Bernie in nauwe schoentjes

Gestart door Maikel0230, 16 januari 2014 - 17:29:32

« vorige - volgende »

Perton

Overigens is het natuurlijk een non-bericht dat Bernie nu zou zijn opgestapt uit het bestuur van de Formule 1, want de dagelijkse leiding heeft ie nog steeds in handen en als/zodra hij wordt vrijgesproken wordt ie zo weer opgenomen in het bestuur.

0634

Het kán ook goed zijn, een frisse bestuurder. Ik heb groots respect voor Bernie, maar je hoort mij niet zeggen dat het een ander het niet zou kunnen. Alleen, ik zie die ander niet.

Ik vrees veel eerder voor een aantal zeer onrustige jaren, waarin het niet heel duidelijk is wie nou precies welke macht heeft en waar meerderen op zoek zijn naar meer invloed en macht. Ik vrees een soort machtsvacuum.

Iedereen kan Bernie wel zat zijn, maar het is niet zomaar dat diens opvolger (als die er al is) het beter zal doen. Hierboven haalde Janke het al aan: Mosley werd vervangen door Todt... Tja. Zijn we lekker mee.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 16 januari 2014 - 22:46:32
Overigens is het natuurlijk een non-bericht dat Bernie nu zou zijn opgestapt uit het bestuur van de Formule 1, want de dagelijkse leiding heeft ie nog steeds in handen en als/zodra hij wordt vrijgesproken wordt ie zo weer opgenomen in het bestuur.

Ja maar hij moet elke beslissing overleggen met dat bestuur, iets wat ie vroeger niet hoefde te doen, want we weten allemaal hoe Bernie denkt over Democratie. Dus is hij tijdelijk toch heel wat macht kwijt, nu weet ik niet of die andere bestuurder ja-knikkers zijn of niet.

Citaat"The board believes that it is in the best interests of both the F1 business and the sport that Mr Ecclestone should continue to run the business on a day-to-day basis, but subject to increased monitoring and control by the board. Mr Ecclestone has agreed to these arrangements."

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Hopelijk wordt het niet zoiets als met Indycar destijds. Het is nooit meer zo goed geworden als begin jaren '90, ook nu nog niet.

Overigens was Formule 1 de best bekeken sport na het WK voetbal en de olympische spelen. Inmiddels denk ik dat het voetbal, zoals bijvoorbeeld de premier league en bundesliga, de Formule 1 ver hebben in gehaald. Zij zijn tegewoordig ook mondiaal en populairder.  Ook tennis is tegewoordig populairder denk ik. De Formule 1 was ze wel voor, dat wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2014 - 23:12:50
Hopelijk wordt het niet zoiets als met Indycar destijds. Het is nooit meer zo goed geworden als begin jaren '90, ook nu nog niet.

Overigens was Formule 1 de best bekeken sport na het WK voetbal en de olympische spelen. Inmiddels denk ik dat het voetbal, zoals bijvoorbeeld de premier league en bundesliga, de Formule 1 ver hebben in gehaald. Zij zijn tegewoordig ook mondiaal en populairder.  Ook tennis is tegewoordig populairder denk ik. De Formule 1 was ze wel voor, dat wel.

Wat zullen de grootste F1 sponsors er van denken?? Is hetzelfde dat een bankdirecteur fraude pleegt.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Ik denk dat ze dit direct 1 op 1 relateren aan Formule 1. De impact daarvan zal er niet direct zijn denk ik.
Bernie is ook nog niet veroordeeld he.

Maar goed het is geen goede reclame natuurlijk  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Ik bedenk me net dat Bernie de F1 de beurs op wou in 2014, zal nu ook wel wat vertraging op lopen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 16 januari 2014 - 22:15:08Als hij verstandig was, was hij al veel eerder aan de gang gegaan in de zoektocht naar een opvolger (mocht dat überhaupt al gebeuren op dit moment). Dan zou van een mogelijk probleem in het post-Bernie-tijdperk geen sprake hoeven zijn.

En waarom denk je dat dat nog niet gebeurd is?

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2014 - 23:32:43
Ik denk dat ze dit direct 1 op 1 relateren aan Formule 1. De impact daarvan zal er niet direct zijn denk ik.
Bernie is ook nog niet veroordeeld he.

Maar goed het is geen goede reclame natuurlijk  ;)
Dat denk ik ook niet inderdaad. Misschien kortstondig, maar langdurig last zal de F1 er niet van hebben, met een eventuele veroordeling op zich. Misschien wel met het gevolg ervan (geen Bernie meer).

