Round 12: Gran Premio d'Italia, Monza

Gestart door Maikel0230, 28 augustus 2013 - 22:46:13

« vorige - volgende »

Monza is snel, heel snel zelfs maar wie is het snelst op Zondag?

Vettel
8 (40%)
Webber
0 (0%)
Alonso
9 (45%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
2 (10%)
Grosjean
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)
Chilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Sabai

Maar je kon ook zien dat op die plek waar drs van toepassing was Vettel Lewis prima kon inhalen zonder drs door goed te positioneren en gebruik makend van kers.Ook Kimi liet mooie inhaal acties zien zonder drs. En dat een race saai voor de een is kan voor een ander weer anders zijn. Ik geef toe was niet echt spannend maar voor mij ook niet saai.Ik denk dat de verwachtingen voor Spa een beetje hoog waren gebaseerd op het verleden. Dus dan was deze al gauw minder spannend.

Edwin90

Ik vond trouwens dat Spa prima zonder DRS kon. De race mocht dan wel niet heel speciaal zijn, maar er werd toch genoeg ingehaald links en rechts. Ook zonder DRS, voor de Bus Stop chicane bijvoorbeeld.

Wings

Citaat van: Jeroen op 01 september 2013 - 10:27:01
Citaat van: Wings op 01 september 2013 - 10:12:12
DRS zou inhalen mogelijk moeten maken, niet makkelijk. Dat laatste is nu het geval. Het ontbreken van spanning omdat niet wordt ingehaald slaat nu om in het ontbreken van spanning omdat niet kan worden verdedigd.
Dat ook nog eens. De komst van DRS ging zo'n beetje samen met nóg scherpere regels omtrent verdedigen. Een leuk duel ontstaat niet alleen omdat er aangevallen kan worden, maar ook omdat iemand zich kan verdedigen.

Daarom ben ik van mening dat men zo nu en dan doorschiet. Verzin toch eens iets constructiefs, denk ik dan. Men probeert teveel kunstmatige oplossingen te bedenken om competitie te genereren en zoekt het te min in de basis van de autosport. Zouden de bolides nu écht belachelijk zoveel langzamer gaan zonder de hightechwings?

robbert

Citaat van: Edwin90 op 01 september 2013 - 12:52:18
Ik vond trouwens dat Spa prima zonder DRS kon. De race mocht dan wel niet heel speciaal zijn, maar er werd toch genoeg ingehaald links en rechts. Ook zonder DRS, voor de Bus Stop chicane bijvoorbeeld.
waarom werd er dan zo negatief gereageerd op de race? Als je het forum moest geloven was de race oersaai

Jozef

Citaat van: Sabai op 01 september 2013 - 12:37:16
Maar je kon ook zien dat op die plek waar drs van toepassing was Vettel Lewis prima kon inhalen zonder drs door goed te positioneren en gebruik makend van kers.

Lewis ging in de fout in Raidillon, anders was Vettel er daar niet langs gekomen lijkt me.

Fabian

Lewis maakte inderdaad een klein foutje. Hij moest ff liften waardoor Vettel er voorbij kon...

Gerard

Citaat van: robbert op 01 september 2013 - 14:58:31
Citaat van: Edwin90 op 01 september 2013 - 12:52:18
Ik vond trouwens dat Spa prima zonder DRS kon. De race mocht dan wel niet heel speciaal zijn, maar er werd toch genoeg ingehaald links en rechts. Ook zonder DRS, voor de Bus Stop chicane bijvoorbeeld.
waarom werd er dan zo negatief gereageerd op de race? Als je het forum moest geloven was de race oersaai
Na de kwalificatie, welke oerspannend was, was de race inderdaad saai...

robbert

Citaat van: Gerard op 01 september 2013 - 16:25:34
Citaat van: robbert op 01 september 2013 - 14:58:31
Citaat van: Edwin90 op 01 september 2013 - 12:52:18
Ik vond trouwens dat Spa prima zonder DRS kon. De race mocht dan wel niet heel speciaal zijn, maar er werd toch genoeg ingehaald links en rechts. Ook zonder DRS, voor de Bus Stop chicane bijvoorbeeld.
waarom werd er dan zo negatief gereageerd op de race? Als je het forum moest geloven was de race oersaai
Na de kwalificatie, welke oerspannend was, was de race inderdaad saai...
voila en zo zie je dat er wel drs nodig was anders was de race nog saaier

Jehoentelaar

Er wordt weinig ontkend dat DRS nodig is, maar de wijze waarop het wordt toegepast is verkeerd. Dat is wat anders.

Jozef

Citaat van: robbert op 01 september 2013 - 17:17:53
Citaat van: Gerard op 01 september 2013 - 16:25:34
Citaat van: robbert op 01 september 2013 - 14:58:31
Citaat van: Edwin90 op 01 september 2013 - 12:52:18
Ik vond trouwens dat Spa prima zonder DRS kon. De race mocht dan wel niet heel speciaal zijn, maar er werd toch genoeg ingehaald links en rechts. Ook zonder DRS, voor de Bus Stop chicane bijvoorbeeld.
waarom werd er dan zo negatief gereageerd op de race? Als je het forum moest geloven was de race oersaai
Na de kwalificatie, welke oerspannend was, was de race inderdaad saai...
voila en zo zie je dat er wel drs nodig was anders was de race nog saaier

Euhm, ik denk dat iedereen hier juist zegt dat de race boeiender was geweest zonder DRS. Dan had je misschien wel gevechten gehad voor een positie, in plaats van dat de ene coureur de andere voorbijcruisete met een snelheidsverschil van 15 km/u...

Gerard

Sja, er zijn circuits, zoals Spa, Monza en ik denk ook Suzuka, die geen DRS nodig hebben, maar ja... Er is besloten... Zou leuk zijn als het alleen gebruikt/ ingezet wordt op circuits waar het "nodig" is.....

Sabai



''Twitter''
Lotus heeft een nieuwe langere wielbasis voor monza  ;D

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 01 september 2013 - 20:26:51


''Twitter''
Lotus heeft een nieuwe langere wielbasis voor monza  ;D

Humor  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is