Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Super Seb op 17 juli 2013 - 08:13:55
Citaat van: Wings op 15 juli 2013 - 19:25:26
Ik denk dat we allemaal wel genoeg hebben van Red Bull en Vettel.

Bijna iedereen........... ;)

(Zolang het een strijd is zoals afgelopen seizoen en met name de laatste race dan, man man man, m'n maatje is Alonso/Ferrari aanhanger en wat hebben we elkaar 1,5 uur lopen zieken...)

Ok. Dan verschillen we van mening en zal ik de uitspraak nuanceren: Ik denk dat we -bijna- allemaal wel genoeg hebben van Red Bull en Vettel.

Ligt overigens niet aan Vettel maar zoals eerder gezegd ben ik tegen iedere vorm van dominantie in al de sporten die ik kijk. Sport is competitie en geen vooraf bepaald resultaat.  De schijnspanning die we afgelopen Grand Prix zagen beleef ik dan ook anders. Bovendien is het vandaag Lotus dat prikt, morgen Mercedes dat kijkt maar altijd Vettel die wint. Al jaren. Het Schumacher-tijdperk wijst uit dat deze dominantie een sport geen goed doet. Daarom deed de FIA er destijds alles aan Ferrari de wind uit de zeilen te nemen.

Maikel0230

Inderdaad en dat probeerde de FIA dit jaar via de banden bij RB, helaas ontplofte dat letterlijk en figuurlijk in hun gezicht.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: M@rc op 17 juli 2013 - 09:37:34
Citaat van: Jeroen op 16 juli 2013 - 17:09:25Amper volgen in de race? Welke races kijk jij?

Ga je me nu vertellen dat Button Perez makkelijk de baas kan? Die laatste is soms wat ontstuimig ja, maar ik zie toch regelmatig een Perez die duidelijk sneller is in de race dan Button. Die dan weer gaat klagen dat hij nog maar eens ingehaald wordt door zijn teamgenoot.
"Makkelijk de baas zijn" of "amper kunnen volgen", er zijn ook tussenwegen.

Arthur

Citaat van: Enzo op 09 juli 2013 - 12:24:53
Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 12:15:29
Ik moet de eerste nog horen die weet aan te tonen dat dat enkel en alleen aan Schumacher te danken is geweest.

Dat geldt natuurlijk voor elke kampioen, het is ten allen tijden een teamsport en dus de combinatie tussen rijder en machine.

Eens! En de input|data van de coureur is zeker bepalend. Mannen zoals Schumacher en Senna leefden in de garage om de input te vertalen voor de monteurs. Daarna gingen ze weer de baan op en pakten die paar tienden van een seconden door hun input. Het is niet alleen gasgeven, sturen en remmen maar ook de feedback en de gave die te kunnen vertalen in de garage. Schumacher en Senna waren er meesters in. Complete coureurs [ook buiten de baan dus[.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: M@rc op 17 juli 2013 - 09:37:34
Citaat van: Jeroen op 16 juli 2013 - 17:09:25Amper volgen in de race? Welke races kijk jij?

Ga je me nu vertellen dat Button Perez makkelijk de baas kan? Die laatste is soms wat ontstuimig ja, maar ik zie toch regelmatig een Perez die duidelijk sneller is in de race dan Button. Die dan weer gaat klagen dat hij nog maar eens ingehaald wordt door zijn teamgenoot.
Volgens mij vertel ik jou dat niet, volgens mij vertel jij dat Button Perez amper kan volgen. En dan zie ik toch echt iets anders.  Ze rijden ondanks bijna altijd verschillende tactieken altijd vlak bij elkaar en dat noem jij dan bijna niet kunnen volgen.

Super Seb

Nog even ter opheldering, met de laatste race doelde ik dus op Brazil 2012, niet de laatste van het huidige seizoen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Wings

Deze eens afstoffen. Want laten we eerlijk zijn: wie had gedacht dat Ricciardo instaat was om Vettel structureel te verslaan? De Duitser werd door velen (inclusief mijzelf) op een torenhoog voetstuk geplaatst. Hij kan Schumacher doen vergeten luidde het devies. Niks is minder waar nu Ricciardo heeft plaatsgenomen naast Vettel. In vrijwel iedere omstandigheden rijdt hij of voor Vettel of er vlak achter. Ik kan niet anders dan de eerste indruk (ondanks dat ik Ricciardo als talent heb weggezet) van Ricciardo zéér indrukwekkend vinden. Maar stiekem vraag ik mij toch af of hij zo goed is als wij jaren hebben beweerd? Want nu Red Bull niet domineert wordt hij met regelmaat verslagen en mist hij de absolute overtuiging die ik terugzie bij Alonso.

Sabai

 Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

0634

Of moeten we ons afvragen hoe goed Ricciardo is? Want mocht die jongen van niveau Alonso zijn, dan is het logisch dat Vettel alle zeilen bij moet zetten.

