Round 19: Grande Prêmio do Brasil, Interlagos

Gestart door Maikel0230, 19 november 2013 - 13:10:34

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: SDG op 24 november 2013 - 22:09:53
Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 22:08:38
Op Hockenheim merk je er ook niks van dat het verbouwd is.

Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen de startlijn verleggen en de helft van de omloop er gewoon uit knippen, dacht ik zo.
Helemaal mee eens hoor. Dus zolang we niet meer weten, vrees ik nog even. Maar wie weet. Een nieuw pitscomplex mag geloof ik wel daar ovrigens.

T.Nuvolari

De GP net bekeken. Wat een verademing en het was nog niet eens de beste race. Na de eerste 2 ronden was er al meer ingehaald dan de 2 vorige 2 GP's samen.

NielsD

@Jeroen, Ik ben meer van het oude. Laat het gewoon lekker zoals het is, we hebben al genoeg nieuwe troep waar we tegen aan moeten kijken gedurende het seizoen. (Abu Dhabi, Bahrain, India)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 24 november 2013 - 22:53:37
@Jeroen, Ik ben meer van het oude. Laat het gewoon lekker zoals het is, we hebben al genoeg nieuwe troep waar we tegen aan moeten kijken gedurende het seizoen. (Abu Dhabi, Bahrain, India)

Ik ook hoor. Ik heb weinig met die nieuwe banen. Herken de layout van Abu Dhabi niet van die van India of zo.



Maikel0230

@Wings, ik ben het volledig met iedereen hier eens hoor, dat je voor zoiets bestraft wordt is te belachelijk voor woorden. Toch, de FIA is al vanaf vrijdag bezeig met iedereen duidelijk te maken dat ze het niet zouden dulden dat ook maar iemand daarover zou rijden, tijdens de oefensessie gebeurde het toch. Daarom dat de FIA het met een tekeningetje nog maar eens duidelijk heeft gemaakt voor de race. Als je der dan toch overrijd moet je ook niet zo reageren in de wagen. Hij heeft gelijk dat het belachelijk is maar je moet je nu eenmaal houden aan de regels die gesteld worden.
.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Franky R. op 25 november 2013 - 00:00:01
http://www.gppits.net/magazine/einde_van_een_tijdperk1/

Je mag zeggen wat je wil, maar binnen een paar jaar herinneren de meesten onder ons zich Sutil enkel nog als 'die coureur wiens knappe vriendin iedere race in beeld kwam'. Degelijk maar volslagen kleurloos, beter kan ik die kerel niet omschrijven.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:30:24
Als je der dan toch overrijd moet je ook niet zo reageren in de wagen.

En dan maar afvragen waarom rijders tegenwoordig van die PR-machines zijn...

Perton

#128
Citaat van: Wings op 25 november 2013 - 08:45:46
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:30:24
Als je der dan toch overrijd moet je ook niet zo reageren in de wagen.

En dan maar afvragen waarom rijders tegenwoordig van die PR-machines zijn...
PR-machine is wat anders dan je fout niet erkennen. Ik neem het Massa verder niet zo erg kwalijk, adrenaline enzo. Maar ik word eerlijk gezegd altijd een beetje moe van dit argument. Omdat we graag wat vrijere coureurs willen zien, mag er geen kritiek zijn als iemand zich als een simpele man gedraagt? Niet alles kan onder de noemer: "coureurs moeten meer van zichzelf laten zien" worden geplaatst om hun gedrag maar te verdedigen.

Nogmaals, in deze had ik geen moeite met Massa, ik snap zijn frustratie, het was ook zijn thuisrace en afscheidsrace bij Ferrari, en zal dus ook niet over hem klagen, maar ik ben het er simpelweg niet mee eens dat er geen kritiek op mag zijn met het argument dat jij aanvoerde.

Verder heb je over PR-machines wel gelijk natuurlijk.

