Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Maikel0230

Euhm ik weet niet of sommigen het gelezen hebben maar 2013 was Pastors 'cleanste' jaar als het op crashes en incidenten aankomt, hij heeft daar aan gewerkt en ook in 2014 heeft ie nog niks verkeerd gedaan. Hij boekt vooruitgang maar Pastor zal altijd Pastor blijven.

Dat vliegen van gisteren kwam door die kerb zelf want ook Raikkonen heeft zijn wagen aan dat ding beschadigt, de FIA heeft als voorzorgsmaatregel het laten aanpassen.

Maldonando heeft zijn verleden mee en wordt daarom vaak (misschien wel terecht) met een grote loper in de gaten gehouden maar komaan jongens nu niet gaan overdrijven hé

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Precies wat Maikel zegt. Zo is Grosjean op basis van welgeteld twee gekke momenten ook heel lang als crashkoning neergezet. Maldonado heeft rare dingen gedaan, maar het is lang niet de achterlijke persoon zoals die op veel plekken, ook hier, vaak wordt omschreven.

Perton

Het is net als zijn GP2-carrière (Maldonado bedoel ik). Eerste twee jaar compleet wild en idioot bezig. Toen in zijn derde jaar werkte hij heel erg aan kalmte, wat ten koste ging van zijn snelheid, waardoor hij hard werd verslagen door Hülkenberg en mensen het idee hebben gekregen dat Maldonado een slechte coureur is, omdat hij door Hülkenberg is verslagen. Pure onzin (niet dat ik wil zeggen dat Hülkenberg geen betere coureur is dan Maldonado, maar het verschil tussen die twee is niet zo groot als hun gezamenlijke jaar in de GP2 doet vermoeden). Een jaar later combineerde Maldonado zijn rust met snelheid en ik heb nog steeds geen coureur gezien die voor die tijd of sindsdien zo'n dominant seizoen als Maldonado heeft gereden - tenminste, als je alleen de zaterdagraces meerekent.

Eigenlijk zie je die lijn ook een beetje in zijn Formule 1-carrière: in 2011 en 2012 was ie gewoon weer de oude Maldonado zoals we gewend waren van hem, vorig jaar viel het allemaal wel mee. Hij zal ongetwijfeld hier en daar een fout hebben gemaakt, maar de echt domme dingen liet hij wel achterwege. Ook al heb ik altijd veel kritiek op hem en vind ik dat hij vanwege zijn mentaliteit niet in de Formule 1 thuishoort, als zijn carrière parallellen blijft vertonen met die in zijn GP2-tijd, dan komt het allemaal wel goed.

Enzo

Mwah, volgens mij is Maldonado gewoon niet heel erg pienter. De beste man kan best een potje sturen, maar zodra een berekende sluwheid gewenst is slaat ie op tilt. Dat zal altijd wel zijn manco blijven verwacht ik en tevens de reden waarom ik hem niet F1-waardig vind.

Perton

2010 heeft bewezen dat Maldonado het wél kan. Het nadeel is alleen dat het één seizoen is geweest in zijn lange carrière, maar hij kan het dus wel. Dat ie niet heel erg pienter is, dat ben ik volledig met je eens.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 05 april 2014 - 23:10:07
Mwah, volgens mij is Maldonado gewoon niet heel erg pienter. De beste man kan best een potje sturen, maar zodra een berekende sluwheid gewenst is slaat ie op tilt. Dat zal altijd wel zijn manco blijven verwacht ik en tevens de reden waarom ik hem niet F1-waardig vind.
iemand die een GP heeft gewonnen vind jij niet F1 waardig?? Dr zijn misschien idd 1 of 2 momenten geweest dat ie niet F1 waardig was, maar verder is het gewoon een prima coureur. Ok, zonder centen had ie waarschijnlijk niet (meer) in de F1 gezeten, maar hij kan het niveau wel aan iig.

Maikel0230

Vreemde Reactie van je Tuesday, Enzo erkent toch dat de man een potje kan sturen, het zijn die momenten van Maldonado waneer het zwart voor zijn ogen wordt die voor velen de doodsteek zijn en wie kan ze ongelijk geven. Hij is snel maar absoluut niet consistent en als het verkeerd gaat, gaat het ook goed mis meestal.

Ik bedoel hoeveel hier die de GP2 volgen hadden Ceccoto allang niet met zijn klikken en klakken buiten gesmeten, gelijkaardig voorbeeld.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 april 2014 - 23:22:53
Vreemde Reactie van je Tuesday, Enzo erkent toch dat de man een potje kan sturen, het zijn die momenten van Maldonado waneer het zwart voor zijn ogen wordt die voor velen de doodsteek zijn en wie kan ze ongelijk geven. Hij is snel maar absoluut niet consistent en als het verkeerd gaat, gaat het ook goed mis meestal.

