Formula E topic

Gestart door Maikel0230, 10 september 2013 - 20:24:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 02 augustus 2014 - 22:53:53
Met die gordels etc. gaat het allemaal toch wel wat tijd kosten denk ik :)
Het kwam over als een vaag concept. Staat de auto klaar en moet je direct overstappen? Of moet je de garage in rijden en met de andere auto er uit rijden en mag je zelf bepalen wanneer je dit doet of is het echt op de helft

Overigens, ben ik de enige die moet denken aan de elektrische treintjes van vroeger, nu Jarno Trulli er in mee rijd? 

Miguel

Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 21:22:44
Even zonder gekheid: ik kijk er ook naar uit. Natuurlijk, die dinger rijden nu nog trager dan een formule 3 maar dit is pas het begin. En ik snap ook dat sommige mensen gruwen van het (gebrek aan) geluid, maar denk ook eens aan dit: geen gedoe meer met geluidsdagen, geen klagende bewoners, geen actiegroepen, geen achteraf gelegen circuits, noem maar op. En dat geldt ook voor karten, waar al met elektrisch rijden gepionierd wordt.
Iemand die het snapt. Ik denk dat het verlies van 'fans' vanwege het geluid, ruim goedgemaakt gaat worden door de influx aan fans doordat de races weer naar de mensen komen. Zodra de Formula E-regels opengegooid gaan worden, gaan we misschien wel een ontwikkelingsrace zien die de sports cars overtreft. En aan dat geluid wennen we vanzelf wel.
Peace out yo.

Franky R.

Citaat van: Miguel op 03 augustus 2014 - 11:45:07
Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 21:22:44
Even zonder gekheid: ik kijk er ook naar uit. Natuurlijk, die dinger rijden nu nog trager dan een formule 3 maar dit is pas het begin. En ik snap ook dat sommige mensen gruwen van het (gebrek aan) geluid, maar denk ook eens aan dit: geen gedoe meer met geluidsdagen, geen klagende bewoners, geen actiegroepen, geen achteraf gelegen circuits, noem maar op. En dat geldt ook voor karten, waar al met elektrisch rijden gepionierd wordt.
Iemand die het snapt. Ik denk dat het verlies van 'fans' vanwege het geluid, ruim goedgemaakt gaat worden door de influx aan fans doordat de races weer naar de mensen komen. Zodra de Formula E-regels opengegooid gaan worden, gaan we misschien wel een ontwikkelingsrace zien die de sports cars overtreft. En aan dat geluid wennen we vanzelf wel.


Accoord, maar elders wordt gezegd dat de F1 fans verliest vanwege het gebrek aan geluid... ??? ...en 'eindelijk iemand die het snapt', of iemand die het met jou eens is?
;)

gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 03 augustus 2014 - 11:45:07
Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 21:22:44
Even zonder gekheid: ik kijk er ook naar uit. Natuurlijk, die dinger rijden nu nog trager dan een formule 3 maar dit is pas het begin. En ik snap ook dat sommige mensen gruwen van het (gebrek aan) geluid, maar denk ook eens aan dit: geen gedoe meer met geluidsdagen, geen klagende bewoners, geen actiegroepen, geen achteraf gelegen circuits, noem maar op. En dat geldt ook voor karten, waar al met elektrisch rijden gepionierd wordt.
Iemand die het snapt. Ik denk dat het verlies van 'fans' vanwege het geluid, ruim goedgemaakt gaat worden door de influx aan fans doordat de races weer naar de mensen komen. Zodra de Formula E-regels opengegooid gaan worden, gaan we misschien wel een ontwikkelingsrace zien die de sports cars overtreft. En aan dat geluid wennen we vanzelf wel.

Midden in wereldsteden rijden is wel een grote pre natuurlijk.
De sport komt naar de fans ipv andersom. Daarmee ga je fans winnen.
Ik ben dan ook heel benieuwd naar de klasse.

