Testweek 3: Pre-season testing, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 24 februari 2014 - 15:32:01

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:11:34
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 12:06:13
@Jeroen, na het veranderen van de Pirelli-banden (daar is-ie weer), heeft Red Bull echt mazzel gehad. Nog nooit wist iemand zo vaak achter elkaar te winnen.. Sorry, maar daarvoor hadden ze ook problemen en stonden Ferrari en Lotus zelfs voor Red Bull.

Dat is een stuk geschiedvervalsing van heb ik jou daar.

De waarheid is dat Vettel ook voor de bandenaanpassing al meer dan 25 punten voor stond op de rest in het WK.

De bandenwissel was voor RBR voordelig, dat klopt, maar ook zonder was Vettel de huizenhoge favoriet. En dat was niet gebaseerd op mazzel en geluk, maar op kunde, op vakmanschap, op heel veel geld en op keihard werken.

1 race is 25 punten, dus wat dat betreft stelt dat verschil helemaal niet zoveel voor. Na de verandering kon haast geen enkel team (Mercedes af en toe), Red Bull tegenstand bieden. Vervolgens rijdt Vettel ook Schumacher zijn record aan diggelen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 12:13:50
@Jeroen, Newey heeft wel degelijk twijfelachtige uitspraken gedaan hoor door te stellen dat de concurrentie alleen maar klaagtds over zijn grijze bevindingen uit jaloezie. Terwijl Red Bull zelf natuurlijk ook altijd klaagt wanneer een ander team een betere vinding heeft. Nu is dat de afgelopen jaren weinig voorgekomen, maar bijvoorbeeld destijds met de double diffuser stond Red Bull vooraan om te klagen.

Dat is het Formule 1-spelletje natuurlijk: als de een wat vindt, klaagt de ander. Zo is het altijd al geweest, en daar doe ik ook niet moeilijk over. Maar als iemand die al sinds de jaren '80 (of begin '90?) in de Formule 1 werkt vervolgens gaat roepen dat de concurrentie maar wat jaloer is, terwijl hij exact hetzelfde zou doen in die situatie, dan vind ik dat wel arrogant.

Ik weet niet precies op welke uitspraken je doelt maar ik zei ook dat RBR in algemene zin arrogant kan zijn. Alleen niet meer dan Ferrari of McLaren. Dus zie ik niet in waarom ik het RBR moet verwijten en die anderen niet.

0634

Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 12:14:24
Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:11:34
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 12:06:13
@Jeroen, na het veranderen van de Pirelli-banden (daar is-ie weer), heeft Red Bull echt mazzel gehad. Nog nooit wist iemand zo vaak achter elkaar te winnen.. Sorry, maar daarvoor hadden ze ook problemen en stonden Ferrari en Lotus zelfs voor Red Bull.

Dat is een stuk geschiedvervalsing van heb ik jou daar.

De waarheid is dat Vettel ook voor de bandenaanpassing al meer dan 25 punten voor stond op de rest in het WK.

De bandenwissel was voor RBR voordelig, dat klopt, maar ook zonder was Vettel de huizenhoge favoriet. En dat was niet gebaseerd op mazzel en geluk, maar op kunde, op vakmanschap, op heel veel geld en op keihard werken.

1 race is 25 punten, dus wat dat betreft stelt dat verschil helemaal niet zoveel voor. Na de verandering kon haast geen enkel team (Mercedes af en toe), Red Bull tegenstand bieden. Vervolgens rijdt Vettel ook Schumacher zijn record aan diggelen.

Aangezien betrouwbaarheid hoog is, is meer dan één race verschil behoorlijk wat. Maar dat ze voordeel hadden van de bandenwissel, dat geef ik ook hierboven toe. Dat is gewoon zo, zelfs Newey gaf dat volmondig toe.

Maar zeggen dat het succes ze daarom maar aan is komen waaien, terwijl ze daarvoor ook gewoon tamelijk ruim het WK leidden en dus toen ook al gewoon de beste waren, vind ik echt totaal niet kloppen. Het is niet zo dat Ferrari de snelste was en ineens door de wissel Red Bull langszij zag komen.