Ik bedoel hoeveel hier die de GP2 volgen hadden Ceccoto allang niet met zijn klikken en klakken buiten gesmeten, gelijkaardig voorbeeld.
hoe vaak is dat dan gebeurd?? en was dat echt zo erg?? Maldonado in F1 is echt geen Ceccoto.

Perton

Punt is dat Cecotto paar jaar terug de GP2 inkwam en vier races reed, dat zal wel 2011 of 2010 zijn geweest en toen een enorme snelheid liet zien, maar dat niet in resultaten uitbetaalde door pech en rookiefoutjes (naja in hindsight waren het misschien geen rookiefoutjes maar dom gedrag). De jaren erna reed ie natuurlijk full time in de klasse, en was hij precies weer die Cecotto van toen: snel op zijn dag, compleet idioot op de andere dagen (zoals die dit weekend tot twee keer toe bij Nasr heeft gedaan).

De Cecotto van die eerste vier races had lachend de Formule 1 kunnen halen. Jammer dat het niks is geworden.

Tuesday

aanvulling op mn vorige post: dan kun je ook wel zeggen dat Schumacher, Senna en Prost niet F1 waardig waren.

Perton

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Maikel0230 op 05 april 2014 - 23:22:53
Vreemde Reactie van je Tuesday, Enzo erkent toch dat de man een potje kan sturen, het zijn die momenten van Maldonado waneer het zwart voor zijn ogen wordt die voor velen de doodsteek zijn en wie kan ze ongelijk geven. Hij is snel maar absoluut niet consistent en als het verkeerd gaat, gaat het ook goed mis meestal.

Ik bedoel hoeveel hier die de GP2 volgen hadden Ceccoto allang niet met zijn klikken en klakken buiten gesmeten, gelijkaardig voorbeeld.
hoe vaak is dat dan gebeurd?? en was dat echt zo erg?? Maldonado in F1 is echt geen Ceccoto.
Er zijn twee punten van Maldonado die ik echt heel dom vond: die ene keer dat hij in Spa uit woede richting Hamilton stuurde na een kwalificatie of wat het ook was, dat vond ik echt heel dom. En Valencia 2012 of 2011, ben het jaar even vergeten maar volgens mij 2012. Je kan natuurlijk discussiëren of Hamilton (toevallig weer hij) Maldonado daar in de chicane van de baan drukte of niet (in mijn optiek niet, maar dat maakt verder niet uit), maar dat neemt niet weg dat Maldonado als een dolle stier weer direct de baan op reed en een botsing veroorzaakte, terwijl het veel logischer was geweest op een later punt het circuit weer te betreden.

En dat idee heb ik dan wel altijd een beetje met Maldonado gehad. Hij doet voor hij denkt. Er gebeurt iets onverwachts en dan gaat zijn verstand op 0 en kan hij alleen maar denken: ik moet dit NU oplossen, zonder dat hij beseft wat dat voor consequenties kan hebben. Natuurlijk, als het altijd goed zou gaan zouden we zeggen dat het een coureur met een geweldig instinct is, maar het gaat nou eenmaal  niet altijd goed.

In dat opzicht ben ik het volledig met Enzo eens dat Maldonado niet zo pienter is.

En je aanvulling: van mij had Schumacher ook veel harder aangepakt mogen worden door de FIA, bijvoorbeeld in die periode dat hij bij zijn starts altijd als een malle een ruk opzij gaf. Over Senna en Prost kan ik niet zoveel zeggen aangezien ik die niet heb zien racen, maar wat ik er wel over kan zeggen is dat ik de ophemeling van Senna altijd enorm overdreven heb gevonden, maar dat staat hier natuurlijk los van.

Enzo

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 23:34:05
In dat opzicht ben ik het volledig met Enzo eens dat Maldonado niet zo pienter is.

Kijk, we gaan de goede kant op hier Perton!!  ;D

Enzo

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 23:19:42
Citaat van: Enzo op 05 april 2014 - 23:10:07
Mwah, volgens mij is Maldonado gewoon niet heel erg pienter. De beste man kan best een potje sturen, maar zodra een berekende sluwheid gewenst is slaat ie op tilt. Dat zal altijd wel zijn manco blijven verwacht ik en tevens de reden waarom ik hem niet F1-waardig vind.
iemand die een GP heeft gewonnen vind jij niet F1 waardig?? Dr zijn misschien idd 1 of 2 momenten geweest dat ie niet F1 waardig was, maar verder is het gewoon een prima coureur. Ok, zonder centen had ie waarschijnlijk niet (meer) in de F1 gezeten, maar hij kan het niveau wel aan iig.

