Round 19: Grande Prêmio do Brasil, Interlagos

Gestart door Maikel0230, 19 november 2013 - 13:10:34

« vorige - volgende »

Maikel0230

#105
*verkeerd gepost*

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

TheDoc

Citaat van: LucvanDijk op 24 november 2013 - 18:55:07
Citaat van: TheDoc op 24 november 2013 - 18:42:58
Ik heb Vettel in de laatste ronde duidelijk met 4 wielen over de pit entry zien gaan...
Sceenshot is niet zo duidelijk, maar duidelijk genoeg denk ik



Daar ging het niet om. Op een gegeven moment vervaagt de pitlijn even en op het stuk wat daarna komt mag je er niet meer overheen zitten. Dat is op dit deel duidelijk niet zo.

Met alle respect, maar heb het maneuvre van Vettel een paar keer vergeleken met dit van Massa.
En heel eerlijk, het is zo goed als exact hetzelfde maneuvre.
In ieder geval vind ik dat de FIA nu ook consequent moet zijn, laatste ronde of niet.
Just saying  :)

Wings

Die straf was gewoon een farce. Laten we alsjeblieft niet pleiten voor meer van deze straffen die afbreuk doen aan het racen. Jammer dat Massa bestraft werd, dat is helaas niet meer terug te draaien maar daarom hoeft Vettel nog niet bestraft te worden.

Maikel0230

Fout de FIA heeft hen gewaarschuwd dat er tijdens dit weekend consequenties zouden zijn vanaf het moment men over de DUBBELE Pitlijn zou gaan, is zelfs met een tekeningetje in de 'drivers meeting' uitgelegd. Dat je er dan in de race och overgaat is alleen maar je eigen domme fout.

De drive trough was overdreven, een tijdstraf was beter geweest.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 24 november 2013 - 21:48:52
Fout de FIA heeft hen gewaarschuwd dat er tijdens dit weekend consequenties zouden zijn vanaf het moment men over de DUBBELE Pitlijn zou gaan, is zelfs met een tekeningetje in de 'drivers meeting' uitgelegd. Dat je er dan in de race och overgaat is alleen maar je eigen domme fout.

De drive trough was overdreven, een tijdstraf was beter geweest.

Ben ik met je eens. Van mij mag het afgeschaft worden, die regel met deze lijn hier. Zie niet zo in waarom het niet zou mogen. Maar het geldt voor iedereen, vanaf een bepaald punt mag je er niet meer overheen. Lijkt mij vrij duidelijk. En als dat dan van te voren goed is gecommuniceerd door de FIA (en daar ga ik vanuit)  dan is het eigen schuld dikke bult als je het toch doet.

SDG

Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 21:53:05
Citaat van: Maikel0230 op 24 november 2013 - 21:48:52
Fout de FIA heeft hen gewaarschuwd dat er tijdens dit weekend consequenties zouden zijn vanaf het moment men over de DUBBELE Pitlijn zou gaan, is zelfs met een tekeningetje in de 'drivers meeting' uitgelegd. Dat je er dan in de race och overgaat is alleen maar je eigen domme fout.

De drive trough was overdreven, een tijdstraf was beter geweest.

Ben ik met je eens. Van mij mag het afgeschaft worden, die regel met deze lijn hier. Zie niet zo in waarom het niet zou mogen. Maar het geldt voor iedereen, vanaf een bepaald punt mag je er niet meer overheen. Lijkt mij vrij duidelijk. En als dat dan van te voren goed is gecommuniceerd door de FIA (en daar ga ik vanuit)  dan is het eigen schuld dikke bult als je het toch doet.

Ging Interlagos binnenkort niet op de schop? Kwestie dat dit soort voorvallen dan meteen definitief tot het verleden behoren.

