Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 19:08:35
sowieso 'n beetje 'n flauwe conclusie

Aannemen dat Kimi nu ineens een ander mens is vind ik pas flauw. En is nergens op gebaseerd. Ik trek alleen feiten door. Maar kennelijk zijn deze feiten niet welkom bij mensen die het te graag anders zien.

Citaatidd is kimi alweer wat jaartjes ouder en mensen kunnen veranderen, maar dat terzijde
het was niet alleen de Ferrari pr machine waardoor hij die motivatieproblemen kreeg, het was het complete keurslijf waarin hij zat
daarnaast had hij bereikt wat hij wou (wereldkampioen worden) en was hij toe aan n nieuwe uitdaging.

Ook daarvoor (2007) kon hij te min overtuigen. Los daarvan doen mensen alsof ze hem gesproken hebben, alsof ze hem kennen, en prima kunnen intekenen hoe hij zich voelde en wat hij dacht terwijl Kimi zich daar niet heeft over uitgelaten. Wake up! Je hebt Kimi niet gesproken, je kent Kimi niet en je weet niet hoe hij zich voelde. Stop om dat neer te zetten als feit. Je kunt hooguit een vermoeden hebben dat... Maar meer dan dat wordt het niet. Begrijp me niet verkeerd Kootje, ik mik écht niet op jou als persoon, er zijn meerderen die dit klakkeloos van elkaar overnemen, maar je zult de eerste zijn die het kan ophangen aan feiten. Datzelfde geldt voor de uitspraak dat Kimi nu geen problemen zou hebben aan een overdaad aan media-aandacht. Nu ben ik geen psycholoog (wel een Freud lezer) maar kunnen mensen karakteristiek van uiterst links naar uiterst rechts varen? Ik geloof best dat hij het nu beter kan plaatsen en het accepteert maar iets wat je hekelt kun je niet volledig uitschakelen. Dat gaat knagen aan je. 

Citaatmaar goed .... men mag uiteraard vinden wat men vind
ik wil het iig nog wel eens zien hoe "makkelijk" seb het met kimi gaat hebben, geloof daar namelijk niet in
zeg daarmee ook niet dat kimi wel ff af zal rekenen met seb, integendeel zelfs, maar ik denk dat die twee echt wel aan elkaar gewaagd zullen zijn
dat zijn ze namelijk nu al regelmatig, terwijl de lotus toch 'n iets minder goede auto is
met hetzelfde materiaal en 'n gewenningsperiode zie ik niet in waarom dit dan ineens anders zal zijn

Hoezo is de Lotus minder? Volgens mij gewoon een prima auto hoor. Maar los hiervan, dat Kimi een heter vuur is dan Webber is niet wat ik tegenspreek. Wat ik wel tegenspreek is dat Kimi instaat is de situatie bij Red Bull naar zijn hand te zetten. Dat is hem bij Ferrari ook niet gelukt en daar reed Massa. En laten we het eens zijn dat Vettel van een wel héél ander kaliber is.

Wings

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2013 - 13:13:03
En hij is niet goed genoeg. Vettel is simpelweg beter.

We hadden destijds ook kunnen hopen dat Nigel Mansell naar McLaren-Honda was gegaan om er een leuk teamduel van te maken naast Ayrton Senna, maar dat zou gebaseerd zijn geweest op hoop en supporter-zijn. Want ondanks dat ik een Mansell-fan was, was hij een klasse (of twee) minder dan Senna. En dat is Kimi ook dan Vettel. Dat zie ik ook wel zonder dat ze in één team rijden.

Couldn't agree more.

Kootje

#152
ik neem nergens aan dat kimi nu n ander mens is
ik zeg volgens mij duidelijk dat dit zou kunnen, das toch iets heel anders hoor