Nee, die vind ik niet F1 waardig. Die hele GP vond ik niet F1 waardig, dat was dat jaar met de wisselvallige Pirelli's en Maldonado had mazzel dat de banden net op zijn auto wel werkte. (remember?)

Nogmaals, qua rauwe snelheid kan hij best aardig meekomen, maar zodra hij moet gaan nadenken loopt het spaak.
Vraag me a.u.b. niet om voorbeelden te noemen, want ik ben druk aan het werk... ;D

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 23:34:05
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Maikel0230 op 05 april 2014 - 23:22:53
Vreemde Reactie van je Tuesday, Enzo erkent toch dat de man een potje kan sturen, het zijn die momenten van Maldonado waneer het zwart voor zijn ogen wordt die voor velen de doodsteek zijn en wie kan ze ongelijk geven. Hij is snel maar absoluut niet consistent en als het verkeerd gaat, gaat het ook goed mis meestal.

Ik bedoel hoeveel hier die de GP2 volgen hadden Ceccoto allang niet met zijn klikken en klakken buiten gesmeten, gelijkaardig voorbeeld.
hoe vaak is dat dan gebeurd?? en was dat echt zo erg?? Maldonado in F1 is echt geen Ceccoto.
Er zijn twee punten van Maldonado die ik echt heel dom vond: die ene keer dat hij in Spa uit woede richting Hamilton stuurde na een kwalificatie of wat het ook was, dat vond ik echt heel dom. En Valencia 2012 of 2011, ben het jaar even vergeten maar volgens mij 2012. Je kan natuurlijk discussiëren of Hamilton (toevallig weer hij) Maldonado daar in de chicane van de baan drukte of niet (in mijn optiek niet, maar dat maakt verder niet uit), maar dat neemt niet weg dat Maldonado als een dolle stier weer direct de baan op reed en een botsing veroorzaakte, terwijl het veel logischer was geweest op een later punt het circuit weer te betreden.

En dat idee heb ik dan wel altijd een beetje met Maldonado gehad. Hij doet voor hij denkt. Er gebeurt iets onverwachts en dan gaat zijn verstand op 0 en kan hij alleen maar denken: ik moet dit NU oplossen, zonder dat hij beseft wat dat voor consequenties kan hebben. Natuurlijk, als het altijd goed zou gaan zouden we zeggen dat het een coureur met een geweldig instinct is, maar het gaat nou eenmaal  niet altijd goed.

In dat opzicht ben ik het volledig met Enzo eens dat Maldonado niet zo pienter is.

En je aanvulling: van mij had Schumacher ook veel harder aangepakt mogen worden door de FIA, bijvoorbeeld in die periode dat hij bij zijn starts altijd als een malle een ruk opzij gaf. Over Senna en Prost kan ik niet zoveel zeggen aangezien ik die niet heb zien racen, maar wat ik er wel over kan zeggen is dat ik de ophemeling van Senna altijd enorm overdreven heb gevonden, maar dat staat hier natuurlijk los van.
ok, Spa 2011 ben ik het mee eens, al deed Hamilton daar ook aan mee (straf voor Maldonado, reprimande voor Hamilton). Valencia was ook niet helemaal netjes, vergelijkbaar met Massa (Fuji 2008), maar echt schokkend was dat zeker niet. Allemaal terug te voeren op Monaco 2011, al is rancune natuurlijk wel het slechtste excuus wat je kunt bedenken.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Maikel0230 op 05 april 2014 - 23:22:53
Vreemde Reactie van je Tuesday, Enzo erkent toch dat de man een potje kan sturen, het zijn die momenten van Maldonado waneer het zwart voor zijn ogen wordt die voor velen de doodsteek zijn en wie kan ze ongelijk geven. Hij is snel maar absoluut niet consistent en als het verkeerd gaat, gaat het ook goed mis meestal.

Ik bedoel hoeveel hier die de GP2 volgen hadden Ceccoto allang niet met zijn klikken en klakken buiten gesmeten, gelijkaardig voorbeeld.
hoe vaak is dat dan gebeurd?? en was dat echt zo erg?? Maldonado in F1 is echt geen Ceccoto.

Misschien niet maar dan wordt het wel tijd om dat te laten zien en zichzelf heruit te vinden. Ikzelf zeg niet dat iemand niet F1 waardig is, ik haal persoonlijk liever redenen aan waarom iemand misschien niet in de F1 thuis hoort, ik laat verder het oordeel daarover over aan de teams. Op dat vlak verschil ik met Enzo denk ik.

Ik heb recent nog een column geschreven over de beste man voor de pits.
http://www.gppits.net/magazine/het_spook_maldonado/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25