F1 - schaalmodellen- topic

Gestart door gloudiesaurus, 23 september 2013 - 01:01:37

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Gaaf Janke!

Die Tyrrell 6-wheeler heb ik ook, alleen in 1/43. Zowel van Depailler als Scheckter.

Ik twijfel nu om mijn modellen met doosje of zonder doosje in de vitrine te zetten. Zonder doosje is denk ik mooier. Ben alleen wat bang voor stof.
Praktisch gezien kan ik zonder doosje ook wat meer kwijt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#136
Hier is hij dan mijn nieuwste aanwinst. De winnaar van Le Mans 1990. Jaguar XJR12. De decals moeten er nog op. Tabaks-reclame hè. Le Mans Miniatures 1:24. Handbouw uit resin (kunsthars). Ben er heel blij mee. Nu nog de XJR9 met Lammers als Le Mans winnaar. Maar die kost van Exoto 1:18 rond de 450 euro. :-\





Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar


janke

#138
Citaat van: Jehoentelaar op 31 januari 2015 - 20:15:45
Fraaie kar!

Dank je, dat is hij zekers. Ik vind de Silk Cut livery mooier als de Castrol. De auto waar Jan Lammers Daytona mee won, samen met Davy Jones en Andy Wallace. Met Wallace won hij ook Le Mans. Beetje saai qua kleurstelling.

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Gaaf die modellen zeg!

Ik heb mijn minichamps-modellen nu uit het doosje gehaald en zo in de kast staan.
Prachtig s'avonds met een lichtje erbij in de vitrine  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#140
Citaat van: Miguel op 28 januari 2015 - 23:21:34
Citaat van: janke op 24 januari 2015 - 15:37:41
De Minichamps 1:18 BMW M1 is binnen. In de BMW Motorsport livery. Procar Series 1979 met wereldkampioen F1 Alan Jones.

Eenzelfde M1 met BMW Motorsport livery wordt (werd, als het ding niet meer te repareren is na die crash) nog steeds in VLN geracet.

Wanneer en welk team? Zou ik graag willen weten. Ik heb wat gemist blijkbaar ??? Ik ken zo'n beetje alle Procar M1's. Heb ze in het voorprogramma bij een F1 race wel gezien. Ook op Le Mans en Spa, maar ook op Zandvoort. Chassisnummers/Teams en rijders. Ja ik was een beetje adolaat aan die auto. Mag wel zeggen misschien een tik, haha. Maar nu is er van Minichamps ook een nieuw M1 model op de markt. Limited Edition van net 300 stuks. De Alimpo/M1/ met die sponsor gasten van F&S properties (kun je ook wel een verhaal over schrijven), met GoodOld Toine Hezemans. Ook een vd beste coureurs die we hebben gehad. Wat overwinningen betreft heeft ie een streepje voor op Lammers. Die man was een vd beste Touringcar en sportscar-racers uit zijn tijd. Zeker weten.



Some things are too important to be left in the past.

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 02 februari 2015 - 21:40:40
Gaaf die modellen zeg!

Ik heb mijn minichamps-modellen nu uit het doosje gehaald en zo in de kast staan.
Prachtig s'avonds met een lichtje erbij in de vitrine  :)

Foto? :-)

gloudiesaurus

#142
Bij deze een paar foto's van mijn collectie Charrel  :)






GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Mooi hoor. Die Simtek Verstappen schijnt een zeldzaam model te zijn. Ik lees wel eens dat er wat verzamelaars naar op zoek zijn.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 10 februari 2015 - 20:17:51
Mooi hoor. Die Simtek Verstappen schijnt een zeldzaam model te zijn. Ik lees wel eens dat er wat verzamelaars naar op zoek zijn.

Hij was eerst zeldzaam, evenals de Benetton B193. Laatste tijd zie ik ze nog wel eens op marktplaats.nl of e-bay staan voor schappelijke prijzen  :)

De Simtek is wel mijn eerst model, in 1995 al als 12-jarige gekocht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 10 februari 2015 - 21:32:33
Citaat van: janke op 10 februari 2015 - 20:17:51
Mooi hoor. Die Simtek Verstappen schijnt een zeldzaam model te zijn. Ik lees wel eens dat er wat verzamelaars naar op zoek zijn.

