Uitgekeken op oude coureurs

Gestart door Breaktest, 31 maart 2014 - 14:18:21

« vorige - volgende »

Perton

Nee maar los van rancune, ik vind het gewoon echt heel dom hoe Maldonado dát punt uitkoos om weer op het circuit te komen. De actie zelf was misschien 'oké', maar hij zat daar overduidelijk niet na te denken. Ik vond het verder an sich ook niet zo schokkend hoor wat daar gebeurde, maar wel een voorbeeld van hoe hij soms niet nadenkt.

Enzo, ik vind dat altijd zo'n kul-argument van zijn overwinning (en je was net nog zo blij met me :P). Ik bedoel: Vettel wordt ook altijd opgehemeld voor Monza, daar doen we toch ook niet van dat ie dik mazzel had met de regen? Had ie natuurlijk, maar hij moest het karweitje nog wel 'even' afmaken en dat heeft hij uitstekend gedaan. Denk ik, heb die race nooit gezien. De overwinning van Maldonado heb ik ook gemist. Als ik races niet kijk, hebben we altijd een vette winnaar ;D

Maar los van dat Maldonado de omstandigheden mee had, heeft hij het wel geflikt en dat is knap, hoe dan ook.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 05 april 2014 - 23:43:28
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 23:19:42
Citaat van: Enzo op 05 april 2014 - 23:10:07
Mwah, volgens mij is Maldonado gewoon niet heel erg pienter. De beste man kan best een potje sturen, maar zodra een berekende sluwheid gewenst is slaat ie op tilt. Dat zal altijd wel zijn manco blijven verwacht ik en tevens de reden waarom ik hem niet F1-waardig vind.
iemand die een GP heeft gewonnen vind jij niet F1 waardig?? Dr zijn misschien idd 1 of 2 momenten geweest dat ie niet F1 waardig was, maar verder is het gewoon een prima coureur. Ok, zonder centen had ie waarschijnlijk niet (meer) in de F1 gezeten, maar hij kan het niveau wel aan iig.

Nee, die vind ik niet F1 waardig. Die hele GP vond ik niet F1 waardig, dat was dat jaar met de wisselvallige Pirelli's en Maldonado had mazzel dat de banden net op zijn auto wel werkte. (remember?)

Nogmaals, qua rauwe snelheid kan hij best aardig meekomen, maar zodra hij moet gaan nadenken loopt het spaak.
Vraag me a.u.b. niet om voorbeelden te noemen, want ik ben druk aan het werk... ;D
da's onzin Enzo, ik ben het wat betreft de banden met je eens, maar in kwalificatie hebben die amper invloed. Maldonado stond dus gewoon terecht op de eerste rij en is de hele race in gevecht geweest met Alonso. Wat betreft voorbeelden, ik ken ze allemaal wel uit mn hoofd, in mijn ogen valt het allemaal wel mee (afgezien van Spa 2011)

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 april 2014 - 23:46:49
Citaat van: Tuesday op 05 april 2014 - 23:25:00
Citaat van: Maikel0230 op 05 april 2014 - 23:22:53
Vreemde Reactie van je Tuesday, Enzo erkent toch dat de man een potje kan sturen, het zijn die momenten van Maldonado waneer het zwart voor zijn ogen wordt die voor velen de doodsteek zijn en wie kan ze ongelijk geven. Hij is snel maar absoluut niet consistent en als het verkeerd gaat, gaat het ook goed mis meestal.

Ik bedoel hoeveel hier die de GP2 volgen hadden Ceccoto allang niet met zijn klikken en klakken buiten gesmeten, gelijkaardig voorbeeld.
hoe vaak is dat dan gebeurd?? en was dat echt zo erg?? Maldonado in F1 is echt geen Ceccoto.

Misschien niet maar dan wordt het wel tijd om dat te laten zien en zichzelf heruit te vinden. Ikzelf zeg niet dat iemand niet F1 waardig is, ik haal persoonlijk liever redenen aan waarom iemand misschien niet in de F1 thuis hoort, ik laat verder het oordeel daarover over aan de teams. Op dat vlak verschil ik met Enzo denk ik.