Citaatidd is kimi alweer wat jaartjes ouder en mensen kunnen veranderen, maar dat terzijde


wat het motivatieprobleem betreft, daar hoef ik kimi niet voor te kennen of gesproken te hebben
dit heeft hij destijds aan genoeg andere mensen (teamleden, pers) meegedeeld
van klakkeloos iets aannemen wat n gefrustreerde fan verzonnen heeft is dan ook geen enkele sprake
maar goed, daar mag jij het jouwe over denken

dan is er nog dat punt dat er gezegd wordt dat kimi nu geen problemen zou ondervinden door de pr verplichtingen
nu weet ik niet waar je dat vandaan haalt, maar dat heb ik iig nergens beweerd
hooguit dat het niet perse zo hoeft te zijn dat hij daar nog steeds problemen mee zal hebben
want ja .... ook al beweerd freud misschien anders (geen idee hoe hij hierin staat) maar mensen kunnen idd van uiterst links naar uiterst rechts veranderen
ik ben daar zelf n voorbeeld van
vroeger was ik n akelig agressief persoon wat er op los sloeg als iemand me imo verkeerd aankeek, nu ben ik de meest vredelievende persoon ter wereld en amper kwaad te krijgen
vroeger rende ik weg voor elk beetje verantwoordelijkheid, nu heb ik over 5 man de leiding en daar geniet ik volop van
hoe meer verantwoordelijkheid, hoe leuker ik het vind (voel ik me belangrijk door ;))
en zo zijn er nog wel wat eigenschappen die in meer of mindere mate, helaas niet altijd ten goede, veranderd zijn
dus waarom zou dit bij kimi niet het geval kunnen zijn?
er vanuit gaan dat kimi niet veranderd is, is het zelfde als aannemen dat hij dat wel is nietwaar?

en dan als laatste de auto
iedereen, zowel de insiders als de fans, is het erover eens dat de red bull de beste auto is
dat is niet iets van alleen dit jaar, maar van de laatste jaren, dus ik denk dat we dat dan wel als feit kunnen bestempelen
het feit dat de red bull het beste is, maakt de lotus per definitie dus iets minder
uiteindelijk kan er maar één de beste zijn, toch?

gelukkig zijn we het wel eens over het kaliber van vettel tov massa
maar ik ben ook van mening dat je ditzelfde kunt zeggen over kimi vs webber
dus daarom, en omdat hij 't vettel in de afgelopen 2 jaar al vaker erg lastig heeft gemaakt en zelfs meermaals verslagen heeft, doet mij vermoeden dat sebje het zéér moeilijk gaat krijgen met de fin wanneer deze besluit naar red bull over te stappen
dat hij massa in 08 en 09 niet de baas kon, om wat voor reden dan ook,  maakt daarin voor mij geen verschil
ik kijk voornamelijk naar hoe hij nu presteert, en veel minder naar hoe hij 't toen deed
sommige coureurs "groeien" nu eenmaal in de loop der jaren

0634

Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 19:08:35

idd is kimi alweer wat jaartjes ouder en mensen kunnen veranderen, maar dat terzijde
het was niet alleen de Ferrari pr machine waardoor hij die motivatieproblemen kreeg, het was het complete keurslijf waarin hij zat

En wat is de bron hiervan?

Citaatdat zijn ze namelijk nu al regelmatig, terwijl de lotus toch 'n iets minder goede auto is
Nog nooit gebeurt dat Kimi Vettel kon aanvallen of bedreigen terwijl zijn auto op dat moment minder was dan die van Vettel. Kimi kan alleen maar aanvallen als de Lotus op dat moment beter is door de banden of wat dan ook. In algemene zin kan de Lotus minder zijn, in bepaalde races is hij absoluut niet minder dit jaar. Of wil je nu ook beweren dat Grosjean een betere rijder is dan Alonso omdat hij met de mindere Lotus zomaar voor Alonso finishte? Nee, die Lotus was gewoon goed die dag.

Wings

Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 21:00:59
wat het motivatieprobleem betreft, daar hoef ik kimi niet voor te kennen of gesproken te hebben
dit heeft hij destijds aan genoeg andere mensen (teamleden, pers) meegedeeld
van klakkeloos iets aannemen wat n gefrustreerde fan verzonnen heeft is dan ook geen enkele sprake
maar goed, daar mag jij het jouwe over denken.

Het zal allemaal, zolang Kimi niet zegt hoe hij zich voelt kan de wereld meters hoog springen en unaniem het denken te weten, dat maakt het nog steeds geen feit. En dit 'denken te weten', het napapegaaien, ga ik dus ook niet als zodanig behandelen. Mijn mening baseer ik op hetgeen dat op de baan gebeurd. En daar kom je gewoon niet omheen. De rest zijn suggestieve aannames. Bovendien, als een rijder zo snel uit z'n doen is, waarom nu niet? De psychologische factor speelt ook nu een rol.

