Bernie in nauwe schoentjes

Gestart door Maikel0230, 16 januari 2014 - 17:29:32

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Kronos op 17 januari 2014 - 13:39:04
Citaat
En anders wil ik Bernie best opvolgen, hoor... :P

Kunnen we er dan wellicht een duo-baan van maken?! Ik zou me zelfs wel grijze haren en een veel te grote zonnebril laten aanmeten indien dat noodzakelijk is!


Is goed...Haal jij de organisatoren het vel over de oren, dan pak ik de teams eventjes hard aan... ;D
;)

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 17 januari 2014 - 13:46:43
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 12:54:39
En dat is dus wat ie zelf.ook zegt:

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305387/rechtszaak-in-duitsland-doet-ecclestone-weinig/

Tuurlijk gaat ie dat zeggen, hij wil de personen met wij handelt niet doen denken dat hij de touwtjes niet meer in handen heeft. Daarom dat ik ook stelde dat ik niet wist of de bestuurder ja-knikker zijn of niet, blijkbaar wel dus, op zich verandert er weinig, behalve dat die bestuursleden meer inzicht krijgen in wat Bernie zoal uitsteekt. Toch denk ik niet dat hij zo licht moet gaan over die rechtzaak, in Duitsland kunnen ze echt niet lachen met omkoping, in België had ie zijn straf gewoon kunnen afkopen.
Nee, maar dat staat los van het feit of er vooralsnog concreet écht veranderingen plaatsvinden. Dat hij niet zo licht moet denken, zullen we het beiden wel over eens zijn.

@Franky, ik zou eigenlijk niet weten waarom Mosley zo'n slecht figuur is. Hij weet hoe hij dingen op politiek gebied gedaan moet krijgen + als FIA-president was hij altijd groot voorstander van het goedkoper maken van de Formule 1. Uiteraard zou hij nog steeds in dienst van CVC moeten handelen, maar ik vind Mosley eigenlijk geschikter dan enkele teambazen die de afgelopen jaren wel eens voorbij zijn gekomen. Of hij de ideale kandidaat is? Vast niet. Maar dat zal onmogelijk zijn. De kandidaat die het voor de teams financieel fijner wil maken, jaagt CVC tegen zich in het harnas en de kandidaat die CVC blij wil maken, krijgt gezeik met de circuits, teams en fans. Dus wie het ook wordt, het wordt toch wel controversieel. Doe dan maar Mosley, die wel dingen gedaan kan krijgen.

0634

Mosley zou uitstekend zijn, na Bernie zelf de beste voor de job.

Alleen, de man is 73. Iets jonger zou ik niet erg vinden.

Jehoentelaar

Iets jonger? Waar kan ik solliciteren?

0634


Franky R.

Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:39:22
Citaat van: Maikel0230 op 17 januari 2014 - 13:46:43
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 12:54:39
En dat is dus wat ie zelf.ook zegt:

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305387/rechtszaak-in-duitsland-doet-ecclestone-weinig/

Tuurlijk gaat ie dat zeggen, hij wil de personen met wij handelt niet doen denken dat hij de touwtjes niet meer in handen heeft. Daarom dat ik ook stelde dat ik niet wist of de bestuurder ja-knikker zijn of niet, blijkbaar wel dus, op zich verandert er weinig, behalve dat die bestuursleden meer inzicht krijgen in wat Bernie zoal uitsteekt. Toch denk ik niet dat hij zo licht moet gaan over die rechtzaak, in Duitsland kunnen ze echt niet lachen met omkoping, in België had ie zijn straf gewoon kunnen afkopen.
Nee, maar dat staat los van het feit of er vooralsnog concreet écht veranderingen plaatsvinden. Dat hij niet zo licht moet denken, zullen we het beiden wel over eens zijn.

@Franky, ik zou eigenlijk niet weten waarom Mosley zo'n slecht figuur is. Hij weet hoe hij dingen op politiek gebied gedaan moet krijgen + als FIA-president was hij altijd groot voorstander van het goedkoper maken van de Formule 1. Uiteraard zou hij nog steeds in dienst van CVC moeten handelen, maar ik vind Mosley eigenlijk geschikter dan enkele teambazen die de afgelopen jaren wel eens voorbij zijn gekomen. Of hij de ideale kandidaat is? Vast niet. Maar dat zal onmogelijk zijn. De kandidaat die het voor de teams financieel fijner wil maken, jaagt CVC tegen zich in het harnas en de kandidaat die CVC blij wil maken, krijgt gezeik met de circuits, teams en fans. Dus wie het ook wordt, het wordt toch wel controversieel. Doe dan maar Mosley, die wel dingen gedaan kan krijgen.


Mosley is te bemoeizuchtig op een te dwingende manier...Wat meer afstand zou de man meer krediet hebben gegeven [i.i.g. van mijn kant].




Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 17 januari 2014 - 21:28:22
Albert Heijn?
Meerdere malen afgewezen. Dat zal het niet worden vrees ik.