Ik heb recent nog een column geschreven over de beste man voor de pits.
http://www.gppits.net/magazine/het_spook_maldonado/
hij was vorig jaar gewoon de betere van Bottas hoor (ondanks dat iedereen denkt dat het andersom was)

Perton

De vergelijking Bottas - Maldonado vind ik zelf altijd een moeilijke. Williams had een slechte auto en dan komt het aan op de piekmomenten van coureurs. En dan was het toch Bottas met zijn geweldige kwalificatie en meer punten. Dus in het algemeen zal Maldonado beter hebben gepresteerd, maar de piekmomenten waren wat mij betreft wel Bottas.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 23:49:02
Nee maar los van rancune, ik vind het gewoon echt heel dom hoe Maldonado dát punt uitkoos om weer op het circuit te komen. De actie zelf was misschien 'oké', maar hij zat daar overduidelijk niet na te denken. Ik vond het verder an sich ook niet zo schokkend hoor wat daar gebeurde, maar wel een voorbeeld van hoe hij soms niet nadenkt.

Enzo, ik vind dat altijd zo'n kul-argument van zijn overwinning (en je was net nog zo blij met me :P). Ik bedoel: Vettel wordt ook altijd opgehemeld voor Monza, daar doen we toch ook niet van dat ie dik mazzel had met de regen? Had ie natuurlijk, maar hij moest het karweitje nog wel 'even' afmaken en dat heeft hij uitstekend gedaan. Denk ik, heb die race nooit gezien. De overwinning van Maldonado heb ik ook gemist. Als ik races niet kijk, hebben we altijd een vette winnaar ;D

Maar los van dat Maldonado de omstandigheden mee had, heeft hij het wel geflikt en dat is knap, hoe dan ook.
met rancune doelde ik vooral op Spa 2011, k weet niet of dat in 2012 nog meespeelde. Heb het net ff terug gekeken, daar is vrijj  weinig mis mee. Als ie het elke week zou doen, dan is het anders, maar verder stelt het weinig voor vind ik. Eerlijk gezegd denk ik dat een Vettel of Hamilton minstens zoveel dubieuze aanrijdingen hebben gehad.

Enzo

Jongens, we kunnen er lang of kort over praten, maar voor mij is Maldonado gewoon een onberekenbare gek met emotionele ondoordachte acties.

Zijn laatste maanden bij Williams is ook een mooi voorbeeld, hoe hij het team beschuldige van sabotage en de interviews die hij daarbij afgaf.



Tuesday

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 23:54:29
De vergelijking Bottas - Maldonado vind ik zelf altijd een moeilijke. Williams had een slechte auto en dan komt het aan op de piekmomenten van coureurs. En dan was het toch Bottas met zijn geweldige kwalificatie en meer punten. Dus in het algemeen zal Maldonado beter hebben gepresteerd, maar de piekmomenten waren wat mij betreft wel Bottas.
tja, daar moet je ook een beetje geluk bij hebben. De race waarin Bottas die 4 punten scoorde begon Maldonado als 17e omdat ie gehinderd was in kwalificatie. Overall was Maldonado iig de betere, gezien de finishes, maar ik vind het ook prima om het een gelijkspel te noemen. Maar dan nog is het opvallend dat men Bottas ziet als één van de nieuwe supertalenten en dat die Maldonado er maar weinig van kan.

Perton

@Enzo, oja ik vind daarom ook dat het totaalplaatje Maldonado niet in de Formule 1 thuishoort. Zijn gedrag op de baan vind ik de afgelopen jaren welzeker een positieve lijn inzitten, maar een F1-coureur moet meer dan dat zijn. En om die reden vind ik Maldonado niet geschikt als F1-coureur en ben ik ook blij dat we van Di Resta af zijn. Maar ik vind wel dat de goede dingen van Maldonado ook wel op waarde geschat moeten worden.

