Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

gloudiesaurus

Nou ik denk dat Ziggo Sport qua GP's alles live uitzend hoor.
De Formule 1 is samen met de topwedstrijden in het Spaanse voetbal (Barca- Real) het kijkcijferkanon van Ziggo Sport.

En ik denk dat Sport1 (maar dat is wat ik denk....) niet rendabel is. En dat de eigenaar van Ziggo en Sport1 daarom voor deze optie kiest.
Ik denk dat er maar heel weinig mensen betalen voor Formule 1 terwijl de rechten duur zijn.

Dat Sport1 dan niet meer bestaat, jammer dan....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Dat Sport 1 dan niet meer bestaat doet mij niet veel pijn hoor. Maar ik mag ten zeerste hopen dat ze alles live uitzenden. Maar ik heb nog even mijn reserves.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Ik denk niet dat Sport1 zal verdwijnen. Dan zijn ze in één klap de klanten die bij andere maatschappijen dan Ziggo zitten ook kwijt. Ik zou dan bijvoorbeeld zwaar genaaid zijn want ik kan geen Ziggo klant worden in Twente. Wij moesten begin dit jaar (ongevraagd) overstappen van Ziggo naar Caiway.  ???

En ik betaal liever voor Sport1 ook met het oog op de andere sporten die ze aanbieden.

Arthur

Er zal een betaalde versie [denk ik] blijven voor de niet abonnees. Maar of ze alles uit gaan [blijven] zenden en/of zonder reclame is nog even de vraag. Nu nog wel maar of dat in 2016 ook gebeurt?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

We zullen het zien Arthur.

Zoals Edwin zegt Sport1 zal wel blijven bestaan om geld te verdienen aan niet Ziggo-klanten  ;)
Aan de Ziggo-klanten verdient Liberty Global  sowiezo al geld.

Op het journaal werd ook gezegd dat voor de providers zoals Liberty Global het meer en meer om content gaat draaien.
Zo is KPN bezig met muziek en komt het met een eigen serie (Brussel) die alleen bij KPN te zien is.
Ziggo heeft nu dus de sport.

Ben blij dat ik vorig jaar ben overgestapt naar Ziggo  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Terecht dat het meer om content gaat draaien. Er wordt al 15 jaar geroepen dat het ouderwetse model van muziek en film achterhaald is, en met de grote opkomst van internet is sowieso tv-kijken daar ook bij gaan behoren. Mooi dat Nederlandse tv-maatschappijen dat nu ook een beetje beginnen in te zien.

-Nino-

Citaat van: Arthur op 02 november 2015 - 19:52:47
Er zal een betaalde versie [denk ik] blijven voor de niet abonnees. Maar of ze alles uit gaan [blijven] zenden en/of zonder reclame is nog even de vraag. Nu nog wel maar of dat in 2016 ook gebeurt?

Geen reclame tijdens de race, voetbalwedstrijd, etc.

Pancake Shield

Citaat van: Edwin90 op 02 november 2015 - 19:44:38
Ik denk niet dat Sport1 zal verdwijnen. Dan zijn ze in één klap de klanten die bij andere maatschappijen dan Ziggo zitten ook kwijt. Ik zou dan bijvoorbeeld zwaar genaaid zijn want ik kan geen Ziggo klant worden in Twente. Wij moesten begin dit jaar (ongevraagd) overstappen van Ziggo naar Caiway.  ???

En ik betaal liever voor Sport1 ook met het oog op de andere sporten die ze aanbieden.

Dit is iets wat ik mij eigenlijk wel afvraag. Want de naam Sport1 verdwijnt. Dat wordt namelijk Ziggo Sport Totaal. En ik vraag mij dan af of andere aanbieders als bv UPC, Telfort etc dan wel in hun pakket een 'Ziggo-zender' willen hebben. Dus ik ga morgen even een mailtje sturen of ff bellen met Telfort hoe dat precies zit dan. Want ik heb geen zin dat dat verdwijnt en ik dan ineens een ongevraagd ander pakket in mijn neus geduwd krijg.

Overigens gaan ze ook proberen om beelden van de Olympische Spelen te krijgen, dus wat je dan krijgt is dat tijdens de GP's ook wel sport bezig zal zijn op de Spelen die voorsprong krijgt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Uhu. Denk dat Ziggo Sport een voorportaal voor Sport1 wordt. Een dergelijke constructie zie je ook bij FOX en FOX Sports, waar de eerstgenoemde af en toe een wedstrijd uit de Eredivisie aanbiedt om daarmee klanten naar de betaalzenders te krijgen.

-Nino-

#1210
Ik denk niet dat deze constructie gaat lijken op het Fox model. Waarom niet? Omdat Fox HD geen volwaardig sportkanaal is. Er worden misschien per seizoen 2 tot 5 voetbalwedstrijden op uitgezonden, een keertje Super Bowl en dat was het dan wel. Daarnaast vind ik Fox Sports echt gericht tot de voetballiefhebber en de liefhebbers van Amerikaanse sporten. Ik vind het daar meer: je neemt als voetballiefhebber genoegen met de samenvattingen op andere kanalen (Eredivisie via Studio Sport op NOS; Premier League via Match of the Day op BBC; Bundesliga via Sportschau op ARD) of je wilt zo veel mogelijk live in zijn geheel zien. Bij Fox Sports is het dus meer: alles of niets op hun kanalen. 

