Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Kootje op 09 december 2013 - 10:33:06
Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:09:11
Misschien dat max zich met zijn talent heeft bewezen om geen sponsoren nodig te hebben.

Sarcasme hoop ik?
Uiteraard ;)

Sphinx

Citaat van: Jehoentelaar op 08 december 2013 - 22:14:52
Het artikel komt mij wat speculerend over dat de toekomst van beide racende Chiltons nu in gevaar is doordat Aon geen Chilton bij op een hoge functie meer heeft. Maar verder dan dat kom ik ook niet.

De werkwijze van de Chiltons is (bijna) altijd geweest om niet rechtstreeks geld te storten, maar een aandeel in het team te kopen via allerlei vage constructies. Dat ging in de BTCC zo voor Tom Chilton (Vauxhall), dat ging zo toen Carlin Max onderdak bood, ook in de WTCC toen motorbase zowel Tom als James Nash had rondrijden. Kan me dus voorstellen dat ze met Marussia iets dergelijks hebben gedaan voor iig een deel van het geld, hopenlijk voor Max niet het leeuwendeel (al zal ik hem eerlijk gezegd niet missen)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Het is dinsdag, volgens de geruchten van vorige week zou Perez vandaag of morgen worden bevestigd bij Force India. Echter kan dat ook nog wel even op zich wachten, aangezien er nu schijnbaar wat 'legale kwesties' zijn bij Force India (lees: men moet nog even zien hoe ze van Sutil afkomen. Beetje zoals met Liuzzi destijds)

Maikel0230

Of de geruchten van gisteren dat Mallya's zakenimperium onder zijn voeten aan het instorten is zorgen voor een twijfelachtige houding van Peréz.

Toch als Force India volgend jaar met de Hulk en Checco aan de start komt hebben zij als middenvelders echt wel een topduo in huis.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2013 - 12:17:35
Of de geruchten van gisteren dat Mallya's zakenimperium onder zijn voeten aan het instorten is zorgen voor een twijfelachtige houding van Peréz.

Toch als Force India volgend jaar met de Hulk en Checco aan de start komt hebben zij als middenvelders echt wel een topduo in huis.


Dat riepen ze vorig jaar ook over hem. Maar feitelijk is VJ volgens mij alleen nog maar een soort Helmut Marko bij FI. En deels aandeelhouder. En de man is zo rijk en trots op zijn FI dat hij er desnoods wat prive geld instopt.

Perton

Enige nadeel is dat die andere grootaandeelhouder een schuld van 2,3 miljard (ik kan er een paar miljoentjes naast zitten, reken me er niet op af) heeft. Maar goed, ik zie Force India nog niet zo snel instorten.

0634

Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 10:43:32
Het is dinsdag, volgens de geruchten van vorige week zou Perez vandaag of morgen worden bevestigd bij Force India. Echter kan dat ook nog wel even op zich wachten, aangezien er nu schijnbaar wat 'legale kwesties' zijn bij Force India (lees: men moet nog even zien hoe ze van Sutil afkomen. Beetje zoals met Liuzzi destijds)

Sutil en Di Resta zijn dan dus klaar in F1 (lijkt me). Perez en Hulk is op zich trouwens wel een goed team.

Franky R.

Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 12:48:23
Enige nadeel is dat die andere grootaandeelhouder een schuld van 2,3 miljard (ik kan er een paar miljoentjes naast zitten, reken me er niet op af) heeft. Maar goed, ik zie Force India nog niet zo snel instorten.


Dat was een Brits bedrijf. Dat casus heeft Vijay al begin 2013 al afgehandeld... ;)


http://www.gppits.net/nieuws/raakt_force_india_kingfischer_kwijt/

Perton

Nee niet Kingfischer. Roy Sahara bedoel ik.

For Roy Sahara, F1 is a small business, but his main empire is somewhat uncertain at the moment because the Supreme Court of India has barred him from leaving India and forbidden the Sahara group from selling any of it properties until it complies with an October 28 court order to hand over property title documents to the value of $3.2 billion to the Securities and Exchange Board of India as collateral for money that the group has to refund to its investors. One can only presume that the money that Sahara supplies to the team comes from companies that are not affected by the court order.

