Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Dus Vergne weet ook waar hij staat  ;)

Ik zou toch Raikkonen halen........
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik niet, om de al eerder genoemde reden. Kimi halen is de doodsteek voor de carrière van Ricciardo, Vergne, Da Costa, Wackenbauer, Visser en al die andere Red Bull-talentjes. Waarom jonge coureurs opleiden als je toch met de waan van de dag mee gaat en de eerste de beste coureur met ervaring binnenhaalt? Wat niets afdoet aan Kimi overigens, maar in de situatie van Red Bull zou het ronduit lachwekkend zijn om voor hem te kiezen.

Gerard

Ricciardo gaat testen voor Red Bull bij de YDT... en een dag larer bij Torro Rosso... Geen Buemi dus.....die staat lekker langs de kant.. als test, reserve coureur...

Fabian

Citaat van: Gerard op 16 juli 2013 - 19:30:14
Ricciardo gaat testen voor Red Bull bij de YDT... en een dag larer bij Torro Rosso... Geen Buemi dus.....die staat lekker langs de kant.. als test, reserve coureur...
Tja als je Buemi niet wil gaan inzetten als racecoureur dan zie ik het probleem niet zo. Ricciardo willen ze testen voor een zitje volgend jaar en die andere gasten zijn jong. Die willen ze ook graag aan het werk zien met het oog op Toro Rosso. Ik vind het niet zo gek.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 19:07:15
Ik niet, om de al eerder genoemde reden. Kimi halen is de doodsteek voor de carrière van Ricciardo, Vergne, Da Costa, Wackenbauer, Visser en al die andere Red Bull-talentjes. Waarom jonge coureurs opleiden als je toch met de waan van de dag mee gaat en de eerste de beste coureur met ervaring binnenhaalt? Wat niets afdoet aan Kimi overigens, maar in de situatie van Red Bull zou het ronduit lachwekkend zijn om voor hem te kiezen.

Je hebt helemaal gelijk.
Maar marketing - technisch zou Kimi beter bij Red Bull passen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Maar Kimi heeft een schijthekel aan marketing. Al die PR zooi slaat Kimi liever over.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2013 - 18:15:29
Dus Vergne weet ook waar hij staat  ;)

Ik zou toch Raikkonen halen........

Waarom dan? Los van de rijder zelf, wat is de logica erachter?

Immers, je hebt al een kopman, dus dat kan de reden niet zijn. Vettel op termijn vervangen zal de reden ook niet zijn. Vettel zit er tenminste nog 2,5 jaar en is veel jonger dan Kimi.

Met iemand als Raikkonen haal je dus een man in huis met de status van een tweede kopman die ook nog eens peperduur is. Nou zal Mateschitz vast meer geld hebben dan ik haar, maar om nou zomaar geld weg te gooien lijkt me ook weer wat onzinnig.

Bovendien, als je Ricciardo (en in mindere mate Vergne) nu ziet rijden, en je besluit dat hij niet goed genoeg is om Webber te vervangen; wat verwacht je in vredesnaam dán van een talent? Die jongen heeft zat potentie laten zien.

Is snel, betrouwbaar, respresentatief, doet nooit domme dingen. Als je hem na het hele traject en 2,5 jaar STR níet goed genoeg vind, dan moet je stoppen met een talententeam en gewoon voortaan gevestigde namen aantrekken, want dan slaat het helemaal nergens meer op.

Ik zie geen enkele reden om voor Raikkonen te kiezen, behalve wellicht het marketing-aspect. En laat dát nou net niet Kimi's hobby zijn...

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2013 - 20:01:16
Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 19:07:15
Ik niet, om de al eerder genoemde reden. Kimi halen is de doodsteek voor de carrière van Ricciardo, Vergne, Da Costa, Wackenbauer, Visser en al die andere Red Bull-talentjes. Waarom jonge coureurs opleiden als je toch met de waan van de dag mee gaat en de eerste de beste coureur met ervaring binnenhaalt? Wat niets afdoet aan Kimi overigens, maar in de situatie van Red Bull zou het ronduit lachwekkend zijn om voor hem te kiezen.

Je hebt helemaal gelijk.
Maar marketing - technisch zou Kimi beter bij Red Bull passen  :)
Het zou Red Bull goede PR opleveren, maar Kimi gaat never nooit al die rare activiteiten doen waar ze bij Red Bull zo gek op zijn. Dan haal je dus iemand binnen die het einddoel van Red Bull als F1-team (nl. blikjes energiedrank verkopen) weinig gaat helpen. "Kimi rijdt bij Red Bull" is leuk in het begin, maar na een tijdje is het nieuwigheidje er vanaf en schiet het niet op.