@Tuesday: Vettel en Hamilton zullen allicht evenveel aanrijdingen hebben gehad, ik durf wel te zeggen dat Hamilton er zelfs meer heeft gehad. Maar hun mentaliteit buiten de baan en hun totaalplaatje vind ik gewoon heel anders dan Maldonado. Dit is daarmee ook direct een reactie op je laatste post over Maldonado/Bottas. Ik snap daarom zelf wel waarom Bottas meer als talent wordt gezien dan Maldonado. Maar de argumenten pro-Maldonado heb ik uiteraard wel begrip voor.

Tuesday

Citaat van: Enzo op 06 april 2014 - 00:03:00
Jongens, we kunnen er lang of kort over praten, maar voor mij is Maldonado gewoon een onberekenbare gek met emotionele ondoordachte acties.

Zijn laatste maanden bij Williams is ook een mooi voorbeeld, hoe hij het team beschuldige van sabotage en de interviews die hij daarbij afgaf.


dat deed Alonso toch ook bij McLaren?? Dat Maldonado te emotioneel is, ben ik met je eens, maar verder kan ik me er niet in vinden. gewoon=geen argument

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 00:08:24
@Enzo, oja ik vind daarom ook dat het totaalplaatje Maldonado niet in de Formule 1 thuishoort. Zijn gedrag op de baan vind ik de afgelopen jaren welzeker een positieve lijn inzitten, maar een F1-coureur moet meer dan dat zijn. En om die reden vind ik Maldonado niet geschikt als F1-coureur en ben ik ook blij dat we van Di Resta af zijn. Maar ik vind wel dat de goede dingen van Maldonado ook wel op waarde geschat moeten worden.

@Tuesday: Vettel en Hamilton zullen allicht evenveel aanrijdingen hebben gehad, ik durf wel te zeggen dat Hamilton er zelfs meer heeft gehad. Maar hun mentaliteit buiten de baan en hun totaalplaatje vind ik gewoon heel anders dan Maldonado. Dit is daarmee ook direct een reactie op je laatste post over Maldonado/Bottas. Ik snap daarom zelf wel waarom Bottas meer als talent wordt gezien dan Maldonado. Maar de argumenten pro-Maldonado heb ik uiteraard wel begrip voor.
ja, ok maar buiten de baan telt in principe niet. Dat Maldonado geen PR wonder is, lijkt me vrij duidelijk. Dat is Jorrit Bergsma ook niet, maar dat doet er uiteindelijk helemaal niet toe. Je moet coureurs afrekenen op hun prestatie's op de baan.

Enzo

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 00:08:27
Citaat van: Enzo op 06 april 2014 - 00:03:00
Jongens, we kunnen er lang of kort over praten, maar voor mij is Maldonado gewoon een onberekenbare gek met emotionele ondoordachte acties.

Zijn laatste maanden bij Williams is ook een mooi voorbeeld, hoe hij het team beschuldige van sabotage en de interviews die hij daarbij afgaf.


dat deed Alonso toch ook bij McLaren?? Dat Maldonado te emotioneel is, ben ik met je eens, maar verder kan ik me er niet in vinden. gewoon=geen argument

Nou ja, misschien is het ook gewoon de verschijning waar ik een antipathie tegen heb.
Soms heb je dat met mensen....

Tel zijn on en off-track blunders daarbij op en ik heb mijn mening.
Wellicht niet helemaal eerlijk en objectief, maar als fan mag ik dat... ::)

De man is gewoon een pannekoek...
Wist niet dat jij fan was trouwens?

Perton

Het gaat me niet om PR-wonders, het gaat me om hoe ze met teams omgaan en hun mensen weten te motiveren. Vorig jaar ging niet voor niets het gerucht dat de monteurs van Williams klaar waren met Maldonado ook al werd dat door Xavi Pujol (of hoe heet die engineer?) ontkend en het zal allicht niet zonder reden zijn dat Force India niet meer zoveel moeite deed Di Resta te behouden.