Bij Ziggo Sport zie ik dat toch anders: daar lijkt het meer op 'alles of iets'. 
Ziggo Sport zal uit de programmagids van Ziggo Sport Totaal (nu nog Sport1) diverse sportwedstrijden er uit pikken en deze live uitzenden. Hoofdtakken zijn natuurlijk: Voetbal, Golf, Racing en Overig.
Voetbal: belangrijkste competitie is Spanje met de clubs FC Barcelona en Real Madrid (Champions League mag niet worden uitgezonden), speeltijden vaak op zaterdag en zondag tussen 16.00 en 24.00 uur.
Racing: populairste categorie is natuurlijk de Formule 1 met Max Verstappen. Vaak op zondagmiddag om 14.00 uur.
Golf: European Tour (overdag) en PGA Tour ('s avonds / 's nachts) waarvan de toernooien bijna altijd van donderdag tot en met zondag duren.
Twitter Sport1 Golf commentator Jan Kees v/d Velden:
Hoeveel uren golf op nieuwe zender Ziggo Sport? Zeker op donderdag en vrijdag vrij veel.
Toch zal deel van European en PGA Tour achter de decoder blijven. Voetbal en Formule 1 zullen meestal in weekeinde voorrang hebben.


Overig:
NBA-basketball in het weekend, vaak 's avonds of 's nachts.
Tennis: geen Grand Slams, alleen WTA, Davis Cup, soms ATP.
Rugby: Six Nations (alleen in februari en maart geloof ik).
Boksen: 's avonds. 
Atletiek: alleen Diamond League en soms marathon.
Veldrijden: Superprestige van oktober tot en met februari misschien een koers of 10.
Nederlands hockey, basketball, volleybal en wellicht korfbal. Dit zie ik meer als opvulling voor doordeweeks of weekenden.

Aan het aanbod te zien is het dus een sportzender voor de algemene sportliefhebber, waarbij men wel rekening zal houden met de sporten die echt grote kijkcijfers op gaan leveren (F1, Spaans voetbal). Neem je genoegen met F1-kwalificatie en race; af en toe een voetbalwedstrijd of basketball wedstrijd etc. Dan is het een ideale zender.
Wil je alles wat het aanbiedt live zien, ja dan lijkt het verstandig om het totaal pakket te nemen. Men zal niet iedere race van de IndyCar uitzenden op het open kanaal, maar wellicht wel de Indy 500 en de rest in herhaling of samenvatting. Zo zal het wellicht ook zijn met de overige sporten.
Het lijkt mij dus geen zender zoals het open kanaal van Fox die zegt van: Hallo, wij zenden een voetbalwedstrijd rechtstreeks uit. Wil je dit seizoen nog meer voetbalwedstrijden in zijn geheel zien? Neem dan een abonnement op Fox Sports, want verder tonen wij geen sport (ook niet in samenvatting).

Ik zie geen bedreiging voor de live-uitzendingen Formule 1 (anders gaan mensen kijken op RTL en BBC, want voor de paar races die niet uitgezonden zullen worden gaat men geen abonnement van 15 euro afsluiten).

Daarbij lees ik ook verhalen over de Olympische Spelen. Die uitzendrechten zijn in handen van Eurosport. Of Ziggo Sport hiervan iets gaat uitzenden is heel erg onzeker. Bovendien vinden de Olympische Spelen plaats in Brazilië met een tijdsverschil van zes uur? En dat in de zomer waarbij alle Grand Prix' Formule 1 in Europa plaatsvinden en dus om 14.00 uur. Ook dat zou ik niet als een bedreiging zien.

Ook is men nog in gesprek over een samenwerking met de NOS. Wellicht dat daar de overige sporten meer aan bod zullen komen.   

En tot slot: bij Ziggo zal men na de fusie met UPC, waarna er veel klanten zijn weggegaan, absoluut niet willen dat deze zender een teleurstelling vormt voor de klanten met het risico om alsnog klanten kwijt te raken. Het zal hopen klanten te behouden en (opnieuw) te binden. Daar zal Liberty Global meer opbrengsten in zien dan de abonnementjes van Sport1.

Jehoentelaar

Citaat van: -Nino- op 03 november 2015 - 13:49:02
Ik denk niet dat deze constructie gaat lijken op het Fox model. Waarom niet? Omdat Fox HD geen volwaardig sportkanaal is. Er worden misschien per seizoen 2 tot 5 voetbalwedstrijden op uitgezonden, een keertje Super Bowl en dat was het dan wel.
Ik zeg ook niet dat de constructie precies hetzelfde wordt maar dat het idee achter het uitzenden van de 'grotere' sporten is vermoedelijk wel hetzelfde. FOX zendt een paar Eredivisiewedstrijden uit, Ziggo zal waarschijnlijk een paar F1-races en wat Spaans voetbal doen. De rest van de programmering is uiteraard geheel verschillend maar is voor beide betaalde sportkanalen (FOX Sports en Sport1) verder ook niet relevant.

