''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kootje op 13 september 2014 - 18:40:28
Vraag ik me af. Het lijkt me namelijk zéér sterk dat er ook maar één fietser rondrijd met het idee: Rij mij maar half dood, jij bent toch verantwoordelijk.
nou, idd. Ik heb als fietser (in de binnenstad) veel meer problemen met voetgangers, dan dat ik als automobilist met fietsers heb. Fietsers vogelvrij verklaren is wel zo n beetje het belachelijkste idee dat ik ooit gehoord heb.

Perton

Citaat van: Kootje op 13 september 2014 - 18:40:28
Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 17:30:12
Citaat van: Kootje op 13 september 2014 - 17:21:08
Een fietser geld als zwakke verkeersdeelnemer omdat deze kwetsbaar is bij ongevallen, niet omdat deze niet zou weten hoe te fietsen.
Volgens mij beweer ik ook nergens iets anders.

Hoe moet ik deze opmerking dan interpreteren?

"maar ik denk desondanks dat de fiets dusdanig ingeburgerd is in Nederland dat de fietser niet meer als zwakkere verkeersdeelnemer hoeft te worden gezien."


precies zoals ik het zeg? De tijd is gekomen dat idee van zwakke deelnemer af te schaffen en de schuldvraag ook bij de fietser neerleggen.

Perton

Citaat van: Tuesday op 13 september 2014 - 19:29:40
Citaat van: Kootje op 13 september 2014 - 18:40:28
Vraag ik me af. Het lijkt me namelijk zéér sterk dat er ook maar één fietser rondrijd met het idee: Rij mij maar half dood, jij bent toch verantwoordelijk.
nou, idd. Ik heb als fietser (in de binnenstad) veel meer problemen met voetgangers, dan dat ik als automobilist met fietsers heb. Fietsers vogelvrij verklaren is wel zo n beetje het belachelijkste idee dat ik ooit gehoord heb.
o ja want dat meen ik ook serieus ::). Het gaat mij erom dat de status van fietser als zwakke deelnemer in mijn ogen niet meer relevant is anno 2014.

Wings

Citaat van: Perton op 09 september 2014 - 16:09:14
Ik hoorde net op de radio dat Schumacher weer thuis is, maar "dat er nog een lange weg te gaan is" volgens zijn familie.

Als 'thuis' een verkapt ziekenhuis is, is het dan nog wel thuis als in 'goed nieuws'? Ik was zelf in het buitenland en ik begreep dat er vooruitgang was. Eenmaal terug in Nederland las ik dat zijn woning is omgetoverd tot een ziekenhuis. Dus is er eigenlijk geen nieuws afgezien dat hij in een ander (soort van) ziekenhuis ligt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 21:42:44
Citaat van: Tuesday op 13 september 2014 - 19:29:40
Citaat van: Kootje op 13 september 2014 - 18:40:28
Vraag ik me af. Het lijkt me namelijk zéér sterk dat er ook maar één fietser rondrijd met het idee: Rij mij maar half dood, jij bent toch verantwoordelijk.
nou, idd. Ik heb als fietser (in de binnenstad) veel meer problemen met voetgangers, dan dat ik als automobilist met fietsers heb. Fietsers vogelvrij verklaren is wel zo n beetje het belachelijkste idee dat ik ooit gehoord heb.
o ja want dat meen ik ook serieus ::). Het gaat mij erom dat de status van fietser als zwakke deelnemer in mijn ogen niet meer relevant is anno 2014.
waarom niet dan? voor fietsers veranderd een vogelvrije status weinig, ze zijn al zo kwetsbaar en ze gaan echt niet heel anders fietsen als ze ineens aansprakelijk zijn voor een ongeluk. Automobilisten daarentegen zijn nu juist wel voorzichtiger en zo moet het ook zijn. Kortom met vogelvrij verklaren veranderer je hooguit het gedrag van de automobilist. Het voorbeeld dat aan het begin gaf, geeft juist precies aan hoe het moet zijn. Tuurlijk moet die fietser ook beter opletten, maar dat ga je nooit veranderen. Dat jij je rijgedrag aanpast is juist uitstekend en ook precies waarom de regels zijn zoals ze zijn.

Arthur

Voor de zwakke verkeersdeelnemer kijk naar Art. 185 van de Wegen Verkeerswet. Verder graag weer on topic...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 13 september 2014 - 23:13:25
Voor de zwakke verkeersdeelnemer kijk naar Art. 185 van de Wegen Verkeerswet. Verder graag weer on topic...
de regel is ons bekend, vandaar de discussie ;) niet on topic idd, maar goed, zo gaat dat soms.

Perton

Ik zal ontopic blijven. Als er nog een topic hierover wordt geopend ga ik daar wel verder ;)

Kootje

Citaat van: Wings op 13 september 2014 - 22:02:35
Citaat van: Perton op 09 september 2014 - 16:09:14
Ik hoorde net op de radio dat Schumacher weer thuis is, maar "dat er nog een lange weg te gaan is" volgens zijn familie.

Als 'thuis' een verkapt ziekenhuis is, is het dan nog wel thuis als in 'goed nieuws'? Ik was zelf in het buitenland en ik begreep dat er vooruitgang was. Eenmaal terug in Nederland las ik dat zijn woning is omgetoverd tot een ziekenhuis. Dus is er eigenlijk geen nieuws afgezien dat hij in een ander (soort van) ziekenhuis ligt.