Jehoentelaar


robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 24 november 2013 - 22:02:35
Oh, gaan ze dit circuit ook verprutsen?

ja zoals alle circuits, dan krijgen we heel het seizoen saaie races

Wings

Maikel: Kort na het bestraffen hoorde ik de engineer Mark Webber waarschuwen dat nu niet meer wordt gewaarschuwd wat een verandering van toepassing impliceert. Verder is waarschuwen of een reprimande is ook een consequentie. Maar goed, maakt verder ook niet uit, dit soort formaliteiten vind ik afbreuk doen aan het racen en te zot voor woorden. Er was geen profijt en eenmalig. Prima dat je het opmerkt en reageert maar de straf staat totaal niet in verhouding tot het vergrijp. Hamilton wordt schuldig bevonden aan het incident, elimineert Bottas aldus de wedstrijdleiding en krijgt vervolgens de zelfde straf als een rijder die over een lijntje rijdt. Daar mag je alles van vinden, ik vind het idioot. Zeker omdat het eenmalig was en Massa geen profijt had kon het prima afgehandeld worden door te waarschuwen. Zoals eerder dit weekend als ik Albers mag geloven.

0634

Citaat van: SDG op 24 november 2013 - 22:01:45
Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 21:53:05
Citaat van: Maikel0230 op 24 november 2013 - 21:48:52
Fout de FIA heeft hen gewaarschuwd dat er tijdens dit weekend consequenties zouden zijn vanaf het moment men over de DUBBELE Pitlijn zou gaan, is zelfs met een tekeningetje in de 'drivers meeting' uitgelegd. Dat je er dan in de race och overgaat is alleen maar je eigen domme fout.

De drive trough was overdreven, een tijdstraf was beter geweest.

Ben ik met je eens. Van mij mag het afgeschaft worden, die regel met deze lijn hier. Zie niet zo in waarom het niet zou mogen. Maar het geldt voor iedereen, vanaf een bepaald punt mag je er niet meer overheen. Lijkt mij vrij duidelijk. En als dat dan van te voren goed is gecommuniceerd door de FIA (en daar ga ik vanuit)  dan is het eigen schuld dikke bult als je het toch doet.

Ging Interlagos binnenkort niet op de schop? Kwestie dat dit soort voorvallen dan meteen definitief tot het verleden behoren.

Geen idee. Is dat zo?

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 24 november 2013 - 22:02:35
Oh, gaan ze dit circuit ook verprutsen?

Ja, naar verluidt zouden er plannen zijn om de start/finishlijn naar het rechte stuk ná de Senna-S te verleggen, in plaats van ervoor zoals nu, met uiteraard compleet nieuwe pitgebouwen. Hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat het circuit erdoor verprutst wordt. Op Silverstone en Montréal hebben ze dat in het verleden ook al gedaan en in geen van de twee gevallen is het karakter van het circuit erdoor verloren gegaan.

0634

Op Hockenheim merk je er ook niks van dat het verbouwd is ;) .

Naja, afwachten en hopen dat het meevalt.

SDG

Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 22:08:38
Op Hockenheim merk je er ook niks van dat het verbouwd is.

Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen de startlijn verleggen en de helft van de omloop er gewoon uit knippen, dacht ik zo.

Perton

Citaat van: Wings op 24 november 2013 - 22:04:53
Maikel: Kort na het bestraffen hoorde ik de engineer Mark Webber waarschuwen dat nu niet meer wordt gewaarschuwd wat een verandering van toepassing impliceert.
Onwaar.

F1PitRadio ‏@F1PitRadio 4u
Webber warned," You MUST stay away from the white line at pit entry, we will not get a warning"

Er wordt nergens iets gezegd dat er geen waarschuwing meer is. Ik snap de interpretatie van je, maar dat is niet wat er over de radio is gezegd. Misschien is dat wel wat er werd bedoeld, maar daar kunnen jij en ik alleen maar naar gissen.

robbert

Citaat van: SDG op 24 november 2013 - 22:09:53
Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 22:08:38
Op Hockenheim merk je er ook niks van dat het verbouwd is.

Er is nog altijd een wezenlijk verschil tussen de startlijn verleggen en de helft van de omloop er gewoon uit knippen, dacht ik zo.
ja inderdaad. In duitsland hebben ze de startlijn laten liggen, maar hebben ze gewoon heel het circuit veranderd. Dus er is toch wel een merkbaar verschil volgens mij ;)