0634

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2014 - 21:30:54
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:39:22
Citaat van: Maikel0230 op 17 januari 2014 - 13:46:43
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 12:54:39
En dat is dus wat ie zelf.ook zegt:

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305387/rechtszaak-in-duitsland-doet-ecclestone-weinig/

Tuurlijk gaat ie dat zeggen, hij wil de personen met wij handelt niet doen denken dat hij de touwtjes niet meer in handen heeft. Daarom dat ik ook stelde dat ik niet wist of de bestuurder ja-knikker zijn of niet, blijkbaar wel dus, op zich verandert er weinig, behalve dat die bestuursleden meer inzicht krijgen in wat Bernie zoal uitsteekt. Toch denk ik niet dat hij zo licht moet gaan over die rechtzaak, in Duitsland kunnen ze echt niet lachen met omkoping, in België had ie zijn straf gewoon kunnen afkopen.
Nee, maar dat staat los van het feit of er vooralsnog concreet écht veranderingen plaatsvinden. Dat hij niet zo licht moet denken, zullen we het beiden wel over eens zijn.

@Franky, ik zou eigenlijk niet weten waarom Mosley zo'n slecht figuur is. Hij weet hoe hij dingen op politiek gebied gedaan moet krijgen + als FIA-president was hij altijd groot voorstander van het goedkoper maken van de Formule 1. Uiteraard zou hij nog steeds in dienst van CVC moeten handelen, maar ik vind Mosley eigenlijk geschikter dan enkele teambazen die de afgelopen jaren wel eens voorbij zijn gekomen. Of hij de ideale kandidaat is? Vast niet. Maar dat zal onmogelijk zijn. De kandidaat die het voor de teams financieel fijner wil maken, jaagt CVC tegen zich in het harnas en de kandidaat die CVC blij wil maken, krijgt gezeik met de circuits, teams en fans. Dus wie het ook wordt, het wordt toch wel controversieel. Doe dan maar Mosley, die wel dingen gedaan kan krijgen.


Mosley is te bemoeizuchtig op een te dwingende manier...Wat meer afstand zou de man meer krediet hebben gegeven [i.i.g. van mijn kant].

Als je een rol ambieert als die van Bernie nu, dan moet bemoeizucht je belangrijkste eigenschap zijn. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 januari 2014 - 22:38:45
Citaat van: Franky R. op 17 januari 2014 - 21:30:54
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 14:39:22
Citaat van: Maikel0230 op 17 januari 2014 - 13:46:43
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 12:54:39
En dat is dus wat ie zelf.ook zegt:

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305387/rechtszaak-in-duitsland-doet-ecclestone-weinig/

Tuurlijk gaat ie dat zeggen, hij wil de personen met wij handelt niet doen denken dat hij de touwtjes niet meer in handen heeft. Daarom dat ik ook stelde dat ik niet wist of de bestuurder ja-knikker zijn of niet, blijkbaar wel dus, op zich verandert er weinig, behalve dat die bestuursleden meer inzicht krijgen in wat Bernie zoal uitsteekt. Toch denk ik niet dat hij zo licht moet gaan over die rechtzaak, in Duitsland kunnen ze echt niet lachen met omkoping, in België had ie zijn straf gewoon kunnen afkopen.
Nee, maar dat staat los van het feit of er vooralsnog concreet écht veranderingen plaatsvinden. Dat hij niet zo licht moet denken, zullen we het beiden wel over eens zijn.

@Franky, ik zou eigenlijk niet weten waarom Mosley zo'n slecht figuur is. Hij weet hoe hij dingen op politiek gebied gedaan moet krijgen + als FIA-president was hij altijd groot voorstander van het goedkoper maken van de Formule 1. Uiteraard zou hij nog steeds in dienst van CVC moeten handelen, maar ik vind Mosley eigenlijk geschikter dan enkele teambazen die de afgelopen jaren wel eens voorbij zijn gekomen. Of hij de ideale kandidaat is? Vast niet. Maar dat zal onmogelijk zijn. De kandidaat die het voor de teams financieel fijner wil maken, jaagt CVC tegen zich in het harnas en de kandidaat die CVC blij wil maken, krijgt gezeik met de circuits, teams en fans. Dus wie het ook wordt, het wordt toch wel controversieel. Doe dan maar Mosley, die wel dingen gedaan kan krijgen.


Mosley is te bemoeizuchtig op een te dwingende manier...Wat meer afstand zou de man meer krediet hebben gegeven [i.i.g. van mijn kant].

Als je een rol ambieert als die van Bernie nu, dan moet bemoeizucht je belangrijkste eigenschap zijn. Dus dat zal het probleem niet zijn.


:P
Ik vind Bernie inhoudelijk bemoeizuchtig [geld geven aan oude gabber Frank Williams], dan Mosley die vooral zichzelf in de kijker zette...
Enne, Bernie zorgde ervoor dat hij van alle zaken op de hoogte was, maar deed even vaak niets met sommige informatie... ;)


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 januari 2014 - 22:44:19
Zoals?


- Bernie wist bijvoorbeeld dat Flavio achter Schumi aan zat, na diens debuut voor Jordan. Bernie hield zijn mond.