Ik weet nog wel dat Senna naar McLaren ging. Die was natuurlijk iets verder in zijn loopbaan dan Daniel nu, maar ook toen dachten velen (incl mezelf) ook wel dat Senna heel goed was, maar Prost uiteindelijk als tweevoudig wereldkampioen nog net een klasse beter.

Toch bleek dat anders te liggen. En dat kwam niet omdat Prost eigenlijk toch niet zo goed was, want dat was hij wel, maar het kwam simpelweg omdat Senna ook wereld bleek.

Wings

Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:23:46
Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

Ik zou niet weten waarom. Een eerste indruk kan voorzichtig aan wel uitgesproken worden na 4 kwalificaties en 3 (bijna 4) races.

Wings

Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:24:18
Of moeten we ons afvragen hoe goed Ricciardo is? Want mocht die jongen van niveau Alonso zijn, dan is het logisch dat Vettel alle zeilen bij moet zetten.

Ik weet nog wel dat Senna naar McLaren ging. Die was natuurlijk iets verder in zijn loopbaan dan Daniel nu, maar ook toen dachten velen (incl mezelf) ook wel dat Senna heel goed was, maar Prost uiteindelijk als tweevoudig wereldkampioen nog net een klasse beter.

Toch bleek dat anders te liggen. En dat kwam niet omdat Prost eigenlijk toch niet zo goed was, want dat was hij wel, maar het kwam simpelweg omdat Senna ook wereld bleek.

De topics dan maar samensmelten. Ik koos juist voor dit topic omdat ik Vettel hoog heb weggezet hier. Ricciardo heb ik eveneens als talent weggezet en geloofd in de keuze van Red Bull. Maar als ik dat topic dan weer omhoog haal is het alsof het gelijk moet worden gehaald. En dat heb ik al met Kimi dus kan het als vervelend worden ervaren. Snap je?














Geintje hé! Don't shoot me!

0634

ha, zal ik niet doen. Was overigens ook geen kritiek of zo, meer een reactie op de stelling.

Vettel kan natuurlijk gewoon helemaal geweldig zijn, maar als Ricciardo dat ook blijkt te zijn, is het nog lastig voor Seb om hem te verslaan.

Beetje glas half vol/half leeg verhaal. En op dit moment nijg ik daar misschien wel een pietsie naar.

Sabai

Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 09:29:28
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:23:46
Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

Ik zou niet weten waarom. Een eerste indruk kan voorzichtig aan wel uitgesproken worden na 4 kwalificaties en 3 (bijna 4) races.

Met regen , technische problemen ect.ect..Wat me wel duidelijk is dat de auto op dit moment beter ligt bij Ricciardo dan Vettel. En dan kan je beter vragen hoe goed is Ricciardo ipv hoe goed is Vettel die 4 voudig kampioen is  ::)

0634

Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:35:20
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 09:29:28
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:23:46
Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

Ik zou niet weten waarom. Een eerste indruk kan voorzichtig aan wel uitgesproken worden na 4 kwalificaties en 3 (bijna 4) races.

Met regen , technische problemen ect.ect..Wat me wel duidelijk is dat de auto op dit moment beter ligt bij Ricciardo dan Vettel. En dan kan je beter vragen hoe goed is Ricciardo ipv hoe goed is Vettel die 4 voudig kampioen is  ::)

Regen? Beetje excuses-zoeken-niveau. Ik denk anders dat Newey meer met Vettel heeft gesproken aangaande het ontwerp dan met Ricciardo.

Links of rechtsom kan Daniel Vettel zeker op zaterdagen prima bijhouden, in races ben ik daar nog niet van overtuigd.

Ben het met je eens dat we nog iets meer moeten zien, maar ik vind Ricciardo een verademing en Vettel heeft het er op dit moment maar moeilijk mee.

Wings

Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:35:20
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 09:29:28
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:23:46
Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

Ik zou niet weten waarom. Een eerste indruk kan voorzichtig aan wel uitgesproken worden na 4 kwalificaties en 3 (bijna 4) races.

Met regen , technische problemen ect.ect..Wat me wel duidelijk is dat de auto op dit moment beter ligt bij Ricciardo dan Vettel. En dan kan je beter vragen hoe goed is Ricciardo ipv hoe goed is Vettel die 4 voudig kampioen is  ::)

Tsja, de situatie is voor beiden gelijk en ik zie een Ricciardo die verrassend goed uit de verf komt. Kan je wel op je achterste benen gaan staan als ik dat hardop uitspreek, de feiten liegen er niet om. Bovendien vind ik dat in regenachtige omstandigheden de factor coureur juist meer verschil kan maken. En daarin presteert Ricciardo niet onverdienstelijk. Verder is het onzin om te bespreken hoe goed Ricciardo is om de aandacht van Vettel weg te houden. Hoe goed de concurrenten zijn is namelijk bepalend over waar Vettel staat. Blijft dus lood om oud ijzer.