Moet het constructeurskampioenschap op de schop?

Gestart door Breaktest, 31 januari 2014 - 14:32:46

« vorige - volgende »

Arthur

Als ik bovenstaande lees blijft McLaren een privateer en Ferrari een fabrikant :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

In mijn ogen wel ja, maar dat zal niet voor iedereen opgaan want er zijn nu eenmaal geen vastomlijnde richtlijnen voor.  :-\

0634

Bij een privateer (en let op: dit is puur mijn eigen gevoel, mijn eigen interpretatie) zie ik veel meer één grote man, één uithangbord die de kar trekt, veel meer dan een bedrijf. Zoals Eddie Jordan jaren deed en natuurlijk Sir Frank. Bij McLaren zie ik toch meer een enorm bedrijf, onafhankelijk van welke man dan ook. Daarom zie ik in Red Bull ook echt geen privateers, hoewel het nog veel minder een fabrikant is natuurlijk.

maar nogmaals, dat ben ik maar.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 22:13:10
Bij een privateer (en let op: dit is puur mijn eigen gevoel, mijn eigen interpretatie) zie ik veel meer één grote man, één uithangbord die de kar trekt, veel meer dan een bedrijf. Zoals Eddie Jordan jaren deed en natuurlijk Sir Frank. Bij McLaren zie ik toch meer een enorm bedrijf, onafhankelijk van welke man dan ook. Daarom zie ik in Red Bull ook echt geen privateers, hoewel het nog veel minder een fabrikant is natuurlijk.

maar nogmaals, dat ben ik maar.

Vanuit dat standpunt moet je [die] privateers meer beschouwen als pioniers van de F1. Alles wat daarna komt, tja....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 22:13:10
Bij een privateer (en let op: dit is puur mijn eigen gevoel, mijn eigen interpretatie) zie ik veel meer één grote man, één uithangbord die de kar trekt, veel meer dan een bedrijf. Zoals Eddie Jordan jaren deed en natuurlijk Sir Frank. Bij McLaren zie ik toch meer een enorm bedrijf, onafhankelijk van welke man dan ook. Daarom zie ik in Red Bull ook echt geen privateers, hoewel het nog veel minder een fabrikant is natuurlijk.

maar nogmaals, dat ben ik maar.
Dat is niet zomaar een gevoel maar ook een fundamenteel verschil. Eddie Jordan wás Jordan en had ook alles voor het zeggen omdat het ZIJN team was. Als hij zei dat er naar Honda-motoren werd geswitcht, dan werd er naar Honda-motoren geswitcht. Als dat achteraf een slechte beslissing bleek te zijn omdat de motoren niet goed waren, dan was dat gewoon zo. Maar hij hoefde dan aan niemand verantwoording af te leggen.

Bij McLaren was Martin Whitmarsh de teambaas maar we hebben allemaal gezien wat er gebeurd is nu de resultaten van McLaren niet goed waren. Zelfs bij Lotus, dat toch nog veel minder een bedrijf is dan McLaren, kreeg Bouiller het lastig omdat hij niet op één lijn zat met Lopez en co.

Daarom is het antwoord van Perton imo het enige juiste. Er zijn nu eenmaal teams tegenwoordig, die geen deel uitmaken van een autofabrikant, maar die wel onderdeel zijn van een bedrijf. In tegenstelling tot uit de hand gelopen hobbyprojecten zoals Jordan, Brabham, ....

Breaktest

Nu we eenmaal het antwoord hebben vastgesteld, wat was ook alweer het belang van de vraag....? ???

Kootje