Red Bull lag al flink voor en kwam door de banden nog meer voor te liggen, dat lijkt mij iets beter geformuleerd.


robbert

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:11:34
Citaat van: NielsD op 01 maart 2014 - 12:06:13
@Jeroen, na het veranderen van de Pirelli-banden (daar is-ie weer), heeft Red Bull echt mazzel gehad. Nog nooit wist iemand zo vaak achter elkaar te winnen.. Sorry, maar daarvoor hadden ze ook problemen en stonden Ferrari en Lotus zelfs voor Red Bull.

Dat is een stuk geschiedvervalsing van heb ik jou daar.

De waarheid is dat Vettel ook voor de bandenaanpassing al meer dan 25 punten voor stond op de rest in het WK.

De bandenwissel was voor RBR voordelig, dat klopt, maar ook zonder was Vettel de huizenhoge favoriet. En dat was niet gebaseerd op mazzel en geluk, maar op kunde, op vakmanschap, op heel veel geld en op keihard werken.

ja, maar moest die bandenaanpassing nooit gekomen geweest zijn, dan hadden we een mooier verloop van het kampioenschap met verschillende winnaars, maar Vettel ging wellicht toch kampioen geweest zijn. Benieuwd wat ze nu gaan uitvinden ivm de motoren

0634

Dat is wat ik zeg Robbert. Maar is het dan een kwestie van 'aan komen waaien' of is het gewoon vakmanschap en een 110% verdiende wk-winnaar. Ik denk het laatste.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:17:41
Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 12:13:50
@Jeroen, Newey heeft wel degelijk twijfelachtige uitspraken gedaan hoor door te stellen dat de concurrentie alleen maar klaagtds over zijn grijze bevindingen uit jaloezie. Terwijl Red Bull zelf natuurlijk ook altijd klaagt wanneer een ander team een betere vinding heeft. Nu is dat de afgelopen jaren weinig voorgekomen, maar bijvoorbeeld destijds met de double diffuser stond Red Bull vooraan om te klagen.

Dat is het Formule 1-spelletje natuurlijk: als de een wat vindt, klaagt de ander. Zo is het altijd al geweest, en daar doe ik ook niet moeilijk over. Maar als iemand die al sinds de jaren '80 (of begin '90?) in de Formule 1 werkt vervolgens gaat roepen dat de concurrentie maar wat jaloer is, terwijl hij exact hetzelfde zou doen in die situatie, dan vind ik dat wel arrogant.

Ik weet niet precies op welke uitspraken je doelt maar ik zei ook dat RBR in algemene zin arrogant kan zijn. Alleen niet meer dan Ferrari of McLaren. Dus zie ik niet in waarom ik het RBR moet verwijten en die anderen niet.


Zo denk ik er ook over. Ik vind arrogant alleen er niet het juiste woord voor. Ik vind het meer een vorm van zelfverzekerd zijn. Waar imho niks mis mee is maar wat door een andersdenkende als arrogant gezien kan worden maar niet zo hoeft te zijn. En je moet ook niet vergeten dat bv na Singapore ze zulke domme beschuldigingen kregen dat ze sarcastisch gingen reageren. Vind ik ook niet arrogant maar gewoon terecht.

Maikel0230

Allemaal mooi en wel maar mag ik jullie (mij inclusief) vragen om terug on topic te gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

We zijn toch ook ontopic: Red Bull rijdt toch ook in Sakhir ;)?

Hoewel.... 'rijden'is een groot woord ;D

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 13:07:00
We zijn toch ook ontopic: Red Bull rijdt toch ook in Sakhir ;)?

Hoewel.... 'rijden'is een groot woord ;D

Red Bull mag dan wel aanwezig zijn in Sakhir maar de discussie over de banden van vorig jaar hoort hier feitelijk niet thuis

Hier wel: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11303.0.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

rafael25

Vettel: "Onthoud deze dagen, want je weet nooit hoe lang dit succes nog duurt."

gloudiesaurus

Lol weer een mindere dag voor Vettel zeg!
Weer een complete dag gemist.

Lotus had ook weer problemen. Terwijl Caterham voor het eerst zonder problemen een race-afstand reed.

De Mercedes-teams zien er goed uit!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Sabai op 01 maart 2014 - 12:59:00
Citaat van: Jeroen op 01 maart 2014 - 12:17:41
Citaat van: Perton op 01 maart 2014 - 12:13:50
@Jeroen, Newey heeft wel degelijk twijfelachtige uitspraken gedaan hoor door te stellen dat de concurrentie alleen maar klaagtds over zijn grijze bevindingen uit jaloezie. Terwijl Red Bull zelf natuurlijk ook altijd klaagt wanneer een ander team een betere vinding heeft. Nu is dat de afgelopen jaren weinig voorgekomen, maar bijvoorbeeld destijds met de double diffuser stond Red Bull vooraan om te klagen.

