Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik denk dat Alonso er nog eens heel lang over gaat slapen denk ik alvorens zich terug te begeven naar Woking, ook al zet Dennis de deur op een kier. Dennis mag Alonso vergeven, dat wil nog niet zeggen dat die dat van plan is. De auto die Ferrari dit jaar gaat bouwen gaat waarschijnlijk een factor zijn.

Ik hoop dus van harte dat het een goeie wordt

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Tweetje gelezen dat er geruchten gaan dat Frijns en Esteban volgend jaar in de Caterham stappen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Dat zou niet geheel onverwacht zijn voor mij
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_op_lijst_caterham/

;)

Esteban zag ik niet aankomen daarentegen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ja, als ferrari opnieuw geen winnende wagen kan bouwen, dan zal alonso zeker vertrekken. Hij had bij renault destijds altijd gezegd, als men geen winnende wagen kan geven, dat hij het niet zitten om te blijven bij dat team. Dus dat zal bij ferrari niet anders zijn. Had dit seizoen al dikwijls al zijn ongenoegen geuit over ferrari.

maartenf1

Nu mogen mijn activiteiten op het forum weer groeien, al zeg ik het zelf.

Ik volg de stoelendans met veel belangstelling, ondanks dat bijna alle stoeltjes vergeven zijn, houdt onze Giedo het wel spannend nu.
Wat wel des te opvallender is, is dat de naam van Pic steeds minder voorkomt in het hele verhaal. Heeft iemand daar nog wat van gehoord? Ik bedoel hij reed op hetzelfde niveau als Giedo en meen me te herinneren dat ook hij behoorlijk wat geld meenam. Of lijkt zijn zak nu leeg te zijn?

Ik gun Frijns het van harte, maar de berichten dat hij naar Caterham gaat kunnen we toch niet serieus nemen denk ik, Caterham is ruim 10 miljoen misgelopen door laatste te worden, dus rijders met veel geld zijn noodzakelijk.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Boekhoorn bij Caterham al een stoeltje heeft gekocht. Lukt het Giedo naar Sauber te krijgen, is deze voor Frijns en anders blijft Giedo waar hij zit. Daardoor is Boekhoorn dus ook zo zeker van zijn zaak, door te zeggen dat Giedo 100% zeker rijdt.

Maar dit zijn ook maar dwaze hersenspinsels van mij, en het lijkt me heel stug dat Boekhoorn -ondanks zijn 1,5 miljard piek-  bereidt is twee jongens in de F1 te stoppen. Suikeroom spelen voor schoonzoon lijkt me toch voldoende?

NielsD

Citaat van: maartenf1 op 17 december 2013 - 21:13:46
Nu mogen mijn activiteiten op het forum weer groeien, al zeg ik het zelf.

Ik volg de stoelendans met veel belangstelling, ondanks dat bijna alle stoeltjes vergeven zijn, houdt onze Giedo het wel spannend nu.
Wat wel des te opvallender is, is dat de naam van Pic steeds minder voorkomt in het hele verhaal. Heeft iemand daar nog wat van gehoord? Ik bedoel hij reed op hetzelfde niveau als Giedo en meen me te herinneren dat ook hij behoorlijk wat geld meenam. Of lijkt zijn zak nu leeg te zijn?

Ik gun Frijns het van harte, maar de berichten dat hij naar Caterham gaat kunnen we toch niet serieus nemen denk ik, Caterham is ruim 10 miljoen misgelopen door laatste te worden, dus rijders met veel geld zijn noodzakelijk.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Boekhoorn bij Caterham al een stoeltje heeft gekocht. Lukt het Giedo naar Sauber te krijgen, is deze voor Frijns en anders blijft Giedo waar hij zit. Daardoor is Boekhoorn dus ook zo zeker van zijn zaak, door te zeggen dat Giedo 100% zeker rijdt.

Maar dit zijn ook maar dwaze hersenspinsels van mij, en het lijkt me heel stug dat Boekhoorn -ondanks zijn 1,5 miljard piek-  bereidt is twee jongens in de F1 te stoppen. Suikeroom spelen voor schoonzoon lijkt me toch voldoende?

