Testweek 3: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 24 februari 2014 - 15:32:01

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Tuesday op 02 maart 2014 - 09:24:05
Citaat van: Franky R. op 01 maart 2014 - 16:46:33
CitaatDat is een beetje wat ik heb met Red Bull. Ze overschrijden (in mijn ogen dan) de grens van die vorm van arrogantie die er simpelweg bij hoort als je succesvol bent en schieten daarin net iets te ver door.


Ik kan het mij nog een uitspraak herinneren dat Brawn spijt had van sommige politieke actie, destijds bij Ferrari in de periode 2000-2004. Je zit idd. in een flow van winnen en winnen, want het alternatief is vallen.


Maar idd. komt mij aversie vooral door uitspraken van met name Marko en Vettel met zijn "de rest hangt met hun ballen in het zwembad"...Terwijl je best weet dat die net zo goed zich in het zweet werken.
dus je hebt pas sinds zomer vorig jaar een aversie tegen Vettel?? Zo'n uitspraak is natuurlijk ook alleen maar een reactie op mensen die roepen dat het allemaal door Newey komt, of door Pirelli en dat het ze maar allemaal komt aanwaaien. Misschien overdrijft ie het wat maar ik zie er verder niet zoveel kwaad in. Meer een compliment aan (verdedigen van) zn eigen team, zoals coureurs dat zo vaak doen.


Sinds ik hier op het forum ben (2010) heeft Franky al een aversie jegens Vettel. Hij heeft het niet zo op Duitsers volgens mij  ;)

rafael25

Het is een feit dat Redbull zeer veel profijt had van hun blown diffuser. Dat maakte ze vooral zo dodelijk onder die regels maar Newey is iemand die zich goed aan kan passen

Newey zal die achterkant opnieuw moeten tekenen, daarbij verlies nemend met de aerodynamica die hij voor ogen had met de slanke achterkant(De achterkant van de Red Bull is nog slanker dan de taille van een wesp)

NielsD

Twitter:

@SkyF1Insider
Also very pleased to report the cars are definitely sounding LOUDER and great! Can't wait for Melbourne!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: Sabai op 02 maart 2014 - 12:28:28
Citaat van: Tuesday op 02 maart 2014 - 09:24:05
Citaat van: Franky R. op 01 maart 2014 - 16:46:33
CitaatDat is een beetje wat ik heb met Red Bull. Ze overschrijden (in mijn ogen dan) de grens van die vorm van arrogantie die er simpelweg bij hoort als je succesvol bent en schieten daarin net iets te ver door.


Ik kan het mij nog een uitspraak herinneren dat Brawn spijt had van sommige politieke actie, destijds bij Ferrari in de periode 2000-2004. Je zit idd. in een flow van winnen en winnen, want het alternatief is vallen.


Maar idd. komt mij aversie vooral door uitspraken van met name Marko en Vettel met zijn "de rest hangt met hun ballen in het zwembad"...Terwijl je best weet dat die net zo goed zich in het zweet werken.
dus je hebt pas sinds zomer vorig jaar een aversie tegen Vettel?? Zo'n uitspraak is natuurlijk ook alleen maar een reactie op mensen die roepen dat het allemaal door Newey komt, of door Pirelli en dat het ze maar allemaal komt aanwaaien. Misschien overdrijft ie het wat maar ik zie er verder niet zoveel kwaad in. Meer een compliment aan (verdedigen van) zn eigen team, zoals coureurs dat zo vaak doen.


Sinds ik hier op het forum ben (2010) heeft Franky al een aversie jegens Vettel. Hij heeft het niet zo op Duitsers volgens mij  ;)


Dat wil ik best toegeven...Het begon IMHO met de klapper in Turkije [Webber vs Vettel]...Maleisië 2013 was dan alleen maar een bevestiging [plus het gekerm om de Pirelli]... :)


Maar tegen Duitsers? Nee, want ik duimde voor Hülkenberg toen Pastor mijn zijn boeventronie bij Lotus opdook. Over aversie gesproken [Malledonado, dus]... :P


;)

rafael25


Jozef

Bij Mercedes zeggen ze de volledige eerste testweek in Bahrein, plus de eerste drie dagen van deze week met 1 motor gereden te hebben, goed voor een dikke 3000km. Betrouwbaarheid zit dus wel goed. Button stond vandaag stil met een kapotte motor maar dat zou ook al een vrij oud blok geweest zijn.