Citaatdan is er nog dat punt dat er gezegd wordt dat kimi nu geen problemen zou ondervinden door de pr verplichtingen
nu weet ik niet waar je dat vandaan haalt, maar dat heb ik iig nergens beweerd
hooguit dat het niet perse zo hoeft te zijn dat hij daar nog steeds problemen mee zal hebben
want ja .... ook al beweerd freud misschien anders (geen idee hoe hij hierin staat) maar mensen kunnen idd van uiterst links naar uiterst rechts veranderen
ik ben daar zelf n voorbeeld van
vroeger was ik n akelig agressief persoon wat er op los sloeg als iemand me imo verkeerd aankeek, nu ben ik de meest vredelievende persoon ter wereld en amper kwaad te krijgen vroeger rende ik weg voor elk beetje verantwoordelijkheid, nu heb ik over 5 man de leiding en daar geniet ik volop van
hoe meer verantwoordelijkheid, hoe leuker ik het vind (voel ik me belangrijk door ;))
en zo zijn er nog wel wat eigenschappen die in meer of mindere mate, helaas niet altijd ten goede, veranderd zijn
dus waarom zou dit bij kimi niet het geval kunnen zijn?
er vanuit gaan dat kimi niet veranderd is, is het zelfde als aannemen dat hij dat wel is nietwaar?

Ik neem dat ook niet aan. Ik spreek de aannames tegen. Niet meer dan dat.

Citaaten dan als laatste de auto
iedereen, zowel de insiders als de fans, is het erover eens dat de red bull de beste auto is
dat is niet iets van alleen dit jaar, maar van de laatste jaren, dus ik denk dat we dat dan wel als feit kunnen bestempelen
het feit dat de red bull het beste is, maakt de lotus per definitie dus iets minder
uiteindelijk kan er maar één de beste zijn, toch?

Ik zeg alleen dat Lotus een prima auto heeft..... En soms best wel eens beter voor de dag kan komen. Dat doet niks af van de snelheid van de Red Bulls.

Citaatgelukkig zijn we het wel eens over het kaliber van vettel tov massa
maar ik ben ook van mening dat je ditzelfde kunt zeggen over kimi vs webber
dus daarom, en omdat hij 't vettel in de afgelopen 2 jaar al vaker erg lastig heeft gemaakt en zelfs meermaals verslagen heeft, doet mij vermoeden dat sebje het zéér moeilijk gaat krijgen met de fin wanneer deze besluit naar red bull over te stappen
dat hij massa in 08 en 09 niet de baas kon, om wat voor reden dan ook,  maakt daarin voor mij geen verschil
ik hoe hij nu presteert, niet naar hoe hij 't toen deed

De situatie is nu anders. Eric Bouillon sloeg spijkers met koppen toen hij zei dat Kimi bij Red Bull niet zoals bij Lotus het team en de auto naar zijn hand kan zetten. Vettel is daar de man. En we zagen eerder (Ferrari) dat Kimi dat niet wist om te buigen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2013 - 21:18:02
Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 19:08:35

idd is kimi alweer wat jaartjes ouder en mensen kunnen veranderen, maar dat terzijde
het was niet alleen de Ferrari pr machine waardoor hij die motivatieproblemen kreeg, het was het complete keurslijf waarin hij zat

En wat is de bron hiervan?


meerdere interviews/uitspraken van kimi zelf ten tijde van en vlak nadat dit speelde
moet vast nog wel terug te vinden zijn, dus als je zin hebt ;)
ik weet iig wat ik die tijd gelezen/gehoord heb



Citaat
Citaatdat zijn ze namelijk nu al regelmatig, terwijl de lotus toch 'n iets minder goede auto is
Nog nooit gebeurt dat Kimi Vettel kon aanvallen of bedreigen terwijl zijn auto op dat moment minder was dan die van Vettel. Kimi kan alleen maar aanvallen als de Lotus op dat moment beter is door de banden of wat dan ook. In algemene zin kan de Lotus minder zijn, in bepaalde races is hij absoluut niet minder dit jaar.

deze kan ik ook omdraaien
vettel verslaat kimi, of ieder ander, doorgaans ook dankzij het feit dat hij op dat moment de beste auto heeft