Aldus Joe Saward. Die laatste zin is natuurlijk hoopgevend (voor Force India, niet voor zijn schuldeisers), maar het geeft aan dat zowel Mallya als Sahara wel wat gedoe heeft.

Franky R.

Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 17:52:10
Nee niet Kingfischer. Roy Sahara bedoel ik.

For Roy Sahara, F1 is a small business, but his main empire is somewhat uncertain at the moment because the Supreme Court of India has barred him from leaving India and forbidden the Sahara group from selling any of it properties until it complies with an October 28 court order to hand over property title documents to the value of $3.2 billion to the Securities and Exchange Board of India as collateral for money that the group has to refund to its investors. One can only presume that the money that Sahara supplies to the team comes from companies that are not affected by the court order.

Aldus Joe Saward. Die laatste zin is natuurlijk hoopgevend (voor Force India, niet voor zijn schuldeisers), maar het geeft aan dat zowel Mallya als Sahara wel wat gedoe heeft.


Ook hierover al eerder geschreven... :D
http://www.gppits.net/nieuws/roy_sahara_ook_in_de_problemen/

Perton

Goed. Dat was dus mijn punt, dat Mallya het allemaal wel voor elkaar kan hebben, maar dat Sahara er ook nog is. En Mol natuurlijk.

Franky R.

Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 17:55:24
Goed. Dat was dus mijn punt, dat Mallya het allemaal wel voor elkaar kan hebben, maar dat Sahara er ook nog is. En Mol natuurlijk.


Misschien, maar Sahara is IMHO makkelijker te 'vervangen' als mede-investeerder dan Mallya... ;)

janke

Citaat van: Franky R. op 10 december 2013 - 19:15:01
Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 17:55:24
Goed. Dat was dus mijn punt, dat Mallya het allemaal wel voor elkaar kan hebben, maar dat Sahara er ook nog is. En Mol natuurlijk.


Misschien, maar Sahara is IMHO makkelijker te 'vervangen' als mede-investeerder dan Mallya... ;)

Nou Franky, Mol heeft 15% that's all. VJ zit behoorlijk in de shit met zijn vliegmaatschappij. Sahara heeft dus ook zo zijn problemen. Klinkt toch niet dat ze fluitend en lachend volgend jaar op de grid staan, denk ik. Zelfs gasten met miljoenen op de bank die blijven niet maar zo even gooien met miljoenen. Zie Richard Branson. Die was er al snel klaar mee. Miljardair Boekhoorn zal er wel hetzelfde over denken. Giedo gaat binnenkort trouwen. Schoonpa zal wel een leuk kado voor hem hebben. Maar daar zal wel een grens aan zitten. En risicovol moet het helemaal al niet zijn. Ook FI is dus net zo een probleem als Sauber en dat Lotus. Of ben ik te pessimistisch??
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 10 december 2013 - 20:55:57
Citaat van: Franky R. op 10 december 2013 - 19:15:01
Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 17:55:24
Goed. Dat was dus mijn punt, dat Mallya het allemaal wel voor elkaar kan hebben, maar dat Sahara er ook nog is. En Mol natuurlijk.


Misschien, maar Sahara is IMHO makkelijker te 'vervangen' als mede-investeerder dan Mallya... ;)

Nou Franky, Mol heeft 15% that's all. VJ zit behoorlijk in de shit met zijn vliegmaatschappij. Sahara heeft dus ook zo zijn problemen. Klinkt toch niet dat ze fluitend en lachend volgend jaar op de grid staan, denk ik. Zelfs gasten met miljoenen op de bank die blijven niet maar zo even gooien met miljoenen. Zie Richard Branson. Die was er al snel klaar mee. Miljardair Boekhoorn zal er wel hetzelfde over denken. Giedo gaat binnenkort trouwen. Schoonpa zal wel een leuk kado voor hem hebben. Maar daar zal wel een grens aan zitten. En risicovol moet het helemaal al niet zijn. Ook FI is dus net zo een probleem als Sauber en dat Lotus. Of ben ik te pessimistisch??


Neuh,
'
Hooguit voorzichtig...Maar het verschil is dat Mallya nu alweer twee jaar in verband wordt gebracht met financieel gedoe...En kijk, die man staat nog steeds overeind.


Bij Lotus verdiept de crisis zich, waar Sauber lijkt te consolideren.

Fabian