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 17 januari 2014 - 04:10:04
Citaat van: Jehoentelaar op 16 januari 2014 - 22:15:08Als hij verstandig was, was hij al veel eerder aan de gang gegaan in de zoektocht naar een opvolger (mocht dat überhaupt al gebeuren op dit moment). Dan zou van een mogelijk probleem in het post-Bernie-tijdperk geen sprake hoeven zijn.

En waarom denk je dat dat nog niet gebeurd is?
Dat staat er los van. Tuurlijk weet ik dat Bernie veel te machtsgeilbelust is om dat zomaar te doen, maar daar ging het niet om.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 16 januari 2014 - 23:11:44
Citaat van: Perton op 16 januari 2014 - 22:46:32
Overigens is het natuurlijk een non-bericht dat Bernie nu zou zijn opgestapt uit het bestuur van de Formule 1, want de dagelijkse leiding heeft ie nog steeds in handen en als/zodra hij wordt vrijgesproken wordt ie zo weer opgenomen in het bestuur.

Ja maar hij moet elke beslissing overleggen met dat bestuur, iets wat ie vroeger niet hoefde te doen, want we weten allemaal hoe Bernie denkt over Democratie. Dus is hij tijdelijk toch heel wat macht kwijt, nu weet ik niet of die andere bestuurder ja-knikkers zijn of niet.

Citaat"The board believes that it is in the best interests of both the F1 business and the sport that Mr Ecclestone should continue to run the business on a day-to-day basis, but subject to increased monitoring and control by the board. Mr Ecclestone has agreed to these arrangements."
is nog altijd hetzelfde bestuur dat hem de dagelijkse leiding gaf / liet houden omdat ze vonden dat hij er meer verstand van had. Dus het enige wat in mijn ogen zal veranderen is dat ze bij een minimaal deel van de beslissing gaan kijken of dat voor hen slecht is. Maar de dingen dir direct over f1 gaan zullen ze nog steeds zonder nadenken hun handtekening over zetten.


Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 16 januari 2014 - 22:23:04
Bernie is altijd al van de gekkie ideeën geweest. Vaak gooide hij veel proefballonnetjes op wat in beweging te krijgen.

Maar Bernie wordt ook oud, hij internettijdperk heeft de Formule 1 volledig gemist... Het verkopen van de F1-aandelen is ook geen slimme zet geweest.
Ben benieuwd hoe hiervan af komt. In Duitsland kunnen ze met smeergeld niet lachen.

En ik ben het ermee eens, de Formule 1 kan wel een frisse bestuurder gebruiken. Maar wie? Vroeger werd Flavio Briatore genoemd maar hij wordt het na crash-gate niet meer. Enige die ik op het moment kan bedenken is Christian Horner. Maar ik ben bang dat Bernie de touwtjes tot aan zijn dood in handen houdt.


Bernie zei ooit dat ze zijn dode handen van zijn bureaustoel zullen moeten trekken. En wie ben ik om dat te betwijfelen? Wie zou de sport kunnen leiden? Horner? Nee! Ik denk dan eerder iemand als Ron Dennis, maar die is te zeer gecommitteerd met McLaren.


Peter Sauber zou ook kunnen, maar die is in sommige gevallen weer te integer...en Sauber is ook alweer 70 jaar.


En als het per sé iemand moest zijn met ongeveer dezelfde trekken als Bernie, dan zou ik Max Mosley zeggen. Maar of we DAT moeten willen?


En anders wil ik Bernie best opvolgen, hoor... :P


Kronos

Citaat
En anders wil ik Bernie best opvolgen, hoor... :P

Kunnen we er dan wellicht een duo-baan van maken?! Ik zou me zelfs wel grijze haren en een veel te grote zonnebril laten aanmeten indien dat noodzakelijk is!

Maikel0230

#29
Citaat van: Perton op 17 januari 2014 - 12:54:39
En dat is dus wat ie zelf.ook zegt:

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305387/rechtszaak-in-duitsland-doet-ecclestone-weinig/

Tuurlijk gaat ie dat zeggen, hij wil de personen met wij handelt niet doen denken dat hij de touwtjes niet meer in handen heeft. Daarom dat ik ook stelde dat ik niet wist of de bestuurder ja-knikker zijn of niet, blijkbaar wel dus, op zich verandert er weinig, behalve dat die bestuursleden meer inzicht krijgen in wat Bernie zoal uitsteekt. Toch denk ik niet dat hij zo licht moet gaan over die rechtzaak, in Duitsland kunnen ze echt niet lachen met omkoping, in België had ie zijn straf gewoon kunnen afkopen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25