''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Jozef op 12 november 2014 - 20:05:02
Kehm. ;)

Ze zegt ook dat er de laatste weken weer vooruitgang is geboekt (maar dat er nog steeds een lange weg voor hem blijft).
Ah nice, ben echt ff helemaal niet up to date wat F1 betreft... ;D

Sabai


Breaktest

Citaat van: Sabai op 12 november 2014 - 20:08:00
Citaat van: Enzo op 12 november 2014 - 19:47:04
Citaat van: Hamilton#44 op 12 november 2014 - 12:02:32
Vanaf morgen schijnt de officiele site van Schumacher weer online te gaan dus wellicht dat ze dat medium gaan gebruiken om updates te geven in de toekomst.

How do you know?

http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/nieuwe-website-michael-schumacher-morgen-online/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+F1journaal+F1journaal.be+-+Dagelijks+F1+Nieuws


Hier word het ook vermeld.
Even gekeken. Het enige nieuwtje - voor mij althans - is dat Kimi Raikkonen na Michael het grootste aantal snelste ronden heeft gereden (altijd gedacht dat Senna dat was). Toch een opsteker voor de geplaagde Fin.

Hamilton#44

CitaatDe familie van Michael Schumacher heeft donderdag bij de lancering van een nieuwe officiƫle website voor de zevenvoudig wereldkampioen laten weten nog steeds goede hoop te hebben dat het goed komt met de 45-jarige Duitser, die eind vorig jaar gewond aan zijn hoofd raakte bij een ski-ongeluk.

Nieuwe informatie over de revalidatie van de meest succesvolle Formule 1-coureur aller tijden werd niet naar buiten gebracht. "We ontvangen nog steeds elke dag berichten voor Michael", laat de familie weten. "De enorme hoeveelheid steunbetuigingen maakt ons nog altijd sprakeloos. We kunnen iedereen alleen maar bedanken voor het feit dat er zo met Michael en ons wordt meegeleefd. We blijven er vertrouwen in houden en het beste hopen voor Michael. Jullie steun geeft ons de kracht om hem bij zijn verdere strijd te ondersteunen."

Het is vandaag (donderdag) precies twintig jaar geleden dat Schumacher voor het eerst wereldkampioen werd.

Breaktest

Al die berichten over herstel in drie jaar staan haaks op dit bericht.
http://www.hln.be/hln/nl/17663/Ongeval-Michael-Schumacher/article/detail/2124548/2014/11/18/Verlamde-Schumacher-kan-nog-steeds-alleen-maar-via-ogen-contact-maken.dhtml
Bijna te treurig om te lezen, maar ik ben bang dat dit een realistischer beeld geeft.

gloudiesaurus

Slecht bericht al blijft het speculeren omdat het Schumacher-kamp zelf niks los laat.
Ik denk overigens dat dit positief is... als het goed ging hadden ze al wat laten weten denk ik.

Alleen met de ogen communiceren is een somber bericht.


GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

No offence maar wel grappig dat sommige meteen reageren als het een negatief bericht betreft.

Als men spreekt over een grotendeels herstel over een periode van 3 jaar is het niet zo vreemd dat hij nu nog niet veel kan. Het is nog geen jaar geleden gebeurd en van dat jaar heeft hij bijna de helft in coma gelegen dus sowieso stilstand.

En de arts die dat geroepen heeft van 3 jaar wist ook wat zijn huidige status was dus in dat opzicht zegt dit bericht niet zoveel maar inderdaad, hoopgevend is het natuurlijk niet.

gloudiesaurus

De woordvoerdster van Schumacher heeft de laatste berichten alweer ontkent.
Ook Streiff (die de uitspraken deed) zou geen contact hebben met de familie.

Hoe het dan wel is met Michael Schumacher wil de woordvoerster ook niet zeggen.
Ik zie dat niet als positief.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 21 november 2014 - 13:21:10
Ook Streiff (die de uitspraken deed) zou geen contact hebben met de familie.
vandaar dat hij de woorden 'naar verluidt' gebruikte ;) dat klonk nou niet echt of hij de informatie uit de 1e hand had.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 21 november 2014 - 13:05:34
No offence maar wel grappig dat sommige meteen reageren als het een negatief bericht betreft.

Als men spreekt over een grotendeels herstel over een periode van 3 jaar is het niet zo vreemd dat hij nu nog niet veel kan. Het is nog geen jaar geleden gebeurd en van dat jaar heeft hij bijna de helft in coma gelegen dus sowieso stilstand.

En de arts die dat geroepen heeft van 3 jaar wist ook wat zijn huidige status was dus in dat opzicht zegt dit bericht niet zoveel maar inderdaad, hoopgevend is het natuurlijk niet.

Grotendeels herstel? Dat is nooit gezegd. Althans, niet in het eerder door jouw geposte artikel. Men zei daarin alleen dat zijn herstel 1 tot 3 jaar kon duren, maar wat dat herstel precies inhoud en hoe groot dat dan zou zijn is met geen woord over gerept. Vreemd genoeg zette je toen het woord grotendeels nog tussen haakjes, maar ben je nu jezelf nog gaanm geloven ook. ;)

Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2014 - 13:19:34
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23236987/___Schumachers_herstel_duurt_jaren___.html

Ze lijken toch uit te gaan van een (grotendeels) herstel, hetzij langdurig maar toch.

Hamilton#44

Herstel impliceert herstellen lijkt me he...  :)


Kootje

Maar herstellen kan vele vormen aannemen. Afgaande op eerdere berichten dat hij slechts kan communiceren dmv z'n ogen is er al sprake van herstel als z'n spraakvermogen weer terugkeert. Voor hetzelfde geld is z'n zicht ook ernstig beperkt sinds z'n ongeval, maar keert juist dat langzaam weer terug of keert alleen het gebruik van z'n linkerpink weer terug. Ook dan is er sprake van herstel, maar dat wil niet direct zeggen dat hij ooit weer kan lopen, rennen, springen. Pas als hij bijna alles weer kan dat hij voor z'n ongeval ook kon is er sprake van grotendeels, maar dat woord is nimmer gebruikt. Daarom vind ik het 'n nietszeggend berichtje en wordt ik pas positief als er ook daadwerkelijk positief nieuws komt.

Hamilton#44

Todt heeft zelf gezegd dat men verwacht dat hij dusdanig kan herstellen dat hij normaal kan leven, volgens mij heeft hij zelf specifiek gezegd dat dit betekend dat men niet verwacht dat hij permanent in een rolstoel terecht komt.

Dat is vrij duidelijk denk ik.

Jozef

Hij heeft gezegd "relatief normaal" en dat over de rolstoel heeft hij volgens mij niks gezegd.

Verlamd in je rolstoel zitten is nog altijd "relatief normaal" tegenover als een plant in bed liggen, dus je moet voorzichtig zijn met het trekken van conclusies uit die uitspraken.

Hamilton#44

Volgens mij heeft hij letterlijk iets gezegd in de trant van: "Schumacher zal normaal kunnen leven en daar hoort een rolstoel niet bij, hij zal echter niet weer terugkeren in een raceauto"

Daarnaast, ik snap niet dat mensen verbaast zijn dat Schumacher nog vrij weinig kan. Men heeft het altijd over een jarenlang herstel gehad voor zover mogelijk, hij is nu amper een paar maanden uit coma, dus ja wat verwacht je dan? Dat hij nu al het ziekenhuis uit liep?