Hij was eerst zeldzaam, evenals de Benetton B193. Laatste tijd zie ik ze nog wel eens op marktplaats.nl of e-bay staan voor schappelijke prijzen  :)

De Simtek is wel mijn eerst model, in 1995 al als 12-jarige gekocht.

Die Simtek is toch wel eens voorbij gekomen op verzamelaarssites en forums voor 100 euro en meer. (als het een Minichamps 1:43 is) Zo zijn verzamelaars nu eenmaal. Moet wel kwaliteit zijn natuurlijk. Ook Tameo heeft hem uitgebracht. Maar dan praat je over 300 euro en meer. Het is maar wat je budget is en of je wel überhaupt zoveel geld wilt uitgeven voor een Verstappen model. Ik niet. 30 euro op Ebay voor de Spark 1:43 Porsche RS Spyder. Winnaar LMP2 Le Mans met  Verstappen, J Bleekemolen en P van Merkstijn. Vond ik wel genoeg. ;) ;)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

#146
Die Porsche heb ik dan weer niet  ;)
Ik heb bijna alleen maar F1-modellen.

En het is een Simtek 1/43 Minichamps.
Ik zie nu trouwens op E-bay dat de auto toch wel wat opbrengt   :D Maar ik doe hem niet weg  ;)

Ik heb ook een 1991 Schumacher 1/43 Minichamps Jordan model. Van zijn eerste race. (hier boven ook op de foto)
Die is ook vrij zeldzaam. Heb hem vorig jaar voor een prikkie op marktplaats.nl kunnen kopen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Super gaaf hoor gloudiesaurus!! Mooidat je ook de Spark van Giedo vd Garde hebt, de 2 Minichamps 1:43 van Doornbos en de 1:43 Minichamps van Albers.

Ik zie daar achter nog de Tom Coronel Masters of Zandvoort Onyx? Er is er ook nog 1 van Coronel van Onyx uit de Formule 3, Japanse race ofzo..? Staat op mijn wens lijstje. Je 1:43 Collectie lijkt erg op de mijne, super :-) Heb je nog meer Minichamps 1:43 van Verstappen?

Overigens hebben mijn vriendin en ik vorige maand een huis gekocht, (moet nog gebouwd worden)dus op mijn kantoor komen de auto's zeker te staan! Zal dan wel foto's uploaden als ik een mooie display heb

gloudiesaurus

Citaat van: Charrel op 11 februari 2015 - 21:58:42
Super gaaf hoor gloudiesaurus!! Mooidat je ook de Spark van Giedo vd Garde hebt, de 2 Minichamps 1:43 van Doornbos en de 1:43 Minichamps van Albers.

Ik zie daar achter nog de Tom Coronel Masters of Zandvoort Onyx? Er is er ook nog 1 van Coronel van Onyx uit de Formule 3, Japanse race ofzo..? Staat op mijn wens lijstje. Je 1:43 Collectie lijkt erg op de mijne, super :-) Heb je nog meer Minichamps 1:43 van Verstappen?

Overigens hebben mijn vriendin en ik vorige maand een huis gekocht, (moet nog gebouwd worden)dus op mijn kantoor komen de auto's zeker te staan! Zal dan wel foto's uploaden als ik een mooie display heb

Ben ook benieuwd naar jouw foot's.

De 1/43 Coronel is inderdaad van de Masters op Zandvoort van Onyx. Wist niet dat er nog een F3-Japan editie is.

Ik heb ook nog 2 Minardi's van Verstappen 1/43 Minichamps. De showcar en de Minardi PS01-test.
Er is ook nog een 100th-race editie, een Brazilie-editie, een two-seater, en een pitstop-diorama. Die staan nog op mijn lijstje.

Van Minardi  mis ik ook de showcar Arrows 2000-editie. En de Benetton 194-editie. Heb nu de Benetton 193B en de Benetton B194-Hockenheim uitvoering.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Kleine update Le Mans racers van Jaguar. Spark en Tecnomodel. 1:43. :)



Some things are too important to be left in the past.