Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Tuesday

Marko had het erover (op RTL) dat Ricciardo een 'betere' motor heeft momenteel. Toch was Vettel gedurende de kwalificatie continu de snellere, afgezien van het laatste setje. Ik denk dat Vettel het daar vooral  zelf heeft laten liggen. Maleisië in de regen was Vettel een seconde sneller in de quali. Ik maak me iig nog geen zorgen, Ricciardo is no way beter dan Vettel.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:39:17
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:35:20
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 09:29:28
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:23:46
Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

Ik zou niet weten waarom. Een eerste indruk kan voorzichtig aan wel uitgesproken worden na 4 kwalificaties en 3 (bijna 4) races.

Met regen , technische problemen ect.ect..Wat me wel duidelijk is dat de auto op dit moment beter ligt bij Ricciardo dan Vettel. En dan kan je beter vragen hoe goed is Ricciardo ipv hoe goed is Vettel die 4 voudig kampioen is  ::)

Regen? Beetje excuses-zoeken-niveau. Ik denk anders dat Newey meer met Vettel heeft gesproken aangaande het ontwerp dan met Ricciardo.

Links of rechtsom kan Daniel Vettel zeker op zaterdagen prima bijhouden, in races ben ik daar nog niet van overtuigd.

Ben het met je eens dat we nog iets meer moeten zien, maar ik vind Ricciardo een verademing en Vettel heeft het er op dit moment maar moeilijk mee.


Maar dat zegt toch niks over de kwaliteit van Vettel? Die heeft zich allang bewezen. Het zegt meer over Ricciardo dat hij een stuk beter dan dat de meeste hadden verwacht. Iedereen verwachte een tweede Webber incl ik. Nou een 2 Webber is het zeker niet deze jongen heeft veel meer potentie.

0634

Citaat van: Tuesday op 19 april 2014 - 09:44:32
Marko had het erover (op RTL) dat Ricciardo een 'betere' motor heeft momenteel. Toch was Vettel gedurende de kwalificatie continu de snellere, afgezien van het laatste setje. Ik denk dat Vettel het daar vooral  zelf heeft laten liggen. Maleisië in de regen was Vettel een seconde sneller in de quali. Ik maak me iig nog geen zorgen, Ricciardo is no way beter dan Vettel.

Dat denk ik op dit moment ook nog niet. Wel denk ik dat hij veel dichterbij zit dan vooraf gedacht (ook door mij hoor) en dat hij wellicht daar wel naartoe kan groeien.

0634

Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:46:35
Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:39:17
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:35:20
Citaat van: Wings op 19 april 2014 - 09:29:28
Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:23:46
Ik mis die absolute overtuiging niet. Denk dat het ook veels te vroeg is om conclusies te trekken.

Ik zou niet weten waarom. Een eerste indruk kan voorzichtig aan wel uitgesproken worden na 4 kwalificaties en 3 (bijna 4) races.

Met regen , technische problemen ect.ect..Wat me wel duidelijk is dat de auto op dit moment beter ligt bij Ricciardo dan Vettel. En dan kan je beter vragen hoe goed is Ricciardo ipv hoe goed is Vettel die 4 voudig kampioen is  ::)

Regen? Beetje excuses-zoeken-niveau. Ik denk anders dat Newey meer met Vettel heeft gesproken aangaande het ontwerp dan met Ricciardo.

Links of rechtsom kan Daniel Vettel zeker op zaterdagen prima bijhouden, in races ben ik daar nog niet van overtuigd.

Ben het met je eens dat we nog iets meer moeten zien, maar ik vind Ricciardo een verademing en Vettel heeft het er op dit moment maar moeilijk mee.


Maar dat zegt toch niks over de kwaliteit van Vettel? Die heeft zich allang bewezen. Het zegt meer over Ricciardo dat hij een stuk beter dan dat de meeste hadden verwacht. Iedereen verwachte een tweede Webber incl ik. Nou een 2 Webber is het zeker niet deze jongen heeft veel meer potentie.

He-le-maal met jou eens hoor. Ik heb geen twijfels over Vettel. Echt niet. Daarom zei ik ook: wellicht dat het interessanter is om te vragen hoe goed Ricciardo is dan hoe goed Vettel is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:47:00
Citaat van: Tuesday op 19 april 2014 - 09:44:32
Marko had het erover (op RTL) dat Ricciardo een 'betere' motor heeft momenteel. Toch was Vettel gedurende de kwalificatie continu de snellere, afgezien van het laatste setje. Ik denk dat Vettel het daar vooral  zelf heeft laten liggen. Maleisië in de regen was Vettel een seconde sneller in de quali. Ik maak me iig nog geen zorgen, Ricciardo is no way beter dan Vettel.

Dat denk ik op dit moment ook nog niet. Wel denk ik dat hij veel dichterbij zit dan vooraf gedacht (ook door mij hoor) en dat hij wellicht daar wel naartoe kan groeien.
geloof ik eerlijk gezegd ook niet in. Hij doet het nu natuurlijk prima, maar heeft bij STR nooit iets bijzonders laten zien. Dan ga je niet nu in één keer de sterren van de hemel rijden. In Bahrain hadden ze niet dezelfde auto (ben ik persoonlijk van overtuigd). Natuurlijk is dit wat veel mensen wilden zien, maar ik geloof er nog niet echt in. Maar ik ben ook zeker niet objectief in deze ;)

0634

Dat mag. Maar ik heb het idee dat Ricciardo nog volop in zijn ontwikkeling zit en geruisloos en moeiteloos is aangepast aan RBR. Komt wellicht ook omdat hij in dat nest zit. Bovendien is Ricciardo sowieso een goede kwalifier, dus dat hij op zaterdagen dichterbij zou zitten dan Webber is niet verwonderlijk.