Dat is het Formule 1-spelletje natuurlijk: als de een wat vindt, klaagt de ander. Zo is het altijd al geweest, en daar doe ik ook niet moeilijk over. Maar als iemand die al sinds de jaren '80 (of begin '90?) in de Formule 1 werkt vervolgens gaat roepen dat de concurrentie maar wat jaloer is, terwijl hij exact hetzelfde zou doen in die situatie, dan vind ik dat wel arrogant.

Ik weet niet precies op welke uitspraken je doelt maar ik zei ook dat RBR in algemene zin arrogant kan zijn. Alleen niet meer dan Ferrari of McLaren. Dus zie ik niet in waarom ik het RBR moet verwijten en die anderen niet.


Zo denk ik er ook over. Ik vind arrogant alleen er niet het juiste woord voor. Ik vind het meer een vorm van zelfverzekerd zijn. Waar imho niks mis mee is maar wat door een andersdenkende als arrogant gezien kan worden maar niet zo hoeft te zijn. En je moet ook niet vergeten dat bv na Singapore ze zulke domme beschuldigingen kregen dat ze sarcastisch gingen reageren. Vind ik ook niet arrogant maar gewoon terecht.
Uitspraken waar ik op doelde waren van eind 2012, heeft Singapore vrij weinig mee te maken ;). Natuurlijk is er een verschil tussen zelfverzekerd en arrogant zijn. Roepen: "Wij zijn de beste" behoort tot dat eerste. Roepen dat je concurrentie jaloers is, terwijl die teams gewoon het standaardspelletje uit de F1 speelt (klagen over grijze bevindingen van je tegenstander) vind ik wel arrogant. Ik heb namelijk nog nooit teams over andere teams horen roepen dat die jaloers zijn. Al kan ik dat natuurlijk gemist hebben.

Dat is een beetje wat ik heb met Red Bull. Ze overschrijden (in mijn ogen dan) de grens van die vorm van arrogantie die er simpelweg bij hoort als je succesvol bent en schieten daarin net iets te ver door.

Franky R.

CitaatDat is een beetje wat ik heb met Red Bull. Ze overschrijden (in mijn ogen dan) de grens van die vorm van arrogantie die er simpelweg bij hoort als je succesvol bent en schieten daarin net iets te ver door.


Ik kan het mij nog een uitspraak herinneren dat Brawn spijt had van sommige politieke actie, destijds bij Ferrari in de periode 2000-2004. Je zit idd. in een flow van winnen en winnen, want het alternatief is vallen.


Maar idd. komt mij aversie vooral door uitspraken van met name Marko en Vettel met zijn "de rest hangt met hun ballen in het zwembad"...Terwijl je best weet dat die net zo goed zich in het zweet werken.

0634

Hopla, Vettel heeft alweer zes ronden in de benen, met o.m een scherpe 1:40,095. Problem solved ;).

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 01 maart 2014 - 16:46:33
CitaatDat is een beetje wat ik heb met Red Bull. Ze overschrijden (in mijn ogen dan) de grens van die vorm van arrogantie die er simpelweg bij hoort als je succesvol bent en schieten daarin net iets te ver door.


Ik kan het mij nog een uitspraak herinneren dat Brawn spijt had van sommige politieke actie, destijds bij Ferrari in de periode 2000-2004. Je zit idd. in een flow van winnen en winnen, want het alternatief is vallen.


Maar idd. komt mij aversie vooral door uitspraken van met name Marko en Vettel met zijn "de rest hangt met hun ballen in het zwembad"...Terwijl je best weet dat die net zo goed zich in het zweet werken.
dus je hebt pas sinds zomer vorig jaar een aversie tegen Vettel?? Zo'n uitspraak is natuurlijk ook alleen maar een reactie op mensen die roepen dat het allemaal door Newey komt, of door Pirelli en dat het ze maar allemaal komt aanwaaien. Misschien overdrijft ie het wat maar ik zie er verder niet zoveel kwaad in. Meer een compliment aan (verdedigen van) zn eigen team, zoals coureurs dat zo vaak doen.