Precies.

Ik zie dat nieuwsbericht ook meer in de trend van: De bouw van 'n "minihospitaal" bij z'n huis is voltooid, zijn verblijf in Lausanne is niet meer nodig. dan dat ik het zie als: Zijn toestand is dusdanig verbeterd, dat 'n verblijf in Lausanne niet meer nodig is.

FolkertE

Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 15:19:23
Tsja jij zal je ongetwijfeld wel gedragen, maar ik heb ook eens meegemaakt dat een mevrouwtje zo de weg overstak, haar dochtertje op haar fietsje aan haar lot overlatend. Het was dat ik intuïtief al 40 reed op dat moment, want ik had al een naar gevoel toen ik die twee bij de haaientandjes zag staan, anders had dat kind onder mijn auto gelegen - absoluut buiten mijn schuld om. En aangezien een fietser nog altijd beschermd wordt als zwakke bestuurder, heb ik persoonlijk vrij weinig medelijden met fietsers die een ongeluk krijgen.

Uiteraard heb ik wél medelijden met fietsers die een ongeluk krijgen, door tuig dat niet weet hoe ze normaal in een auto moeten rijden, en dat soort automobilisten mogen van mij dan ook een flinke straf krijgen.
Het was ook geen verwijt hoor ;). Meer een grapje. Maar ik begrijp precies wat je bedoelt.


OT: Word een lange weg, en zoals Wings al aan geeft, hoe goed nieuws is "Naar huis mogen" nu eigenlijk als het huis een half ziekenhuis is?
Maar meer dan het beste hopen kan ik niet doen helaas.

Wings

Citaat van: Kootje op 14 september 2014 - 11:01:07
Citaat van: Wings op 13 september 2014 - 22:02:35
Citaat van: Perton op 09 september 2014 - 16:09:14
Ik hoorde net op de radio dat Schumacher weer thuis is, maar "dat er nog een lange weg te gaan is" volgens zijn familie.

Als 'thuis' een verkapt ziekenhuis is, is het dan nog wel thuis als in 'goed nieuws'? Ik was zelf in het buitenland en ik begreep dat er vooruitgang was. Eenmaal terug in Nederland las ik dat zijn woning is omgetoverd tot een ziekenhuis. Dus is er eigenlijk geen nieuws afgezien dat hij in een ander (soort van) ziekenhuis ligt.

Precies.

Ik zie dat nieuwsbericht ook meer in de trend van: De bouw van 'n "minihospitaal" bij z'n huis is voltooid, zijn verblijf in Lausanne is niet meer nodig. dan dat ik het zie als: Zijn toestand is dusdanig verbeterd, dat 'n verblijf in Lausanne niet meer nodig is.

Exactly. Dus de nieuwswaarde is eigenlijk nul en de term naar huis mogen discutabel.

Kootje

Inderdaad, want in zekere zin ligt hij nog steeds in het ziekenhuis. Aan zijn gesteldheid is iig niets veranderd tot zover wij weten.

Hamilton#44

Om even weer in de haken op Schumacher, ik las laatst een verhaal over een Chinese vrouw die zonder kleine hersenen was geboren en al iets van 20 jaar een vrij normaal leven leidde. Haar grote hersenen hadden voor 90 % de functies van haar kleine hersenen overgenomen.

Dat geeft maar weer aan hoe weinig wij weten over de hersenen en de herstel capaciteiten daarvan. Laten we hopen dat Schumacher ooit weer terug kan komen op een niveau waarbij hij nog kan genieten van zijn vrouw en kinderen en nog kwaliteit van leven kan hebben.

Aan zijn financiele/medische mogelijkheden en vastberadenheid zal het zeker niet liggen, dat heeft hij in zijn carriere al vaak genoeg bewezen.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 14 september 2014 - 16:24:18
Inderdaad, want in zekere zin ligt hij nog steeds in het ziekenhuis. Aan zijn gesteldheid is iig niets veranderd tot zover wij weten.

Ben ik het niet helemaal mee eens, tuurlijk, hij zal zorg nodig hebben maar naar huis mogen is zeker wel een kleine indicatie dat het beter gaat anders had hij ook meteen naar huis gekund natuurlijk.

Ik heb me een beetje ingelezen en in dit soort gevallen moet je geen grote verbeteringen in 1x verwachten. Het gaat heel langzaam stapje voor stapje, de verbeteringen zullen van dag tot dag waarschijnlijk vrijwel niet eens opvallen.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 15 september 2014 - 10:36:19

Ben ik het niet helemaal mee eens, tuurlijk, hij zal zorg nodig hebben maar naar huis mogen is zeker wel een kleine indicatie dat het beter gaat anders had hij ook meteen naar huis gekund natuurlijk.
Nou nee, zoals al gezegd: er is een vleugel bij het huis gebouwd voor medische zorg, wellicht was die in eerste instantie nog niet af. Dan vraag ik me wel af waarom hij voor die relatief korte periode naar Lausanne is gegaan i.p.v. in het andere ziekenhuis is gebleven, maar daar zal vast wel een verklaring voor zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat je ongelijk hebt, begrijp me niet verkeerd, het is alleen niet per se waar. Ik denk persoonlijk dat het een beetje een combinatie van deze dingen is. Die vleugel is goed ingericht en zijn situatie is dusdanig verbeterd dat hij daar nu ook kan liggen.