hield rekening met een eventueel vertrek naar Ferrari. U see? Daarom roep ik vaak dat als een bal ergens raar kan rollen het de Formule 1 wel is.

Pancake Shield

Ik denk dat de optie Bianchi & Ferrari niet zo'n hele rare is. Ik heb al eerder aangegeven dat ik verwachtte dat Bianchi naar Ferrari zou gaan, dat hij toen crashte in Suzuka en dat daardoor Ferrari op zoek moest naar een ander om zijn plaats op te vullen. En ik denk dat, dat ook de reden is dat er nog geen bericht is over de rijdersbezetting van McLaren/Ferrari. Vergeet ook even niet dat Force India Nico Hulkenberg niet wilde bevestigen, omdat ze moesten wachten op Ferrari. Waarom zouden ze daar op moeten wachten als bijna iedereen denkt dat de line-up volgend jaar Raikkonen-Vettel wordt?

Ook iets wat mij heeft doen nadenken, is het feit dat Alonso iedere keer zegt, dat zijn keuze het beste is voor Ferrari. Als hij zou vertrekken bij Ferrari, waarom zou hij dat dan zeggen? Misschien denkt hij wel dat Vettel/Raikkonen (of wat het ook wordt) een betere combo is voor het team. Maar ik betwijfel of hij dan referend aan zijn eigen keuze, dan zegt dat dit het beste voor Ferrari is. Wat het dan wel betekent? Geen idee. 

De Mercedes/Alonso-geruchten doen ook al heel lang de ronde, maar de waarheid daarvan trek ik ernstig in twijfel. Niet alleen, omdat het nieuws gepublicieerd is door 'De Telegraaf' van de F1-nieuwssites, maar ook omdat zowel Hamilton als Rosberg nog een doorlopend contract hebben.  De contractbesprekingen met Hamilton zijn natuurlijk ff op koud ijs gezet ivm met de wereldtitel. Als hij die haalt, kan hij natuurlijk meer geld vragen als van te voren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Bianchi zou een optie kunnen zijn geweest ter vervanging van Raikkonen, nooit van Alonso. Dat is Vettel.

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:31:03
Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 11:00:09
Citaat van: Tuesday op 02 november 2014 - 10:44:05
euh, Vettel en Alonso willen zelf weg ondanks dat ze beiden hadden kunnen blijven. Bij de Mercedes coureurs zal dat anders liggen, tenzij er nog rare dingen gaan gebeuren. Dus verwacht niet dat daar een stoeltje vrij gaat komen.

Wie zegt dat Hamilton niet weg wilt? 

Lees ook: http://frontpage.fok.nl/nieuws/671998/1/1/50/upd-hamilton-naar-mclaren-alonso-naar-mercedes.html

Met alle respect, maar we kunnen wel linkjes blijven plaatsen hier. Van iedere potentiele transfer is wel een artikel te vinden dat op basis van een natte vinger of een hersenspinsel is geschreven.

Dat bespreken we toch in dit topic? Of wat bedoel je precies. Ik geef alleen aan dat er talloze scenario's te bedenken zijn en nog niks concreet is. En Helmut Marko heeft geen patent op de waarheid. Tot die tijd ga ik geen dingen uitsluiten. Honda schijnt een buitenproportioneel bedrag te hebben geboden aan Vettel: waarom zou hij dit per definitie naast zich neerleggen? Ik kan een hunkering om voor Ferrari te rijden best plaatsen en ook Ferrari tast diep in de buidel maar als het klinkklaar was, wat houd een bevestiging dan tegen? Bij mij wekt het de indruk dat dingen nog niet zijn afgerond en zolang dat niet is, is er ruimte voor speculatie. En die benut ik dan ook.

Wings

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 11:34:54
Bianchi zou een optie kunnen zijn geweest ter vervanging van Raikkonen, nooit van Alonso. Dat is Vettel.

Alonso vertrekt. Kimi niet.