Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 november 2013 - 19:05:24
Ik vraag me sowieso wel af of het Ferrari ook maar ene reet interesseert of ze derde of vierde worden. T is allebei niks.

En 2e is de 1e van de verliezers... dus verder maakt idd niets [behalve centen] uit. En voor het imago van Ferrari telt alleen de 1e plaats!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Daarom betwijfel ik of Ferrari er geld voor over zou hebben om Lotus voor te blijven. Ik bedoel, wat kan hen dat nou schelen? Voor Lotus stelt het heel wat voor, maar voor Ferrari maakt het toch geen drol uit.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 november 2013 - 19:14:36
Daarom betwijfel ik of Ferrari er geld voor over zou hebben om Lotus voor te blijven. Ik bedoel, wat kan hen dat nou schelen? Voor Lotus stelt het heel wat voor, maar voor Ferrari maakt het toch geen drol uit.

Misschien wel als ze een optie kopen voor Hulk in case Alonso of Raikkonen niet naar wens leveren...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat gaat wel erg ver. Alonso levert sowieso al vier jaar, dus daar zal weinig twijfel over zijn.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 november 2013 - 19:50:23
Dat gaat wel erg ver. Alonso levert sowieso al vier jaar, dus daar zal weinig twijfel over zijn.

Blijkt Kimi over mocht die niet presteren. Allemaal ver gezocht maar in het voetbal is het vrij normaal, beter op de bank dan in het elftal van de concurrent.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Voetbal is anders. Als iemand niet presteert staat volgende week een ander erin. Bij F1 werkt dat niet zo.

En wat gaat Hulk doen als ze wel presteren? Gewoon een paar jaar lang thuis zitten wachten en GP's kijken?

In dit soort dingen geloof ik niet zo.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 november 2013 - 21:03:45
Voetbal is anders. Als iemand niet presteert staat volgende week een ander erin. Bij F1 werkt dat niet zo.

En wat gaat Hulk doen als ze wel presteren? Gewoon een paar jaar lang thuis zitten wachten en GP's kijken?

In dit soort dingen geloof ik niet zo.

Eens Jeroen, maar in dit silly season sta ik nergens meer van te kijken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Eens met Arthur en ik zou ook niet weten waarom Ferrari de middelen die ze kunnen gebruiken niet zullen gebruiken.

0634

Citaat van: Arthur op 15 november 2013 - 21:08:09
Citaat van: Jeroen op 15 november 2013 - 21:03:45
Voetbal is anders. Als iemand niet presteert staat volgende week een ander erin. Bij F1 werkt dat niet zo.

En wat gaat Hulk doen als ze wel presteren? Gewoon een paar jaar lang thuis zitten wachten en GP's kijken?

In dit soort dingen geloof ik niet zo.

Eens Jeroen, maar in dit silly season sta ik nergens meer van te kijken.

Het is inderdaad een mooi en verrassend Silly Season. Met Ricciardo, Raikkonen en Magnussen hebben we toch een paar interessante transfers gehad.

0634

Van Autosport.com:

CitaatLotus Formula 1 team owner Gerard Lopez says his outfit will not wait 'much longer' for new investor Quantum Motorsports to finalise its buy-in deal.

Quantum chiefs announced at the Abu Dhabi Grand Prix that they had completed their part of an arrangement to purchase a 35 per cent stake in Lotus, with the matter only needing monies to be transferred to Lotus' bank account.

It is understood that those transfers have not been completed yet, despite hopes that matters would get finalised last week.

Although Lotus is still hanging on for Quantum money, Lopez made it clear on Friday that time was running out before it considers a different path for its future.

Speaking to AUTOSPORT about the Quantum situation in the wake of the announcement in Abu Dhabi, Lopez said: "It was their own initiative to announce that the deal was done. It isn't.

"We have always said that if we want to push we have other options. It has got to be the right partnership. That one seemed like the right one, but whether it is going to happen or not, I don't know."

Lopez insisted that Lotus had not yet given up on the Quantum deal being completed, but equally admitted it could not just sit back and give the investors forever to get things sorted.

"It needs to happen eventually," he said. "If it doesn't? Well...right now we are just running things as they are for ourselves, and then we will decide [what to do]. But we are for sure not going to give it forever."

When asked how long the team could wait, and if it was true that the team had set an internal deadline of today for Quantum to get it matters in order, Lopez replied: "All I can say is it will not be much longer."

Although the financial boost that would be delivered from the Quantum deal would be valuable to Lotus, Lopez insisted that the team's future was not dependent on it happening - and that it did not have to seek a fallback option.

"We don't need to [find other investors] if we don't want to," he said.

Daar gaan we al... duurde allemaal veel te lang natuurlijk >:(.

Sabai

Kan nu al voorspellen dat Mallenado volgend jaar voor Lotus rijdt met zijn dollars. Helaas voor Hulk en de sport.Ik kan me zolang ik f1 kijk niet herinneren dat paydrivers zo'n groote invloed hebben gehad. Ik vraag me dan ook hard op af hoeveel kwaliteit we gaan verliezen in de sport doordat talent geen kans meer krijgt. Gelukkig doen RBR en Mc Laren het nog wel.

T.Nuvolari

Aan de andere kant is het logisch dat teams terugvallen op paydrivers. Zonder paydrivers geen 20 wagens aan de start. Red Bull en McLaren kan je ook niet vergelijken met andere privéteams.

Kootje

Citaat van: Sabai op 16 november 2013 - 10:37:38
Kan nu al voorspellen dat Mallenado volgend jaar voor Lotus rijdt met zijn dollars. Helaas voor Hulk en de sport.Ik kan me zolang ik f1 kijk niet herinneren dat paydrivers zo'n groote invloed hebben gehad. Ik vraag me dan ook hard op af hoeveel kwaliteit we gaan verliezen in de sport doordat talent geen kans meer krijgt. Gelukkig doen RBR en Mc Laren het nog wel.

'Je doet nu net alsof Maldonado 'n complete pannenkoek is en Hulk 'n F1 oppergod. Begrijp me niet verkeerd hoor, ook ik schat Hulk hoger in. Maar ik vind dat Pastor ook zonder geld z'n plekje in de F1 meer dan verdiend heeft ondertussen. Ik zie dan toch liever Gutierez, Pic of Chilton verdwijnen, want die voegen imo namelijk echt niets toe aan de sport. 

0634

Ben ik met je eens, Kootje, maar aan de andere kant: Maldonado hoort niet bij een topteam te rijden.

Al vraag ik mij zeer ernstig af of Lotus volgend jaar nog wel een topteam zal zijn...

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 16 november 2013 - 11:03:39
Ben ik met je eens, Kootje, maar aan de andere kant: Maldonado hoort niet bij een topteam te rijden.

Al vraag ik mij zeer ernstig af of Lotus volgend jaar nog wel een topteam zal zijn...
Vergelijkbaar met de Williams van 2012 wellicht. Krijgt Pastor een nieuwe kans om er meer uit te halen dan vorig jaar.