Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Maikel0230

Slagingskans: 0

Ik vraag me af of ze bij Sauber wel zitten te wachten op een schot met een grote mond die zijn monteurs afblaft als hijzelf in de fout gaat. Neem daar nog eens bij dat hij geen geld heeft en dan weet je het wel. Indycars wacht op je Paul!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Artikel is ook wat té optimistisch gesteld. Op een andere site wordt gemeld dat Sauber het enige team is waar nog contact mee is, plus dat er niet veel contact tussen Hinwil en zijn manager is geweest. DTM is een meer realistische optie.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 11 december 2013 - 11:57:55
Indycars wacht op je Paul!
Denk het niet. Er werd eigenlijk alleen gesproken over het vervangen van zijn neef, maar dat gaat niet gebeuren aangezien ze een ervaren coureur willen. En elk ander stoeltje dat nog vrij is, gaat geld kosten. Dus ik denk dat het 'gewoon' DTM wordt voor Di Resta.

Bovendien zitten ze daar in de VS niet op zo'n arrogante zak te wachten, dus ik verwacht ook niet dat er vanuit sponsoren heel veel interesse is om voor Di Resta te pushen. De enige die daar mee weg kan komen is die ene met tieten, omdat dat marketingtechnisch wel interessant is.

Jozef

Citaat van: NielsD op 09 december 2013 - 09:46:04
Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:09:11
Onzin bericht dus aangezien aon nou juist niet de enige geldschieter is. Naja zal wel weer leuke winter worden voor marussia. Ze hebben ook tien miljoen extra. Misschien dat max zich met zijn talent heeft bewezen om geen sponsoren nodig te hebben.

Ik ga er wel vanuit dat Marussia een paydriver wil hebben, ondanks het prijzengeld van de tiende plek. Met die paar miljoenen extra is de ontwikkeling van de auto alsnog een dure hobby. Ik denk dat als Max geen geld mee kan nemen, hij gewoon geloosd wordt.

Marussia krijgt geen prijzengeld, dat krijg je alleen als je 2 keer in de voorbije 3 jaar in de top 10 staat (volgens Auto Motor und Sport).

Perton

Niet helemaal waar. Ze krijgen wel wat prijzengeld, maar als ze voldoen aan de voorwaarden die jij noemt, dán gaan ze echt flink verdienen.

CitaatThe Column 1 money is divided amongst the top 10 teams on an equal basis: ie $35 million per team. However the top 10 is not established based on the results of a single season, but rather on the results in two of the three previous seasons. In other words, if Marussia is 10th again in 2014, it will be eligible for Column 1 money, but that is not currently the case. Thus Caterham, which was 10th in two of the last three seasons, will still be paid $35 million in Column 1 money for 2013.

The Column 2 fund is $350 million as well, but this divides up differently based on a scale of percentages, based on the results for 2013 alone. The 10th placed team gets four percent, the 11th gets zero percent. So in real terms, in 2013 Marussia will get $14 million of the Column 2 fund (four percent of $350 million). Caterham will get nothing.

(Dit zijn fictieve cijfers, gebaseerd op een theoretische prijzenpot van 700 miljoen). Dus Marussia krijgt wel degelijk prijzengeld over 2013, maar willen ze echt verdienen aan prijzengeld, moeten ze inderdaad per 3 jaar 2 keer in de top tien eindigen.

Enige is wel (en dat beschrijft Joe Saward nog in het artikel waar ik bovenstaande vandaan heb): teams buiten de top 10 krijgen ook een beetje geld, dus effectief zal Marussia er niet heel veel op vooruit gaan. Het aantal miljoenen dat ze meer krijgen dan wanneer ze elfde waren geworden, valt op één hand te tellen. Die Column 3 had ik even geen rekening mee gehouden toen ik schreef 'tien miljoen extra'. Dat was een domme fout van mij.

http://joesaward.wordpress.com/2013/11/27/how-much-money-does-marussia-gain-from-2013/ Dit is het artikel in kwestie.

Jozef

OK, Caterham gaat dus (als die totale pot van $700M klopt) van 49 naar 45 miljoen dollar. En Marussia van 10 naar 14. Geen schokkende wijzigingen dus. Als Marussia echter in 2014 weer tiende eindigt en Caterham weer elfde, dan worden de prijzengelden omgedraaid. 2014 is dus echt een superbelangrijk jaar voor beide. Toch een goede reden om ten minste één getalenteerde coureur aan te trekken, ook als die een paar miljoen minder sponsorgeld meeneemt (want je verhoogt de kans om aan het eind van de rit die 35 miljoen op te strijken).

Perton


Perton

Sutton-Images.com @suttonimages
#f1 invite to London tomorrow for @clubforce annoucement maybe? who or what will this be? @maxchilton @pauldirestaf1 @SChecoPerez mmmm

Sutton is de officiële mediapartner van Force India, dus ik denk niet dat berichten van hen bijzonder veel speculatie zijn.

Maikel0230

#1808
How about this one?

Citaat van: @clubforceOne Day To Go. #SaveTheDate

Ik ben er 100% zeker van dat het peréz wordt, omdat meneer net toevallig een vandaag een vragenuurtje hiel op twitter. ;)

Ik zit er in ieder geval dicht op morgen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wallie

Ik mag hopen dat het Perez is!
Chilton is een koekebakker en DiResta kan wel rijden maar het al eerder aangehaalde arrogante gedoe, maakt hem wat mij betreft heel wat minder.

Dus Checo!
Wel een mooi team dan samen met Hulkenberg, nu nog een goede auto en dan kan FI voor verassingen gaan zorgen!
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

0634

Perez schijnt niet veel minder arrogant te zijn. Bij Di Resta is het me overigens nooit zo opgevallen. Lijkt me eigenlijk wel een aardige - zij het wat kleurloze - knaap.

Edwin90

Ik las in het Formule1 een keer dat Di Resta een enorm ongeïnteresseerde hork moet zijn tijdens interviews e.d. Het verhaal over zijn monteurs verbaast me eigenlijk ook niet dan.

Ik ken hem persoonlijk niet overigens.  ;) Kan best opgeklopte informatie zijn, maar je hoort links en rechts wel eens wat.

Maikel0230

Niet echt, in Canada heeft hij gewoon in de garage zijn monteurs staan afblaffen omdat ie niet door Q1 geraakte, terwijl hij zelf op de baan de ene na de andere fout maakte.

Alleen al daarom zal ik hem niet missen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Aangezien Chilton (Tom, bedoel ik) nog altijd een zitje in het WTCC heeft voor volgend jaar, ga ik er vanuit dat hij en Max gewoon nog altijd lekkere sponsoring hebben.

Perton

#1814
Sahara Force India ‏@clubforce 4m
Announcement: our planned media event will not be taking place in the UK. #2014StartsNow

Raar, aangezien ze twee uur eerder nog een foto plaatsten dat ze in Londen waren... toch wat contractcomplicaties?

-edit- of het is inderdaad getease en ze zijn in Mexico, kan ook.