Misschien is er een dealtje met McGregor en Caterham over Frijns?!?!
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

maartenf1

Gezien de dingen die Boekhoorn in het verleden heeft gedaan, verbaast het me niets.
Maar toch Boekhoorn heeft liever een stoeltje in de punten voor zijn schoonzoon dan twee ' halve'  stoeltjes.
Dus het verhaal van Frijns lijkt me vrij kansloos.

Giedo bij Sauber zou fantastisch zijn, eerlijk is eerlijk, Giedo is niet de beste coureur van het veld, maar de enige drie coureurs die echt kans maken op dat stoeltje zijn Giedo, Guitierez en Sirotkin (laatsgenoemde lijkt niet meer serieus). Van deze drie  is Giedo toch echt de beste.
En zeker qua prijs-kwaliteit verhouding, waar het bij Sauber toch om draait.

janke

Och dat verhaal waar Giedo gaat rijden wacht ik wel af. De uitspraak van Dennis over Alonso?? Toen was hij wel klaar met hem. En als Dennis een natte droom heeft, schieten Lauda, Senna, Prost, Hakkinen door zijn testikels heen.
Some things are too important to be left in the past.

Kronos

Citaat van: maartenf1 op 17 december 2013 - 21:13:46
Nu mogen mijn activiteiten op het forum weer groeien, al zeg ik het zelf.

Ik volg de stoelendans met veel belangstelling, ondanks dat bijna alle stoeltjes vergeven zijn, houdt onze Giedo het wel spannend nu.
Wat wel des te opvallender is, is dat de naam van Pic steeds minder voorkomt in het hele verhaal. Heeft iemand daar nog wat van gehoord? Ik bedoel hij reed op hetzelfde niveau als Giedo en meen me te herinneren dat ook hij behoorlijk wat geld meenam. Of lijkt zijn zak nu leeg te zijn?

Ik gun Frijns het van harte, maar de berichten dat hij naar Caterham gaat kunnen we toch niet serieus nemen denk ik, Caterham is ruim 10 miljoen misgelopen door laatste te worden, dus rijders met veel geld zijn noodzakelijk.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Boekhoorn bij Caterham al een stoeltje heeft gekocht. Lukt het Giedo naar Sauber te krijgen, is deze voor Frijns en anders blijft Giedo waar hij zit. Daardoor is Boekhoorn dus ook zo zeker van zijn zaak, door te zeggen dat Giedo 100% zeker rijdt.

Maar dit zijn ook maar dwaze hersenspinsels van mij, en het lijkt me heel stug dat Boekhoorn -ondanks zijn 1,5 miljard piek-  bereidt is twee jongens in de F1 te stoppen. Suikeroom spelen voor schoonzoon lijkt me toch voldoende?

Charles Pic heeft zich in de tweede helft van het seizoen zelf geen plezier gedaan door moedwillig geen informatie meer te gaan delen met zijn teamgenoot (bron: interview met Giedo op BNR Nieuwsradio). In datzelfde interview werden de verhoudingen binnen het team duidelijk gemaakt, Pic werd naar de achtergrond gedrongen door Giedo. Dit is nooit een goed teken natuurlijk, zeker niet als dat bewerkstelligd wordt door een Rookie.

Voor Caterham wordt het van groot belang om volgend jaar boven Marussia te eindigen. Volgens mij werden prijzen pas toegekend nadat men twee keer in een periode van drie jaar in de top 10 eindigd. De stand voor Marussia en Caterham is dus momenteel 1-1. Dus beide teams zouden er goed aan doen om te investeren in echt talent (met de afweging om toch voldoende budget te hebben / genereren om voor komend seizoen een competitieve auto te bouwen).

Tegelijkertijd is Caterham al vroeg begonnen aan de auto van 2014. Dat was ook de reden dat ze voor dit seizoen geen compleet nieuwe auto gebouwd hebben. Ze hebben dus een buffer opgebouwd, met het komende budgetplafond in 2015 zou men wellicht een gokje kunnen wagen dit jaar.