En de prestaties op de baan, ja dan komen we dus weer in het bekende spelletje tussen daadwerkelijk resultaat en omstandigheden: puur in punten redenerend was het simpelweg Bottas die beter presteerde. En uiteraard weet ik heel goed dat Maldonado de nodige tegenslagen heeft gehad. Maar als we ze puur moeten afrekenen op prestaties op de baan, heeft Bottas het dus wél beter gedaan ;)

Tuesday

Citaat van: Enzo op 06 april 2014 - 00:14:32
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 00:08:27
Citaat van: Enzo op 06 april 2014 - 00:03:00
Jongens, we kunnen er lang of kort over praten, maar voor mij is Maldonado gewoon een onberekenbare gek met emotionele ondoordachte acties.

Zijn laatste maanden bij Williams is ook een mooi voorbeeld, hoe hij het team beschuldige van sabotage en de interviews die hij daarbij afgaf.


dat deed Alonso toch ook bij McLaren?? Dat Maldonado te emotioneel is, ben ik met je eens, maar verder kan ik me er niet in vinden. gewoon=geen argument

Nou ja, misschien is het ook gewoon de verschijning waar ik een antipathie tegen heb.
Soms heb je dat met mensen....

Tel zijn on en off-track blunders daarbij op en ik heb mijn mening.
Wellicht niet helemaal eerlijk en objectief, maar als fan mag ik dat... ::)

De man is gewoon een pannekoek...
Wist niet dat jij fan was trouwens?
ik ben ook geen fan, maar ik hou wel van een beetje realisme. Als het te ver gaat, positief of negatief, dan laat ik me wel horen ;) voor Maldonado fans zul je toch echt in Venezuela moeten zijn ben ik bang. Maar goed, een anti held hoort er ook altijd een beetje bij, wat dat betreft moet de F1 maar blij zijn met Maldonado ;)

Jozef

Citaat van: Perton op 05 april 2014 - 23:16:26
2010 heeft bewezen dat Maldonado het wél kan. Het nadeel is alleen dat het één seizoen is geweest in zijn lange carrière, maar hij kan het dus wel. Dat ie niet heel erg pienter is, dat ben ik volledig met je eens.

Maar als het hier over Valsecchi gaat, ben je de eerste om te zeggen dat diens GP2-titel niet veel waard is omdat hij het pas deed toen hij er al jaren reed. Dat geldt voor Maldonado dan toch ook?

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 00:14:56
Het gaat me niet om PR-wonders, het gaat me om hoe ze met teams omgaan en hun mensen weten te motiveren. Vorig jaar ging niet voor niets het gerucht dat de monteurs van Williams klaar waren met Maldonado ook al werd dat door Xavi Pujol (of hoe heet die engineer?) ontkend en het zal allicht niet zonder reden zijn dat Force India niet meer zoveel moeite deed Di Resta te behouden.

En de prestaties op de baan, ja dan komen we dus weer in het bekende spelletje tussen daadwerkelijk resultaat en omstandigheden: puur in punten redenerend was het simpelweg Bottas die beter presteerde. En uiteraard weet ik heel goed dat Maldonado de nodige tegenslagen heeft gehad. Maar als we ze puur moeten afrekenen op prestaties op de baan, heeft Bottas het dus wél beter gedaan ;)
klopt ook wel, maar goed Maldonado weet natuurlijk zelf ook wel dat hij een groot deel van het Williams budget meeneemt en dat geeft hem ook wel een aparte positie. Ik denk dat ze beiden wel klaar waren met elkaar. Maldonado is ook zeker geen doorsnee F1 coureur en heeft zeker zn eigenaardigheden, maar we moeten het ook weer niet gaan overdrijven.
Wat betreft Bottas/Maldonado; volgens mij Maldonado wel een aantal keren vaker voor Bottas gefinish dan andersom. Het is maar net hoe je het wilt bekijken. Maar gezien de overdreven symphatie die de één krijgt en de overdreven antiphatie die de ander krijgt kies ik dus nu ff partij voor Maldonado.