Jehoentelaar

Citaat van: Fabian op 16 juli 2013 - 19:53:03
Citaat van: Gerard op 16 juli 2013 - 19:30:14
Ricciardo gaat testen voor Red Bull bij de YDT... en een dag larer bij Torro Rosso... Geen Buemi dus.....die staat lekker langs de kant.. als test, reserve coureur...
Tja als je Buemi niet wil gaan inzetten als racecoureur dan zie ik het probleem niet zo. Ricciardo willen ze testen voor een zitje volgend jaar en die andere gasten zijn jong. Die willen ze ook graag aan het werk zien met het oog op Toro Rosso. Ik vind het niet zo gek.
Buemi heeft het volgens mij prima naar zijn zin bij Toyota in het WEC. Geloof niet dat we die nog terug gaan zien.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 20:40:18
Citaat van: Fabian op 16 juli 2013 - 19:53:03
Citaat van: Gerard op 16 juli 2013 - 19:30:14
Ricciardo gaat testen voor Red Bull bij de YDT... en een dag larer bij Torro Rosso... Geen Buemi dus.....die staat lekker langs de kant.. als test, reserve coureur...
Tja als je Buemi niet wil gaan inzetten als racecoureur dan zie ik het probleem niet zo. Ricciardo willen ze testen voor een zitje volgend jaar en die andere gasten zijn jong. Die willen ze ook graag aan het werk zien met het oog op Toro Rosso. Ik vind het niet zo gek.
Buemi heeft het volgens mij prima naar zijn zin bij Toyota in het WEC. Geloof niet dat we die nog terug gaan zien.
Dat ook nog eens dus zo gek is die keuze niet.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 20:39:25
Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2013 - 20:01:16
Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 19:07:15
Ik niet, om de al eerder genoemde reden. Kimi halen is de doodsteek voor de carrière van Ricciardo, Vergne, Da Costa, Wackenbauer, Visser en al die andere Red Bull-talentjes. Waarom jonge coureurs opleiden als je toch met de waan van de dag mee gaat en de eerste de beste coureur met ervaring binnenhaalt? Wat niets afdoet aan Kimi overigens, maar in de situatie van Red Bull zou het ronduit lachwekkend zijn om voor hem te kiezen.

Je hebt helemaal gelijk.
Maar marketing - technisch zou Kimi beter bij Red Bull passen  :)
Het zou Red Bull goede PR opleveren, maar Kimi gaat never nooit al die rare activiteiten doen waar ze bij Red Bull zo gek op zijn. Dan haal je dus iemand binnen die het einddoel van Red Bull als F1-team (nl. blikjes energiedrank verkopen) weinig gaat helpen. "Kimi rijdt bij Red Bull" is leuk in het begin, maar na een tijdje is het nieuwigheidje er vanaf en schiet het niet op.

Zeg nooit nooit, voor Lotus heeft Kimi ook het een ander gedaan qua marketing.
Maar met Kimi krijg je een "rebels-topteam", het imago van Red Bull.

Maar ik ben het volledig met Jeroen eens dat Toro Rosso runnen dan weinig nut heeft...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Rebels topteam? De enige echte rebelen die daar de laatste jaren rondliepen waren Webber en Newey. Kimi mag dan wel een uniek karakter hebben maar een rebel is hij zeker niet. Vettel ook niet, die loopt perfect in de pas met wat herr marko hem opdraagt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 17 juli 2013 - 19:50:12
Rebels topteam? De enige echte rebelen die daar de laatste jaren rondliepen waren Webber en Newey. Kimi mag dan wel een uniek karakter hebben maar een rebel is hij zeker niet. Vettel ook niet, die loopt perfect in de pas met wat herr marko hem opdraagt.
Wat dat betreft misschien wel, maar als het over teamorders accepteren gaat is het een ander verhaal!  ;)

Wings

Ging eerder ook prima, ik zou niet weten waarom nu niet.

Fabian

Citaat van: Wings op 17 juli 2013 - 21:38:03
Ging eerder ook prima, ik zou niet weten waarom nu niet.
Waar heb je het over? Ik snap even niet helemaal waar je op reageert...

Dat ligt ws aan mij!  :)  8)