Dus Frijns naar Caterham? Zou zomaar kunnen... persoonlijk verwacht ik hem dan ook volgend jaar in een Caterham, alleen dan in de GP2 en als reservecoureur voor Caterham gedurende de vrijdagtrainingen (ze mogen 4 coureurs inzetten op de vrijdag, dus meer mogelijkheden voor reservecoureurs).

maartenf1

Hetgeen dat je over Pic zegt is interessant zeg, dat had ik nog niet meegekregen. Mooi om te horen dat zijn carrière dan voorbij lijkt te zijn, kan ik niet van wakker liggen. Giedo staat er blijkbaar dus hoog op binnen het team. Ben wel echt heel nieuwsgierig hoe groot zijn kansen bij Sauber nu zijn.

En over Frijns vind ik het persoonlijk een beetje gissen. Ik heb er nog geen sterke bronnen over praten, alleen paar keer geruchten op GPupdate (of heeft iemand die wel?). Maar we zullen zien, in ieder geval goed dat hij verandering in zijn management heeft doorgevoerd.

Hopelijk maken Sauber en Caterham gauw hun line up bekend, want het zou voor Giedo ook niet goed zijn als hij weer op het laatste moment wordt bekendgemaakt, zoals afgelopen jaar.

Tuesday

Citaat van: maartenf1 op 18 december 2013 - 16:18:52
Hetgeen dat je over Pic zegt is interessant zeg, dat had ik nog niet meegekregen. Mooi om te horen dat zijn carrière dan voorbij lijkt te zijn, kan ik niet van wakker liggen. Giedo staat er blijkbaar dus hoog op binnen het team. Ben wel echt heel nieuwsgierig hoe groot zijn kansen bij Sauber nu zijn.
je realiseert je wel dat deze informatie allemaal uit de mond van Giedo komt en daarom wel met een korreltje zout genomen mag worden?? Zonder centen is Giedo net zo kansloos als Pic. Beetje chauvinisme in niks mis mee natuurlijk, maar we hebben het hier gewoon over een paydriver optima forma. Jammer dat die dochter van Boekhoorn niet op Frijns is gevallen ;)

Maikel0230

Als Pic geen zitje meer heeft zal ook ik daar niet wakker van liggen, na twee seizoenen zie ik weinig progressie bij de Fransman en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: maartenf1 op 18 december 2013 - 16:18:52
Hopelijk maken Sauber en Caterham gauw hun line up bekend, want het zou voor Giedo ook niet goed zijn als hij weer op het laatste moment wordt bekendgemaakt, zoals afgelopen jaar.

Dat ligt er maar net aan natuurlijk. Voor hetzelfde geld is de deal met één van beide teams allang beklonken, maar wachten ze gewoon met de officiële bekendmaking. Het word pas vervelend op het moment dat het testseizoen van start gaat en je nog steeds niet weet waar je aan toe bent. Dan gaat het ten koste van 'n gedegen voorbereiding.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 18 december 2013 - 16:38:30
Als Pic geen zitje meer heeft zal ook ik daar niet wakker van liggen, na twee seizoenen zie ik weinig progressie bij de Fransman en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen.
ik lig er ook niet wakker van, maar hij verdiend het wat mij betreft net zoveel als vd Garde. Wat betreft progressie heb je misschien een punt, al heb ik Pic amper gevolgd de afgelopen jaren, maar uiteindelijk denk ik dat ze redelijk op hetzelfde niveau zullen blijven hangen. Pic is nog jong en misschien zit er daarom misschien nog wat meer rek in zn ontwikkeling.

OT: er staat in je onderschrift dat Alonso 127 races heeft gereden?? klopt dat wel?

Jehoentelaar

Frijns zou wel compleet uit de lucht komen vallen bij Caterham. Ondanks dat ik drie rondjes door de kamer zou rennen zie ik het echter niet gebeuren. Teams vechten elkaar de tent uit voor coureurs met geld.