Alleen in races zal hij nog moeten groeien en verwacht ik dat Vettel langer constant op het randje kan rijden dan Daniel. Maar dat is ook ervaring. Ik heb er hoop op dat Ricciardo echt een hele goede kan worden (waarmee ik niet zeg dat hij beter wordt dan Vettel of zo, maar wel kopman van RBR mocht Seb ooit verkassen).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:56:28
Dat mag. Maar ik heb het idee dat Ricciardo nog volop in zijn ontwikkeling zit en geruisloos en moeiteloos is aangepast aan RBR. Komt wellicht ook omdat hij in dat nest zit. Bovendien is Ricciardo sowieso een goede kwalifier, dus dat hij op zaterdagen dichterbij zou zitten dan Webber is niet verwonderlijk.

Alleen in races zal hij nog moeten groeien en verwacht ik dat Vettel langer constant op het randje kan rijden dan Daniel. Maar dat is ook ervaring. Ik heb er hoop op dat Ricciardo echt een hele goede kan worden (waarmee ik niet zeg dat hij beter wordt dan Vettel of zo, maar wel kopman van RBR mocht Seb ooit verkassen).
ik geloof daar persoonlijk niet in, maar wie weet. Hij heeft iig een goede graadmeter nu en we zullen zien hoe de vlag er aan het einde van het jaar bij hangt.

Wings

Citaat van: Sabai op 19 april 2014 - 09:46:35
Maar dat zegt toch niks over de kwaliteit van Vettel? Die heeft zich allang bewezen. Het zegt meer over Ricciardo dat hij een stuk beter dan dat de meeste hadden verwacht. Iedereen verwachte een tweede Webber incl ik. Nou een 2 Webber is het zeker niet deze jongen heeft veel meer potentie.

Het één staat niet los van het ander hé. ;) Hoe goed de concurrentie is, is bepalend waar een rijder ingedeeld wordt, dus hoe goed hij gevonden wordt. Bovendien zegt niemand dat Vettel niet goed maar worden zijn successen regelmatig door critici het materiaal toegeschreven. Goed, daar ben ik het niet helemaal mee eens (en Vettel heeft mij bewezen ongekend goed te zijn) maar de critici die riepen te willen afwachten wat Vettel kan zonder dominant materiaal, en hardop afvroegen of hij dan ook buiten zichzelf uit kan stijgen en zijn teamgenoot oprolt hebben tot nu toe ook niet helemaal ongelijk. Dus vind ik het wel interessant om het topic eens af te stoffen en het eens bespreekbaar te maken (ik maak dus niet de balans op maar projecteer een eerste indruk. Zo heb ik dat ook omschreven en vind dat ik die ruimte ook heb).

Heart of Light

Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:24:18
Of moeten we ons afvragen hoe goed Ricciardo is? Want mocht die jongen van niveau Alonso zijn, dan is het logisch dat Vettel alle zeilen bij moet zetten.

Of we moeten ons afvragen hoe slecht Webber al die tijd was?

Tuesday

Citaat van: Heart of Light op 19 april 2014 - 10:39:46
Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:24:18
Of moeten we ons afvragen hoe goed Ricciardo is? Want mocht die jongen van niveau Alonso zijn, dan is het logisch dat Vettel alle zeilen bij moet zetten.

Of we moeten ons afvragen hoe slecht Webber al die tijd was?
hij was teamgenoot van Rosberg in 2006, 12-6 in qualy voor Webber en geen race achter Rosberg gefinisht. Webber was echt geen pannekoek.

Wings

Citaat van: Heart of Light op 19 april 2014 - 10:39:46
Citaat van: Jeroen op 19 april 2014 - 09:24:18
Of moeten we ons afvragen hoe goed Ricciardo is? Want mocht die jongen van niveau Alonso zijn, dan is het logisch dat Vettel alle zeilen bij moet zetten.

Of we moeten ons afvragen hoe slecht Webber al die tijd was?

Webber kon niet met het diffuser-effect omgaan. Vettel juist wel. Daarom probeerde Red Bull dat na te bootsen (engine-mapping). De tijd daar tussen zat Webber kort(er) op Vettel.

3phasE

Vettel is gewoon een absolute topper, ik denk alleen dat we het talent van Daniël Ricciardo onderschat hebben....
The future is electric!

Wings

We? Jullie. ;) Waarom zou Red Bull kiezen voor Ricciardo? Niet omdat het een pannenkoek is. Dat heb ik altijd beweerd.

Heart of Light

Persoonlijk kan het me eigenlijk weinig schelen of Ricciardo super goed is, Webber slecht was, of ergens tussenin. Vettel wordt verslagen door zijn teamgenoot. That's all that matters!

3phasE

We zullen zien aan het einde van het seizoen wie de meeste wk-punten heeft binnengesprokkeld.
Persoonlijk vind ik Vettel wel oké. Een echte sportman die nog redelijk met zijn voeten op de grond staat. Dat is met sommige ego-tjes binnen de f1 wel anders geloof ik....
The future is electric!