CitaatOf wil je nu ook beweren dat Grosjean een betere rijder is dan Alonso omdat hij met de mindere Lotus zomaar voor Alonso finishte? Nee, die Lotus was gewoon goed die dag.

wat is dit nu voor vreemd vergelijk?
ten eerste claim ik nergens dat kimi beter is dan seb, dus waarom zou ik dit dan nu wel vinden van romain tov fernando
ten tweede is dit 'n eenmalig voorval, niet 'n regelmatig terugkerend iets
zou grosjean het leven van alonso bijna iedere gp zuur maken terwijl hij in n mindere auto zit, pas dan kun je tot zo'n conclusie komen

Wings

Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 21:32:45
meerdere interviews/uitspraken van kimi zelf ten tijde van en vlak nadat dit speelde
moet vast nog wel terug te vinden zijn, dus als je zin hebt ;)
ik weet iig wat ik die tijd gelezen/gehoord heb

Ik ook. Fans en media zochten naar een verklaring. Die was er niet dus nam men maar aan dat Kimi gedemotiveerd was. Maar stel, hij was dat, wie wil je het dan aanrekenen? Kimi toch? Dus is het toch zijn te kort komen?

Kootje

dat sowieso
maar dat wil nog niet zeggen dat hij deze tekortkoming nog steeds heeft
dat zal de tijd ons hopelijk leren

Wings

#158
Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 21:52:54
maar dat wil nog niet zeggen dat hij deze tekortkoming nog steeds heeft

Dat te kort komen zijn feiten, de rest zijn aannames. Hoop. ;)

Kootje

oh  :o  dus nu is het ineens wel 'n feit dat hij die tekortkoming heeft? ???
verassend !!!

Wings

Ik borduur verder op jouw uitspraken en ga -kort- mee in je opinie. Maar zo te lezen minder waarheid dan jij ons wilt doen laten geloven want zodra ik doorpak weet je niet hoe snel je dat weer moet afstrijden. En gooi je het over een andere boeg. Dit is niet open staan voor dialoog dus zie ik er geen discussie meer in en stopt het voor mij hier en nu. 

Kootje

prima hoor, wat jij wilt

overigens was het sarcastisch bedoeld, en geenszins 'n manier om het over 'n andere boeg te gooien
hoe je 't namelijk ook went of keert, voor mij is en blijft het 'n feit dat kimi die tekortkoming toendertijd had
of hij deze nu nog steeds heeft, dat zullen we wellicht nooit weten
maar idd .... ik hoop (ik neem het dus niet aan) dat de toekomst het ons zal leren en hij over deze tekortkoming heen is

en daarmee sluit ik (voor vanavond) af
weltrusten en tot schrijfs :)

0634

Citaat van: Kootje op 14 juli 2013 - 21:32:45
meerdere interviews/uitspraken van kimi zelf ten tijde van en vlak nadat dit speelde
moet vast nog wel terug te vinden zijn, dus als je zin hebt ;)
ik weet iig wat ik die tijd gelezen/gehoord heb

Tja, ik lees veel, maar daar weet ik niks van helaas.


Citaatdeze kan ik ook omdraaien
vettel verslaat kimi, of ieder ander, doorgaans ook dankzij het feit dat hij op dat moment de beste auto heeft
Zeker weten. Maar ik zeg dan ook niet dat Vettel Kimi verslaat in een minder auto. Dat was jij die dat argument gebruikte.

Citaatwat is dit nu voor vreemd vergelijk?
ten eerste claim ik nergens dat kimi beter is dan seb, dus waarom zou ik dit dan nu wel vinden van romain tov fernando
ten tweede is dit 'n eenmalig voorval, niet 'n regelmatig terugkerend iets
zou grosjean het leven van alonso bijna iedere gp zuur maken terwijl hij in n mindere auto zit, pas dan kun je tot zo'n conclusie komen
Dat is helemaal geen vreemd vergelijk. Jij claimt immers dat Kimi Vettel verslaat in minder materiaal. Nou, Grosjean verslaat Alonso in minder materiaal. Ik had ook kunnen zeggen: Rosberg. Heeft ook al gewonnen en dus Vettel verslagen in een 'mindere' wagen. 




0634

Ricciardo hoort daar ook gewoon in te stappen. Iemand van buiten halen is raar, onnodig en weggegooid geld.