CitaatAan het aanbod te zien is het dus een sportzender voor de algemene sportliefhebber, waarbij men wel rekening zal houden met de sporten die echt grote kijkcijfers op gaan leveren (F1, Spaans voetbal). Neem je genoegen met F1-kwalificatie en race; af en toe een voetbalwedstrijd of basketball wedstrijd etc. Dan is het een ideale zender.
Wil je alles wat het aanbiedt live zien, ja dan lijkt het verstandig om het totaal pakket te nemen. Men zal niet iedere race van de IndyCar uitzenden op het open kanaal, maar wellicht wel de Indy 500 en de rest in herhaling of samenvatting. Zo zal het wellicht ook zijn met de overige sporten.

Precies dus wat ik zeg, behalve dat ik ervan uitga dat Formule 1 in het belang van het voortbestaan van Sport1 niet één op één naar het Ziggokanaal gaat.

CitaatIk zie geen bedreiging voor de live-uitzendingen Formule 1 (anders gaan mensen kijken op RTL en BBC, want voor de paar races die niet uitgezonden zullen worden gaat men geen abonnement van 15 euro afsluiten).
Lang niet iedereen kan Engels en/of Duits goed volgen en niemand vindt de idiote reclameblokken van RTL Deutschland prettig. 'Men' is niet één persoon met één set van voorkeuren waarop het kijkgedrag van de volledige Nederlandse Formule 1-fanbase kan worden gebaseerd. Het gegeven dat Sport1 überhaupt F1-kijkers heeft terwijl elke race via buitenlandse zenders gratis te kijken is, bevestigt dat.

CitaatDaarbij lees ik ook verhalen over de Olympische Spelen. Die uitzendrechten zijn in handen van Eurosport. Of Ziggo Sport hiervan iets gaat uitzenden is heel erg onzeker. Bovendien vinden de Olympische Spelen plaats in Brazilië met een tijdsverschil van zes uur? En dat in de zomer waarbij alle Grand Prix' Formule 1 in Europa plaatsvinden en dus om 14.00 uur. Ook dat zou ik niet als een bedreiging zien.
Dat evenement duurt maximaal een maand en slechts een paar 'hoofdacts' trekken veel kijkers, dus dat zal inderdaad niet zomaar in de weg gaan zitten.

CitaatOok is men nog in gesprek over een samenwerking met de NOS. Wellicht dat daar de overige sporten meer aan bod zullen komen.
Welke rechten de NOS heeft is hier al vermeld (en dat is niet tegengesproken dus ik ga ervan uit dat dat dus correct is); de allerhande sporten als handbal, volleybal, korfbal en basketbal (NL) zijn in hun handen, maar van live-uitzendingen is daarvan bij de NOS geen sprake. Een samenwerking met de NOS om aan live rechten te komen lijkt mij dan ook redelijk voor de hand liggend.   

CitaatEn tot slot: bij Ziggo zal men na de fusie met UPC, waarna er veel klanten zijn weggegaan, absoluut niet willen dat deze zender een teleurstelling vormt voor de klanten met het risico om alsnog klanten kwijt te raken. Het zal hopen klanten te behouden en (opnieuw) te binden. Daar zal Liberty Global meer opbrengsten in zien dan de abonnementjes van Sport1.

Op basis van alles bovenstaande zou ik daar niet bij voorbaat van uit willen gaan. Verder gaat het Ziggokanaal geen klantenbinder op zichzelf worden: mensen schakelen neem ik aan niet over naar een andere provider voor één zender, terwijl je ook een uitgebreider aanbod van het topaanbod van die zender via Sport1 kunt krijgen. Natuurlijk tegen meerprijs, maar er is dan ook een stuk meer te zien dan op het Ziggokanaal.

Al verandert de zaak natuurlijk volledig als Sport1 ophoudt te bestaan, maar daar heb ik tot op heden niks van vernomen.

Arthur

Nou, volgens Ziggo krijgen we wel veel F1 te zien maar niet [gegarandeerd] alles. Telkens wordt een afweging gemaakt tussen de diverse sporten. Wil je persé alles zien dan moet je een abonnement op Sport 1 nemen. En dus geen 1 op 1 Sport 1 dat nieuwe sportkanaal van Ziggo. Ach ja, ik pas het in bij het verdere palet qua aanbieders.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Arthur op 09 november 2015 - 19:22:31
Nou, volgens Ziggo krijgen we wel veel F1 te zien maar niet [gegarandeerd] alles. Telkens wordt een afweging gemaakt tussen de diverse sporten. Wil je persé alles zien dan moet je een abonnement op Sport 1 nemen. En dus geen 1 op 1 Sport 1 dat nieuwe sportkanaal van Ziggo. Ach ja, ik pas het in bij het verdere palet qua aanbieders.

Daar was ik al bang voor.

Jehoentelaar

Het valt mij dan nog best mee. Was ook verrast dat in de promo de Formule 1 redelijk expliciet genoemd werd.