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:30:24
@Wings, ik ben het volledig met iedereen hier eens hoor, dat je voor zoiets bestraft wordt is te belachelijk voor woorden. Toch, de FIA is al vanaf vrijdag bezeig met iedereen duidelijk te maken dat ze het niet zouden dulden dat ook maar iemand daarover zou rijden, tijdens de oefensessie gebeurde het toch. Daarom dat de FIA het met een tekeningetje nog maar eens duidelijk heeft gemaakt voor de race. Als je der dan toch overrijd moet je ook niet zo reageren in de wagen. Hij heeft gelijk dat het belachelijk is maar je moet je nu eenmaal houden aan de regels die gesteld worden.

Ik vond de straf volkomen terecht. Er is van tevoren gezegd dat je niet over de dubbele streep van de pitsingang mag rijden. En die regeling is er niet voor niets: coureurs rijden een andere lijn om de pits in te rijden en remmen vervolgens af. Het is dus gewoon gevaarlijker om over de dubbele lijn te rijden en daarom is besloten om dat te verbieden. Lap je deze regels aan je laars dan loop je de kans te worden bestraft. Het is voor Massa heel vervelend als inderdaad andere coureurs niet zijn bestraft en ik snap dat hij daardoor gefrustreerd is, maar dat maakt zijn straf niet minder terecht. Het is net alsof je door de politie aan de kant wordt gehaald omdat je te hard gereden hebt, maar je vindt dat je geen boete hoeft te krijgen omdat anderen ook te hard rijden. Zo werkt het niet.

Wings

Citaat van: Perton op 25 november 2013 - 10:03:42
PR-machine is wat anders dan je fout niet erkennen. Ik neem het Massa verder niet zo erg kwalijk, adrenaline enzo. Maar ik word eerlijk gezegd altijd een beetje moe van dit argument. Omdat we graag wat vrijere coureurs willen zien, mag er geen kritiek zijn als iemand zich als een simpele man gedraagt? Niet alles kan onder de noemer: "coureurs moeten meer van zichzelf laten zien" worden geplaatst om hun gedrag maar te verdedigen.

Ik heb dat precies andersom. Van de ene kant willen mensen af van het robotgedrag van de rijders die netjes binnen de lijnen kleuren aan de andere kant wordt iedere escapade beloond met bakken kritiek. Dan vraag ik mij af: wat willen mensen nu eigenlijk? Massa is een emotionele knul en laat hem zo zijn. Net als rijders die anderen voor 'idiot' uitmaken over de boordradio, hun engineer bekritiseren of een podium hun beklag doen. Het projecteert het stukje mens en laat ze in Godsnaam mens zijn.

CitaatNogmaals, in deze had ik geen moeite met Massa, ik snap zijn frustratie, het was ook zijn thuisrace en afscheidsrace bij Ferrari, en zal dus ook niet over hem klagen, maar ik ben het er simpelweg niet mee eens dat er geen kritiek op mag zijn met het argument dat jij aanvoerde.

Oké, dan heb ik dat bij deze toegelicht.

CitaatVerder heb je over PR-machines wel gelijk natuurlijk.

Dank. Overigens geldt dat ook voor mij. Ook ik ben wel eens te snel geweest met het uiten van kritiek en dacht achteraf 'was dat nu echt nodig en vind ik dat echt'?

Maikel0230

Om aan te te tonen dat ik niet lieg als ik zeg dat de FIA het de coureurs zelfs met een tekeningetje erbij heeft uitgelegd.

Hier is dat 'tekeningetje'


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Matthijs op 25 november 2013 - 10:22:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:30:24
@Wings, ik ben het volledig met iedereen hier eens hoor, dat je voor zoiets bestraft wordt is te belachelijk voor woorden. Toch, de FIA is al vanaf vrijdag bezeig met iedereen duidelijk te maken dat ze het niet zouden dulden dat ook maar iemand daarover zou rijden, tijdens de oefensessie gebeurde het toch. Daarom dat de FIA het met een tekeningetje nog maar eens duidelijk heeft gemaakt voor de race. Als je der dan toch overrijd moet je ook niet zo reageren in de wagen. Hij heeft gelijk dat het belachelijk is maar je moet je nu eenmaal houden aan de regels die gesteld worden.