- Of toen Jordan en Stoddart compensatie wilden, terwijl Bernie wist dat Eddie Jordan een 'afscheidscadeau' had gekregen van Honda. Iets van 25 miljoen dollar en Eddie maar huilen over dat hij geen geld had om motoren voor 2003 te kopen.


Bernie had kunnen zeggen dat Eddie Jordan dat geld in eigen zak had gestoken...


Twee voorbeelden...

0634

Wat moet Bernie daarmee dan? Hij is de commerciele baas, me dunkt dat het goed was voor de sport dat zijn vriend Flavio Schumacher aantrok.

En dat Jordan huilt (volgens jou, ik heb geen idee), dat is toch niet Bernie's pakkie aan? Wat moet hij daar dan aandoen. Laat Jordan lekker.

Bovendien, hoe weten wij wat er achter de schermen allemaal gebeurd? Waarschijnlijk veel en veel meer dan 'voor' de schermen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 09:31:19
Wat moet Bernie daarmee dan? Hij is de commerciele baas, me dunkt dat het goed was voor de sport dat zijn vriend Flavio Schumacher aantrok.

En dat Jordan huilt (volgens jou, ik heb geen idee), dat is toch niet Bernie's pakkie aan? Wat moet hij daar dan aandoen. Laat Jordan lekker.

Bovendien, hoe weten wij wat er achter de schermen allemaal gebeurd? Waarschijnlijk veel en veel meer dan 'voor' de schermen.

Ik snap nu even nie waar je reactie op slaat. Je vroeg voorbeelden en die heb ik gegeven. Bovendien zijn beide casussen onthult in biografieën.

0634

Ik heb altijd het gevoel dat welke bestuurder er ook zit, er is commentaar en kritiek. Dat is ook logisch, voor ieder argument voor is een argument tegen. Zoals Theo Maassen zei: 'argumenten zijn het probleem nooit, je moet alleen eerst bedenken welke kant je het op geluld wilt hebben'.

Tegen Mosley was ook altijd veel weerstand, maar zijn key-issue was jarenlang veiligheid en ondanks veel weerstand tegen bepaalde keuzes is de sport inmiddels veiliger dan de vlindertuin van Artis. Tuurlijk hebben zij als sportbestuurders niet alles goed gedaan, dat is onmogelijk. Maar bottom line is dat in de jaren dat zij regeerden de sport een opwaartse lijn heeft gekend, naar mijn mening. In grote lijnen hebben ze het dus geweldig gedaan, al zullen er genoeg keuzes en maatregelen zijn geweest die beter hadden gekund.

Nu hebben we Todt en komt er (wellicht) een vervanger voor Bernie. Ik heb geen idee hoe dat verder gaat, misschien best goed. Maar een sport als F1 heeft uithangborden nodig. Mosley en Bernie waren dat zeker, dat moeten tegenstanders zelfs toegeven. Todt is een pak blanke vla. Verstopt zich voornamelijk als Pirelli een opdracht van hem uitvoert en twee jaar lang onder vuur ligt. Daar stoor ik me dan aan, omdat het niet fair is om als je kritiek hebt op de banden alleen maar Pirelli aan te vallen.

Kritiek hebben op bepaalde keuzes is volkomen normaal en met regelmaat ook zeer terecht, maar ik kan alleen maar hopen dat een mogelijke vervanger van Bernie net zoveel positieve invloed op de sport gaat krijgen als Bernie zelf. Als ik kijk naar Mosley en Todt, ben ik daar nog altijd niet van overtuigd.

Dat allemaal gezegd hebbende, nieuwe, jongere bestuurders (dus niet Todt) kunnen natuurlijk een positieve invloed hebben op de voortgang van de sport. Ik kan alleen maar hopen dat er een nieuwe sterke man op staat na Bernie, die het nóg beter gaat doen.

0634

Citaat van: Franky R. op 18 januari 2014 - 09:48:58
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2014 - 09:31:19
Wat moet Bernie daarmee dan? Hij is de commerciele baas, me dunkt dat het goed was voor de sport dat zijn vriend Flavio Schumacher aantrok.

En dat Jordan huilt (volgens jou, ik heb geen idee), dat is toch niet Bernie's pakkie aan? Wat moet hij daar dan aandoen. Laat Jordan lekker.

Bovendien, hoe weten wij wat er achter de schermen allemaal gebeurd? Waarschijnlijk veel en veel meer dan 'voor' de schermen.

Ik snap nu even nie waar je reactie op slaat. Je vroeg voorbeelden en die heb ik gegeven. Bovendien zijn beide casussen onthult in biografieën.

Ik twijfel niet aan de waarheid, maar ik zie niet in wat het punt precies is. Had Bernie zich ermee moeten bemoeien en moeten voorkomen dat Flavio met Schumacher aan de wandel ging? Had Bernie moeten zeggen dat Jordan miljoenen kreeg van Honda?

Ik denk dat jij deze voorbeelden noemt omdat jij van mening bent dat Bernie er iets mee had moeten doen. Maar wat dan precies? Ik snap niet zo goed wat je met deze voorbeelden wilt zeggen (dat bedoel ik niet vervelend, ik snap het punt oprecht niet zo).