Alleen het ontbreken van geluid en een topsnelheid van 225 km per uur... mmm dat blijft een minpunt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar als je dat geluid wel had dan had je de huidige circuits weer niet. En ze zijn wel slim genoeg om die circuits zo in te tekenen dat je geen hogere topsnelheid nodig hebt. Zal mij een zorg zijn dat een auto 'maar' 225 km/h kan als de speedtrap op een willekeurig circuit rond 190 km/h ligt.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2014 - 13:41:08
Citaat van: Miguel op 03 augustus 2014 - 11:45:07
Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 21:22:44
Even zonder gekheid: ik kijk er ook naar uit. Natuurlijk, die dinger rijden nu nog trager dan een formule 3 maar dit is pas het begin. En ik snap ook dat sommige mensen gruwen van het (gebrek aan) geluid, maar denk ook eens aan dit: geen gedoe meer met geluidsdagen, geen klagende bewoners, geen actiegroepen, geen achteraf gelegen circuits, noem maar op. En dat geldt ook voor karten, waar al met elektrisch rijden gepionierd wordt.
Iemand die het snapt. Ik denk dat het verlies van 'fans' vanwege het geluid, ruim goedgemaakt gaat worden door de influx aan fans doordat de races weer naar de mensen komen. Zodra de Formula E-regels opengegooid gaan worden, gaan we misschien wel een ontwikkelingsrace zien die de sports cars overtreft. En aan dat geluid wennen we vanzelf wel.


Accoord, maar elders wordt gezegd dat de F1 fans verliest vanwege het gebrek aan geluid... ??? ...en 'eindelijk iemand die het snapt', of iemand die het met jou eens is?
;)

Matthijs snapt de voordelen die Formula E biedt ten opzichte van andere raceklassen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 03 augustus 2014 - 14:25:39
Maar als je dat geluid wel had dan had je de huidige circuits weer niet. En ze zijn wel slim genoeg om die circuits zo in te tekenen dat je geen hogere topsnelheid nodig hebt. Zal mij een zorg zijn dat een auto 'maar' 225 km/h kan als de speedtrap op een willekeurig circuit rond 190 km/h ligt.

Dat is ook weer waar. Ben benieuwd naar de eerste race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Topsnelheid op die circuits maakt niet uit. Koppel is wat je daar wel hebben en dat hebben elektromotoren. Zoals ik al zei: geluid wen je wel aan. Als ons het niet lukt, dan de generatie na ons wel. Overigens maken deze auto's wel degelijk geluid.
Peace out yo.

Vieze baas

Volgende week begint het. Is al bekend via welk medium de races gevolgd kunnen worden?

Kootje


Jehoentelaar

Een stukje terug in dit topic is volgens mij te lezen dat FOX Sports de rechten heeft op dit hele gebeuren.

Edwin90

Fox Sports Nederland zend het helemaal live uit.

Op de site van de Formule E staat het volgende:
CitaatTV production will be carried out by Aurora Worldwide Media using the latest equipment to ensure viewers receive the best possible quality. Online streaming will also be made available where possible together with live timing allowing fans to catch the action wherever they are.

Ik weet niet of we hieruit mogen afleiden of er ook een legale (gratis?) livestream gaat komen.

Jehoentelaar

FOX kennende niet, maar we zullen zien.

Edwin90

Citaat van: Jehoentelaar op 07 september 2014 - 18:54:22
FOX kennende niet, maar we zullen zien.

Fox zal het inderdaad niet gratis streamen. Maar wellicht de website van de Formule E wel, net zoals de Formule 3?

Perton

Ligt er maar net aan hoe de rechten zijn. Misschien heeft FOX wel gezegd: "Wij betalen zo en zoveel maar dan moet je de online stream in landen X, Y en Z uitschakelen." Zo ging dat namelijk ook soms met de Formule 2, ook al zo'n klasse van de FIA. Nu is hier altijd wel een oplossing voor te verzinnen natuurlijk om zulke streams alsnog te bekijken, dus dat maakt me ook verder niet zo uit. Ik denk dat het vooral afwachten is wat ze doen.