Mercedes heeft echter wel een aantal keer problemen gehad met de versnellingsbak, dus daar is nog werk aan...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 02 maart 2014 - 18:09:58
Bij Mercedes zeggen ze de volledige eerste testweek in Bahrein, plus de eerste drie dagen van deze week met 1 motor gereden te hebben, goed voor een dikke 3000km. Betrouwbaarheid zit dus wel goed. Button stond vandaag stil met een kapotte motor maar dat zou ook al een vrij oud blok geweest zijn.

Mercedes heeft echter wel een aantal keer problemen gehad met de versnellingsbak, dus daar is nog werk aan...


Wow...Als dat waar is, Jozef! Dat van die ene motor bedoel ik... :o
BTW, versnellingsbakprobs zijn peanuts [vergeleken met ERS problemen]..

Perton

Versnellingsbak is toch maar overrated voor Mercedes. Zelfs in zijn 1 verslaan ze de Renault-teams nog wel.

Franky R.

Citaat van: Perton op 02 maart 2014 - 18:24:07
Versnellingsbak is toch maar overrated voor Mercedes. Zelfs in zijn 1 verslaan ze de Renault-teams nog wel.
:P

Jozef

Citaat van: Franky R. op 02 maart 2014 - 18:23:15
Citaat van: Jozef op 02 maart 2014 - 18:09:58
Bij Mercedes zeggen ze de volledige eerste testweek in Bahrein, plus de eerste drie dagen van deze week met 1 motor gereden te hebben, goed voor een dikke 3000km. Betrouwbaarheid zit dus wel goed. Button stond vandaag stil met een kapotte motor maar dat zou ook al een vrij oud blok geweest zijn.

Mercedes heeft echter wel een aantal keer problemen gehad met de versnellingsbak, dus daar is nog werk aan...

Wow...Als dat waar is, Jozef! Dat van die ene motor bedoel ik... :o
BTW, versnellingsbakprobs zijn peanuts [vergeleken met ERS problemen]..

Het is niet ondenkbaar. Je moet ongeveer 4 raceweekends rijden met 1 motor, dat gaat ook richting de 3000km.

Sabai

Dat is ook de reden dat deze motoren in de toekomst ook in Le Mans ingezet worden.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Volgens Hamilton is Red Bull 'stunning'. Dat blijkt nergens uit, Lewis.

Jammer dat ie dat dan niet gewoon zegt: 'Red Bull? Voorlopig zal ik ze voortaan niet tegenkomen.'

Misschien niet heel slim, maar zet de boel eens lekker op scherp!

Terminator

Gezien alle problemen is het niet reeël te verwachten dat Red Bull in de eerste races veel punten gaat scoren.
Ze lopen gewoon twee tests achter op de Mercedes-teams. Maar ze zullen wel terug komen.

Ik hoop wel dat de gaten tussen alle teams niet zo groot zullen zijn als men gaat vermoeden. Dat lijkt me niet heel erg fraai.

Perton

Citaat van: Jeroen op 02 maart 2014 - 20:45:05
Volgens Hamilton is Red Bull 'stunning'. Dat blijkt nergens uit, Lewis.

Jammer dat ie dat dan niet gewoon zegt: 'Red Bull? Voorlopig zal ik ze voortaan niet tegenkomen.'

Misschien niet heel slim, maar zet de boel eens lekker op scherp!
Nouja, Hamilton weet na 2009 als geen ander hoe een team een falende auto om kan gooien naar een winnende auto, dus in dat opzicht snap ik de uitspraken van Hamilton wel. Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk wel weer de gewone PR-praat die we van Formule 1-coureurs gewend zijn.