Ik vond de straf volkomen terecht. Er is van tevoren gezegd dat je niet over de dubbele streep van de pitsingang mag rijden. En die regeling is er niet voor niets: coureurs rijden een andere lijn om de pits in te rijden en remmen vervolgens af. Het is dus gewoon gevaarlijker om over de dubbele lijn te rijden en daarom is besloten om dat te verbieden. Lap je deze regels aan je laars dan loop je de kans te worden bestraft. Het is voor Massa heel vervelend als inderdaad andere coureurs niet zijn bestraft en ik snap dat hij daardoor gefrustreerd is, maar dat maakt zijn straf niet minder terecht. Het is net alsof je door de politie aan de kant wordt gehaald omdat je te hard gereden hebt, maar je vindt dat je geen boete hoeft te krijgen omdat anderen ook te hard rijden. Zo werkt het niet.

Ik rijd dagelijks te hard en accepteer als ik beboet wordt wat niet betekent dat ik niet godver als ik zie dat ik geflitst wordt. En dan denk ik ook, 'potdomme, laat ze eens iets aan de overlast doen in plaats van wat kleinzerig mensen staan te flitsen die naar hun werk moeten vroeg in de ochtend'. Dat is een eerste reactie. En dan zit ik nog niet eens vol adrenaline zoals de rijders dat zitten. Ik vond het juist geweldig om die vechtlust te horen. Die man was misschien wel meer dan ooit gebrand op een goed resultaat. Op een podium. Ik kan die teleurstelling en in het verlengde daarvan de emotionele reactie wel begrijpen.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:47:59
Om aan te te tonen dat ik niet lieg als ik zeg dat de FIA het de coureurs zelfs met een tekeningetje erbij heeft uitgelegd.

Hier is dat 'tekeningetje'



Oké, vrede, dat is mij inmiddels duidelijk maar dan nog vind ik de strafmaat niet opwegen tegen die van een incident veroorzaken waar Hamilton van beticht werd. Dat is regels willen toepassen omdat ze er zijn. Meer niet. In dat geval had Alonso ook bestraft moeten worden toen hij Vergne met vier wielen buiten de baan inhaalde en Vettel ook die de laatste ronde over de lijn schijnt gereden te zijn. Ik vind het, en daarmee sluit ik ook af, totaal nergens over gaan. Laat het racen het racen is mijn boodschap aan de wedstrijdleiding die in mijn beleving de plank volledig missloeg. Zowel bij Lewis als bij Felipe had ik niet bestraft.

Maikel0230

Citaat van: Wings op 25 november 2013 - 10:52:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:47:59
Om aan te te tonen dat ik niet lieg als ik zeg dat de FIA het de coureurs zelfs met een tekeningetje erbij heeft uitgelegd.

Hier is dat 'tekeningetje'



Oké, vrede, dat is mij inmiddels duidelijk maar dan nog vind ik de strafmaat niet opwegen tegen die van een incident veroorzaken waar Hamilton van beticht werd. Dat is regels willen toepassen omdat ze er zijn. Meer niet. In dat geval had Alonso ook bestraft moeten worden toen hij Vergne met vier wielen buiten de baan inhaalde en Vettel ook die de laatste ronde over de lijn schijnt gereden te zijn. Ik vind het, en daarmee sluit ik ook af, totaal nergens over gaan. Laat het racen het racen is mijn boodschap aan de wedstrijdleiding die in mijn beleving de plank volledig missloeg. Zowel bij Lewis als bij Felipe had ik niet bestraft.

Akkoord, de strafmaat is belachelijk en inderdaad ook Vettel is over die lijn gereden in de laatste ronde, men had gerust een tijdstraf mogen toevoegen maar de FIA raakt liever niet aan de racewinnaar, dat zien we wel vaker.

Ook over Lewis ben ik het met je eens, die straf was alleen goed geweest als Hamilton zonder problemen had kunnen verder rijden, wat duidelijk niet het geval was.

De koffie was op zeker?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25